Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Pimenmiep

Pimenmiep

Puur door de goede recensies op Iens dit restaurant bezocht voor een uitgebreide lunch met zeven personen. De menukaart voor de lunch is fijn gevarieerd. Heerlijke soepen (pittige currysoep met gamba's is een aanrader), goede salades (met gerookte zalm en gamba's, of met ossenhaas; heerlijk), lekker brood erbij, alles vers gemaakt. De prijzen zijn prettig, en de koffie is goed. Mooi pand, een omgebouwde fabriekshal. Correcte vlotte bediening. Echt een aanrader. Eigenlijk kwamen we er achteraf pas achter dat het restaurant hoort bij het museum de Twentse Welle. De volgende keer gaan we daar eerst een kijken.

Gegeten op 26 februari 2014

Pimenmiep

Onze verwachtingen waren bijzonder hooggespannen door de recensies op Iens. Voorgerechten waren lekker, maar niet bijzonder. De tapas waren inderdaad prima, maar geen culinaire hoogstandjes. Tiramisu en crême Catalana waren heerlijk, precies goed. Leuk, sfeervol restaurant. Twee gitaristen verhoogden de sfeer op een prettige manier, door af en toe te spelen. Kortom, prima restaurant, maar onze verwachtingen waren misschien iets té hoog gespannen.

Gegeten op 1 februari 2014

Pimenmiep

Wát een prachtige locatie. We waren er in januari, niet de mooiste tijd van het jaar, maar wat een mooie omgeving. De High Tea was keurig verzorgd, met heerlijke huisgemaakte hartige en zoete hapjes. De High Tea zou geserveerd worden in een fijne lounge-achtige kamer met open haard, maar het personeel had meteen door dat dat, ivm de leeftijd van sommige gasten uit ons gezelschap, niet zo comfortabel zou zijn. Daarom de High Tea genuttigd in een ander zaaltje met een hoge tafel, en prachtig uitzicht over weiland en bos. Attent! Dit is een absolute aanrader, ook voor een weekendje weg lijkt het ons heerlijk.

Gegeten op 31 januari 2014

Pimenmiep

Tweede bezoek aan Dekxels, deze keer mét kinderen. De tafels staan nu wat anders, waardoor je meer privé zit, zeker een verbetering. De aankleding is nu wat minder 'hip', maar zeker smaakvol.
Je komt hier niet om te 'bunkeren', maar om te proeven. Vier gangen van kleine gerechtjes. Werkelijk heerlijke smaken, en ieder bord is een plaatje. Als dessert hebben we alle vier de gerechten van de kaart laten komen, in het midden op tafel gezet. Wat een verwennerij. De bediening was aanvankelijk wat hooghartig, werd beter toen bleek dat de kinderen gewoon van de kaart mee-aten, en het heerlijk vonden. Absolute aanrader!

Gegeten op 27 september 2013

• Uitstekend

Gisteravond met zes personen bij Bi'j de Watermölle gegeten; het surprise menu voor de volwassenen, en heerlijks van de speciale kindermenukaart voor de kinderen. Het werd een verrassende kennismaking. Het restaurant is chique, maar de sfeer gemoedelijk.
Prettige ontvangst, goede smaken, prachtige omgeving. Na een heerlijke amuse, het voorgerecht: ei-truffelcreme met gerookte paling. Smelt op de tong. Verder uitstekende en originele gerechten. Ook het dessert w.o. een monchoutaartje was voortreffelijk. De kinderen mochten hun eigen dessert maken in de keuken olv de koks. Wij hadden weinig aan te merken en dat is vaak wel anders. De opeenvolging van gangen mócht iets sneller, maar het was zeker geen straf om wat langer te wachten in deze ambiance.
U raadt het al: wij komen zeker terug.

• Uitstekend

We hebben tijdens ons verblijf van drie nachten ook drie keer het dagmenu gehad. Dit was voortreffelijk, mooi opgediend, veel variatie. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Vlotte en vriendelijke bediening. Goede ambiance. Aanrader.