van chinatown-Rotterdam

• Matig

Niet onder de indruk van dit restaurant, had er wel iets meer van verwacht, vooral omdat kok uit een bekend restaurant in Den Haag komt. De smaken die ik ken uit dat restaurant die vind ik hier niet terug. Prijzen liggen ook vrij hoog. Decor ziet er goed uit, dit stamt nog uit het vorige restaurant dat in hetzelfde pand zat.

• Redelijk

Vanwege goede beoordeling dit restaurant ook maar eens geprobeerd. Het eten was op zich niet slecht, echter ook niet erg verrassend. Prijs was wel bovenmaats.

• Goed

All-you-can-eat concept, maar dan op zijn Koreaans. Het is een leuk, maar evenvoudig, restaurant, met prima service en lekker koreaans eten. De prijs-kwaliteit verhouding is ook in orde.

• Redelijk

Eten was niet zo goed als ik gehoopt had. Van de vier gerechten waren er twee goed; de hot en sour soep en de mapo tofu. De vis en kip hot pot waren matig, de vis was zelfs niet goed gaar, en moest terug naar de keuken. We kregen daarom wel een colatje gratis. Bediening was vriendelijk en efficient.

• Redelijk

Dit was jaren mijn favorite restaurant in Rotterdam, ik denk toch minstens zo'n 20 keer geweest. Nog steeds zijn enkele gerechten uitstekend, vooral de dimsum gerechten. Maar soms laat de kwaliteit van sommige gerechten te wensen over. Afgelopen keer een kip gerecht genomen, en dit was duidelijk opgewarmd. Toiletten zijn ook erg aan vernieuwing toe. Jammer dat het restaurant achteruit gaat.

• Uitstekend

Een keer of 5 in dit restaurant geweest. Vooral de Szechuan dishes zijn pittig en erg lekker. Kan wel erg druk zijn in dit restaurant en dan is de bediening snel maar niet erg zorgvuldig.

• Matig

Veel gehoord van dit restaurant en erg teleurgesteld, de smaken waren veel te veel chinees-indisch en niet authentiek chinees. Bediening was efficient maar erg afstandelijk. Ik heb het restaurant nog geen tweede kans gegeven, maar misschien is de dimsum beter.

• Uitstekend

Een keer of 5 nu in dit restaurant gegeten. Het is een echt kantonees restaurant, alles wat je van zo'n chinees restaurant zit erop en eraan. Het is er druk, vol met Chinesen, geen bestek en bord, maar stokjes en een schoteltje, een draak en phoenix aan de muur, echter de inrichting is niet te kitsch. De bediening is zeer vriendelijk en geeft suggesties wat te eten. Dimsum is voortreffelijk, kaart is zeer uitgebreid en de hoeveelheden zijn enorm voor het geld je betaald. Ook het avond eten is goed, vooral de seafood en vis gerechten zijn aan te bevelen. Voor mij het beste authentieke restaurant in Rotterdam, wat smaak betreft zijn er een aantal restaurants die overeenkomen, echter decoratie en bediening in dit restaurant overtreft de rest.

IENS bestaat 15 jaar!