Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van topski

topski

Wat een heerlijke keuken, de Kloosterkeuken!!! Net even over het Spaarne, vanuit centrum 3 minuten lopen in een oud gebouw, waarvan de historie mooi beschreven staat in de menukaart.
Ontvangst erg hartelijk, zeer correcte, attente, kundige en jonge bediening. Menig restaurant kan hier een voorbeeld aan nemen!
Snel werden wij voorzien van een heerlijk glas wijn.
Voorgerecht een plaatje op het bord, net als het hoofdgerecht, rode poon met superlekkere, beetgare groenten en polenta.
Ook het dessert, ik had zelf een pompoentaartje, zag er prachtig uit en smaakte dienovereenkomstig.
Wij hebben genoten van de eerste keer in de Kloosterkeuken en gaan zeker doorvertellen en nogmaals aanschuiven.
Het decor voelt als een warme huiskamer, bijzonder ingericht en wij voelden ons zeer op ons gemak!
Decor voor mij niet goed te beschrijven, zelf gaan kijken, meemaken en proeven is het beste!
Tip!

Gegeten op 14 november 2014

topski

Op deze heerlijke herfstdag, met zon, op terras van De Bosbaan prima gelunched.
Goeie koffie gedronken, lekkere broodjes gegeten.
Belegd met tonijnsalade en grove stukken heerlijke osseworst. Ongecompliceerd.
Attente bediening die ons op een onverwacht druk terras snel van drankje en broodje voorzagen.
Decor weliswaar puur beton maar met de zon in ons gezicht, uitkijkend over de Bosbaan voelden we ons gelukkig!
Altijd een fijn adresje om af te spreken. Voorjaar, zomer, najaar en na een winterse boswandeling.
Binnen of buiten, altijd goed.

Gegeten op 13 november 2014

topski

Zo'n leuke naam voor een restaurant!
Dat trok me aan, dus op naar de kannibaal. De pui zag er al niet aantrekkelijk uit, maar ach, dat hoeft niet te storen, ook achter de meest vieze puien schuilt soms een fantastisch geheim .....
Bij binnenkomst zeer hartelijk welkom geheten door de bediening en wij schoven aan aan een hoog tafeltje.
Heerlijke rode wijn bestelden en dronken wij, dat was genieten. Wij hadden, ook naar aanleiding van de recensies, hoge verwachtingen van het eten .....
Dat viel dus tegen. Gaan verwachtingen en teleurstelling dan hand in hand hier???
Tafelgenote at een salade, heerlijke kip bovenop en vrij smakeloze slabladeren als een berg op een houten plank.
Zelf had ik een steak die er goed uitzag, ook goed smaakte maar kwaliteit leren zool. Niet mals dus. De gepofte aardappel te hard en de crème fraîche niet 'fraîche', leek op soort mayonaise met knoflook.
Jammer van deze nieuwe tent met een interieur als van mijn oma in de vorige eeuw. Op zich leuk idee maar het geheel zou frisser moeten zijn, en dan bedoel ik schoner. Ook de toiletten verdienen aandacht, oud is prima, maar viezig niet .....
De enthousiaste en ook attente bediening verdient een betere werkomgeving.
En de gasten een beter restaurant.

Gegeten op 1 november 2014

topski

Wat een heerlijk eetcafé is Frankendael toch!
Een acht dus voor het eten, acht voor service en zeven voor decor. Decor beantwoordt eigenlijk precies aan het gegeven 'eetcafé'. Soort huiskamer lijkt het. Prima.
En ..... het eten is gewoon goed. Altijd! Wat je ook bestelt, op welk tijdstip van de dag, van wijn met bitterballen om 22 uur tot sateh met heerlijke frietjes om 18 uur, het is altijd goed.
Bediening vriendelijk en attent, van begin tot eind.
Heerlijk adresje in fijne wijk van Amsterdam.

Gegeten op 10 oktober 2014

topski

Wat een prachtige ambiance, De Kas!
De afgelopen jaren heb ik fantastisch gegeten in De Kas, mankeerde nooit iets aan, maar deze laatste keer ..... jammer. En dan heb ik het over het eten, toch het belangrijkste in een restaurant.
Soep, smaakte erg lekker, wel tikkeltje te zout.
Alles wat daarna kwam was (wellicht door de te zoute soep???) vrij smakeloos. Wel prachtige plaatjes op het bord, kleurrijk en vast vol vitaminen maar de smaken te vlak. Het biggetje als hoofdgerecht mooi vlees en zeker lekker maar als geheel met de groenten niet bijzonder.
Als dessert kwam weer de biet (net als 'tapa' bij de borrel) voorbij met zoutig ijs en chocola.
Helaas hebben wij deze keer bij De Kas niet goed gegeten, toch E108,- voor 2 personen. Te veel voor niet bijzonder eten.
Personeel wel attent en erg vriendelijk, decor mooi strak.
Wij kwamen als eerste klant binnen, toiletbezoek en allerlei papiertjes op de grond en volle afvalbak. Slechte eerste indruk.
Ben beter gewend bij De Kas!

Gegeten op 23 september 2014

topski

Wat een feest om te eten bij Arabesque! Zaterdagavond, wij waren een van de eerste gasten en kregen de keuze nog even wijn te drinken op het terras of binnen. Buitentemperatuur prima dus inderdaad wijn en de kaart buiten en vriendelijk werden wij later uitgenodigd om binnen te komen eten.
Koude en warme mezzes bestelden wij, Libanese en Franse wijn erbij en om heel kort te gaan: geweldig!
Even in gedachten terug naar het Midden Oosten waar tafelgenote en ik vroeger regelmatig verbleven.
Gastheren erg gastvrij, vriendelijk en attent!
Decor mooi strak.
Wij komen terug!

Gegeten op 20 september 2014

topski

Ons decor was ..... het mooie terras met mooi weer dus tja ..... een dikke 8!
Even binnen gekeken op weg naar het toilet en gauw weer terug naar buiten, want binnen is best verzorgd maar smakeloos. Kan een algehele opfrisbeurt gebruiken. Ongezellige kleuren (grijs, wit, donkerrood), skai stoeltjes, niet uitnodigend.
Nee, dan buiten, echt heerlijk, aan een vaarwatertje, leuke sloepjes, eendjes, alles lekker Hollands aan ons voorbij trekkend.
Maar nu het eten, een 8. Prima, wel behoudend, maar heerlijke 'Kapiteinsvrouw' verorberd. Goede combinatie van vis, fijne groenten apart geserveerd, heerlijke frietjes, rabarber met aardbeien. Erg genoten van deze maaltijd met lekkere wijn.
Service ook goed, werden niet echt welkom geheten, dus maar gewoon aan het leukste tafeltje gaan zitten. Druk op het terras, weinig personeel maar prima service.
Wij komen terug, bij mooi weer en op het heerlijke terras!

Gegeten op 27 juli 2014

topski

Vlak voor een regenbuitje neergestreken op het mooie stadsterras van Zoomers. Gezeten onder een stijlvolle, grijze luifel werden wij snel voorzien van de door ons gevraagde wijn en een karafje water. En een bordje met brood en kruidenboter, zeer smakelijk!
Hoofdgerecht heerlijke zeebaars, weliswaar een eigenlijk net iets te kleine hoeveelheid, maar voortreffelijk van smaak, en ach, de goddelijke frietjes met meer dan voldoende super-mayonaise maakten veel goed.
De seizoensgroenten mochten ook geen naam hebben qua hoeveelheid.
Vis en groenten hadden dus net iets meer mogen zijn, vooral omdat wij geen voorgerecht hadden besteld.
Maar niet getreurd, wij hebben genoten van een heerlijke sfeer, de snelle en erg vriendelijke bediening, de heerlijke koffie toe!
Geweldige inrichting binnen trouwens, heel stijlvol-strak. Goed gedaan!
Prima eerste kennismaking met 'Den Bossche gastvrijheid en klasse'!

Gegeten op 26 juli 2014

topski

Hoe Amsterdams kan je het hebben, heerlijke sfeer op een overvol terras. Veel snelle en jonge bediening, voelden ons welkom!
Beiden de tournedos besteld, de één met jus apart geserveerd. Ons werd nog gevraagd of dit de 'medium rare' betrof of de 'medium'. Prima, goed om e.e.a. te verifiëren.
Alles klopte, smaak van de tournedos, de frietjes, heerlijke mayonaise en ook de salade superlekker.
Eén toetje moest er komen, dus vanille-ijs met frambozen (favoriet van mijn tafelgenote) en voor mij prima koffie, mooie crema ook.
Ontspannen op dit fijne terras. Wij komen weer!

Gegeten op 13 juli 2014

topski

Voor de eerste keer gegeten in dit restaurant.
Terras zag er aantrekkelijk uit, dus wij gingen zitten aan een leuk tafeltje. Nee, werd ons door de bediening te verstaan gegeven, "dit tafeltje is gereserveerd". (geen bordje 'gereserveerd' op tafel trouwens). Enfin, wij gingen aan een ander tafeltje zitten en toen wij het terras na anderhalf uur verlieten, was het andere tafeltje nog steeds niet bezet. Kan allemaal, maar toch ..... Niet gastvrij.
Na tien minuten kwam iemand ons vragen of wij iets wilden drinken. Tegelijk met de wijn kwam ook het menu waar wij iets uit kozen, een surf&turf en vis.
Allemaal heel smakelijk en zag er mooi uit ook.
Salade kregen wij in eerste instantie niet, terwijl dat vooraf ons toch werd gemeld, "U krijgt er groenten bij, frites, en salade".
Toen wij salade vroegen werd er gezegd: "Dat had u moeten vragen". Maar ok, ook de salade werd gebracht, bleek komkommer met ui te zijn.

We hebben hier best goed gezeten en lekker gegeten maar de hooghartige, onverschillige bediening heeft ons gestoord.
Bij het weggaan werden wij niet gegroet. Onze laatste indruk bevestigde dus eigenlijk onze eerste ..... Onverschilligheid ten top.

Gegeten op 11 juli 2014