van pieterjan10

• Recensies in de laatste twee jaar

Als voorafje het antipastiplankje genomen voor z'n tweeën. Daarbij brood met olie. Jammer dat er geen grof zeezout op tafel stond. De kaas en de wordt op het plankje waren goed, met als garnituur wat chips. Als hoofdgerechten de Lassagna met verschillende kazen en de eendenborst. De lassagna had niet genoeg bite. Dit kwam doordat de gekozen kazen niet onderscheidend waren. Een stevige blauwe kaas had dit meer bite gegeven. De eendenborst was mooi gebakken en werd lekker geserveerd met een jus die goed op smaak was met wat rode wijn.
Als dessert gekozen voor de chocoladekake en die was top. Lekkere koffie en de huiswijn was prima.
En water op tafel maar niet op de rekening! Kortom lekker gegeten en tegen een aanvaardbare prijs.
Het concept van Zebs is leuk maar toch zou het leuk zijn als er bijvoorbeeld iets bij besteld zou kunnen worden zoals een salade of een aardappelgarnituur!

Gegeten op 15 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met een vriend gegeten en ik ken Settlers al langere tijd. Het was gezellig druk. We kozen voor de huiswijn. Een lekkere amuse van pastinaaksoep met gerookte zalm stond al snel op tafel. We kozen voor de salade met verschillende warme soorten vis en de tournedos van hert met een stampotje van rodekool. De salade van vis was mooi van samenstelling en in een goede smaakbalans. De tournedos van hert was mooi rose en heerlijk van smaak. Jammer was wel dat het stampotje van rodekool te veel aardappel bevatte en te weinig rodekool waardoor het te droog was en niet de bite had van rodekool. Daarnaast nog heerlijke frietjes en een salade met heerlijke dressing. Tenslotte Irish coffee met een brownie. Samenvattend het was lekker en voor een nette prijs.

Gegeten op 18 januari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Tweede kerstdag het kerstmenu gegeten zonder wijnarrangement. De huiswijn is prima en van een goede temperatuur. Vooraf de op de huid gebakken snoekbaars is aan de lauwe kant en er zit niet echt veel smaak aan. De van de kalfswang gesneden kalfsfilet is mooi dun maar ook deze is aan de flauwe kant en lauw. De 3 verschillende wijzen klaargemaakte vormen van patrijs zijn lekker maar niet overdreven. Wat echt lekker smaakt en ook van temperatuur goed is is het stukje hertenfilet. Lekker van smaak en goed gegaard en warm geserveerd. Het dessert van biscuitdeeg is lekker maar aan de erg zoete kant. Voor alle gerechten geldt dat de garnituur erg weinig is en niet altijd warm. Samenvattend het was niet echt kerstdiner waardig.

Gegeten op 26 december 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Zateddagavond met z'n vieren gegeten. Hadden er al vaker gegeten en 3 van ons gingen voor de Tikipan 2x de pekingeend en 1x de kikkerbillen. De pekingeend met de knoflook geflambeerd was mooi medium en een geroosterd randje wat een heerlijke knapperige smaak gaf. De kikkerbillen waren met een wat pittige suaus geflambeerd en waren mooi gegaard zonder droog te zijn. De groenten op de plates waren diverse zoals peultjes, courgette, wortel en ui. Allemaal knapperig en smakelijk.
Als bijgerecht gekozen voor de mie.
Ander gerecht was de Tjap Tjoy met chinese garnalen en mie.
Was smakelijk en mooi gegaard.
Begeleid door de rode huiswijn, goede smaak, iets aan de warme kant en als toetje 3x de dame blanche en 1x de cafe glace maakten het etentje compleet.
Erg klantvriendelijk, alert en gastvrij personeel.

Gegeten op 22 september 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdagavond met vriendin gegeten. Brass heeft een mooie, niet te uitgenreide, kaart en dit maakt het kiezen makkelijk en staat garant voor goede en verse producten. Om ons te laten verrassen hebben we gekozen voor het 5 gangen verrassingsdiner met bijbehorend wijnarrangement.
Vooraf een heerlijke amus en goed brood met een mooie olie.
Het 1e gerecht is een bitterbal van heilbot met een jus van ansjovis. De bitterbal is mooi krokant en de ansjovis combineert subtiel. Ansjovis kan doorslaan en overheersend worden. In dit geval niet gebeurt en de heilbot was prima van smaak en structuur.
Hierna een tempura van zalm welke goed op smaak was en een knapperig garnituurtje had van o.a. tauge.
Hierna heerlijke groene asperges die kwa garing net aan waren en dus de knapperigheid bewaard was.
Daarna een stukje gestoofde griet met daarbij een aantal gekookte mosselen met garnituurtje en dressing. De griet was heerlijk zacht en goed van kleur.
Het vleesgerecht is een aantal stukjes eend met een mooi passend garnituur.
Er is dan nog ruimte voor een klein maar fijn dessert dat met bubbels wordt begeleid.
Het bijpassende wijnarrangement kent 5 verschillende wijnen waarvan 4 witte en een rode.
De deskundige sommelier weet telkens goed aan te geven waar de verbinding ligt tussen het gerecht en de wijn.
De bediening is zeer attent en vraagt regelmatig of er even gepauzeerd moet worden tussen de verschillende gangen. Tegelijk is met ruimhartig bij het schenken van de wijnen en kijkt nen niet op een glas meer of minder.
Trnslotte een lekkere koffie en Brass doet zijn naam absoluut eer aan als een van de betere restaurants in Utrecht.

Gegeten op 11 augustus 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Vanmiddag met een vriend wezen lunchen. Heerlijk op het terras bij dit mooie weer. Het blijft een leuke locatie ondanks dat er weinig zitplaatsen zijn jammer dat het niet groter kan worden. Uitsmijter rosbief en toast met roerei en gerookte zalm gegeten.
Koffie en een plat watertje maakte het compleet.
Kwaliteit was prima heerlijke zalm en een goed portie. Vlotte attentvolle bediening.
Aanbevelenswaardig voor een snelle en heerlijke lunch.

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week met een collega gegeten. Vooraf de Carpaccio en de ossehaaspuntjes in een Japanse pittige saus. Met veel verse groenten zoals boontjes en taugé (lekker knapperig gebleven) . Als hoofdgerecht een speciale boerderij0kip gebakken en geerlijk gaar, vlees viel van de botten met een heerlijke truffelsaus.
Andere hoofdgerecht de favoriete Settlers sate en die is altijd prima.
Aanbeveling kan zijn om eens met franse frietjes te gaan werken. die zijn meestal wat knapperiger dan de hele dikke en dus gaarder.
Heerlijke rode huiswijn begeleid het geheel. Als dessert lekker ijs en van het huis nog een heerlijke dessertwijn.
Goede en aandachtsvolle bediening het was weer prima in orde.
Tot gauw.

• Redelijk

Gisteren met 4 personen gegeten. Namen binnenplaats omdat het begon te regenen. We werden hartelijk verwelkomd de reservering klopte alleen niet. We hadden aangegeven om 6 uur te komen loungen en rond 7 uur/half acht aan tafel te willen. Maar we werden gelijk maar een tafeltje gezet. Er zouden nootjes komen maar er kwam stokbrood met boeter en pesto. Later toch nog nootjes toen we er om vroegen.
We namen vooraf o.a. de tartare en de tartare van zalm, de carpacio en gevulde champigons.
De smaken waren goed en de borden mooi opgemaakt. Portie was ok.
Als hoofdgerechten driemaal de lamsrack en de portobello's.
Lamsrack was mooi rose en de portobello's waren goed op smaak.
De wokgroente bij de lamsrack was lekker maar wel weinig.
Daarbij een schaaltje friet. Wat ontbrak was een lekkere salade.
Als dessert 2x de tiramissou en het grand dessert. Beide goed verzorgd.
Lekkere witte en mooie rode Sangiovese gedronken. Samenvattend wel ok maar wat rommelig en niet een echt restaurant maar toch meer een watersport gelegenheid waar je je boot voor de deur kwijt kunt en wat kan eten.

• Uitstekend

Afgelopen donderdag met 8 man gegeten. Ontvangst was hartelijk en de reservering klopte. Ondanks dat het een klein restaurant is of juist dankzij voel je je snel thuis. Een tip is dat bij gezelschappen van meer dan 4 de tafels standaard aan elkaar geschoven worden voor aanvang. Nu hadden we 2 aparte tafels en dat is minder gezellig. De amuses waren uitstekend van smaak en combineerden goed met de rose prosecco. We konden of van de kaart kiezen of het dagmenu. Dit bestond uit o.a. tonijn, kingfish, snoekbaars en kalfsribey. Alles op een heerlijke wijze bereid met een heerlijke saus of jus en zeer smaakvol in combinatie met de verschillende witte, rose en rode wijnen. Tot slot nog een heerlijk kaasplankje met appelstroop. Kazen waren op een goede temperatuur en hierdoor was de smaak optimaal.
Amberes heeft eigenlijk geen reclame nodig maar we komen zeker terug. Een kleine tip: de porties zijn natuurlijk niet te groot maar top van smaak. Misschien voor de grotere eter een idee om een garnituurtje van aardappeltjes en groente bij te serveren?

• Goed

Gisteren met vrienden gegeten. Het was niet echt druk maar wel gezellig en een attente bediening stond de hele avond garant voor dat je je echt op je gemal en gast vond.
De kaart is traditioneel voor een bistro maar daar is niets mis mee.
Als voorgerecht hadden wij voor de salade met geitenkaas, de slakken en de gevulde champigons gekozen. Slakke en champigons waren goed warm en op smaak de salade was lekker jammer dat de geitenkaas niet iets warmer was. Had iets langer onder de gril gekund waardoor de smaak nog beter wordt. Verder was hij rijkelijk gevuld met spekjes en walnoten.
De hoofdgerechten waren de zalm die goed op smaak was en bijna helemaal goed gefileerd op een enkel graadje na. Daarnaast de ribey van 200 gram er is ook een ribey van 300 gram.
Deze hadden we medium laten bereiden en over het algemeen was deze ook mooi medium. Aan de dunne zijden was hij echter aan de rode kant maar het blijft lastig voor een kok om medium te bakken bij een niet helemaal gelijke dikte.
Tenslotte was er een vegetarisch hoofdgerecht van gevulde aubergine. Deze was erg smakelijk en met een heerlijke vulling.
De zalm en de ribeys werden met een gepofte aardappel geserveerd. Als bijgerechten hadden we goed doorbakken grote frites, witlof en een salade.
Witlof was gewoon van smaak niets mis mee en de salade had iets verrassender gemogen.
Tenslotte lekker french coffee met paaseitjes en koekjes.
Alles begeleid door een prima huiswijn (Cabernet Sauvignon). Er stond een fles water op tafel maar we konden gewoon ook kannen met water en ijs krijgen!
Alles bij elkaar een geslaagde avond voor een bistro.

IENS bestaat 15 jaar!