Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van cvheereveld

Via online reservering

Afgelopen weekend gegeten bij El Txoko. Het menu was veelbelovend op papier maar de gerechten vielen tegen. Aparte smaakcombinaties die zowel bij mij als mijn partner niet in goede aarde vielen. Het was prima te eten maar niet restaurant waardig. Ondanks gebruik gemaakt te hebben van een aanbieding was het eten prijzig voor de geboden kwaliteit.

De service was goed maar het uitserveren van de eerste gang liet erg lang op zich wachten. Verbazend gezien het ook niet bepaald druk was. Wel vriendelijk personeel.

De zaak ziet er netjes uit en er is een gezellige sfeer.

Gegeten op 15 november 2014

cvheereveld

Met een grote groep bezocht. De keuken is niet bijzonder. Vooraf broodjes besteld met kruidenboter. De broodjes waren vers en lekker, de kruidenboter was bijzonder te noemen. Niet lekker.

De pizza vond ik ook niet echt lekker. Matige bodem, goedkope pizzakaas in plaats van mozarell. Ik was blij dat ik een lichte pizza had gekozen qua beleg. De luxere pizza's van mijn tafelgenoten waren drijfnat en slap door het overdadig beleg. Bij mijn pizza zat al het beleg in het midden, ik heb het zelf maar een beetje verspreid.

De bediening is op zich correct maar ik vond ze wat onvriendelijk en opdringerig overkomen. We zaten buiten en werden een soort van in de gaten gehouden door de dames bediening bij de ingang.

Het decor binnen ken ik van een eerder bezoek. Niet echt gezellig en doet kil aan. Buiten zat ik lekker op het terras. De locatie is echter wat onhandig, eigenlijk zit je gewoon in de straat.

De prijzen op het menu waren lachwekkend. Alles pizza's zijn al jaren 50% korting, alsof ze normaal 25 euro durven te vragen voor een pizza. Onzin. Al met al een matige ervaring. Ze zijn helaas een van de weinige locaties waar je met een grote groep terecht kan. Echter, ik betaal liever een tientje meer voor wat meer verfijning en nette bediening.

Gegeten op 19 mei 2014

cvheereveld

Deze recensie is zeker niet mijn enige bezoek aan Da Carlo. Ik heb met verschillende gezelschappen mogen eten bij Da Carlo (vriendin, familie, vrienden/collega's) en heb het altijd erg naar mij zin. Het leuke aan het concept vind ik vooral de gezelligheid in combinatie met de goede keuken en gastvrije bediening.

De kaart is behoorlijk uitgebreid. Hoewel ik het menu inmiddels redelijk goed ken laat ik mij soms nog wel adviseren om eens iets nieuws te proberen. Ik werd bediend door de gastheer en deze had bijzonder veel kennis van de Italiaanse keuken, idem wijnen. Zowel in klein gezelschap als met een groep (tot 6) personen is het leuk en gevarieerd eten. Zowel voor de snelle pizza als uitgebreid dineren in meerdere gangen. De prijzen zijn redelijk, de bekende pizzaria's voor grote groepen zijn ongetwijfeld goedkoper, maar dat is een heel ander kwaliteitsniveau.

Gerechten die ik absoluut zou aanraden zijn de antipasti della casa en de het onderdeel specialiteiten op het menu, deze is er voor pizza alswel pasta. De pasta is sinds enige tijd ook met verse pasta. Zeker de moeite waard! Na twee gangen ben ik vaak voldaan en sluit ik het diner vaak af met een espresso (Tazza d'oro) en eventueel een reepje tiramisu. Voor de echte toetjesliefhebbers (lees: dames?) zijn er gelukkig ook royale ijscoupes met verschillende smaken Italiaanse gelati.

Het decor is behoorlijk kitch, maar ook erg intiem. Dit creert een geode sfeer. Ik heb al menig keer tot sluitingstijd aan tafel gezeten met mijn gezelschap.

Da Carlo is meer dan een pizzaria.. een heuse ristorante!

Gegeten op 24 mei 2014

cvheereveld

Wederom dineren bij de Pauw, ditmaal tijdens de DinerDagen. Wat mij opviel is dat hier tijdens de DinerDagen geen concessies gedaan worden aan het menu. Iets wat andere restaurants in deze prijsklasse in de stad wel vaak doen, wat dan meteen teleurstelt. Gelukkig bij de Pauw de reguliere kwaliteit.

Voor het diner heb ik met mijn tafelgenoot gekozen om het menu uit te breiden met een extra gang. Ik was erg onder de indruk van de keuken. Er zit een goede opbouw in de gangen. Het hoofdgerecht, verschillende bereidingen van Lam, is mij het meest bijgebleven. Krachtig maar gebalanceerd van smaak en duidelijk kwalitatieve ingredienten. Tevens hebben wij mogen genieten van een prima selectie van bijpassende wijnen. Ervaren Pauwgangers zweren bij de dessert-trolley, zelf ben ik niet zo'n zoetekauw. De suggestie van de bediening om deze gang te vervangen voor kaas ga ik zeker volgende keer proberen.

De service is uitzonderlijk goed. Bijzonder gastvrij, zowel gastheer als bediening is professioneel met een, altijd gepaste, humoristische knipoog. Je wordt echt in de watten gelegd. Erg prettig vond ik ook de balans in timing van uitserveren: voldoende pauze tussen de gerechten, geen vervelend lange wachttijden.

Het decor is moet je smaak zijn. Het ziet er wel chique uit maar ik houd zelf van een meer moderne uitstraling.

Ik zou de Pauw absoluut aanraden. Voor mij de beste Franse keuken in Groningen en altijd een bijzonder gezellige avond.

Gegeten op 16 mei 2014

cvheereveld

Goedkope zaak, maar dat merk je helaas wel aan een aantal zaken. Zo is de bediening vrij onpersoonlijk en zijn de gerechten toch een beetje lopendebandwerk. Het zit er wel erg lekker en zeker bij zonnig weer is het grote terras (buiten) aan te raden.

cvheereveld

Recent teruggekomen voor de keuken van hoge kwaliteit. Echt genieten. Veel gerechten met verse producten. Daarnaast ook een niet te versmaden (speciaal)bierkaart. Gezien de menukaart zeker een tip voor wanneer je eens wat anders wilt dan wijn. De prijs-kwaliteitverhouding ligt hier goed. Het is niet de goedkoopste zaak van Groningen maar wel een van de betere.

cvheereveld

Budgetvriendelijke eetcafe. Was eerder goed bevallen dus kwam ik nogmaals terug. Gezien de minder centrale ligging wellicht wat minder druk dan de concurrent aan de Vismarkt, maar zeker net zo goed. Het eten beoordeel ik als goed. Het is prima van smaak en kwaliteit, zeker in relatie tot de lage prijzen. De bediening was vriendelijk en attent. Wel was het erg rustig, misschien dat het onder drukke omstandigheden anders is.

cvheereveld

Gezellige zaak en prima eten. Lekkere traditionele gerechten. Hier en daar mist een beetje de verfijning. De bediening was er vriendelijk en er hangt een gezellige sfeer.

cvheereveld

Authentiek Italiaans bij da Carlo. Vriendelijke bediening en een uitstekende keuken. Voor een Italiaans restaurant een zeer ruime menukaart, veel variatie voor zowel de grote als kleine beurs. De tafeltjes staan wat krap opgesteld, maar dat maakt het ook wel weer gezellig. Veel verse producten. Tip: bestel als dessert het roomijs, wat vers gemaakt wordt door een Italiaanse ijssalon in de stad, heerlijk. Wij hebben er super gegeten. Ik kom zeker nog eens terug.

• Matig

• Matig

Gezellig eetcafe, zeer matige keuken. Afgelopen week in het pakhuis gegeten. Een van de weinige locaties die onze grote groep kon huisvesten. Het was erg gezellig, maar de keuken vond ik zeer matig. Van de traditionele Groningse mosterdsoep had ik meer verwacht in de stad van haar oorsprong. Proefde naar Dijonmosterd, veel te bitter en zuur. Hoofdgerecht heb ik verschillende geproefd: de spareribs waren erg droog en wat verbrand aan de buitenzijde. Mijn visje was wél oke. De varkenshaasmedaillons waren helaas doorgeslagen, zonde! Het dessert (huisgemaakte taart) was wel goed. Het eten is onder niveau eetcafe, de prijs ligt daar helaas ruim boven. Ik vond het eten maar matig en te duur voor wat geleverd werd. De biertjes voor 2,30 hielpen ook niet. De bediening was wat onhandig maar erg enthausiast en vriendelijk. Voor de gezelligheid kan je in het pakhuis prima vertoeven, voor het eten zou ik ergens anders naartoe gaan.