van lieverlekker

• Uitstekend

Wat een super zaakje! Op een koude novembernacht struinden mijn vrienden en ik door de gezellige straatjes van Utrecht op zoek naar een leuk tentje om te eten. Sirtaki zag er aantrekkelijk uit..
We werden hartelijk ontvangen met twee kleine drankjes -- geen raki, het leek erop, maar erg lekker. Het vriendelijke personeel raadde ons de tapas aan, en die was inderdaad overheerlijk! En je kan zoveel salade opscheppen als je wilt bij de saladebar.
Als toetje baklava en cheesecake. En, nog een klein drankje van het huis toe.
We hebben het onze vrienden meteen aangeraden.
Openhartig personeel, lekker eten en een goede prijs/kwaliteits-verhouding.

• Goed

Laatst heb ik hier met een Groupon-bon gegeten bij Elit. Twee kleine amuses, die erg lekker smaakten, werden gevolgd door een hoofdgerecht. Mijn partner koos voor een pasta met pesto en ik voor het boerderijkippetje. Allebei erg goed! Het hoofdgerecht is inderdaad een beetje fantasieloos, maar je kan ook niet veel verwachten van zo'n Groupon-bon.
De cocktails waren super! We hebben er nog een paar zelf gekozen en die waren ook top!
We gaan hier zeker terug voor de cocktails, en wellicht om eens te dineren.

• Redelijk

Mijn vriendin en ik hebben gister erg lekker gegeten bij Tastoe. Ik koos voor de veggie oerboterham - humus, tomaat, komkommer, noten, sla - en zij voor het stokbrood met warme ham en honingmosterdsaus.
Alhoewel de zeer sfeervolle zaak rond twaalf uur rustig liep hebben wij veertig minuten moeten wachten op ons eten. Toen we de broodjes eenmaal kregen hebben wij die snel op moeten eten, omdat we erg veel haast hadden.
De hele tijd had ik zicht op de keuken en de enige kok deed alles op een zeer rustig tempo.. Tja, qua eten voor herhaling vatbaar, maar ik denk dat er in Utrecht genoeg leuke tentjes zijn die wel op tijd serveren.

• Matig

Het lijkt wel alsof de Amare Lounge alleen draait op Groupon-deals. Ook ik heb laatst een high tea gekregen bij dit kleine restaurantje op het Eendrachtsplein. Iedereen om me heen betaalde met de Groupon-bon.
Bij binnenkomst zag de lounge er vrij kil uit, maar daar heb ik overheen gekeken, het gaat immers om het eten.
Maar dat was niet bepaald je-van-het. We kregen een zeer eenvoudige, fantasieloze high tea en toen we het personeel erop attendeerden, bleef het vrijwel stil.

Misschien leuk als je er heel veel korting krijgt, maar wij komen hier niet weer..

• Goed

Afgelopen week heb ik hier prima gegeten. De pekingeend als voorgerecht was lekker -- maar niet zo goed als bij een goede Chinees. Het was een zeer geslaagde keus om de ossenhaas als hoofdgerecht te nemen. Precies goed! Het toetje was ook prima.

Ik vind het hele samsam-idee wel grappig. Weet goed hoeveel trek je hebt, want de samsam portie is inderdaad vrij klein. Voor mij voldoende, maar als je een ietwat grote eter bent, zou ik voor de grote portie gaan.

• Uitstekend

Mijn ervaringen met La Pizza zijn erg goed. Ik ben zelf helemaal niet zo'n pizza-fanaat, dus ik neem elke keer een paar voorgerechtjes. Hartstikke goed te doen en super lekker!
De zaak is leuk ingericht en de bediening is goed. Wat La Pizza misschien zo succesvol maakt is het gevoel dat het je geeft. Het personeel heeft een goede band met elkaar, maakt grapjes, maar werkt toch erg hard. De tafeltjes staan dicht op elkaar en je hoort veel geluiden van de klanten en uit de keuken. Voor de één misschien wat minder, voor de ander juist gezellig.

• Goed

Dit jaar heb ik al een paar keer bij het Zalmhuis gegeten. Het eten vind ik er dan werkelijk ook zalig. Als starters de groene salade, de zalm op z'n drieën en de carpachio, top! Als hoofdgerecht heb ik een paar keer de gekonfijte eendenbout genomen en een keer de tournedos. Doe mij die eendenbout maar elke dag, hartstikke lekker.
Ik heb wel hele slechte ervaringen met het personeel. Ze zijn erg onwetend, langzaam en onervaren. Ik hoop dat het Zalmhuis dit ter harte neemt en er snel verandering in maakt. De bediening heeft mij namelijk al eens aangezet om voor het dessert het restaurant te verlaten.

IENS bestaat 15 jaar!