van Mooch

• Recensies in de laatste twee jaar

Naar aanleiding van een goede recensie van Mac van Dinter in de Volkskrant hier wezen eten. Zijn recensie sloeg volkomen de spijer op de kop. Voortreffelijk eten en ook nog eens verrassend. Mooie smaakcombinaties die leuk wordt gepresenteerd. Wij hadden een viergangen menu en alles was gewoon top. Wijnarrangement was ook super. De bediening is vriendelijk en alert en legt alles uit wat je op het bord krijgt. Het is leuk om weer een topper van een restaurant erbij te hebben waar je voor een redelijke prijs kunt eten. Prijs en kwaliteitsverhouding is een 10 waard. Kortom, we gaan hier zeker vaker naar toe.

Gegeten op 26 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Leuke locatie en het idee van veel groentegerechten sprak ons aan. Met de groep vol verwachting daar wezen eten. Maar wat viel het tegen. De kleine porties met groenten die je met elkaar moet delen was veel te weinig. Vooraf brood met humus en andere groeten dips waren aardig. Alleen jammer dat het brood erbij droog was. De falafel was hard. Kon je amper doorsnijden. Ik had de vis van de dag gekozen. Dat was een dorade. De dorade was tot pulp gebakken. Erg slecht. Hier kom ik dus nooit meer eten. Erg jammer. De collega's die geen vlees en vis aten hadden na afloop nog honger.

Gegeten op 30 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier al heel vaak gegeten. Dateert al vanaf het begin zo'n 25 jaar terug. Niet voor niets komen wij hier altijd terug. Is gewoonweg het beste vegetarische restaurant van Amsterdam en misschien wel van heel Nederland. De hapjes die je als voorgerecht krijgt zijn overheerlijk en mooi van smaak. Hoofdgerecht is ook subliem. De wijnen die worden geschonken zijn ook van uitmuntende kwaliteit. Guido vertelt altijd enthousiast wat op tafel wordt gezet. Men gebruikt zuivere producten. En ja, de desserts zijn ook al top. Heerlijke taarten waaruit je kunt kiezen. Ze staan in een vitrine en ja, maak dan maar eens een keuze uit al dat lekkers. Vermeldenswaard is nog de chocolade die zij verkopen. Probeer eens de pure variant met chili. Je wilt nooit meer iets anders!

Gegeten op 19 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

's Avonds hier gegeten. Nieuw in de buurt, dus direct uitproberen. We werden niet teleurgesteld. Het eten wordt door Ivo voortreffelijk klaargemaakt. Vooraf een heerlijke salade met blauwe kaas en croutons en groene groenten. Hoofdgerecht de zeewolf was ook heerlijk. Daarbij werd hele lekker brochetta geserveerd en gebakken zoete aardappelen. Alles was super. Mooi is ook dat het biologisch is. Goede aanwinst voor de buurt. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 22 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Mezza en tapas van Spanje tot Libanon. Als je kiest voor de 3-gangen menu dan wordt je overladen met allerlei lekkers uit diverse windstreken. Eerste gang zijn koude tapas en mezzo, tweede gang de warme. Alles was even smaakvol. We hebben echt genoten en dat bij ons om de hoek! De bediening is zeer vriendelijk en aangenaam. Je voelt je er echt thuis. De eigenaar wil het je naar de zin maken. De prijs kwaliteitsverhouding is ongehoord goed. Hier gaan we vaker eten!

Gegeten op 8 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Uitgekozen wegens een concert in Bitterzoet. Gevonden op Iens en de recensies waren goed. Welnu, het is een prima Italiaans restaurant met niet alledaagse gerechten. Vooraf de Portobello con risotto. Was zeer lekker. Hoofgerecht de scholfilet met snijbiet en anjovisboter was top. De witte wijn was ook prima. Leuke en vlotte bediening. We waren er met zijn drieën en iedereen was enthousiast. Zoek je rondom de dam een goede Italiaan dan mag je deze niet overslaan!

Gegeten op 5 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier bij toeval geluncht. Broodje tonijn met wasabimayonaise en avocado op heel lekker brood. Geserveerd op een mooi bord. Lekker wijntje erbij, was helemaal goed. Sowieso zagen alle gerechten er lekker uit. Het nodigt uit om er vaker eens te eten. Sfeer is prima en de bediening is normaal. Alle gerechten zijn op een Aziatische lees geschoeid. Komen hier nog wel vaker lunchen.

Gegeten op 28 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Nieuw restaurant in Amsterdam West en dat moet altijd geprobeerd worden. Het restaurant ziet er mooi strak en sfeervol uit. De lampen zijn speciaal ontworpen en zijn echt schitterend. Het eten is bijzonder lekker. Hoofdgerecht zelf samen kunnen stellen en bestond uit een proeverij van twee hoofdgerechten. Zeer smaakvol. Een beetje pittig maar niet te (wordt naar gevraagd). De wijn was ook prima. De bediening is attent en vriendelijk. Al met al een aanwinst voor de buurt. Hopelijk weten meer mensen uit de buurt het restaurant te vinden.

Gegeten op 21 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Meerdere keren Japans gegeten. Ook in Japan zelf. Yamazato heeft niet voor niets een ster en behoort zeker bij de top van Japanse restaurants. Het eten is er super. Het wordt mooi geserveerd en bij alles wordt verteld wat je eet. De bediening is zoals het hoort erg zorgvuldig. Wijn wordt bijgeschonken wanneer dat nodig is. De inrichting is zeer fraai en authentiek Japans zoals wij het ook in Japan zelf zagen. Uitzicht op de Japanse tuin met koikarpers is grandioos. Zeker, de rekening achteraf is niet mild. Maar het is echt elke cent meer dan waard.

Gegeten op 18 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

's Middags hier gezeten en lekker broodjes gegeten. Wij namen diverse boca's. Allemaal zeer lekker. Leuk concept om kleine broodjes te maken met verrassende combinaties. De broodjes zijn lekker vers. Het doet een beetje denken aan tappa's. De wijnen zijn ook van goede kwaliteit. Als we hier weer in de buurt zijn weten we hen te vinden om lekker te lunchen.

Gegeten op 31 augustus 2013

IENS bestaat 15 jaar!