van lenezdusaumon

• Recensies in de laatste twee jaar

Op 2 januari jl. waren mijn moeder en ik te gast bij Julie. Wij hebben erg genoten van de heerlijke gerechten die we geserveerd kregen. De tournedos was mals en sappig en ging vergezeld van gebakken paddenstoelen, een aardpeermousseline en truffeljus. Het dessert bestond uit een proeverij van pecan pie, brownie en een chocolade bolletje gevuld met witte chocolade ijs. Erg smakelijk allemaal.
De bediening was vriendelijk en de entourage gezellig. Wanneer we in de buurt zijn, komen wij graag nog eens terug!

Gegeten op 2 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hebben wij gedineerd bij Het Geheim van Edam. Het restaurant ziet er leuk uit met een knus interieur. Helaas was het door een fout in het reserveringssysteem van de IENS dinerdagen overboekt geraakt en zaten de gasten er wel erg knus bij. Maar zodra de amuse kwam, waren wij dit alweer vergeten.

Het stukje varkenswang met daarbij een soepje van gember en wortel maakte een hoop goed. Ook de pappardelle met paddenstoelen-truffelsaus en de witlofsoep met spekjes en daarbij de focaccia met Edammer kaas die volgden waren heerlijk. Iets minder te spreken was ik over de roodbaarsfilet met couscous en de saus van gerookte paprika. Echter was de loempia van peking eend van mijn tafelgenoot wel zeer smakelijk. De neutraliserende sorbet van rood fruit en rode wijn was goed van smaak en ging vooraf aan een practhig stukje USA steak met witte kool met kerrie. Het taartje van stoofpeertjes met yoghurt-honingijs was nog warm en daarmee een waardige afsluiter.

Al met al goed gegeten, met enkele kanttekeningen. Zo was er één lid van de bediening dat meermaals niet kon vertellen wat de gasten geserveerd hadden gekregen. Daarnaast viel het mij op dat dezelfde gerechten niet bij alle gasten uit een evengrote portie bestonden. Nu denk ik niet dat er ook maar één gast is geweest die iets tekort is gekomen, maar hier moet vanuit de keuken beter op gelet worden.

Verder hebben wij een heel gezellige avond gehad en genoten van ons bezoek aan Het Geheim van Edam!

Gegeten op 6 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de IENS dinerdagen hebben wij met z'n vijven gegeten bij MaS. Wat een gezellig restaurant is dit, knus en sfeervol, een beetje het huiskameridee.

We kregen een drie-gangenmenu met vooraf verschillende bereidingen van zalm, als hoofdgerecht een stukje diamanthaas en als afsluiter een brownie met mousse van witte chocolade. Alle gangen waren even smaakvol en ook de wijn paste goed bij het menu.

Helaas hadden we weinig tijd om na te genieten en moesten we ons na afloop haasten naar de schouwburg.

Gegeten op 1 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Omdat we er eerder al meerdere malen logeerden, maar nog nooit het restaurant hadden bezocht, was het de hoogste tijd om eens te dineren bij Château St. Gerlach. Vol verwachting reden wij het prachtige landgoed op en bij aankomst werden wij hartelijk welkom geheten door de bediening.

Vooral het voorgerecht van tartaar van Simmentaler ossenhaas met piccalilly maakte grote indruk. Maar ook de rest van de gerechten was van hoge kwaliteit en smaakte zeer verfijnd. Het geheel ging vergezeld van een smakelijke amuse en heerlijk brood.

Goede wijnen, een prettige sfeer en de vriendelijke service van de bediening maakten de avond compleet. Wij hebben van het begin tot het einde genoten!

Gegeten op 29 maart 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Ook aan deze Purmerendse nieuwkomer wilden wij graag een bezoekje wijden. Het was maar goed dat we een reservering hadden, want op zaterdagavond wordt het aardig druk, zo bleek in de loop van de avond.
Wij waren erg onder de indruk van het frisse interieur, de attente bediening en vooral van de Thaise heerlijkheden die ons voorgeschoteld werden. Authentieke smaken in combinatie met de betaalbaarheid van de gerechten doen ons zeker nog 's terugkomen!

Gegeten op 16 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Toen wij hier kwamen eten was Divino net geopend, dus wij waren erg benieuwd wat het te bieden heeft.

Bij binnenkomst viel ons direct op dat de verlichting erg fel is. Dit komt niet ten goede aan de uitstraling en sfeer van het restaurant. De verdere inrichting is vrij simpel, maar toch smaakvol.

Eenmaal plaatsgenomen moesten wij een kwartier wachten voordat er iemand bij ons kwam met de kaart. De carpaccio vooraf was heerlijk, maar de Italiaanse vleeswaren waren veel te dik gesneden en deden daarom minder verfijnd aan.
De pizza die we als hoofdgerecht bestelden had een knapperige dunne bodem en was erg smakelijk. De gevulde ravioli met paddestoelensaus smaakte weinig bijzonder. De rode en de witte huiswijn werd in warme glazen (vermoedelijk rechtstreeks uit de vaatwasser) geserveerd, maar waren verder goed.

Toen wij wilden betalen kon dit alleen contant omdat de pinapparatuur nog niet in gebruik was. De mededeling op een briefje bij de deur hadden wij bij binnenkomst over het hoofd gezien. Na een bezoek aan de geldautomaat verlieten wij Divino met gemengde gevoelens.

Alle begin is moeilijk en we vinden dat Divino een tweede kans verdient. De bediening en de keuken moeten duidelijk hun draai nog vinden, maar deden wel hun best. Wij zullen op termijn nog eens terugkomen en vinden Divino een nieuwkomer met potentie.

Gegeten op 13 januari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een dagje op het water besloten wij te dineren bij Four Seasons. De ontvangst en de service was zeer vriendelijk. De kaart is heel uitgebreid en de gerechten erg smakelijk. Vooral de Cantonese geroosterde eend viel in de smaak. We hebben heerlijk gegeten en komen graag nog eens terug na een dagje varen.

• Goed

Leuk restaurant waar met overwegend Nederlandse producten wordt gewerkt. Smakelijke gerechten, gezellige aankleding en vriendelijke bediening. Prima prijs-kwaliteitverhouding. Zeer de moeite waard om eens een bezoekje aan te wijden.

• Uitstekend

Een heerlijke avond beleefd bij Beluga, wat een genot! Het begon al bij het gastvrije ontvangst en het aperatief met de zeer smakelijke amuses. Het voorgerecht werd vervolgens in twee gangen uitgevoerd. De presentatie ervan was werkelijk een lust voor het oog. Het hoofdgerecht dat volgde was zalig en eveneens zeer smaakvol opgemaakt. Wij hebben van begin tot einde genoten en zijn een onvergetelijke culinaire ervaring rijker!

• Goed

Heerlijke fajita's gegeten en cocktails gedronken bij El Sombrero. Vriendelijke bediening en gezellige entourage. Wij komen hier graag nog eens terug.

IENS bestaat 15 jaar!