van Lyran

• Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig gegeten bij La Fleurie tijdens de Restaurantweek! Ik geef niet snel tienen, maar deze zijn verdiend. Met 4 personen werden we vriendelijk ontvangen en aan een ruime tafel geplaatst. De bediening was vriendelijk, snel en erg behulpzaam. Voor het 3-gangen menu kregen we een amuse, en voor het dessert een pre-dessert (soort amuse). 2 personen hadden het wijn arrangement, en een derde wilde alleen de wijn van het hoofdgerecht; alles was mogelijk. De sommelier legt het goed uit en heeft zelfs naderhand de wijnen opgeschreven en meegegeven. De timing van het eten was goed, we hebben echt een avondje uit gehad (van 18.30u-22.00u). Het decor is goed, je zit niet dicht op elkaar en de akoestiek is uitstekend. Kortom, heerlijk (en genoeg eten) en goede professionele bediening. Zeker een aanrader!

Gegeten op 21 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Doordeweeks met z'n 3en (voor een avondje bioscoop) bij King Arthur wezen eten. Vroeg (6 uur) gereserveerd. De bediening was super. Het was geen probleem om op het terras een stokbroodje te eten, om vervolgens binnen het hoofdgerecht te eten. De bediening was snel, vriendelijk en attent. Onze keuze was het daggerecht van eend. De hoeveelheden zijn wat uit verhouding: zo kregen we veel brood vooraf, met een heel klein bakje kruidenboter. Ook bij het hoofdgerecht, veel eend, weinig groenten en puree. Het hoofdgerecht was lekker, maar niet al te warm geserveerd, waardoor de laatste happen lauw waren. Het nagerecht was daarentegen wel perfect: voor ons drieën werd een grote schaal met allerlei toetjes geregeld, top!

Gegeten op 12 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de carnaval hier wezen eten met een grote groep (14 personen). De (aangepaste) kaart was een prima combinatie van burgers, pastagerechten en pannekoeken. Het eten werd snel geserveerd en was lekker. Ook de prijs-kwaliteitcombinatie is super (€11 voor een hoofdgerecht). Service was goed en ook de aankleding van het restaurant is gezellig. Prima eten voor een snelle hap!

Gegeten op 2 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag met twee personen voor het eerst naar In den Zevenden Hemel geweest. Verwachtingen waren hoog, vanwege de goede score op Iens. Erg gastvrij ontvangen, waarna we aan een (te) kleine tafel werden geplaatst. We zaten erg dicht op de andere gasten, erg jammer. De service was erg goed, snel, vriendelijk en erg oplettend. Uitgebreide kaart, waarbij zowel vooraf als bij het voorgerecht (gratis) een mandje brood werd geserveerd, top! Het voorgerecht (geitenkaas & carpaccio) was erg lekker, het hoofdgerecht viel tegen (eend & biefstuk). Te simpel voor een dergelijke prijs en omschrijving. Het toetje was lekker, maar weer relatief simpel voor de prijs. Decor is druk, maar gezellig. Kortom, het eten was lekker maar niet de kwaliteit die ik had verwacht (bij de prijs). Jammer dat de tafel erg klein was, wiebelde en té dicht bij onze buren stond. Service is wel uitstekend.

Gegeten op 7 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Met een grote groep (9) heerlijk gegeten bij de Liefhebber. Ontvangen door de gastvrouw, waar we op banken bij de open haard een drankje kregen. Natuurlijk vergezeld door brood met tapenade, nacho's met guacamole en olijfjes (hoort allemaal bij het tapasmenu). Later verhuisden we naar een lange tafel, waar snel de eerste tapas werden geserveerd. Op grote schalen, zowel warm als koud, voor iedereen wat lekkers. Goede kwaliteit tapas en zowel de klassiekers als bijzondere hapjes kwamen langs. Na 2 ronden mochten we (gratis) nog een ronde bestellen, maar dit was al meer dan genoeg. Na een laatste ronde met verschillende toetjes en koffie, was dit een geslaagde avond. Complimenten voor de bediening: vriendelijk, snel en zeker niet gehaast.

Gegeten op 25 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier met vieren gegeten, wat later op de avond. Service is prima. Wat jonge (soms onervaren bediening), maar altijd vriendelijk en erg attent. Ze hebben een grote kaart, met 2 verschillende menu's. Het eten is goed, maar vrij simpel en niet erg bijzonder. Het decor is druk, maar past wel bij de sfeer. Prijs van het duurdere menu is wat aan de hoge kant.

Gegeten op 29 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Met een grote groep (25 personen) hier gegeten. Als voorgerecht kregen we een volle schaal met allerlei Italiaanse voorgerechten. Daarna de keuze uit verschillende hoofdgerechten. Mijn truffeltortellini was erg lekker, goed op smaak, maar een beetje eentonig als hoofdgerecht. Het nagerecht maakte dat helemaal goed: tiramisu met limoncello-ijs en vers fruit. En natuurlijk werd er na de koffie ook een glaasje limoncello geserveerd. De bediening was attend, snel & vriendelijk. Het restaurant is vrij klein, maar gezellig en druk bezocht. De rekening is wat aan de hoge kant. Als je op zoek bent naar echte Italiaanse sfeer, moet je hier zeker een keer gaan eten.

Gegeten op 14 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Voor een concert (ziggo dome) hier gegeten. We waren drie kwartier later dan we hadden gereserveerd, maar dat was geen probleem! We kregen snel een tafel. Bediening is vriendelijk, maar (jong en) onervaren. Daardoor werd je niet altijd even snel geholpen. Eten (evenementenkaart) en drinken werd snel gereserveerd. Eten was lekker. Prijs-kwaliteit is ook goed.

Gegeten op 19 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant! Met 25 personen op een drukke vrijdagavond hier gegeten. Bediening was super, erg attent, vriendelijk en snel. Helaas was het erg druk, waardoor we even op het eten moesten wachten. Maar voor het lange wachten kregen we extra patatas (zonder te klagen), erg netjes. Het eten was prima. Vers, simpel en Spaans. Enige nadeel; de akoestiek is vrij rumoerig waardoor ik iedereen aan tafel moeilijk kon verstaan.

Gegeten op 20 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de Iens dinerdagen (met 7 pers) lekker gegeten bij Binnenhof. We kregen een verrassingsmenu en er werd goed rekening gehouden met onze voorkeuren. Vooraf werd een grote mand brood geserveerd.
Het menu: Voorgerecht bestond uit coquilles met patanegra, truffelmayo en bloemkoolmouse. Vervolgens een hoofdgerecht met eend, geserveerd met asperges, peultjes en aardappelgratin. Het dessert bestond uit stoofpeertjesijs, kaneelcheesecake en amarettomouse.
Alles was erg lekker, goed van smaak en ook de porties waren in verhouding (ook voor de grote eters). Personeel is erg behulpzaam en was altijd aanwezig om op tijd de wijn bij te schenken.
Inrichting is gezellig, door de open keuken is het leuk om te zien hoe je gerechten worden klaargemaakt.

Gegeten op 5 oktober 2013

IENS bestaat 15 jaar!