Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van koffie22

koffie22

Jammer van de wisselende reacties met name over service. Wij hebben een heerlijke avond. De bediening was ongedwongen maar correct en keurig geïnformeerd. Tax zit in een prachtig historisch pand en is na de verbouwing strak warm en sfeervol ingericht. Minpuntje is dat de entreedeur rechtstreeks op het restaurant uitkomt. De koude wind waait regelmatig binnen mede omdat het grand café, wat min of meer in dezelfde ruimte zit, druk wordt bezocht.

Er zijn meerdere kaarten en deze lezen wat rommelig. De kaart kwam overigens niet overeen met de gerechten op de website. Deze was ruim een maand geleden al aangepast. Dat kan eigenlijk niet meer in deze tijd. De keuze is niet uitgebreid maar voldoende, dus dagverse producten gegarandeerd. Het eten vond ik verrassend goed. Mooie geen alledaagse combinaties met veel aandacht voor de opmaak. Ruime porties, fatsoenlijk geprijsd en supervers.
Voor wat frites moet je bijbetalen. Minpuntje. Verse salade krijg je er (op verzoek) wel bij.

Wij komen zeker terug ! Hoop dan op mooi weer want ze hebben ook een heerlijk terras.

Gegeten op 8 februari 2014

koffie22

Bij gusto ben je altijd zeker van je zaak al zijn ze wel iets duurder geworden. Waar de meeste tenten meer dan half leeg waren stond er bij gusto een lange rij. Het plaats nemen aan de bar en het verstrekken van de drankjes tijdens het wachten heeft niet de grootste aandacht maar dat is het enige minpuntje. Heerlijk als de gastvrouw zegt dat ze het fijn vindt dat je er weer bent en dat terwijl het al weer ruim een jaar geleden was. Het eten is gewoon nooit teleurstellend. De producten zijn in balans en altijd van hoge constante kwaliteit. En ja het is er gezellig druk maar dat hoort toch ook een beetje bij een italiaan ? Toptent.. Jammer dat ze met de lunch gestopt zijn maar daar zijn genoeg goede alternatieven voor te vinden in de buurt van de witte de with

Gegeten op 19 oktober 2013

koffie22

Wat een heerlijk tentje is dit. Je waant je inderdaad in Spanje, zeker als je lekker buiten kan zitten in de relaxte tweede reguliersdwars. Pintxos staan centraal. Forse verwennerijtjes die makkelijk doorkunnen als voorwaardig voorgerecht. Dat de prijs aan de hoge kant wordt ervaren begrijp ik niet. Tussen 3.25 en 4,75 voor deze kunstwerkjes is zeer redelijk. Het assortiment is zeer uitgebreid. Wij hebben erg genoten van verrassende en traditionele smaakcombinaties.

De uitleg (door Spaanse eigenaresse ? ) liet wat op zich wachten maar de tent zat dan ook goed vol. De bediening kan nog wat in de leer. Ik vond het wat chaotisch en nogal kortaf. 6 euro voor een Merlot Principe (overigens heerlijk) vind ik ook net té.

Al met al erg genoten en zeker Iens Topper waardig. Is weer eens wat anders dan die hordes Italianen die je in de Jordaan tegenkomt.

Gegeten op 2 juli 2013

koffie22

Aan een doorgaande weg in het Zeeuwse Oostkapelle trekt dit familierestaurant waarschijnlijk veel dagjesmensen. De inrichting doet aan als een opgeleukte feestzaal en buiten is er een gezellig terras. Wij besloten een familiemenu te bestellen voor 49,50. Op de kaart smakelijk aangeprijsd met sate, kip, spare-ribs en biefstuk en voor de kinderen snacks, friet en salade.

Het eten werd rap geserveerd. Zelden zulk smakeloos en dubieus vlees geproefd. De spareribs waren vet, vies en van zeer bedenkelijk textuur. De kip was droog en volledig smakeloos. De stukjes beef waren net oke maar amper gekruid. Wij hebben het teruggegeven en mochten van de (vriendelijke serveerster) nog wat anders uitkiezen wat we niet gedaan hebben. Onze kids hebben de bitterballen, frikandellen en kip nuggets met ons gedeeld.

De (vermoedelijke) eigenaar die lucht kreeg van de situatie kwam verhaal halen en was nogal gepikeerd dat wij ons negatief uitlieten over het eten. Hij had ons eten 'beoordeeld' en was van mening dat het inderdaad ''deze avond' niet de reguliere kwaliteit had maar drukte ons op het hart dat het wel zeer ongepast was om te zeggen dat wij het smerig vonden. Hoezo goed gastheerschap ? Hij bood ons een kop koffie aan die we uit beleefdheid geaccepteerd hebben. Er zat een lekker koekje bij !

Ook aan 2 andere tafels hoorden we gemor over het eten en de service. Wij vermoeden dat wij derhalve niet gewoon bad luck hadden. Misschien waren de mosselen beter.

p.s. de dranknota viel zeker niet tegen. Geen cent te veel.

Gegeten op 9 mei 2013

koffie22

Bij Tante Pietje ben je aan het juiste adres voor een gezellig avondje uit. Je kunt er heerlijk eten van een uitgebreide kaart. Het is er niet goedkoop maar het is wel in verhouding met wat geboden wordt. De plaatsen zijn soms wat krapjes. Complimenten voor de bediening. Wat een attente en geoliede machine. Ze zorgen voor de juiste 'beleving'.

Als de hele tent in de juiste stemming is en eigenaar Kees ook dan bestaat de mogelijkheid dat er na het eten nog een feestje wordt gebouwd. Wij hebben genoten.

Wil je iets minder uitgeven, laat je dan doorsturen naar Ome Bernard. Het 'dependance' van Tante Pietje

Gegeten op 26 januari 2013

koffie22

Wat een leuke tent is dit. De naam zegt het al 'Happy Italy the fast Italian'.. en snel gaat het ! Nadat je besteld hebt staat het eten binnen 10 minuten op tafel. Als je met vrienden het wat rustiger aan wil doen kan dat, maar dat moet je weg goed aangeven.

Tent zit eigenlijk altijd vol en dat komt zeker ook door het zeer gunstige prijsniveau. Je kan hier rond de 5 euro !! een prima pizza of pasta eten.

De service is prima en snel, het eten vers en goed en de locatie modern en comfortabel. Keukenbrigade en bediening loopt gesmeerd.
Ook leuk om je (ongeduldige) kinderen mee naartoe te nemen en prima dat je bij ieder gerecht je eigen pasta kunt uitkiezen. Echt een meer dan uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 31 mei 2013

koffie22

Hoe afwisselend kan een beoordeling zijn. Vol verwachting gereserveerd bij Amadeus. In het pitoreske Wellseind is Amadeus een bijzondere en smaakvolle locatie met een prachtige binnentuin vandaar de hoge beoordeling voor decor.

Er blijft echter niets van over wanneer je eenmaal gesetteld bent. Het eten is van middelmatige kwaliteit en wij komen zeker nooit meer terug omdat de gastheer aan de lopende band de gastvrouw (volgens ons nota bene zijn eigen vrouw) liep af te snauwen. 'wegwezen' 'bemoei je er niet mee' en dat ging maar door. Wij hoorden later dat dit dagelijkse kost is daar.

Wat een afknapper. Nooit meer.

Gegeten op 6 juni 2013

koffie22

Afgaande op voorgaande recensies een tafeltje geboekt. Reservering bleek helaas een week later in het boek te staan. Ondanks volle zaak toch een tafel gekregen (een ander de dupe?)
Ik vond het wat pretentieus. Het eten was prima maar niet meer dan dat. De porties uit de wandeling waren magertjes en de gerechten niet spannend. De bediening brengt het echter erg gewichtig. Wij komen niet meer terug, voor dat geld heeft Den Bosch beters te bieden. Oh ja, het luik achter in de zaak veert zeer storend op en neer. Zeker wanneer je daar noodgedwongen met een stoelpoot op moet zitten.

Gegeten op 23 maart 2013

koffie22

Op een wat ongezellige locatie (wel gratis parkeren!) moet je zeker eens bij Van Stralen een vorkje gaan prikken. Hier weten ze nog wat gastheerschap is. Wat een fijne en ongedwongen aandacht. Leuke uitgebreide kaart met voor ieder wat wils. Het eten vonden we heerlijk (eerlijke smaken, vers, mooie porties). Brood met heerlijke huisgemaakte smeersels erbij en dat alles voor een redelijke prijs. Het tempo zit er wel in, maar dat kan je natuurlijk zelf aangeven. Een eetcafe ++. Complimenten.

Gegeten op 1 december 2012

koffie22

Il Giardino was altijd vaste prik als wij in de buurt van Maastricht waren, maar wat is er toch gebeurd ? De prijzen (met name de voorgerechten) stijgen naar buitenproportionele hoogte. Natuurlijk is het er altijd gezellig met de typische luidruchtige Italiaanse bediening maar het moet wel in verhouding blijven. Het is en blijft een gemiddeld Italiaans restaurant. Het zat er voor het eerst ook niet vol. Begint IG na de verbouwing enkele jaren geleden letterlijk en figuurlijk langzaam af te brokkelen. Zonde ! Wij overwegen de volgende keer niet meer terug te keren.

Gegeten op 7 juli 2012