a TripAdvisor company

van Mooch

Mooch

Het was mooi weer en we waren in de buurt, vanwege het terras hier gaan lunchen. Doen we al jaren zo af en toe. Ik moet helaas vaststellen dat het in de loop der jaren er niet beter op is geworden. Ik nam de kaaskroketten met bruinbrood. Wat je dan krijgt is wel heel erg karig. Ik kreeg twee sneetjes bruinbrood die waarschijnlijk uit de supermarkt komt en twee kroketten. Dat was het. Niet eens boter en mosterd er bij. Daar moest ik om vragen. Je krijgt dan mosterd uit een plastic fles die nog bijna over de houdbaarheidsdatum is. Jaren terug was dit echt beter. Je kreeg dan dikke sneetjes brood en boter en mosterd erbij. Erg jammer dat het nu zo sober is geworden, want daarvoor ga je niet ergens lunchen, dat kan ik thuis ook klaar maken. Des te meer jammer omdat het verder een toplocatie is en de bediening ook goed is. Je wordt snel en correct geholpen. Helaas hoef ik door deze ervaring er niet meer te lunchen.

Gegeten op 18 juli 2015

Mooch

Voor de eerste keer hier gegeten. Stond niet op de lijst van restaurants waar we perse nog eens wilden eten en dat is echt een vergissing! Hier kun je namelijk heerlijk eten. De gerechten zijn zeer smaakvol en mooi gekruid en worden fraai opgediend. De keuze uit wijnen is lastig, want er staan mooie wijnen op de kaart. De gastheer is erg spraakzaam en weet alles van wat er geserveerd wordt en adviseert kundig over de wijnen. Sfeer in het restaurant is ook prettig. Wel jammer dat je geen kraanwater kan krijgen. Ik vind dat tegenwoordig echt een minpunt. Maar voor de rest staat het restaurant nu bij mij op de kaart om er vaker te eten.

Gegeten op 18 juli 2015

Via online reservering

Hele tijd geleden hier voor het laatst gegeten. Toen was de zaak wat groter. Bewuste keuze omdat de kok in zijn eentje staat te koken. En dat doet hij voortreffelijk! Vooraf een spaghetti met geraspte tonijnhart, eierdooier, venkelzaad, rode peper en knoflook. Om je vingers bij af te likken. Daarna de vis van de dag. Deze was super klaargemaakt. De huid wat knapperig en mooie kruiden. Toe kaas genomen. Was ook prima. De wijnen die worden geschonken zijn ook van prima kwaliteit. Wij hadden een witte die een neus had van truffel. Voorgenomen om nu wat vaker hier te eten. Is de reis vanuit Amsterdam zeker waard.

Gegeten op 26 juni 2015

Mooch

Dagje Den Haag en op goed geluk in dit restaurant terechtgekomen. Wat waren wij blij naar afloop dat we hier hebben gegeten! We namen beiden het driegangen truffelmenu. Te beginnen met de sformato van eind en paddestoelen met crème van kaas en truffel. Dit was echt hemels. Zeer subtiel van smaak met het aangename van truffel. Echt een topper. De pasta gevuld met aardappel en Taleggio was ook voortreffelijk. En dat geldt ook voor de zonnevis filet in courgettekorst. We hebben genoten en prima wijn erbij maakte het af. De bediening is heel vriendelijk. Dit restaurant is anders dan de doorsnee Italiaan. Hier eet je aparte gerechten die je niet snel ergens anders eet, maar wel op en top Italiaans. Wij komen hier zeker terug als we weer in Den Haag zijn.

Gegeten op 13 juni 2015

Mooch

Voor de tweede keer hier geluncht. Wederom genoten. Het eten is gerafineerd en perfect qua combinaties en fraai opgemaakt. Het oog wil immers ook wat. De groene gazpacho was super. De vis als hoofdgerecht voortreffelijk. Nog een dessert genomen en dat was echt helemaal top, namelijk de chocolade whiskey on the rocks. Bediening is alert en vriendelijk. De sfeer is prima. Hiet zit je op je gemak te genieten. Hangt wel een prijskaartje aan, maar dat is het zeker waard.

Gegeten op 16 mei 2015

Mooch

Aanwinst in de buurt. De zaak is totaal veranderd ten opzichte van het restaurant dat eer eerst zat en gelieerd was aan de sportschool die er zat. Het is nu stijlvol ingericht. Het eten is verrassend en smaakvol. Vooraf de buratta genomen. Erg lekker. Hoofdgerecht de vis die ook prima was bereid. Het dessert van chocolade, chocolade en chocolade was overheerlijk. Wijnkaart is ook op niveau. Enig minpunt was dat je geen karaf water kan krijgen. Je kunt alleen een fles water bestellen van 5 Euro, foei. Dat vind ik echt niet meer kunnen deze tijd. Menig restaurant zet zonder het te vragen een karaf water neer en vullen het als deze op is. Daardoor komt mijn score een punt lager uit.

Gegeten op 23 mei 2015

Mooch

Met de restaurantweek hier geluncht. We namen i.p.v. het driegangen menu nog een menu erbij. dat was de geroosterde langoustine. Wauw, wat was deze geweldig. Er zaten forelletjes bij en een currycrème en gepofte quinoa. Geniale combinatie. De overige gangen waren ook meer dan voortreffelijk. De amuses waren verrassend. We namen een wijnarrangement erbij. Zeker niet goedkoop, te meer ook dat je glazen maar zeer karig worden ingeschonken. Je doet dan wel heel zuinig met je wijn. Dat mag best wel meer zijn voor het geld. Verder een zeer prettige bediening. Uitermate correct, maar dat mag je verwachten van een restaurant met een ster. Al met al hebben we genoten van het eten en de ambiance. Een goede eerste kennismaking. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 6 september 2014

Mooch

Weer eens gegeten in dit restaurant waar met liefde wordt gekookt. Ivo heeft passie en gebruikt mooie producten. Wij namen met zijn tweeën vooraf een bordje antipasti. Op ons verzoek zonder vlees. We kregen een bord vol lekkere groenten die allemaal super waren klaar gemaakt. Ivo kan toveren met groenten. Menig vegetariër zal zijn/haar vingers er bij aflikken. Het hoofdgerecht was de vis van de dag. Het was een stuk zalm op een puree van pompoen met truffel aardappelen. Deze combinatie was goddelijk. We hebben echt genoten. De wijn, een Portugese, paste er perfect bij. Na nog een stuk cheese cake genomen die ook al voortreffelijk was. Kortom, we gaan er binnenkort weer eten.

Gegeten op 16 september 2014

Mooch

Naar aanleiding van een goede recensie van Mac van Dinter in de Volkskrant hier wezen eten. Zijn recensie sloeg volkomen de spijer op de kop. Voortreffelijk eten en ook nog eens verrassend. Mooie smaakcombinaties die leuk wordt gepresenteerd. Wij hadden een viergangen menu en alles was gewoon top. Wijnarrangement was ook super. De bediening is vriendelijk en alert en legt alles uit wat je op het bord krijgt. Het is leuk om weer een topper van een restaurant erbij te hebben waar je voor een redelijke prijs kunt eten. Prijs en kwaliteitsverhouding is een 10 waard. Kortom, we gaan hier zeker vaker naar toe.

Gegeten op 26 oktober 2013

Mooch

Leuke locatie en het idee van veel groentegerechten sprak ons aan. Met de groep vol verwachting daar wezen eten. Maar wat viel het tegen. De kleine porties met groenten die je met elkaar moet delen was veel te weinig. Vooraf brood met humus en andere groeten dips waren aardig. Alleen jammer dat het brood erbij droog was. De falafel was hard. Kon je amper doorsnijden. Ik had de vis van de dag gekozen. Dat was een dorade. De dorade was tot pulp gebakken. Erg slecht. Hier kom ik dus nooit meer eten. Erg jammer. De collega's die geen vlees en vis aten hadden na afloop nog honger.

Gegeten op 30 oktober 2013