a TripAdvisor company

van topski

topski

Wat een vriendelijk personeel heeft Pulcinella! Attent, uitleg gevend over wijnen, menu, etc. Een 8.
Afdalend naar de 7 voor decor. Niet bijzonder, maar ook niet bijzonder belangrijk als het eten goed zou zijn. Helaas.
Voor eten een 6. Ik moet zeggen: we begonnen niet verkeerd, met erg lekkere malse Italiaanse vleeswaren, de antipasti. Knapperig stokbrood, prima.
Ondergetekende had vervolgens risotto. Ik nam deze als hoofdgerecht. Hopende dat het goed zou zijn. Helaas. Al funghi zou het moeten zijn, met paddenstoelen dus. Flinterstukjes wel aanwezig, maar qua smaak niet. Ook verder niet goed op smaak gebracht. Gelukkig stonden peper- en zoutmolentjes op tafel ..... Fijngeraspte kaas in nauwelijks gevuld kannetje erbij. Structuur van de risotto klopte wel. Al hou ik zelf niet zo van room in mijn risotto, maar ja, dat stond wel op het menu vermeld, dus daar klaag ik niet over. In Italië krijg je zelden of nooit risotto al funghi met room. Doet ook afbreuk aan de smaak. Vind ik.
Dessert grote coupe ijs met amarenen. IJs niet bijzonder van kwaliteit, amarenen moesten het 'lekker' maken.
Jammer hoor, het was prachtig geweest als in een woonwijk een geweldig restaurant gevestigd was. Op deze zaterdagavond was het vol. Klandizie genoeg blijkbaar.
Complimenten alleen dus voor de bediening en daardoor ook goeie sfeer.

Gegeten op 25 juni 2016

topski

Geweldig genoten bij Joseph! Natuurlijk is het 'decor' de grootste kracht: op het water met geweldig uitzicht. Maar vergeet ook het interieur niet, soort beachpaviljoen, sloophout in de goeie zin des woords, chique uitstraling met prachtig grote 'parasol' op het terras.
Dan de service, ook geweldig, enthousiaste ontvangst door de bediening en dat enthousiasme duurde van begin tot eind.
Last but zeker not least: het eten. Heerlijke antipasti, heerlijke wijn, heerlijk hoofdgerecht. Details? Weliswaar wat 'standaard' vleeswaren als antipasti, maar echt lekker. Stokbrood, fijn knapperig, prima. Hoofdgerechten: wij hadden Thaise beef op groenten en kipsaté. Beiden heel goed.
De koffie was eigenlijk nog het minste. Dubbele espresso niet bijzonder van smaak, ook de crema-laag was niet zoals het hoorde. Maar ach, dat vergeef ik Joseph, ons diner op de laatste mooie zomerdag van deze week was geweldig, inclusief de vriendelijke woorden toen wij na ons diner het terras verlieten.
Complimenten voor iedereen bij Joseph!

Gegeten op 10 juni 2016

topski

Nooit bij Pierre gegeten, tot nu toe, maar vandaag was zeker niet de laatste keer.
Heerlijk ongedwongen sfeer, vriendelijke, attente bediening, fijn interieur, strak en, om maar iets te noemen, prachtige , Frans aandoende vloer, zwart-wit.
Maar het belangrijkste, het eten, wij kwamen voor lunch, was fantastisch. Zelf had ik risotto, met bospaddestoelen. Heerlijk van smaak en perfecte structuur. Leuk geserveerd, in een klein schaaltje.
Als dessert bij de koffie worteltaart, niets kon verbeterd worden, echt heel goed.
Mijn disgenoten verorberden met evenveel smaak b.v. de hamburger (petite) en de chocoladetaart.
Mooi afgemeten, dus niet te grote porties, zodat wij nog fit en vrolijk het pand konden verlaten.
Wij komen weer!

Gegeten op 25 maart 2016

topski

Leuke ontvangst bij Nacional door gastvrije vrolijke bediening. Wij bestelden eend met 'vergeten groenten'. Frites met truffelmayonaise. Eend liet een uur op zich wachten, bleek nogal taai. Smaak oké. Truffelmayonaise zeer vage truffelsmaak, groenten heerlijk.
Rode wijn (Merlot) ook prima, wel te fris van temperatuur, zeker in de winter. Op zomers terras, ook in Frankrijk, is dat prima te doen maar hier in NL toch echt te koud.
Bedienend meisje erg goed, duidelijk bereid om goede service te verlenen, maar de keuken bleek nogal traag onze eend te bereiden (?) waardoor wij een te lange wachttijd hadden. Prima opgelost door bediening door de rekening aan te passen, en toch ..... jammer voor een toch leuk uitziend café. Waar het eten zo fijn had moeten zijn. Geen tijd meer voor koffie dus weg.

Gegeten op 4 februari 2016

topski

Schandalig dat ze bij Orff de bleke stukjes kip in saaie beige saus 'kipsaté' noemen.
Toen we klaagden over de (non-)smaak van de 'satésaus', het hield nl ongeveer het midden tussen bruine roux en roomsaus, zei de bediening: "Dat zullen we melden aan degene die de saus een paar dagen geleden maakte". En of we wellicht cajunsaus erbij wilden hebben. Zo'n soort 'culinaire' gelegenheid is Orff dus blijkbaar geworden! Enne ..... wat doet die aardappelsalade bij saté op één bord? Moet dit fusion voorstellen misschien. Nee, een schande is het.
Nou ja, de rode wijn was goed, leidingwater werd in glas gebracht, koffie smaakte goed, bediening best vriendelijk en snel, dus het 'bargedeelte' functioneerde wel.
Nu de kok(s) nog .....

Gegeten op 24 januari 2016

topski

Eerste en laatste keer bij Burgerij.
Slechte, lauwe, burger, de 'Classico'. Frietjes taai en leken voor tweede keer opgewarmd, sla niet aangemaakt, mayonaise(!) werd later als dressing gebracht.
Na het eten wilden we koffie maar, zo werd ons verteld, het 'zat er niet in' dat daar snel aan kon worden voldaan. Dus, de rekening betaald en weg. Om nooit meer terug te komen.

Gegeten op 30 december 2015

topski

Best goed restaurant om even wat te eten voor of na bioscoopbezoek. Mijn pasta met gamba's vond ik wat te donker en te vet, maar smaakvol. Frieten echt heerlijk, goed heet.
Bediening erg aardig, attent.
Decor, ach, niet bijzonder, maar ziet er verzorgd en gezellig uit. Eigenlijk lijkt mij iedere tafel wel een prima plek om goed te zitten, fijne stoelen ook.
Kortom, ik kom terug.

Gegeten op 29 december 2015

topski

Fijn op zaterdagavond een kleine portie saté gegeten, heerlijke homemade friet (als sidedish besteld) en zo werden wij erg gelukkig, ook met de mooie Merlot erbij.
Op ons bordje slechts 3 heerlijke saté spiezen met emping. Eventuele groenten moet apart erbij besteld worden.
Ontvangst en afscheid heel hartelijk door dame bij de ingang. Bediening erg vriendelijk en attent!
Decor strak met wat winterversiering, prima.
Wat moet ik nog meer zeggen, niks, we komen terug!

Gegeten op 12 december 2015

topski

Eigenlijk had de service een 7 moeten hebben omdat die een soort stille dood stierf. Beginnend aan ons diner was de service werkelijk heel goed, leuke bediening, attent en snel, helemaal top dus een 8. Na het dessert was er niemand meer ..... denk om 19 uur naar huis, alles overlatend aan een minimum aan 'crew', om de laatste klanten 'weg te werken'. Moest attentie vragen voor koffie en de rekening.
Maar nu even wat positiefs: ontvangst heel erg goed, snelle service, voorgerechten (maissoep en makreelfilet) perfect, hoofdgerecht vis op orientaalse wijze geweldig, op noodles. Nagerecht echt hemels, cake met fruit in een glas.
Kortom, heel goede locatie om voorafgaand aan theaterbezoek te gaan eten. Wij komen weer!

Gegeten op 5 december 2015

topski

Heel kort: heerlijk gegeten bij Jamie's!
Bij binnenkomst hartelijk welkom geheten door bediening en konden, ondanks drukte, nog een fijne tafel kiezen.
Goed ingesteld op 'volle bak'! Service liep 'gesmeerd' zoals dat heet en zelfs de risotto stond op tafel binnen 15 minuten ..... en smaakte ook nog voortreffelijk, met het bijbehorende perfecte 'mondgevoel'! Echt heerlijk.
Fijn is dat de grootte van de porties gekozen kan worden, e.e.a. als voorgerecht of hoofdgerecht.
Risotto dus als voorgerecht en linguine met gamba's als hoofdgerecht. Vreemd voor een Italiaan, maar bij Jamie komt het Noord-Europese 'alles moet kunnen' om de hoek kijken, top.
Het nagerecht was werkelijk een droom. Cheesecake met citroen meringue, precies zoals je het bedenkt èn droomt bij je bestelling.
Wijnen prima, espresso heerlijk.
Wat wil een mens nog meer, wij genoten een superlunch en komen zeker terug!!!

Gegeten op 3 december 2015