a TripAdvisor company

van lenezdusaumon

lenezdusaumon

Omdat het restaurant Kruisheren als één van de winnaars uit de restaurantweek kwam, kregen wij een extra kans om van het winnende menu te genieten. Al één keer eerder hadden we bij het Kruisheren gedineerd en dat was destijds een zeer aangename ervaring, dus onze verwachtingen waren hooggespannen.

En ook deze keer maakte het Kruisheren het waar. Het menu was verrassend en gevarieerd en de bediening was vriendelijk en gastvrij. Wat de avond helemaal compleet maakte, was het prachtige decor en de aangename ambiance. Met recht mag het Kruisheren zich restaurantweekwinnaar noemen!

Gegeten op 2 april 2015

lenezdusaumon

Op de laatste dag van onze vakantie hebben wij genoten van een heerlijk diner bij l'Invité. Omdat wij wat te vieren hadden was het een extra bijzondere avond, waar we met veel plezier op terug kijken.
Het restaurant is gelegen in een historisch pand aan de Bloemgracht. De charmante locatie en het sfeervolle interieur geven l'Invité een intieme ambiance. De ontvangst was hartelijk en de bediening erg vriendelijk. l'Invité werkt met een verrassingsmenu en de gerechten waren origineel en goed uitgewerkt. De wijn die ons werd aangeraden sloot uitstekend aan op de spijzen.
Nagenietend verlieten wij aan het einde van de avond het restaurant met het voornemen naar l'Invité terug te keren voor het vieren van een volgende bijzondere gelegenheid.

Gegeten op 29 augustus 2014

lenezdusaumon

Afgelopen vrijdagavond hebben wij gedineerd bij De Pepermolen in Leidschendam. Wij werden verwelkomd met een heerlijk glas champagne als aperitief. Als amuse werd een bonbon van avocado en een garnalenkoekje geserveerd, beide erg smakelijk.
De gangen die volgden bestonden uit quinoa met in balsamico gemarineerde mosseltjes, groene asperges met parmaham, schol met Hollandse garnaaltjes en wagyu rund met zoeteaardappel. We sloten het diner af met een dessert van verschillende bereidingen van pompoen. Dit nagerecht viel niet zo in de smaak bij ons, omdat wij niet zulke liefhebbers zijn van pompoen.
Overall was het een aangename ervaring, we hebben genoten van de gerechten en werden correct bediend. Alleen de inrichting van het restaurant is enigszins gedateerd en zou wellicht een keer gemoderniseerd kunnen worden.

Gegeten op 12 september 2014

Gegeten op 21 juli 2014

lenezdusaumon

Op mijn verjaardag heb ik mogen genieten van een heerlijke lunch bij De Librije in Zwolle. De ontvangst, de bediening, de sfeer en het afscheid, van begin tot einde correct en gastvrij.

Wij kozen voor het vijf-gangen menu met een halve-glazen wijnarrangement. De amuses die we aangeboden kregen waren zeer smakelijk en zagen er prachtig uit. Het voorgerecht, geserveerd op kleine keien, boomschors en vissengraat, maakte erg veel indruk en smaakte naar meer. De gangen die volgden waren een lust voor het oog en een ware sensatie voor de mond. En de bijbehorende wijnen maakte ons culinaire avontuur compleet.

Bijna vier uur later rolden we weer naar buiten. En, geheel in stijl, was onze bolide al voorgereden, klaar om ons voldaan huiswaarts te brengen.

Gegeten op 11 april 2014

lenezdusaumon

Met een gezelschap van vier hebben wij tijdens de Restaurantweek gedineerd bij Calla's. We werden hartelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Na het aperitief en de uitleg van het menu bleven de heerlijkheden maar komen. Verfijnde amuses, ambachtelijk brood, geurige wijnen en perfect opgemaakte gerechten volgden elkaar op. De expertisen en passie maakten het diner tot een waar genot voor de zintuigen. Tel daar de prettige entourage en de gastvrije bediening bij op en dan kunnen we alleen maar concluderen dat ons bezoek aan Calla's zeker voor herhaling vatbaar is.

Gegeten op 23 maart 2014

lenezdusaumon

Op een zonnige donderdagmiddag begaven wij ons naar de Gastrobar van Ron Blaauw. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en kregen een gezellig tafeltje toegewezen op het verhoogde gedeelte achterin het restaurant. Het concept, waarbij het de bedoeling is dat men meerdere, kleine gerechtjes bestelt, werd aan ons uitgelegd. Alle gerechtjes op de kaart zijn van het formaat tussengerecht en wij kozen voor ieder twee variaties.

De sushi van voorjaarsgroenten zagen er verrassend uit en smaakten heerlijk. Ook de steak tartaar met mosterdschuim was een ware smaakbeleving. Vervolgens kwamen het burgertje van wagyu rund en de gegrilde zalm, beide een succes. Als afsluiter kregen we het bloemendessert met aardbeien en een chocoladetaartje met ijs van passievrucht. Voor we de deur uitgingen kwam er nog een ijshoorntje 'voor onderweg' onze kant op.

We kijken terug op gezellige en smakelijke lunch. Ron kan ons zeker nog een keer terug verwachten.

Gegeten op 1 mei 2014

lenezdusaumon

Op 2 januari jl. waren mijn moeder en ik te gast bij Julie. Wij hebben erg genoten van de heerlijke gerechten die we geserveerd kregen. De tournedos was mals en sappig en ging vergezeld van gebakken paddenstoelen, een aardpeermousseline en truffeljus. Het dessert bestond uit een proeverij van pecan pie, brownie en een chocolade bolletje gevuld met witte chocolade ijs. Erg smakelijk allemaal.
De bediening was vriendelijk en de entourage gezellig. Wanneer we in de buurt zijn, komen wij graag nog eens terug!

Gegeten op 2 januari 2014

lenezdusaumon

Gisteravond hebben wij gedineerd bij Het Geheim van Edam. Het restaurant ziet er leuk uit met een knus interieur. Helaas was het door een fout in het reserveringssysteem van de IENS dinerdagen overboekt geraakt en zaten de gasten er wel erg knus bij. Maar zodra de amuse kwam, waren wij dit alweer vergeten.

Het stukje varkenswang met daarbij een soepje van gember en wortel maakte een hoop goed. Ook de pappardelle met paddenstoelen-truffelsaus en de witlofsoep met spekjes en daarbij de focaccia met Edammer kaas die volgden waren heerlijk. Iets minder te spreken was ik over de roodbaarsfilet met couscous en de saus van gerookte paprika. Echter was de loempia van peking eend van mijn tafelgenoot wel zeer smakelijk. De neutraliserende sorbet van rood fruit en rode wijn was goed van smaak en ging vooraf aan een practhig stukje USA steak met witte kool met kerrie. Het taartje van stoofpeertjes met yoghurt-honingijs was nog warm en daarmee een waardige afsluiter.

Al met al goed gegeten, met enkele kanttekeningen. Zo was er één lid van de bediening dat meermaals niet kon vertellen wat de gasten geserveerd hadden gekregen. Daarnaast viel het mij op dat dezelfde gerechten niet bij alle gasten uit een evengrote portie bestonden. Nu denk ik niet dat er ook maar één gast is geweest die iets tekort is gekomen, maar hier moet vanuit de keuken beter op gelet worden.

Verder hebben wij een heel gezellige avond gehad en genoten van ons bezoek aan Het Geheim van Edam!

Gegeten op 6 oktober 2013

lenezdusaumon

Tijdens de IENS dinerdagen hebben wij met z'n vijven gegeten bij MaS. Wat een gezellig restaurant is dit, knus en sfeervol, een beetje het huiskameridee.

We kregen een drie-gangenmenu met vooraf verschillende bereidingen van zalm, als hoofdgerecht een stukje diamanthaas en als afsluiter een brownie met mousse van witte chocolade. Alle gangen waren even smaakvol en ook de wijn paste goed bij het menu.

Helaas hadden we weinig tijd om na te genieten en moesten we ons na afloop haasten naar de schouwburg.

Gegeten op 1 oktober 2013