van famkePost

• Slecht

Had ik eerst maar op Iens gekeken voordat ik hier reserveerde. Ook wij moesten lang wachten (een uur en 20 minuten) op ons hoofdgerecht. Aan de eerste meneer van de bediening vroegen we wat er aan de hand was. Hij gaf als uitleg dat iedereen wilde eten rond dat tijdstip… jaha, daar ben je een restaurant voor! Toen wij later aan een dame van de bediening vroegen waarom het (nog steeds) zo lang duurde zou ze hier achteraan gaan. We hebben nooit meer een reactie ontvangen en dat is niet netjes. Toen we de derde meneer vroegen of het nog lang zou duren hoorden we "nog 4 minuutjes".... dit blijkt een vaker voorkomend fenomeen. Eindelijk dan toch het hoofdgerecht (varkenshaas) dat zo lang had gebakken dat de tranen mij in de ogen sprongen. Totaal uitgedroogd en niet weg te krijgen! De pasta die erbij geserveerd werd was van redelijke kwaliteit maar echt proeven kon je dit niet aangezien er een onherkenbare dikke saus overheen gegoten was, echt Fellini, “less is more”. De lasagne van mijn tafelgenoot kwam er niet beter vanaf. De bovenkant was donker en keihard, de overige bladen papperig. De saus bleek nog redelijk maar haar was de honger inmiddels wel vergaan. Er werd ons koffie aangeboden maar dat hebben we afgewezen, geen minuut langer in deze tent was ons motto. Eigenlijk is de combinatie van een trendy interieur en Italiaans eten meteen al een grote misser. Echt Italiaans is niet trendy maar gewoon goed eten voor een goede prijs en aan opsmuk wordt niet gedaan. Management en personeel van Fellini, neem ajb het eerste vliegtuig naar Italië en leer hoe je goed (Italiaans) eten maakt. Ontsla daarna een aantal personeelsleden want die snappen totaal niet hoe je service verleent. Na twee weken vakantie in Italië was dit culinair gezien geen waardig afscheid.

• Goed

Gisteren gegeten bij Prins Heerlijck. Alhoewel ik het restaurant wat gedateerd vind, hebben we met een klein gezelschap lekker gegeten maar niet erg verrassend. Als voorgerecht een garnalencocktail, lekker maar gewoontjes. Het hoofdgerecht, de eendeborst was prima maar de saus weinig tongstrelend. Als nagerecht heeft het gezelschap gekozen voor koffie compleet, dat heeft PH prima voor elkaar! Lekkere chocolade, een beetje likeur met slagroom en (chocolade)cakejes. Als extra kregen we nog een lollie van fruit, wat goed in de smaak viel. Gekeken naar de rekening dacht ik, goed gegeten maar PH mag wat meer aandacht besteden aan (verfijnde) smaak. Dat zou m.i. meer in overeenstemming zijn met de rekening. Over de medewerker die ons bediende waren we tevreden, vriendelijk en aanwezig, maar niet té.

• Goed

Wel licht verbaasd over het feit dat het niet volgeboekt was op een zaterdagavond maar gelukkig konden we aanschuiven met 4 personen. Zeer vriendelijke ontvangst en een fijne tafel boven. Een verrassende (frans georiënteerde) kaart, want we dachten dat het een eetcafe was. De gerechten waren goed geproportioneerd en lekker, geen onuitwisbare indruk, maar gewoon heel ok. Een heerlijke droge witte wijn. Zeer vriendelijke bediening en ook regelmatig in de buurt van de tafel. Wij vonden het een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Een fijne bistro maar het is zeer onwaarschijnlijk dat we er nog eens komen aangezien we voor een weekendje in Nijmegen waren en 2,5 uur verderop wonen.

IENS bestaat 15 jaar!