van OAT

• Goed

Drukke Sushi tent met een mooie ligging precies in het stadshart van Amstelveen. Als je aan komt lopen kom je al in Japanse sferen door de tuin, het pad en het gebouw zelf. Eenmaal binnen heb je leuke originele tafels waar je authentiek kan dineren zonder schoenen, ze hebben ook 'gewone' tafels en een leuke sushi bar waar wij aan zaten. Gerechten zijn niet overweldigend maar gewoon goed. Lopen vriendelijke dames rond in de bediening met één parel ertussen die er erg vaak is en nooit het overzicht kwijtraakt, alleen al daarom is Tanuki een bezoekje waard.

• Goed

Mooie verzorgde simpele zaak. Het eten is goed en verrassend bij de gerechten kom je unieke combinaties tegen, zowel bij het voor, hoofd en nagerecht allemaal heel uniek en lekker. Duidelijk een aanrader en met voldoende parkeergelegenheid zeker nog een bezoekje waard.

• Goed

Bij binnenkomst zie je in waarom het een eetcafé is. Inrichting is simpel en de toiletten armoedig. Maar evengoed zodra je een aantal voorgerechten besteld proef je werkelijk een unieke smaak die je niet vaak tegenkomt. Auberginesalade was de uitschieter goed op smaak gebracht echt uniek in zijn soort. Hoofdgerecht was redelijk niet te veel poespas gewoon OK voor €15. Deze keer namen wij geen toetje maar kregen wel een drankje van het huis aangeboden heel attent van de gastvrouw.

• Goed

Aankleding was leuk en mooi bedacht. Vooraf lekker brood met lekkere olijfolie, bediening was op zich attent maar liep af en toe chaotisch door elkaar heen. Als hoofdgerecht lekkere steak gekregen met pepersaus. Steak was van heerlijk vlees uit de 'beemster' samen met de luie wijven frites (die apart bijbesteld moet worden) waren ook lekker alleen een beetje duur voor alleen vlees + saus. Tafelgenoot had de Ossobucco een completer gerecht en meer waarde voor je prijs maar goed voorbereid. Had kaasplateau als dessert die ook goed was en de wijnkaart was TOP! Dus gewoon een avondje goed gegeten met lekkere wijn voor een redelijk betaalbare prijs

• Goed

Mooi aangekleed en het staat op een superlocatie. Tapas is simpel en lekker soms duurt het wat te lang maar over het algemeen een mooie zaak met een ruim wijn/drankaanbod waarbij je zowel formeel kan dineren als gewoon wat borrelen. Toiletten waren erg mooi en de bediening soms wat chaotisch maar wel leuk. Aanwinst voor het plein

• Goed

Simpel ingericht café net iets te simpel naar mijn mening. Menu was het bord en de wijnkaart was ook erg simpel als voorgerecht had ik de pathe en mijn tafelgenoot ook, was lekker maar sprong er niet uit zoals de Biefstuk. De heerlijke J'us die bij de biefstuk geserveerd werd maakte het af, ik begrijp waarom (naar mijn mening 95% de biefstuk besteld) alleen de lauwe salade die bij de biefstuk besteld was raad ik af, hou het gewoon lekker bij de populaire biefstuk en wat friet. Bediening was attent maar het kon vriendelijker af en toe een glimlach is altijd fijn. Zeker voor herhaling vatbaar als ik zin heb in een lekker stuk vlees en niet te veel poespas wil.

over Nevy

• Redelijk

Schitterende aankleding met een mooi uitzicht over het water. Het terras voor het restaurant zelf ziet er erg imposant uit. Bediening was super en de wijn was ook lekker alleen jammer van het te dure eten. Menukaart was een soort van slordige oude krant op zich een leuk idee maar niet wat je verwacht van zo'n een mooi restaurant, inhoud van menukaart was ook leuk bedacht met vier windstreken die elk op windstreek gesorteerde gerechten bevatte. Maar het eten was de prijs niet waard, we hadden wat voorgerechten besteld zoals oesters (de oesters waren overigens wel heerlijk en goed geprijsd), ceviche, sushi en sardines, jammer dat je het dan niet waard vindt voor je geld en als je dan sushi besteld heb je een bepaald verwachtingspatroon hebt maar dat wordt teniet gedaan (op de negatieve manier) door het te serveren in een glas, met eerst een laag rijst en dan de vis erop. Rare manier van serveren en onhandig ook. Desserts vond ik ook te duur, voor 2 stukjes ananas 9 euro betalen is gewoon te veel. Aan het einde van de avond had ik nog trek maar wel een rekening betaald van € 130 (voor 2personen). Bij de rekening kregen we nog een waardebon van €25 die we konden opsturen naar wie we wilde om het bij Nevy te besteden, wat ik trouwens een erg leuk en attent idee vond.

• Uitstekend

Tot nu toe een van de betere Turkse restaurant in Amsterdam waar ik heb gegeten. Smaak is heerlijk en je proeft de liefde terug in de producten. Vooraf 6 verschillende mezze's uitgekozen waarbij alleen de Sigara boregi wat tegenvielen maar de rest smaakte heerlijk helemaal verrast was ik door de Abaganus en een salade van tomaat en walnoten die we van het huis kregen. Alle gerechten waren heerlijk gekruid en je proefde karakter, wat nogal wat restaurants vergeten. Als hoofdgerecht de traditionele pide met gehakt gekozen en mijn tafelgenoot had de Adana beide smaken voortreffelijk een smaak die in Amsterdam nog niet was tegengekomen. Bediening is attent en vriendelijk niks op aan te merken. Als afsluiting bij de rekening kregen we nog een soort van heerlijke ruikende jasmijn doekjes die de avond perfect afmaakte. Locatie is mooi aan de Amstel en de prijs/kwaliteit verhouding is ideaal.

• Redelijk

Eindelijk een fatsoenlijk restaurant op het Osdorpplein dat na 18u wat leven op het vergane plein in de brouwerij brengt. Ook fijn om een Turkse cuisine te ontdekken dat liberaal genoeg is om alcohol te schenken, wat je helaas (bijna) niet tegenkomt in Osdorp. De aankleding is erg mooi, een open keuken, schitterend aquarium en een mooie combinatie van warme kleuren die het van buiten erg aantrekkelijk maakt. Bediening is vriendelijk, goed getraind, ze kennen de aangeboden producten goed en zijn erg attent. Menukaart is standaard Turkse keuken wat je helaas te vaak tegenkomt maar waar ik me dan persoonlijk nog het meest aan stoor is dat er wordt gekozen voor een vrij neutrale, timide smaak zonder echt karakter met af en toe te dure gerechten er tussen. Vooraf hadden we 5 meze's besteld die op zich lekker zijn zoals de haydari bv, maar bij sommige meze's zet je vraagtekens, een voorbeeld daarvan is € 7,- betaald voor kaasplateau dat dan alleen bestaat uit 2 soorten 'simpele' kaas met 4 plakjes en 3 stukjes meloen. Als hoofdgerecht had ik de Ali Nazik waarvan de aubergine heerlijk bereid was alleen jammer dat de Lamsspiesen dan zo neutraal smaken het enige wat ik mistte was een echt karakter, een eigenzinnige smaak waarvoor ik graag terugkom. Ik geef het restaurant dan ook een redelijk maar het heeft zeker de potentie om uitstekend te worden, daarvoor heeft het alles in huis.Erg attent en vriendelijk was het brood vooraf van het huis en de gratis flessen mineraalwater geserveerd bij de Raki.

IENS bestaat 15 jaar!