van evert-jan1

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik was al een tijdje nieuwsgierig naar dit restaurant.
Ik loop er vaak langs maar nu dus binnen. eerste indruk van decor lijkt strak maar er zijn heel veel elementen die het weer wat breken en zelfs wat druk doen over komen.
Ik kon overal zitten, het was dinsdag avond en redelijk rustig. Ontvangst was vriendelijk, jas werd aangenomen en een lekkere droge witte wijn geserveerd. Je kunt kiezen uit a la carte of een 3 gangen menu. Ik ben voor de vrije keuze gegaan , want de kaart heeft veel te bieden, en heeft voor iedereen wel wat. Ik begon met rivierkreeften soep gevolgd door slakjes en vervolgens een eendeborst met sinaasappel saus.
De gerechten worden mooi opgediend en ook dat schept enige verwachting. Over de smaak van alle gerechten kan ik het zelfde zeggen. De smaken worden ingetogen gehouden en komen niet helemaal tot hun recht vind ik zelf. Nu ben ik iemand die van veel smaak houd en de puurheid van het product wil beleven. Er wordt met verse producten gewerkt dus dat moet kunnen.
Het is verder prima en lekker maar op de een of andere manier komt de potentie die het heeft niet tot zijn recht. Er zit meer in en dit is positief bedoeld.
Ik heb geen nagerecht genomen omdat ik voldoende gegeten had, wel heb ik de koffie nog even gesampled. Mijn standaard dubbele espresso is de toets voor mij. Prima koffie, lekker sterk en een heerlijke digestief.
Chez Alexander is zeker niet te duur en prijs kwaliteit zou ik prima willen noemen.

Gegeten op 15 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Brava stond al een tijdje op mijn verlang lijstje. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel blij vandaan kwam. Geen fancy stuff, maar eerlijke producten met smaak producten waar de passie van af spat.ontvangst met een heerlijke crostini. Ik begon met de antipasti italiano, een schaal die makkelijk met 2 personen genuttigd kan worden vergezeld van een goed glas droge witte huiswijn. heerlijke vlees producten, olijven en fantastische kaas. dit was een goede start, ik daarnaast nog een sinaasappel salade gekozen, De salade doet zijn naam eer aan. heerlijke sinaas appel stukjes verwerkt tot een mooie salade die bij de antipasti paste. Als klapstuk had ik met paneermeel en tomaten gevulde sardines. Mijn avond kon niet meer stuk. De service was netjes en efficient, maar het was niet druk, ben benieuwd hoe dat gaat als het echt vol is, maar daar had ik nu niet mee te maken. correcte aandacht en goed advies . als digestief nog een perfecte doppio.
De prijs is misschien iets hoger dan gemiddeld, daar staat tegen over dat je authentiek siciliaans eten krijgt met passie bereid, wat mij betreft ligt hier prijs kwaliteit op een prima nivo.
Brava Casa heeft er aan mij een enthousiaste client bij.

Gegeten op 10 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

We lopen hier al tijden langs en besloten nu eens een hapje te eten.
Een eenvoudige Bistro die zijn naam eer aan doet. Het decor heeft duidelijk zijn rode stempel.
Een kleine overzichtelijke kaart voor iedereen wat vlees van het bekende varkens haasje tot prachige black agnus entrcote of tournedos. Dat belooft wat. Vooraf nam ik een carpacio, hier mee krijg je vaak al een eerste indruk van wat de keuken kan. Gemiste kans wat mij betreft, kant en klaar of lang van te voren klaar gemaakt en brem zout door de geraspte kaas. wel boter zacht overigens. Vergezeld met een mooi stuk brood met een schaaltje en dat zie je niet veel, echte boter(weer veel te zout) / Oliijf olie en een kruiden mayo. De Tornedos die ik had was perfect , de groente van gemiddeld bistro gehalte een sla met dressing en goede gebakken aardapeltjes met lekkere kruiden, Mijn voruw nam de entrcote die ook prima in orde was. Toetje ik nam de creme brulee, die kwam in 2 smaken vanille en chocolade pudding. dat laaste was helaas echt pudding met een suikerlaagje, weer een gemiste kans vond ik. Al met al. Voor biefstuk een prima adres de rest goed op orde maar geen passie waaruit verassingen komen. Een prima adres waar je voor elke honger , menu klein en groot te kiezen, terecht kunt. Voor de koffie moeten ze in elk geval even naar een andere leverancier wat mij betreft. De bediening is correct en zeer vriendelijk. prima plek

Gegeten op 7 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Zondag 11augustus was ik in zeist en kwam ik via iens bij Collina, Ik kan de recensies hiervoor alleen beamen. Een ruime zaak met een teras, netjes ingericht en vriendelijke bediening die de tijd neemt voor deskundige uitleg en advies.
Ik heb gekozen voor het proeverij menu van 25 euro, onbeperkt proeven leek me vanweeg het sortiment erg aantrekkelijk.
De gerechtjes waren stuk voor stuk smaak feestjes. iedere keer weer een nieuwe snesatie van smaak en structuur, heerlijk op elkaar afgestemd. De rode huiswijn die wij hadden was perfect op de rijke smaken afgestemd en dus meteen een prima keuze.
Veel spannende combinaties met citrus als citroen en sinaasappel. Echt een aanrader als je in Zeist bent. Eeen feestje een gezellig diner of romatisch samen. aanpassing naar eigen inzicht is in het concept helemaal mogelijk.
Een traituer waar ik voortaan voor omrijdt asl ik de buurt van zeist ben.

Gegeten op 11 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Een rustige ambiance strak en overzichtelijk ingedeeld en vriendelijk personeel.
3 gangen van 2 gerechtjes naar keuze voor een standaard prijs van plm 20 euro.
Er kan ook los van de kaart besteld worden.
De gerechtjes zijn stuk voor stuk zeer smakelijk en worden desgewenst ook allemaal gelijktijdig geserveerd.
Er is voldoende keuze voor een gevarieerde maaltijd volgens mij.
Prijs kwaliteit is wat mij betreft prima in orde, sterker nog ik vind de smaak en de verzorging gezien de prijs heel erg goed.
Een plekkie waar ik zo nu en dan zeker nog wel zal komen voor de lekkere trek.

Gegeten op 30 april 2013

Ik werk op Schiphol,
Leuke traiteur. gevarieerd aanbod, en zeker op schiphol een van de betere traiteurs.
Voor mij is het het vaste adres voor mijn dagelijkse dubbele espresso, wat duurder misschien, maar op Schiphol vind je geen betere.
De vers gemaakte piza's zijn heerlijk de broodjes zeer gevarieerd.
Keuze heb je uit diverse pasta's en salades, alles wordt op gewicht afgerekend.
Dus als je op Schiphol bent is dit wel een aanrader.
Er is wifi en ruim de gelegenheid om te zitten.
Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 15 mei 2013

Krab aan de haven,
Heerlijk gelegen aan de havenkom in Almere Haven.
Het restaurant geniet enorme bekendheid in Almere. Reden om een keer te gaan eten.
Ik begon met een voor gerecht Oesters op 3 manieren bereid.
Prima op gediend en heerlijk op smaak.
Vervolgens een Krab gevuld met rivier kreeftjes.
Hoog op smaak, naar mijn mening rivier kreeftjes iets te aan wezig omdat de krab smaak overstemd werd.
Technisch is het eten goed bereid, daar kan ik niets op af dingen.
Maar ik mis passie in het eten, ik mis die smaak van met leifde bereid. Ik mis ha dit is echt lekker. Het is te braaf voor mij.
De witte chardonay werd naar mijn mening ijskoud geserveerd. Duurde even voordat de smaak boven kwam (mag rond 16 graden van mij hoor) , die koude wijn vind ik echt zonde, langzaam komen steeds meer restaurants erachter dat iets hogere schenk temperatuur de smaak beter uit laat komen. Zeker bij de moderne witjes. Personeel vond ik wat Nors.
Al met al een leuke en gezellig gegeten met mijn vrouw die een vis assortie besteld had. Ook hier technisch goed, alles au point maar ook hier mist passie in het gerecht. Het is niet uit te leggen, je proeft of iemand met hart en ziel kookt.
Toch een fijn restaurant en de moeite waard.

• Uitstekend

Een plek waar je met een gerust hart thais kunt eten.
Personeel heeft alle tijd voor je en heeft goede suggetsies als je met een groep bent.
Ze luisteren naar speciale verzoeken.
Ik ben liefhebber van heet eten en veel restaurants luisteren hier niet naar.

Ik krijg mijn gerechten naar wens extra thais heet klaar gemaakt met daarnaast keurig nog een schaaltje pepers. Kijk hier kan ik iets mee.

De smaak is op alle fronten goed, van soep tot curry.
Van vis to rundvlees. Ik kom hier graag en het is steeds gewoon eerlijk eten.
Niet de sterren van de hemel maar goed en lekker gekruid.
Hier staan mensen die weten wat ze doen.

• Matig

Ik ben een groot liefhebber van Indiaas eten en ben er mee opgegroeid.

Ik heb hier nu 2 x gegeten en tot 2 keer toe kreeg ik niet wat ik bestelde, zonder vooraf aan geven.
Het eten wat ik kreeg was vervolgens verre van wat ik van indiaas eten verwacht.
Nauwelijks gekruid, geen aro,a's die je tegemoet komen.
Ik kom hier echt niet meer.
Dit restaurant valt voor mij onder de categorie. Iedereen kan koken, maar sommigen kunnen het beter laten zeker professioneel gezien.

Ik kan er helaas niet beters van maken, Ondanks de omgeving.

• Goed

Mooi modern restaurant, goed verzorgd menu.
Zeer kundig op vlees gebied.
Een mooie bijzonderheid is hun uitgebreide Amsterdamse likeur assortiment van de ooievaar.
Zeker een aanrader.

IENS bestaat 15 jaar!