a TripAdvisor company

van Mooch

Mooch

Hier 's ochtends vroeg ontbeten. Eerst een kwartier gewacht voordat we eindelijk wat konden bestellen. Vervolgens weer lang op onze koffie moeten wachten. Het was redelijk druk en dan is maar een iemand in de zaak echt te weinig. Zeker als je ook de drankjes moet verzorgen en de bestellingen moet opnemen en de tafels moet afruimen. Gelukkig was het eten wel lekker. De Eggs Royal was overheerlijk. De koffie is er ook prima. Maar doe alsjeblieft iets aan de services!

Gegeten op 16 april 2016

Mooch

Wat een aanwinst in de Witte de Withstraat! Hier wordt top gekookt. Veel hele lekkere vegetarische keuzes. We hadden drie groentegerechten en de pulpo en de vis van de dag uit de oven. Dat was een zeebaars. Wat was deze heerlijk klaargemaakt. De groentegerechten zijn geraffineerd en goed gekruid. Om je vingers bij af te likken. De bedoeling is dat je elk gerecht deelt. De porties zijn er zeker geschikt voor. Prima wijn keuze ook. En de bediening is erg enthousiast en verteld precies wat je op je bord hebt. Twee keer gegeten en het restaurant behoort nu al tot een van mijn favorieten.

Gegeten op 17 april 2016

Mooch

Meestal als we bij Morlang zijn dan lunchen we er. Nu gingen we er dineren. Vooraf hadden we coquilles en Tataki met zwaardvis. Dat was beide smullen en mooi klaargemaakt. Het oog wil natuurlijk ook wat. Als hoofdgerecht hadden we kabeljauwrugdfilet met gerookte makreel. Dat was een heerlijke combinatie! Een flesje Gruner Veltliner erbij was een voltreffer. En ja, het personeel is altijd top. Vriendelijk en alert.

Gegeten op 10 april 2016

Mooch

Als we in Buitenveldert zijn dan kunnen we Delicaat niet overslaan. Wederom weer heerlijk geluncht. De dagkaart bood vooraf coquilles die voortreffelijk waren klaargemaakt. Daarna asperges met zalm en gepocheerd ei. Ook dat was smullen. Een prima Chardonnay erbij maakte het geheel af. En ja de bediening is ook altijd erg vriendelijk en correct. Tot de volgende keer!

Gegeten op 9 april 2016

Mooch

Restaurant waar we vaker eten. Het eten is er prima. Vooraf een zalmbonbon en als hoofdgerecht een Flamiche, een Belgische broccoli/preitaart. Erg lekker. De bediening is erg vriendelijk en alert. Voor theatergangers is dit een restaurant om te onthouden.

Gegeten op 29 maart 2016

Mooch

Met eerste Paasdag hier gegeten met een gezelschap van 6 personen. Het eten was voortreffelijk. De nieuwe kok is een aanwinst. Voorgerecht de huisgemarineerde zalm was zalig het hoofdgerecht de kabeljauwfilet met zuurkoolstamppot was prima. Kabeljauw was precies goed gegaard. De overige gasten vonden het eten ook allemaal heerlijk. De wijnen zijn ook uitstekend. De bediening was vriendelijk en attent. Maar wat was het jammer dat tegelijkertijd iets verder in de zaak Cuba Salsa dansen plaatsvond. Het geluid stond zo hard dat we elkaar amper nog konden verstaan. Van rustig eten en genieten was geen sprake. Kon het Cuba Salsa niet boven in het theater plaatsvinden? Volgende keer zal ik beter opletten als ik reserveer of er niet weer zoiets wordt georganiseerd, want dan ga ik er niet eten. Beter is om dit soort activiteiten niet bij het restaurant te organiseren.

Gegeten op 27 maart 2016

Mooch

Het was mooi weer en we waren in de buurt, vanwege het terras hier gaan lunchen. Doen we al jaren zo af en toe. Ik moet helaas vaststellen dat het in de loop der jaren er niet beter op is geworden. Ik nam de kaaskroketten met bruinbrood. Wat je dan krijgt is wel heel erg karig. Ik kreeg twee sneetjes bruinbrood die waarschijnlijk uit de supermarkt komt en twee kroketten. Dat was het. Niet eens boter en mosterd er bij. Daar moest ik om vragen. Je krijgt dan mosterd uit een plastic fles die nog bijna over de houdbaarheidsdatum is. Jaren terug was dit echt beter. Je kreeg dan dikke sneetjes brood en boter en mosterd erbij. Erg jammer dat het nu zo sober is geworden, want daarvoor ga je niet ergens lunchen, dat kan ik thuis ook klaar maken. Des te meer jammer omdat het verder een toplocatie is en de bediening ook goed is. Je wordt snel en correct geholpen. Helaas hoef ik door deze ervaring er niet meer te lunchen.

Gegeten op 18 juli 2015

Mooch

Voor de eerste keer hier gegeten. Stond niet op de lijst van restaurants waar we perse nog eens wilden eten en dat is echt een vergissing! Hier kun je namelijk heerlijk eten. De gerechten zijn zeer smaakvol en mooi gekruid en worden fraai opgediend. De keuze uit wijnen is lastig, want er staan mooie wijnen op de kaart. De gastheer is erg spraakzaam en weet alles van wat er geserveerd wordt en adviseert kundig over de wijnen. Sfeer in het restaurant is ook prettig. Wel jammer dat je geen kraanwater kan krijgen. Ik vind dat tegenwoordig echt een minpunt. Maar voor de rest staat het restaurant nu bij mij op de kaart om er vaker te eten.

Gegeten op 18 juli 2015

Via online reservering

Hele tijd geleden hier voor het laatst gegeten. Toen was de zaak wat groter. Bewuste keuze omdat de kok in zijn eentje staat te koken. En dat doet hij voortreffelijk! Vooraf een spaghetti met geraspte tonijnhart, eierdooier, venkelzaad, rode peper en knoflook. Om je vingers bij af te likken. Daarna de vis van de dag. Deze was super klaargemaakt. De huid wat knapperig en mooie kruiden. Toe kaas genomen. Was ook prima. De wijnen die worden geschonken zijn ook van prima kwaliteit. Wij hadden een witte die een neus had van truffel. Voorgenomen om nu wat vaker hier te eten. Is de reis vanuit Amsterdam zeker waard.

Gegeten op 26 juni 2015

Mooch

Dagje Den Haag en op goed geluk in dit restaurant terechtgekomen. Wat waren wij blij naar afloop dat we hier hebben gegeten! We namen beiden het driegangen truffelmenu. Te beginnen met de sformato van eind en paddestoelen met crème van kaas en truffel. Dit was echt hemels. Zeer subtiel van smaak met het aangename van truffel. Echt een topper. De pasta gevuld met aardappel en Taleggio was ook voortreffelijk. En dat geldt ook voor de zonnevis filet in courgettekorst. We hebben genoten en prima wijn erbij maakte het af. De bediening is heel vriendelijk. Dit restaurant is anders dan de doorsnee Italiaan. Hier eet je aparte gerechten die je niet snel ergens anders eet, maar wel op en top Italiaans. Wij komen hier zeker terug als we weer in Den Haag zijn.

Gegeten op 13 juni 2015