Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van tamerlane

tamerlane

Na lang aandringen van verscheidene vrienden, die hier lekker hadden gegeten voor een uitermate goede prijs, ben ik hier wezen eten.
Bij binnenkomst een beetje overweldigd door het enorme interieur en de massa mensen die er al zat en bijna alle plaatsen bezet hield. Dankzij een vriendelijke dame die net wegging konden we snel haar plaats overnemen, maar de tocht zorgde ervoor dat wij alsnog ergens anders onze toevlucht moesten zoeken.
Ondanks het matige decor hebben wij redelijk vlug kunnen bestellen en niet heel lang hoeven wachten op de bestelling. Het eten, wat inderdaad niet duur is, was erg lekker. Toch is duidelijk dat de goede prijs hordes mensen aantrekt die de gehele beleving een beetje drukt. Maar voor af en toe is Vapiano zeker een aanrader.

Gegeten op 18 februari 2014

tamerlane

Eindelijk dit Argentijnse grillrestaurant in hartje Leiden geprobeerd. Ik ging voor de all-you-can-eat spare ribs, een gerecht dat ik vaak bestel, en het smaakte mij erg goed. Uiteraard ging ik na de eerste portie voor een tweede, en hier ging de, tot dan toe zeer goede bediening, een beetje de fout in.
Ik bestelde twee ribs, maar een tafelgenoot, die wel een ribje of twee wilde proberen, zei dat het er drie mochten zijn. De ober knikte vriendelijk, maar er kwamen toch twee ribs op tafel. Toen de ober zag dat mijn tafelgenoot een ribje probeerde schoot zijn vriendelijke stemming om in een afstandelijke houding. Ik snap dat de ribs eigenlijk voor mij bedoelt zijn, maar ik wil mij niet beschaamd voelen om er 1 te delen. Jammer! Verder prima avond.

Gegeten op 8 maart 2014

tamerlane

Zoals vele anderen ben ik hier wezen eten op de weg terug naar huis. We werden hartelijk ontvangen in het ruime, vrij sfeervolle restaurant. Meteen voor de hoofdgerechten gegaan en ze waren allemaal lekker. Ik had zelf het stoofvlees en dat viel toch makkelijk uit elkaar, heerlijk! Bijgerechten waren ook van bovengemiddelde kwaliteit. Bediening bleef consistent goed en ik heb gewoon goed gegeten.

Gegeten op 9 november 2013

tamerlane

Door de aanlokkelijke prijzen ben ik hier maar eens gaan eten. Voor nog geen 20 euro had ik een driegangenmenu met vrije keuze uit de kaart. Dat klonk goed en ik werd niet teleurgesteld. Gerechten waren goed op smaak en de porties waren qua grootte prima. Het waren geen culinaire hoogstandjes maar voor de prijs die je ervoor betaalt is het gewoon lekker eten.
De bediening was vriendelijk en vertelde mij zelfs toen ik een saus bij de beenham bestelde (wat toch weer extra kostte) dat het waarschijnlijk niet nodig was omdat het vlees al gemarineerd is. Mocht ik het toch willen kon ik dat meteen aangeven.
Decor wat simpel maar wel gezellig.

Gegeten op 27 september 2013

tamerlane

Voor de verandering eens de Franse keuken op de proef gesteld, en daarom viel de keuze op De Roef. Ik had het keuzemenu met vooraf gamba's in deeg met chilisaus: erg lekker, al bleef de smaak van de gamba's iets teveel op de achtergrond. Daarna varkenshaas met champignon-roomsaus: de varkenshaas was erg lekker, maar net even te lang gebakken waardoor die ietwat droog was, en de saus was net even te waterig en daardoor net niet genoeg op smaak. Bijgeleverde aardappeltjes en patat heerlijk. Daarna koffie met een likeurtje, wat prima was. Al met al wat kleine minpuntjes maar niettemin lekker gegeten. De bediening was erg vriendelijk en het decor, hoewel wat oubollig, toch gezellig.

Gegeten op 31 augustus 2013

tamerlane

Een ouderwets koffiehuisje inclusief "broodjesbar". Het is oud, je wordt niet bediend maar moet het zelf halen (de medewerkers zijn wel aardig), en de broodjes die je krijgt zijn gezien de prijs een beetje klein maar ze smaken wel goed, net als de koffie. Verder een gezellige plek om even bij te praten.

Gegeten op 2 juli 2013

tamerlane

In het kader van de Iens Dinerdagen hier gegeten. Bij binnenkomt werden we hartelijk ontvangen en naar een van de prachtig aangeklede eetzaaltjes gebracht. Het restaurant doet zijn naam eer aan en straalt rust en eerbiedwaardigheid uit. Zo ging dat verder terwijl we werden bediend: gerechten kwamen altijd precies op het juiste moment en er werd goed gelet of we niets te kort kwamen (zonder dat op een overdreven manier te doen). Het eten begon met een lekkere amuse en een bakje broodjes waarvoor wij niets betaalden (zo hoort het!), gevolgd door een driegangenmenu waar elke gang goed op smaak was gebracht en de ingrediënten goed bij elkaar pasten. Het toetje van rabarber was een zeer fijne verrassing. Goede (huis)wijn erbij en afgesloten met een goede koffie, waar weer allerlei kleine versnaperingen bijkwamen zonder de prijs belachelijk ver omhoog te stuwen. Het enige kleine minpuntje dat ik zou kunnen maken is dat de porties net even te klein waren, maar ik ging niet met honger terug naar huis. Kortom, ik heb genoten en kom hier zeker vaker terug.

Gegeten op 24 juni 2013

tamerlane

Een gloednieuw Japans all-you-can-eat restaurant, dat werkt met het beproefde recept van een aantal rondes waarin je maximaal vijf gerechten per ronde kan bestellen. In tegenstelling tot vergelijkbare restaurants is het aantal rondes hier onbeperkt, al mag je maximaal twee en een half uur blijven zitten.
Na het bestellen met een tablet en vriendelijk geholpen te zijn door de serveerster kwamen de eerste gerechten binnen, en ze bevielen goed. De sushi is van betere kwaliteit dan in andere all-you-can-eat eetgelegenheden en de kwaliteit bleef ook goed gedurende de avond. De service was over het algemeen ook goed, al werd het iets gehaaster en onpersoonlijker toen de zaak bomvol zat, maar toch krijg je hier meer aandacht dan in vergelijkbare zaken. Het decor is modern, strak maar toch ook sfeervol door de Japanse elementen erin.
Dit restaurant is een mooie toevoeging aan Lisse en ik zal zeker nog eens terugkomen.

Gegeten op 12 april 2013

tamerlane

Mijn vorige recensie ging over de lunch/snacks, maar nu ben ik eindelijk eens wezen dineren in deze gezellige pub. Ik ging voor de thaise curry en ik werd niet teleurgesteld. Een ontzettend lekkere curryschotel (met saus!) waar genoeg kip in zat en echt goed pittig was gemaakt. Het gelach van mijn tafelgenoten ("wie bestelt er nu een curry in een Engelse pub") verdween zodra ze ervan proefden. Mijn complimenten aan de kok. Vergeleken met de vorige keer was de service ook veel beter: goed snel en erg vriendelijk. Decor als vanouds gezellig.

Gegeten op 17 maart 2013

tamerlane

Hier gegeten met een groep van zeven. We namen allemaal de onbeperkte spare-ribs en ze vielen goed in de smaak! Lekkerste van Leiden? Jazeker. Van de wereld? Ik denk het niet... maar ze waren erg goed: zo mals dat het vlees met gemak van de botten afgleed en niet (zoals vaak voorkomt) uitbundig overladen met saus/marinade. De service stelde ook niet teleur: ze waren vriendelijk en vrij snel, en op nieuwe porties spare-ribs werd niet terughoudend gereageerd. Goede eettent dus, maar ga hier absoluut niet heen voor een diner voor twee. Het publiek is ontzettend rumoerig en de tafels staan te dicht op elkaar - je moet ervan houden.

Gegeten op 23 februari 2013