van naneel

• Recensies in de laatste twee jaar

Na lange tijd weer eens een avond hier mogen doorbrengen. Wat was het weer heerlijk! We zijn voor het 7-gangen diner gegaan met kaasplank. Vooral de steak tartare en de 'signature-dish' van de chef, de zalm, waren fantastisch! De wijnen waren goed met een enkele uitschieter naar boven. Redelijk prijzig maar we hebben dan ook flink uitgepakt. De bediening herkenden we nog van de vorige keer, weinig verloop dus, dat vinden wij altijd een goed teken. Erg vriendelijk en amicaal waar het kan. De locatie en het pand van buiten vinden wij niks, maar van binnen is het zeer sfeervol en knus, ondanks dat het een relatief groot restaurant is.

Gegeten op 23 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Goede prijs kwaliteit verhouding. De pizza's zijn hier erg goed. De bediening vind ik altijd wat moeilijk bereikbaar en weinig oplettend. Ook zijn wij hier weleens 10 minuten voor openingstijd gewoon weggestuurd. Geef ons dan gewoon een drankje en laat ons even aan de bar wachten zou ik zeggen, zeker aangezien de bediening gewoon nog even rustig een sigaret stond te roken. Verder is het restaurant leuk ingericht, veel tafels, maar niet boven op elkaar gepropt en een open, ruimtelijke sfeer.

Gegeten op 24 mei 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

In principe is het hier een soort van selfservice, maar wat zijn deze mensen altijd heerlijk Rotterdams gezellig en opgewekt. De vis is hier altijd van topkwaliteit! Wij zijn groot fan van de sashimi en de gegrilde tonijn, het Rotterdammertje en nu natuurlijk de verse haring. De inrichting is wat oubollig, maar de statafels maken een groot deel van de immer gezellige sfeer.

Gegeten op 17 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op een zonnige zomeravond bij Mangiare een hapje gegeten. We hebben heerlijk in de zon aan de voorkant van het restaurant gezeten. Ik had zelf een overheerlijke salade van parmaham met mozzarella en vijgen. Niet te ingewikkeld maar wel mooie verse producten. Mijn partner had de lasagne met porcini en truffel. Deze is prima maar de truffel(olie) had iets minder gemogen. Dit is een ontzettend schattig restaurant waar de bediening uiterst vriendelijk is, maar het mag wat scherper en attenter. Ook niet zo netjes dat de bediening een meter van ons vandaan voor het restaurant een sigaret loopt weg te paffen terwijl wij daar aan het eten zijn.

Gegeten op 17 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat ging er ontzettend veel fout op deze avond! De bediening bleef gedurende de avond uiterst vriendelijk doch ontzettend gehaast en chaotisch. Het begon ermee dat we 45 minuten aan tafel hebben gezeten totdat er brood op de tafel verscheen, waarbij wij ook nog zelf om olie moesten vragen. Ook bij de buren verliep het niet vlekkeloos, de man naast ons had reeds 3x een rode wijn besteld en nog steeds niks gekregen. Na onze bestelling kwam het voorgerecht bijna aan tafel totdat de bediening erachter kwam dat ons amusebestek er nog lag en zij dus iets vergeten waren... Dus gingen de voorgerechten weer terug en kregen wij eindelijk - na1.5 uur - onze amuse. De tweede amuse - die we wel bij onze buren zagen verschijnen - hebben ze gemakshalve maar laten zitten. Vervolgens werd het tempo opgeschroefd en volgden het tussengerecht en hoofdgerecht binnen no time na het voorgerecht. Het gevolg was uiteraard dat wij na het hoofdgerecht al wel verzadigd waren. Zo zie je maar hoe belangrijk timing is. Het decor is prima alhoewel wij niet van zulke brede tafels houden waarbij je erg ver van elkaar vandaan zit en de intieme sfeer verloren gaat. Vervolgens staan de tafels wel zo dicht op elkaar dat er meerdere malen tegen onze stoel werd gestoten door de bediening. Het eten was goed maar wij hadden van een restaurant met zo'n goede naam meer verwacht. Al met al nogal teleurstellend.

Gegeten op 9 mei 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen hier vaak, vnl. in het weekend om even te ontbijten of te lunchen. Ook in de zomer is het hier goed toeven op het terras met een heerlijk gekoeld wijntje. Ze hebben een redelijke kaart met een franse slag. Lekkere quiches en ook de croque monsieur is altijd een aanrader. Ook hebben ze hier heerlijke taarten. De bediening is vriendelijk, doch niet altijd even flexibel, maar ook dit past binnen de franse charme.

Gegeten op 16 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

De sushi in dit restaurant is heerlijk en vers. Zoals ieder restaurant met goede sushi is het aan de prijs, maar zeker de moeite waard. De bediening mag wat scherper. Het duurt lang voordat je de aandacht hebt, ook al zaten wij midden in het restaurant, in de looproute naar de keuken. Voor een Japans restaurant vonden wij het mooi en sfeervol ingericht, wel wat aan de donkere kant.

Gegeten op 15 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen donderdag voor Valentijn hier genoten van het speciale 5-gangen diner met kaasplankje. Wij zijn reeds eerder in dit restaurant geweest en de kwaliteit van het eten is van een goed en constant niveau. De porties zijn netjes en de kaaswagen is altijd een feest. De bediening is vriendelijk en makkelijk benaderbaar. Wij hadden een heerlijk warm en knus plekje bij de openhaard. Het restaurant ziet er netjes, goed verzorgd en sfeervol uit.

Gegeten op 14 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuk restaurantje op een mooie locatie in Capelle (of all places...)! Van binnen ook erg mooi en knus. Een zeer mooie presentatie van het eten met behulp van prachtig en creatief servies. Wel wat frisjes binnen. Wij zijn gegaan voor het 4- en 6 gangen (verrassings)diner in de hoop zoveel mogelijk variatie aan te treffen. Voordat wij bestelden werd er gezegd dat er deels een overlap in zou kunnen zitten maar dat er zeker ook verschil in zou zitten. De overlap was echter volledig en ik trof dan ook slechts 2 andere gerechten aan. Dit vonden wij erg jammer, temeer er ook veel heerlijke gerechten op het a la carte menu stonden die helaas ook niet op mijn bord terecht kwamen. Het eten was goed maar had weinig wow-factor. Iets wat wij bij een restaurant met 1 ster wel zouden verwachten. Wij waren erg te spreken over de amuse en de oester a la meuniere. De service was verder prima. Al met al vonden wij het ietwat overpriced. We betalen graag voor goed eten, maar dan moet het wel bijzonder zijn en laten we eerlijk zijn, 6.50 voor een kopje thee of dubbele espresso helpt niet mee aan onze prijs-kwaliteit beleving.

Gegeten op 21 december 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hebben wij in dit leuke restaurant in het mooie Scheepsvaartkwartier gegeten. Van buiten zie je niet direct dat dit een restaurant is en al helemaal niet dat het zo'n goed restaurant is. Na de amuse (een bitterbal van schol) en een prosecco hebben wij gekozen voor het Bib Gourmand menu met wijnarrangement. De wijnen waren stuk voor stuk heerlijk en mooi bij de gerechten. Omdat we met z'n tweeën waren was het mogelijk om letterlijk alles van het Bib Gourmand menu te bestellen. De gerechten variëren van lekker tot zeer lekker. Na onze kaasplankjes en koffie met likeur bleek ook de rekening nog betaalbaar.

De bediening was vriendelijk maar het mag iets scherper. Wij hebben een aantal keer echt de aandacht moeten vragen terwijl het met de grootte van het restaurant dit niet nodig zou moeten zijn.

Het restaurant is wat aan de donkere kant, maar wel erg sfeervol. Er was genoeg ruimte tussen de tafels wat voldoende privacy biedt.

Gegeten op 20 oktober 2012

IENS bestaat 15 jaar!