van Lyran

Lyran

Lunch gegeten bij de Chocolate Bar. Een kleine bar in de Pijp. De broodjes waren lekker (en vers!) en ruim belegd. We kregen een dikke open boterham met carpaccio en ceaser (kip, bacon, avocado en ei), lekker! De bediening was vriendelijk. Leuke plek om te lunchen.

Gegeten op 15 maart 2015

Lyran

Woensdagavond lekker gegeten bij Dudok. Vooraf het rozemarijnbrood, gevold door de ribeye. Het brood is erg goed, vers en wordt geserveerd met heerlijke tapenade. De kalfsribeye was perfect medium-rare gebakken en met daarbij lekkere jus. Wij hadden er extra frietjes bij genomen. Voor dessert hadden we de cheesecake en carrotcake, beiden heerlijk! Geëindigd met verse muntthee, met honing en stroopwafel. Snelle en aardige bediening. Enige nadeel, wij zaten redelijk dicht bij de deur en daardoor kwam er vaak een koude tocht langs. Ik zou hier zeker terugkomen.

Gegeten op 11 maart 2015

Lyran

Vroeger hier vaker gegeten, tijd om er weer eens langs te gaan. Helaas was dit niet zo goed als eerdere keren.
We waren met vier personen en konden achterin een tafel uitzoeken. De tafels staan dicht op elkaar, zo konden wij niet gaan zitten zonder andere gasten te storen.
De kaart is uitgebreid en gevarieerd. Vooraf gekozen voor het plankje brood, daarna de carpaccio en tot slot speenvarken met tomatenrisotto. Het brood was droog en had duidelijk al even gestaan, dat was jammer. De carpaccio was lekker, maar het was een relatief kleine portie. De speenvarken was droog, we hebben om saus moeten vragen. De risotto was opgewarmd in de magnetron (we zaten naast de open keuken) en daardoor al snel afgekoeld. Voor deze prijzen had ik een betere kwaliteit verwacht, je betaald voor het brood toch €6, carpaccio € 10 en speenvarken € 17. Aan het eind van de avond gingen de voor- en achterdeur vaak open, waardoor er een koude tocht was. We hebben daarom maar besloten thuis nog een toetje te eten. Pluspunt is de service, deze is vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 1 maart 2015

Lyran

Heerlijk gegeten bij Augustus. Ze hebben een bijzondere kaart, waar 'normale' gerechten met een leuke twist worden geserveerd. Ik had de lamsbiefstuk met een saus van dadels, geitenkaas, geserveerd met spaghetti groenten en mijn vriendin de sliptong met garnaaltjes. Daar werden frietjes bij geserveerd. Beide erg lekker, goed op smaak en een goede portie. Brood vooraf met aioli (gratis) was ook lekker, net zoals de toetjes. Top dat ze ook vijf wijnen per glas serveren. Service was vriendelijk. Voor een dinsdagavond was het in het restaurant redelijk druk.

Gegeten op 17 februari 2015

Lyran

Gisteren gegeten bij Caffee Allee op Strijp-S. Het restaurant ziet er gezellig uit, mooi aangekleed, met hoge plafonds en hippe meubels. Het eten was helaas minder dan verwachting. Ik had de varkenshaas, die erg doorbakken en droog was. De groenten waren waterig en de champignonsaus leek meer op balsamico. De sate van mijn vriendin was ook erg droog. De frietjes waren wel goed, geserveerd met (gratis) mayo. Verder was het drinken goed (ook de wijn) en de bediening was prima.

Gegeten op 10 februari 2015

Lyran

De Burger is een klein restaurantje, met weinig tafels en een open keuken in het midden. Het is simpel, ze hebben ook alleen maar burgers. Niks vooraf en één toetje van de dag als na. Ik kon niet kiezen en ging voor de 3 miniburgers: beefburger, truffelburger en de kalfsburger. Allemaal erg lekker, maar toch is de 'standaard' burger het best! De bediening was super, zo werd ons geadviseerd maar 1 portie friet te nemen ipv 2, en dat was meer dan genoeg. Het is leuk aangekleed, maar de tafels zijn klein en de stoelen oncomfortabel. Geen plek om lang te tafelen, maar om gewoon een goede burger te eten.

Gegeten op 3 februari 2015

Lyran

Na even in de rij te hebben gestaan, een plekje bij Pickles weten te bemachtigen. Het is een klein restaurantje, met veel tafels, dus je zit erg dicht op elkaar. Het zat helemaal vol, dus het is best rumoerig. Helaas was de bediening met één man tekort en excuses werden aangeboden dat het wat langer ging duren dan normaal. Ons brood was vergeten, maar de burger stond binnen 15 min op tafel. Alles was heerlijk! Goede burger, met lekker gekruide frietjes, voor een prima prijs. Een goed glas wijn maakte de maaltijd compleet. Helaas waren alle desserts al op, dus afgesloten met een kopje thee.

Gegeten op 23 december 2014

Lyran

Met zijn tweeën gegeten bij Luden. Complimenten voor de service. Er wordt goed opgelet, je zit geen moment zonder drankje, iedereen is erg vriendelijk en alles is goed geregeld, echt top! Leuk dat de kaart 2 verschillende 'typen' hoofdgerechten biedt: de meer luxere (en duurdere) en de simpele hap. Wij kozen de simpele hap: saté en fish and chips. Allebei de gerechten waren lekker en kwamen in een ruimte portie. Ook het dessert was goed. Het restaurant is vrij groot, maar gezellig en sfeervol ingedeeld. Zeker een aanrader!

Gegeten op 22 oktober 2014

Lyran

Bossche gezelligheid gecombineerd met lekker eten. Met de AH actie hier geweest. De bediening en decor is informeel, wat enigszins in contrast staat met de hoge kwaliteit van het eten. Alle drie de gerechten (we mochten niet kiezen) waren bijzonder en erg lekker. Het menu was, tegen betaling, uitbreidbaar met brood, tussengerecht en bijgerechten. Duidelijk was wel, ondanks het AH menu hebben we hoogstaande gerechten gehad. De wijn was smaakvol en alle porties waren ruim voldoende. Hier hoef je niet bang te zijn dat je iets tekort komt.

Gegeten op 8 oktober 2014

Lyran

De Balkan Grill is een klein restaurantje, vlakbij het Plein in Den Haag. Van buiten lijkt het een verbouwde garagebox, maar vanbinnen is het gezellig traditioneel ingericht. Als je van vlees houdt, zit je hier goed. Grote porties, goed gekruid en perfect gebakken vlees is wat je hier kunt vinden. Wij bestelden een schotel, waarbij 4 (!) stukken vlees per persoon werden geserveerd (kipfilet, biefstuk, gehaktbal en kalfsvlees). Daarbij volgt rijst, pasta en aardappeltjes.
De bediening is vriendelijk en snel en daarbij is alles mogelijk. De prijs is goed, voor €30 heb je een voor-hoofd-na-koffie en voor de hele avond drankjes.

Gegeten op 2 oktober 2014