Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van lenezdusaumon

Gegeten op 21 juli 2014

lenezdusaumon

Op mijn verjaardag heb ik mogen genieten van een heerlijke lunch bij De Librije in Zwolle. De ontvangst, de bediening, de sfeer en het afscheid, van begin tot einde correct en gastvrij.

Wij kozen voor het vijf-gangen menu met een halve-glazen wijnarrangement. De amuses die we aangeboden kregen waren zeer smakelijk en zagen er prachtig uit. Het voorgerecht, geserveerd op kleine keien, boomschors en vissengraat, maakte erg veel indruk en smaakte naar meer. De gangen die volgden waren een lust voor het oog en een ware sensatie voor de mond. En de bijbehorende wijnen maakte ons culinaire avontuur compleet.

Bijna vier uur later rolden we weer naar buiten. En, geheel in stijl, was onze bolide al voorgereden, klaar om ons voldaan huiswaarts te brengen.

Gegeten op 11 april 2014

lenezdusaumon

Met een gezelschap van vier hebben wij tijdens de Restaurantweek gedineerd bij Calla's. We werden hartelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Na het aperitief en de uitleg van het menu bleven de heerlijkheden maar komen. Verfijnde amuses, ambachtelijk brood, geurige wijnen en perfect opgemaakte gerechten volgden elkaar op. De expertisen en passie maakten het diner tot een waar genot voor de zintuigen. Tel daar de prettige entourage en de gastvrije bediening bij op en dan kunnen we alleen maar concluderen dat ons bezoek aan Calla's zeker voor herhaling vatbaar is.

Gegeten op 23 maart 2014

lenezdusaumon

Op een zonnige donderdagmiddag begaven wij ons naar de Gastrobar van Ron Blaauw. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en kregen een gezellig tafeltje toegewezen op het verhoogde gedeelte achterin het restaurant. Het concept, waarbij het de bedoeling is dat men meerdere, kleine gerechtjes bestelt, werd aan ons uitgelegd. Alle gerechtjes op de kaart zijn van het formaat tussengerecht en wij kozen voor ieder twee variaties.

De sushi van voorjaarsgroenten zagen er verrassend uit en smaakten heerlijk. Ook de steak tartaar met mosterdschuim was een ware smaakbeleving. Vervolgens kwamen het burgertje van wagyu rund en de gegrilde zalm, beide een succes. Als afsluiter kregen we het bloemendessert met aardbeien en een chocoladetaartje met ijs van passievrucht. Voor we de deur uitgingen kwam er nog een ijshoorntje 'voor onderweg' onze kant op.

We kijken terug op gezellige en smakelijke lunch. Ron kan ons zeker nog een keer terug verwachten.

Gegeten op 1 mei 2014

lenezdusaumon

Op 2 januari jl. waren mijn moeder en ik te gast bij Julie. Wij hebben erg genoten van de heerlijke gerechten die we geserveerd kregen. De tournedos was mals en sappig en ging vergezeld van gebakken paddenstoelen, een aardpeermousseline en truffeljus. Het dessert bestond uit een proeverij van pecan pie, brownie en een chocolade bolletje gevuld met witte chocolade ijs. Erg smakelijk allemaal.
De bediening was vriendelijk en de entourage gezellig. Wanneer we in de buurt zijn, komen wij graag nog eens terug!

Gegeten op 2 januari 2014

lenezdusaumon

Gisteravond hebben wij gedineerd bij Het Geheim van Edam. Het restaurant ziet er leuk uit met een knus interieur. Helaas was het door een fout in het reserveringssysteem van de IENS dinerdagen overboekt geraakt en zaten de gasten er wel erg knus bij. Maar zodra de amuse kwam, waren wij dit alweer vergeten.

Het stukje varkenswang met daarbij een soepje van gember en wortel maakte een hoop goed. Ook de pappardelle met paddenstoelen-truffelsaus en de witlofsoep met spekjes en daarbij de focaccia met Edammer kaas die volgden waren heerlijk. Iets minder te spreken was ik over de roodbaarsfilet met couscous en de saus van gerookte paprika. Echter was de loempia van peking eend van mijn tafelgenoot wel zeer smakelijk. De neutraliserende sorbet van rood fruit en rode wijn was goed van smaak en ging vooraf aan een practhig stukje USA steak met witte kool met kerrie. Het taartje van stoofpeertjes met yoghurt-honingijs was nog warm en daarmee een waardige afsluiter.

Al met al goed gegeten, met enkele kanttekeningen. Zo was er één lid van de bediening dat meermaals niet kon vertellen wat de gasten geserveerd hadden gekregen. Daarnaast viel het mij op dat dezelfde gerechten niet bij alle gasten uit een evengrote portie bestonden. Nu denk ik niet dat er ook maar één gast is geweest die iets tekort is gekomen, maar hier moet vanuit de keuken beter op gelet worden.

Verder hebben wij een heel gezellige avond gehad en genoten van ons bezoek aan Het Geheim van Edam!

Gegeten op 6 oktober 2013

lenezdusaumon

Tijdens de IENS dinerdagen hebben wij met z'n vijven gegeten bij MaS. Wat een gezellig restaurant is dit, knus en sfeervol, een beetje het huiskameridee.

We kregen een drie-gangenmenu met vooraf verschillende bereidingen van zalm, als hoofdgerecht een stukje diamanthaas en als afsluiter een brownie met mousse van witte chocolade. Alle gangen waren even smaakvol en ook de wijn paste goed bij het menu.

Helaas hadden we weinig tijd om na te genieten en moesten we ons na afloop haasten naar de schouwburg.

Gegeten op 1 oktober 2013

lenezdusaumon

Omdat we er eerder al meerdere malen logeerden, maar nog nooit het restaurant hadden bezocht, was het de hoogste tijd om eens te dineren bij Château St. Gerlach. Vol verwachting reden wij het prachtige landgoed op en bij aankomst werden wij hartelijk welkom geheten door de bediening.

Vooral het voorgerecht van tartaar van Simmentaler ossenhaas met piccalilly maakte grote indruk. Maar ook de rest van de gerechten was van hoge kwaliteit en smaakte zeer verfijnd. Het geheel ging vergezeld van een smakelijke amuse en heerlijk brood.

Goede wijnen, een prettige sfeer en de vriendelijke service van de bediening maakten de avond compleet. Wij hebben van het begin tot het einde genoten!

Gegeten op 29 maart 2013

lenezdusaumon

Ook aan deze Purmerendse nieuwkomer wilden wij graag een bezoekje wijden. Het was maar goed dat we een reservering hadden, want op zaterdagavond wordt het aardig druk, zo bleek in de loop van de avond.
Wij waren erg onder de indruk van het frisse interieur, de attente bediening en vooral van de Thaise heerlijkheden die ons voorgeschoteld werden. Authentieke smaken in combinatie met de betaalbaarheid van de gerechten doen ons zeker nog 's terugkomen!

Gegeten op 16 februari 2013

lenezdusaumon

Toen wij hier kwamen eten was Divino net geopend, dus wij waren erg benieuwd wat het te bieden heeft.

Bij binnenkomst viel ons direct op dat de verlichting erg fel is. Dit komt niet ten goede aan de uitstraling en sfeer van het restaurant. De verdere inrichting is vrij simpel, maar toch smaakvol.

Eenmaal plaatsgenomen moesten wij een kwartier wachten voordat er iemand bij ons kwam met de kaart. De carpaccio vooraf was heerlijk, maar de Italiaanse vleeswaren waren veel te dik gesneden en deden daarom minder verfijnd aan.
De pizza die we als hoofdgerecht bestelden had een knapperige dunne bodem en was erg smakelijk. De gevulde ravioli met paddestoelensaus smaakte weinig bijzonder. De rode en de witte huiswijn werd in warme glazen (vermoedelijk rechtstreeks uit de vaatwasser) geserveerd, maar waren verder goed.

Toen wij wilden betalen kon dit alleen contant omdat de pinapparatuur nog niet in gebruik was. De mededeling op een briefje bij de deur hadden wij bij binnenkomst over het hoofd gezien. Na een bezoek aan de geldautomaat verlieten wij Divino met gemengde gevoelens.

Alle begin is moeilijk en we vinden dat Divino een tweede kans verdient. De bediening en de keuken moeten duidelijk hun draai nog vinden, maar deden wel hun best. Wij zullen op termijn nog eens terugkomen en vinden Divino een nieuwkomer met potentie.

Gegeten op 13 januari 2013