a TripAdvisor company

van Pimenmiep

Pimenmiep

Afgelopen weekend heerlijk geluncht (met zes man) op een prachtige plek in Gaasterland, in het centrumpje van Oudemirdum, bij De Brink. Vijf gasten kozen voor een maaltijdsalade, en eentje voor het stokbroodje met tonijnsalade. Ik heb zelden zo'n heerlijk maaltijdsalade gehad, zeer uitgebreid, en alles heerlijk vers bereid. Je zit er heerlijk ontspannen. Ook de koffie na was van goede kwaliteit. De prijzen zijn vriendelijk. Als je geniet van het mooie Friese Land, op de fiets, of met de voet, dan is een lunch bij dit restaurantje zeker aan te raden.

Gegeten op 11 oktober 2015

Pimenmiep

Afgelopen zaterdag het "Paint, Wine & Dine" arrangement genoten met een gemêleerd gezelschap van tien familieleden. Het was werkelijk perfect geregeld. Ontvangen met een glaasje, na een korte uitleg aan de slag met de schilderijen, intussen een hapje en een drankje, gemoedelijke sfeer, en veel lachen. Het resultaat was steeds boven verwachting. Daarna, aan tafel in het restaurant, genoten van bijzondere amuses en een heerlijk drie gangen menu met keuze uit zalm, lam (voorgerecht), en dorade of ossenhaas (hoofdgerecht). We zijn verwende restaurantbezoekers, maar alle gerechten waren perfect op smaak, vers, en verrassend. Dorade bijvoorbeeld is mooi gecombineerd met een heerlijke risotto die op smaak gebracht is met lavas. Ieder bord is een plaatje. Bediening is attent en gemoedelijk. Zijn er dan geen minpunten? Als ik iets zou moeten noemen; het dessert, een vers gebakken wafel met vanilleijs en een soort bavarois, was mij iets te zoet.
Conclusie: het restaurant is absoluut een aanrader, maar ook het Paint, Wine en Dine arrangement is een heel prettige manier om een feestje te vieren.

Gegeten op 3 oktober 2015

Pimenmiep

Wat een verrassing dit restaurant! Zondag lekker gegeten met de hele familie bij Pèpè&Coco. Gemoedelijke sfeer, vriendelijk personeel en een leuke kaart met heerlijke gerechten voor ieder. De sushi als voorgerecht was verrassend goed; heerlijk vers. Zelfs een tafelgenoot, die de sushi in Japan gewend is op zijn zakenreizen, vond het heerlijk. De 'Burgermeester' was van heerlijk mals vlees, perfekt gecombineerd met gekarameliseerde ui. Ook de bijgerechten waren bijzonder smakelijk. We vonden het erg jammer dat een nagerecht er niet in zat, want we hadden de cheesecake graag willen proeven! Kortom: goede kwaliteits produkten en gerechten tegen gemoedelijke prijs. Aanrader, wij gaan zeker weer terug als we weer eens in Friesland zijn!

Gegeten op 21 juni 2015

Pimenmiep

Werkelijk een prachtige locatie! We hebben met 15 personen van een heerlijke high tea genoten. De bediening is netjes en gemoedelijk. We hadden nogal wat wensen, en die veranderden ook wel eens, maar alles is keurig geregeld. De omgeving is schitterend; glooiend, groen, prachtig uitzicht naar de weilanden, je voelt je een beetje in het buitenland. Eigenlijk jammer om 'alleen maar' te eten, je zou op zijn minst een wandeling door de omgeving moeten maken. Echt een aanrader.

Gegeten op 30 mei 2015

Pimenmiep

Puur door de goede recensies op Iens dit restaurant bezocht voor een uitgebreide lunch met zeven personen. De menukaart voor de lunch is fijn gevarieerd. Heerlijke soepen (pittige currysoep met gamba's is een aanrader), goede salades (met gerookte zalm en gamba's, of met ossenhaas; heerlijk), lekker brood erbij, alles vers gemaakt. De prijzen zijn prettig, en de koffie is goed. Mooi pand, een omgebouwde fabriekshal. Correcte vlotte bediening. Echt een aanrader. Eigenlijk kwamen we er achteraf pas achter dat het restaurant hoort bij het museum de Twentse Welle. De volgende keer gaan we daar eerst een kijken.

Gegeten op 26 februari 2014

Pimenmiep

Onze verwachtingen waren bijzonder hooggespannen door de recensies op Iens. Voorgerechten waren lekker, maar niet bijzonder. De tapas waren inderdaad prima, maar geen culinaire hoogstandjes. Tiramisu en crême Catalana waren heerlijk, precies goed. Leuk, sfeervol restaurant. Twee gitaristen verhoogden de sfeer op een prettige manier, door af en toe te spelen. Kortom, prima restaurant, maar onze verwachtingen waren misschien iets té hoog gespannen.

Gegeten op 1 februari 2014

Pimenmiep

Wát een prachtige locatie. We waren er in januari, niet de mooiste tijd van het jaar, maar wat een mooie omgeving. De High Tea was keurig verzorgd, met heerlijke huisgemaakte hartige en zoete hapjes. De High Tea zou geserveerd worden in een fijne lounge-achtige kamer met open haard, maar het personeel had meteen door dat dat, ivm de leeftijd van sommige gasten uit ons gezelschap, niet zo comfortabel zou zijn. Daarom de High Tea genuttigd in een ander zaaltje met een hoge tafel, en prachtig uitzicht over weiland en bos. Attent! Dit is een absolute aanrader, ook voor een weekendje weg lijkt het ons heerlijk.

Gegeten op 31 januari 2014

Pimenmiep

Tweede bezoek aan Dekxels, deze keer mét kinderen. De tafels staan nu wat anders, waardoor je meer privé zit, zeker een verbetering. De aankleding is nu wat minder 'hip', maar zeker smaakvol.
Je komt hier niet om te 'bunkeren', maar om te proeven. Vier gangen van kleine gerechtjes. Werkelijk heerlijke smaken, en ieder bord is een plaatje. Als dessert hebben we alle vier de gerechten van de kaart laten komen, in het midden op tafel gezet. Wat een verwennerij. De bediening was aanvankelijk wat hooghartig, werd beter toen bleek dat de kinderen gewoon van de kaart mee-aten, en het heerlijk vonden. Absolute aanrader!

Gegeten op 27 september 2013

• Uitstekend

Gisteravond met zes personen bij Bi'j de Watermölle gegeten; het surprise menu voor de volwassenen, en heerlijks van de speciale kindermenukaart voor de kinderen. Het werd een verrassende kennismaking. Het restaurant is chique, maar de sfeer gemoedelijk.
Prettige ontvangst, goede smaken, prachtige omgeving. Na een heerlijke amuse, het voorgerecht: ei-truffelcreme met gerookte paling. Smelt op de tong. Verder uitstekende en originele gerechten. Ook het dessert w.o. een monchoutaartje was voortreffelijk. De kinderen mochten hun eigen dessert maken in de keuken olv de koks. Wij hadden weinig aan te merken en dat is vaak wel anders. De opeenvolging van gangen mócht iets sneller, maar het was zeker geen straf om wat langer te wachten in deze ambiance.
U raadt het al: wij komen zeker terug.

• Uitstekend

We hebben tijdens ons verblijf van drie nachten ook drie keer het dagmenu gehad. Dit was voortreffelijk, mooi opgediend, veel variatie. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Vlotte en vriendelijke bediening. Goede ambiance. Aanrader.