Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van topski

topski

Ons decor was ..... het mooie terras met mooi weer dus tja ..... een dikke 8!
Even binnen gekeken op weg naar het toilet en gauw weer terug naar buiten, want binnen is best verzorgd maar smakeloos. Kan een algehele opfrisbeurt gebruiken. Ongezellige kleuren (grijs, wit, donkerrood), skai stoeltjes, niet uitnodigend.
Nee, dan buiten, echt heerlijk, aan een vaarwatertje, leuke sloepjes, eendjes, alles lekker Hollands aan ons voorbij trekkend.
Maar nu het eten, een 8. Prima, wel behoudend, maar heerlijke 'Kapiteinsvrouw' verorberd. Goede combinatie van vis, fijne groenten apart geserveerd, heerlijke frietjes, rabarber met aardbeien. Erg genoten van deze maaltijd met lekkere wijn.
Service ook goed, werden niet echt welkom geheten, dus maar gewoon aan het leukste tafeltje gaan zitten. Druk op het terras, weinig personeel maar prima service.
Wij komen terug, bij mooi weer en op het heerlijke terras!

Gegeten op 27 juli 2014

topski

Vlak voor een regenbuitje neergestreken op het mooie stadsterras van Zoomers. Gezeten onder een stijlvolle, grijze luifel werden wij snel voorzien van de door ons gevraagde wijn en een karafje water. En een bordje met brood en kruidenboter, zeer smakelijk!
Hoofdgerecht heerlijke zeebaars, weliswaar een eigenlijk net iets te kleine hoeveelheid, maar voortreffelijk van smaak, en ach, de goddelijke frietjes met meer dan voldoende super-mayonaise maakten veel goed.
De seizoensgroenten mochten ook geen naam hebben qua hoeveelheid.
Vis en groenten hadden dus net iets meer mogen zijn, vooral omdat wij geen voorgerecht hadden besteld.
Maar niet getreurd, wij hebben genoten van een heerlijke sfeer, de snelle en erg vriendelijke bediening, de heerlijke koffie toe!
Geweldige inrichting binnen trouwens, heel stijlvol-strak. Goed gedaan!
Prima eerste kennismaking met 'Den Bossche gastvrijheid en klasse'!

Gegeten op 26 juli 2014

topski

Hoe Amsterdams kan je het hebben, heerlijke sfeer op een overvol terras. Veel snelle en jonge bediening, voelden ons welkom!
Beiden de tournedos besteld, de één met jus apart geserveerd. Ons werd nog gevraagd of dit de 'medium rare' betrof of de 'medium'. Prima, goed om e.e.a. te verifiëren.
Alles klopte, smaak van de tournedos, de frietjes, heerlijke mayonaise en ook de salade superlekker.
Eén toetje moest er komen, dus vanille-ijs met frambozen (favoriet van mijn tafelgenote) en voor mij prima koffie, mooie crema ook.
Ontspannen op dit fijne terras. Wij komen weer!

Gegeten op 13 juli 2014

topski

Voor de eerste keer gegeten in dit restaurant.
Terras zag er aantrekkelijk uit, dus wij gingen zitten aan een leuk tafeltje. Nee, werd ons door de bediening te verstaan gegeven, "dit tafeltje is gereserveerd". (geen bordje 'gereserveerd' op tafel trouwens). Enfin, wij gingen aan een ander tafeltje zitten en toen wij het terras na anderhalf uur verlieten, was het andere tafeltje nog steeds niet bezet. Kan allemaal, maar toch ..... Niet gastvrij.
Na tien minuten kwam iemand ons vragen of wij iets wilden drinken. Tegelijk met de wijn kwam ook het menu waar wij iets uit kozen, een surf&turf en vis.
Allemaal heel smakelijk en zag er mooi uit ook.
Salade kregen wij in eerste instantie niet, terwijl dat vooraf ons toch werd gemeld, "U krijgt er groenten bij, frites, en salade".
Toen wij salade vroegen werd er gezegd: "Dat had u moeten vragen". Maar ok, ook de salade werd gebracht, bleek komkommer met ui te zijn.

We hebben hier best goed gezeten en lekker gegeten maar de hooghartige, onverschillige bediening heeft ons gestoord.
Bij het weggaan werden wij niet gegroet. Onze laatste indruk bevestigde dus eigenlijk onze eerste ..... Onverschilligheid ten top.

Gegeten op 11 juli 2014

topski

Heerlijke zondagmiddag-lunch gehad bij Riva!
Wij waren met z'n zessen, de beefburger werd besteld, een mezze, en de anderen de Thaise salade met beef.
Heel smakelijk allemaal en de Pinot Grigio net zo.
Mooie koffieglazen en heerlijke desserts maakten alles compleet.
De bediening, attent, snel, vriendelijk, prima, een 8.
Het decor, tja, aan het water, altijd goed, ook een 8.

Ontspannen zondagmiddag in een fijn restaurant, wat wil een mens nog meer. Wij komen terug!

Gegeten op 6 juli 2014

topski

Dagje Zutphen gedaan en kwamen aan op de gezellige markt. Het terras van Toro zag er aantrekkelijk uit, met rondom olijfboompjes.
Tafeltje uitgezocht en direct kwam vriendelijke dame vragen wat wij wilden drinken. Heerlijke koele wijn uitgezocht en mandje met brood en diverse tapenades en aïoli.
Drie kippetjes besteld, (voor ieder één), twee kip piri piri en één met chorizo.
Onze piri piri was een kleurrijk geheel en de kip met chorizo stak daar wat bleekjes bij af. Waarschijnlijk inherent aan de samenstelling van het gerecht maar had wat mooier opgediend mogen worden misschien.
Smaak was: voortreffelijk! In één woord. Echt een geweldig malse kip, mooi glanzend door de piri piri en erg lekker! Wij drieën waren erg tevreden.
Kopje koffie daarna en ons diner op een mooie zomeravond was compleet.
Compliment aan de kok en aan de erg attente en vriendelijke bediening!
Wij waren blij!

Gegeten op 25 juni 2014

topski

Wat een heerlijk restaurant, Il Cavallino, in een rustige buurt van Amsterdam.
Terras-temperatuur was het niet, alhoewel het mij heerlijk lijkt om hier eens neer te strijken.
Erg attente en aardige ontvangst, onmiddellijk kwam de wijn op tafel, karaf met water. Wij waren de eerste gasten, en vervolgens liep het restaurant binnen een uur helemaal vol.
Dat was tegelijkertijd ook een valkuil voor het personeel, men bleek met één personeelslid minder te werken deze avond. Dat was niet gedurende het hele diner te merken maar na het dessert werd er niet afgeruimd en niet gevraagd of er nog koffie gewenst werd.
Dit laatste was dan ook het enige minpunt. Vandaar ipv een 9 een 8.
Wij hadden een geweldige avond met om het diner te beginnen gedeeld voorgerecht, verschillende 'hapjes' van vis, vlees, groenten, echt fantastisch van smaak!
Twee van ons hadden een pasta als hoofdgerecht en de andere twee ossenhaas. Werkelijk geweldig, mooi en eigenlijk simpel opgemaakt en kwaliteit en kwantiteit top!
Het dessert van tiramisu en panna cotta smaakte eveneens verrukkelijk!

Heerlijke ervaring bij Il Cavallino en wij komen zeker terug, niet in de laatste plaats door het erg vriendelijke personeel in de bediening!
Hartelijk dank voor deze fijne avond.

Gegeten op 20 juni 2014

topski

Aangeschoven op het pittoreske terras, de zon scheen door de bomen, heerlijk.
Met 14 man een nagerecht besteld en tegelijkertijd (ongeveer) geserveerd, prestatie. Ook nog heerlijk, veel lekkere keuzes en divers!

Fijne afsluiting van een zomerdag! Met dank aan 't Stille Water!

topski

Alleen voor koffie met taart vóór het 'floating dinner' op het Spaarne op terras gaan zitten en voor koffie ná het diner.
Snelle en vriendelijke bediening, koffie goed en de taarten, zo werd gezegd, er was op gerekend dat wij met z'n 12-en zouden komen, dus extra ingeslagen/gebakken.
Helaas ..... nadat vijf mensen appeltaart hadden gekozen was er alleen nog de chocoladetaart. Jammer, op mijn verjaardag, maar wij hadden nog een lange vrolijke dag te gaan, dus niet getreurd.
Er waren nog meer gasten op het terras en daar was waarschijnlijk niet op gerekend. Chocoladetaart met warm weer is wellicht niet zo populair als appeltaart. Tip voor de catering?
Prima stek om af te spreken, diverse gratis parkeermogelijkheden in de wijk, en echt genoten.
Compliment voor de bediening, heel attent en hulpvaardig!

topski

Wat een heerlijke plek voor een heerlijk restaurant!
Wij meerden bij Zuidam aan met onze salonboot en schoven aan met veertien personen voor het voorgerecht. Binnen. Lekker koel.
Ondanks goed bezet terras was de service erg goed, snel, attent, vriendelijk. En, ook niet onbelangrijk, het eten was fantastisch.
De meesten van ons aten carpaccio of de gamba-salade. Zag er prima uit en, als ik voor mijzelf spreek, smaakte ook erg goed.
Het hoofdgerecht werd in sneltreinvaart naar de boot gebracht zodat wij van een fantastisch diner konden genieten.
Complimenten en dank!