a TripAdvisor company

van topski

topski

Leuke ontvangst bij Nacional door gastvrije vrolijke bediening. Wij bestelden eend met 'vergeten groenten'. Frites met truffelmayonaise. Eend liet een uur op zich wachten, bleek nogal taai. Smaak oké. Truffelmayonaise zeer vage truffelsmaak, groenten heerlijk.
Rode wijn (Merlot) ook prima, wel te fris van temperatuur, zeker in de winter. Op zomers terras, ook in Frankrijk, is dat prima te doen maar hier in NL toch echt te koud.
Bedienend meisje erg goed, duidelijk bereid om goede service te verlenen, maar de keuken bleek nogal traag onze eend te bereiden (?) waardoor wij een te lange wachttijd hadden. Prima opgelost door bediening door de rekening aan te passen, en toch ..... jammer voor een toch leuk uitziend café. Waar het eten zo fijn had moeten zijn. Geen tijd meer voor koffie dus weg.

Gegeten op 4 februari 2016

topski

Schandalig dat ze bij Orff de bleke stukjes kip in saaie beige saus 'kipsaté' noemen.
Toen we klaagden over de (non-)smaak van de 'satésaus', het hield nl ongeveer het midden tussen bruine roux en roomsaus, zei de bediening: "Dat zullen we melden aan degene die de saus een paar dagen geleden maakte". En of we wellicht cajunsaus erbij wilden hebben. Zo'n soort 'culinaire' gelegenheid is Orff dus blijkbaar geworden! Enne ..... wat doet die aardappelsalade bij saté op één bord? Moet dit fusion voorstellen misschien. Nee, een schande is het.
Nou ja, de rode wijn was goed, leidingwater werd in glas gebracht, koffie smaakte goed, bediening best vriendelijk en snel, dus het 'bargedeelte' functioneerde wel.
Nu de kok(s) nog .....

Gegeten op 24 januari 2016

topski

Eerste en laatste keer bij Burgerij.
Slechte, lauwe, burger, de 'Classico'. Frietjes taai en leken voor tweede keer opgewarmd, sla niet aangemaakt, mayonaise(!) werd later als dressing gebracht.
Na het eten wilden we koffie maar, zo werd ons verteld, het 'zat er niet in' dat daar snel aan kon worden voldaan. Dus, de rekening betaald en weg. Om nooit meer terug te komen.

Gegeten op 30 december 2015

topski

Best goed restaurant om even wat te eten voor of na bioscoopbezoek. Mijn pasta met gamba's vond ik wat te donker en te vet, maar smaakvol. Frieten echt heerlijk, goed heet.
Bediening erg aardig, attent.
Decor, ach, niet bijzonder, maar ziet er verzorgd en gezellig uit. Eigenlijk lijkt mij iedere tafel wel een prima plek om goed te zitten, fijne stoelen ook.
Kortom, ik kom terug.

Gegeten op 29 december 2015

topski

Fijn op zaterdagavond een kleine portie saté gegeten, heerlijke homemade friet (als sidedish besteld) en zo werden wij erg gelukkig, ook met de mooie Merlot erbij.
Op ons bordje slechts 3 heerlijke saté spiezen met emping. Eventuele groenten moet apart erbij besteld worden.
Ontvangst en afscheid heel hartelijk door dame bij de ingang. Bediening erg vriendelijk en attent!
Decor strak met wat winterversiering, prima.
Wat moet ik nog meer zeggen, niks, we komen terug!

Gegeten op 12 december 2015

topski

Eigenlijk had de service een 7 moeten hebben omdat die een soort stille dood stierf. Beginnend aan ons diner was de service werkelijk heel goed, leuke bediening, attent en snel, helemaal top dus een 8. Na het dessert was er niemand meer ..... denk om 19 uur naar huis, alles overlatend aan een minimum aan 'crew', om de laatste klanten 'weg te werken'. Moest attentie vragen voor koffie en de rekening.
Maar nu even wat positiefs: ontvangst heel erg goed, snelle service, voorgerechten (maissoep en makreelfilet) perfect, hoofdgerecht vis op orientaalse wijze geweldig, op noodles. Nagerecht echt hemels, cake met fruit in een glas.
Kortom, heel goede locatie om voorafgaand aan theaterbezoek te gaan eten. Wij komen weer!

Gegeten op 5 december 2015

topski

Heel kort: heerlijk gegeten bij Jamie's!
Bij binnenkomst hartelijk welkom geheten door bediening en konden, ondanks drukte, nog een fijne tafel kiezen.
Goed ingesteld op 'volle bak'! Service liep 'gesmeerd' zoals dat heet en zelfs de risotto stond op tafel binnen 15 minuten ..... en smaakte ook nog voortreffelijk, met het bijbehorende perfecte 'mondgevoel'! Echt heerlijk.
Fijn is dat de grootte van de porties gekozen kan worden, e.e.a. als voorgerecht of hoofdgerecht.
Risotto dus als voorgerecht en linguine met gamba's als hoofdgerecht. Vreemd voor een Italiaan, maar bij Jamie komt het Noord-Europese 'alles moet kunnen' om de hoek kijken, top.
Het nagerecht was werkelijk een droom. Cheesecake met citroen meringue, precies zoals je het bedenkt èn droomt bij je bestelling.
Wijnen prima, espresso heerlijk.
Wat wil een mens nog meer, wij genoten een superlunch en komen zeker terug!!!

Gegeten op 3 december 2015

topski

Blijkbaar populair Grieks restaurant, in de vorm van grote vreetschuur, al klinkt dit negatiever dan het is bedoeld. Vol bezet, op deze zondagavond. Omdat wij hier nooit waren geweest, bestelden we een variëteit aan allerlei Griekse specialiteiten, ongeveer 20 verschillende kleine schaaltjes werden opgediend. Best lekker maar het was wel een soort eenheidsworst, niet duidelijk te onderscheiden smaken.
Lekkere Griekse wijn en koffie ook prima.
De bediening door jonge meisjes was erg goed, heel attent, vriendelijk en snel.
Decor niet typisch Grieks, op wat droogbloemetjes en andere 'Griekse' details na, maar sfeer was prima.

Gegeten op 29 november 2015

topski

Lekker gegeten hoor, bij Capri. Had spaghetti frutti di mare, neigde naar iets te zout, maar toch smakelijk. 'Frutti di mare' voornamelijk mosselen.
Service correct, maar werd niet goed en alert gereageerd op klacht van tafelgenote die een stukje plastic (waarschijnlijk van verpakking .....?) in haar pasta vond.
Heerlijke volle rode wijn, halve liter in karaf. Tafelwater met ijs ook in karaf, fijn.
Echt heerlijke espresso als afsluiting!
Decor prima, gezellige Italiaanse 'cantina'.
Wij waren blij.

Gegeten op 26 november 2015

topski

Eerste keer bij Dubbel gegeten en zeker niet de laatste keer. Rondom het Leidseplein niet altijd even goede restaurants, maar zo'n honderd meter verderop is Dubbel, de moeite waard!
Wij hadden eerst pompoensoep, weliswaar iets te dun maar heerlijk van smaak. Daarna sateh, werkelijk heerlijk, knapperige groenten erbij, en de frieten waren echt heel erg lekker, ook goed heet, zoals het hoort.
Bediening heel snel en vriendelijk, attent. Decor niet heel bijzonder maar in het donker als een soort huiskamer, wij voelden ons er direct thuis! Zal het overdag eens gaan beoordelen, als het nog licht is, want dat ik bij Dubbel terug kom is zeker! Compliment, op deze drukke zondagavond!

Gegeten op 8 november 2015