Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Esmarev

Esmarev

Tussen de middag hier op het terras een uitsmijter gegeten. De prijs- kwaliteit daarvan is slecht. 7,50 voor 2 witte boterhammen met een normale plak ham en normale plak kaas. Niets bijzonders en we moesten er enorm lang op wachten. Voor dat geld mag er best wel betere kwaliteit brood bij gegeven worden. Was een dikke tegenvaller.

Gegeten op 6 juli 2013

Esmarev

Gisteren voor het eerst Indiaas bij Taj Mahal uitgeprobeerd. De kaart is enorm uitgebreid, eigenlijk veel te veel keuze. Vooraf zelfgemaakte pasteitjes met groente, partner met kip. Erg lekker, pittig en bijzondere smaak. Hoofdgerecht met lamsvlees tandoori en groenten korma. Smaakten beide goed, maar leken iets afgevlakt qua pittigheid. Had wat meer karakter mogen hebben. Erbij goed naan brood. Tip: de mango trassi als drankje is aan te raden.

De inrichting is verouderd. leuke stoelen, die in een modernere setting veel meer tot hun recht zouden komen. Wat een mogelijkheden tot verbetering hier!

Gegeten op 19 juli 2013

Esmarev

We hebben veel ervaring met sushi op diverse continenten en waren aangenaam verrast door de kwaliteit van alles van we kozen. Het concept all-you-can-eat werkt met max. 5 rondes van 5 verschillende keuzes per persoon. We kwamen er lang niet aan. De keuze is enorm, niet alleen sushi maar ook vleesspiesjes, curry, salades en soepen. We hebben echt heerliik gegeten, en gaan dit snel weer doen.

Het decor, we zaten achterin, is minder. Als ze de verlichting door iets anders zouden vervagen zou het heel wat sfeervoller zijn!

Gegeten op 22 september 2012

Esmarev

Mangerie de Jonge Koekop heeft een Bib Gourmand menu nu de verwachtingen waren al hoog gespannen. Want eerdere ervaringen hiermee bij andere restaurants waren allemaal goed. Nou, dit menu was ook helemaal top. Het voorgerecht bestond uit een heel dun gesneden plak tonijn met wasabi mousse, gamba's in tempura, Hollandse garnaaltjes, sla, radijs en nog wat garnering. dit was voortreffelijk met aan kop de gamba's. Hoofdgerecht was eendenborst in Madeirasaus met geraspte aardappel en wat groenten. De eendenborstfilet was perfect en het was al snel duidelijk dat er een sauzenspecialist in de keuken staat. Erg lekker. De rode huiswijn die we erbij hadden, een cabernet sauvignon, was ook helemaal goed erbij. De klapper kwam met het nagerecht: een viertal kleine porties van rood fruit op diverse manieren klaargemaakt in een witte chocolademousse. Aardbeiensorbetijs in witte chocola, rood fruit in een glasje gedrenkt in wat sterke drank, bavarois. Echt heel goed. Partner had er nog een glaasje dessertwijn bij: een Zuid-Afrikaanse met een erg spannende smaak.

De espresso na was ook zoals hij moet zijn: heet en sterk.

De ruimte is stijlvol ingericht zonder overdrijven. De tafeltjes staan iets dicht op elkaar. Beneden zijn er maar zo'n 9 tafels, dus het kan zijn dat je boven moet eten.

Hier gaan we zeker terugkomen als we in de buurt zijn.

Gegeten op 4 augustus 2012

Esmarev

Vanavond voor de zoveelste keer bij Kawop gegeten. We gaan hier telkens naar toe als we smaakvol willen eten, met een culinaire beleving. Alle gerechten zijn altijd goed bereid. Bij de dagmenus zitten vaak verrassende gerechten zoals vandaag de lamscurry. Niet te pittig maar wel echt curry. De vissoep vooraf was weer een sensatie met mooie verse visstukken. Een aanrader! Ook zit er altijd een mooie mix van groenten bij ieder gerecht. Waar krijg je dat nog? Het decor staat ons erg aan, maar we kunnen ons voorstellen dat mensen het enigzins chique vinden. Wijnaanbod is ook altijd goed.

Gegeten op 31 juli 2012

Esmarev

Buiten op terras tapas luxe menu gehad. Bediening zeer attent.

De gerechten die we kregen zijn de naam tapas niet waardig, behalve de serranoham. Zongedroogde tomaten en olijven van middelmatige kwaliteit. Veel standaard gefrituurde hapjes zoals gebakken ui. Tussengerecht een lekkere soep en burrito, maar wat hebben die met tapas van doen?

Geen aanrader voor iemand die in Spanje tapas heeft gegeten.

Daarentegen uitstekend glas droge witte wijn.

Gegeten op 20 juli 2012

Esmarev

Op zoek naar een biologisch iets bij de Stadsgenoot uitgekomen. Lunch met 2 broodjes warm vlees gehad. Lekker maar niet bijzonder.
Wat met name opvalt bij de menukaart is dat er veel over de speciale dingen van de Stadsgenoot geschreven wordt, waarbij geen letter besteed is aan de biologische herkomst van alles wat gerserveerd wordt. Dus: heb ik nu biologisch vlees gehad ja of nee? De Stadsgenoot lijkt een middenweg te willen bewandelen en veel klantgroepen te willen aanspreken..

Broodjes vonden we redelijk duur: 8,95, voor hetgeen we kregen.

Heel mooi pand waar je leuk kunt zitten.

Gegeten op 14 juli 2012

Esmarev

Goed verzorgd restaurant met keurige bediening. Kaart met een aantal rundvlees specialiteiten zoals tournedos en entrecote. Keuze uit 4 sausjes erbij. Kwaliteit vlees is in orde maar geen topper. Saladebuffet is uitgebreid en lekker. Slechts 1 vegetarisch gerecht op de kaart, maar die is wel erg lekker: portobello met geitenkaas en groenten.
Op terrassen voor en achter het restaurant is het goed toeven, lekker relaxed.
Wijnkennis ontbreekt helaas bij obers.
Biertje v.d. tap 2,20

Voor doordeweeks goed te doen, ook vanwege de spare ribs en pannenkoeken.

Gegeten op 23 juli 2012

Esmarev

Eten bij en boerderij restaurant, dat leek ons wel wat. Nou, dat was het ook.

We begonnen met 2 verschillende droge witte wijnen, biologisch. Beide van Nederlandse bodem, en bijzonder goed!!

Er is geen menu. Je kunt wel aangeven vis, vlees of vegetarisch.

Vooraf een salade met huisgerookte kip: bijzonder lekker. Mals en met een hele mooie rooksmaak. De soep met groenten uit eigen tuin was smullen. Zo wil ik soep kunnen klaarmaken. Het vegetarische hoofdgerecht me aubergine, pittige tomatensalsa was ook bijzonder lekker. mooie smaak.

Iedereen om ons heen zat erg te genieten.

De ambiance is leuk, gezellig bij de houthaard. De eigenaren hebben iets heel bijzonders gecreëerd, waar we zeker gaan terugkomen. alleen al voor de wijnen!

Esmarev

Op aanraden van een vriendin hier gaan lunchen. De locatie is verrassend, bij een buitenbad ingericht a la jaren 40-50. Erg leuk. Op het terras waan je je inderdaad aan het strand. Erg leuk.

De lunch met 2 salades, en een broodje zalm was zeker heel mooi opgemaakt met veel kleur. Zag er erg aantrekkelijk uit en het smaakte ook erg goed. Over de salade was wel wat teveel dressing gedaan.

Het witbier en gewoon tapbiertje waren heerlijk koud: zoals het hoort! wel prijzig met 4 euro voor een witbiertje.

Per saldo hebben we er heerlijk gezeten en gegeten.

Er was voor het terras maar 1 vrouw om te bedienen, en die moest hard werken om het nog een beetje bij te benen. Daardoor wel wat langer moeten wachten op gerecht. Ook de mensen om ons heen.

Absolute aanrader voor als je op een bijzondere plek lekker wilt eten.