Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van topski

topski

Wat een heerlijk eetcafé is Frankendael toch!
Een acht dus voor het eten, acht voor service en zeven voor decor. Decor beantwoordt eigenlijk precies aan het gegeven 'eetcafé'. Soort huiskamer lijkt het. Prima.
En ..... het eten is gewoon goed. Altijd! Wat je ook bestelt, op welk tijdstip van de dag, van wijn met bitterballen om 22 uur tot sateh met heerlijke frietjes om 18 uur, het is altijd goed.
Bediening vriendelijk en attent, van begin tot eind.
Heerlijk adresje in fijne wijk van Amsterdam.

Gegeten op 10 oktober 2014

topski

Wat een prachtige ambiance, De Kas!
De afgelopen jaren heb ik fantastisch gegeten in De Kas, mankeerde nooit iets aan, maar deze laatste keer ..... jammer. En dan heb ik het over het eten, toch het belangrijkste in een restaurant.
Soep, smaakte erg lekker, wel tikkeltje te zout.
Alles wat daarna kwam was (wellicht door de te zoute soep???) vrij smakeloos. Wel prachtige plaatjes op het bord, kleurrijk en vast vol vitaminen maar de smaken te vlak. Het biggetje als hoofdgerecht mooi vlees en zeker lekker maar als geheel met de groenten niet bijzonder.
Als dessert kwam weer de biet (net als 'tapa' bij de borrel) voorbij met zoutig ijs en chocola.
Helaas hebben wij deze keer bij De Kas niet goed gegeten, toch E108,- voor 2 personen. Te veel voor niet bijzonder eten.
Personeel wel attent en erg vriendelijk, decor mooi strak.
Wij kwamen als eerste klant binnen, toiletbezoek en allerlei papiertjes op de grond en volle afvalbak. Slechte eerste indruk.
Ben beter gewend bij De Kas!

Gegeten op 23 september 2014

topski

Wat een feest om te eten bij Arabesque! Zaterdagavond, wij waren een van de eerste gasten en kregen de keuze nog even wijn te drinken op het terras of binnen. Buitentemperatuur prima dus inderdaad wijn en de kaart buiten en vriendelijk werden wij later uitgenodigd om binnen te komen eten.
Koude en warme mezzes bestelden wij, Libanese en Franse wijn erbij en om heel kort te gaan: geweldig!
Even in gedachten terug naar het Midden Oosten waar tafelgenote en ik vroeger regelmatig verbleven.
Gastheren erg gastvrij, vriendelijk en attent!
Decor mooi strak.
Wij komen terug!

Gegeten op 20 september 2014

topski

Ons decor was ..... het mooie terras met mooi weer dus tja ..... een dikke 8!
Even binnen gekeken op weg naar het toilet en gauw weer terug naar buiten, want binnen is best verzorgd maar smakeloos. Kan een algehele opfrisbeurt gebruiken. Ongezellige kleuren (grijs, wit, donkerrood), skai stoeltjes, niet uitnodigend.
Nee, dan buiten, echt heerlijk, aan een vaarwatertje, leuke sloepjes, eendjes, alles lekker Hollands aan ons voorbij trekkend.
Maar nu het eten, een 8. Prima, wel behoudend, maar heerlijke 'Kapiteinsvrouw' verorberd. Goede combinatie van vis, fijne groenten apart geserveerd, heerlijke frietjes, rabarber met aardbeien. Erg genoten van deze maaltijd met lekkere wijn.
Service ook goed, werden niet echt welkom geheten, dus maar gewoon aan het leukste tafeltje gaan zitten. Druk op het terras, weinig personeel maar prima service.
Wij komen terug, bij mooi weer en op het heerlijke terras!

Gegeten op 27 juli 2014

topski

Vlak voor een regenbuitje neergestreken op het mooie stadsterras van Zoomers. Gezeten onder een stijlvolle, grijze luifel werden wij snel voorzien van de door ons gevraagde wijn en een karafje water. En een bordje met brood en kruidenboter, zeer smakelijk!
Hoofdgerecht heerlijke zeebaars, weliswaar een eigenlijk net iets te kleine hoeveelheid, maar voortreffelijk van smaak, en ach, de goddelijke frietjes met meer dan voldoende super-mayonaise maakten veel goed.
De seizoensgroenten mochten ook geen naam hebben qua hoeveelheid.
Vis en groenten hadden dus net iets meer mogen zijn, vooral omdat wij geen voorgerecht hadden besteld.
Maar niet getreurd, wij hebben genoten van een heerlijke sfeer, de snelle en erg vriendelijke bediening, de heerlijke koffie toe!
Geweldige inrichting binnen trouwens, heel stijlvol-strak. Goed gedaan!
Prima eerste kennismaking met 'Den Bossche gastvrijheid en klasse'!

Gegeten op 26 juli 2014

topski

Hoe Amsterdams kan je het hebben, heerlijke sfeer op een overvol terras. Veel snelle en jonge bediening, voelden ons welkom!
Beiden de tournedos besteld, de één met jus apart geserveerd. Ons werd nog gevraagd of dit de 'medium rare' betrof of de 'medium'. Prima, goed om e.e.a. te verifiëren.
Alles klopte, smaak van de tournedos, de frietjes, heerlijke mayonaise en ook de salade superlekker.
Eén toetje moest er komen, dus vanille-ijs met frambozen (favoriet van mijn tafelgenote) en voor mij prima koffie, mooie crema ook.
Ontspannen op dit fijne terras. Wij komen weer!

Gegeten op 13 juli 2014

topski

Voor de eerste keer gegeten in dit restaurant.
Terras zag er aantrekkelijk uit, dus wij gingen zitten aan een leuk tafeltje. Nee, werd ons door de bediening te verstaan gegeven, "dit tafeltje is gereserveerd". (geen bordje 'gereserveerd' op tafel trouwens). Enfin, wij gingen aan een ander tafeltje zitten en toen wij het terras na anderhalf uur verlieten, was het andere tafeltje nog steeds niet bezet. Kan allemaal, maar toch ..... Niet gastvrij.
Na tien minuten kwam iemand ons vragen of wij iets wilden drinken. Tegelijk met de wijn kwam ook het menu waar wij iets uit kozen, een surf&turf en vis.
Allemaal heel smakelijk en zag er mooi uit ook.
Salade kregen wij in eerste instantie niet, terwijl dat vooraf ons toch werd gemeld, "U krijgt er groenten bij, frites, en salade".
Toen wij salade vroegen werd er gezegd: "Dat had u moeten vragen". Maar ok, ook de salade werd gebracht, bleek komkommer met ui te zijn.

We hebben hier best goed gezeten en lekker gegeten maar de hooghartige, onverschillige bediening heeft ons gestoord.
Bij het weggaan werden wij niet gegroet. Onze laatste indruk bevestigde dus eigenlijk onze eerste ..... Onverschilligheid ten top.

Gegeten op 11 juli 2014

topski

Heerlijke zondagmiddag-lunch gehad bij Riva!
Wij waren met z'n zessen, de beefburger werd besteld, een mezze, en de anderen de Thaise salade met beef.
Heel smakelijk allemaal en de Pinot Grigio net zo.
Mooie koffieglazen en heerlijke desserts maakten alles compleet.
De bediening, attent, snel, vriendelijk, prima, een 8.
Het decor, tja, aan het water, altijd goed, ook een 8.

Ontspannen zondagmiddag in een fijn restaurant, wat wil een mens nog meer. Wij komen terug!

Gegeten op 6 juli 2014

topski

Dagje Zutphen gedaan en kwamen aan op de gezellige markt. Het terras van Toro zag er aantrekkelijk uit, met rondom olijfboompjes.
Tafeltje uitgezocht en direct kwam vriendelijke dame vragen wat wij wilden drinken. Heerlijke koele wijn uitgezocht en mandje met brood en diverse tapenades en aïoli.
Drie kippetjes besteld, (voor ieder één), twee kip piri piri en één met chorizo.
Onze piri piri was een kleurrijk geheel en de kip met chorizo stak daar wat bleekjes bij af. Waarschijnlijk inherent aan de samenstelling van het gerecht maar had wat mooier opgediend mogen worden misschien.
Smaak was: voortreffelijk! In één woord. Echt een geweldig malse kip, mooi glanzend door de piri piri en erg lekker! Wij drieën waren erg tevreden.
Kopje koffie daarna en ons diner op een mooie zomeravond was compleet.
Compliment aan de kok en aan de erg attente en vriendelijke bediening!
Wij waren blij!

Gegeten op 25 juni 2014

topski

Wat een heerlijk restaurant, Il Cavallino, in een rustige buurt van Amsterdam.
Terras-temperatuur was het niet, alhoewel het mij heerlijk lijkt om hier eens neer te strijken.
Erg attente en aardige ontvangst, onmiddellijk kwam de wijn op tafel, karaf met water. Wij waren de eerste gasten, en vervolgens liep het restaurant binnen een uur helemaal vol.
Dat was tegelijkertijd ook een valkuil voor het personeel, men bleek met één personeelslid minder te werken deze avond. Dat was niet gedurende het hele diner te merken maar na het dessert werd er niet afgeruimd en niet gevraagd of er nog koffie gewenst werd.
Dit laatste was dan ook het enige minpunt. Vandaar ipv een 9 een 8.
Wij hadden een geweldige avond met om het diner te beginnen gedeeld voorgerecht, verschillende 'hapjes' van vis, vlees, groenten, echt fantastisch van smaak!
Twee van ons hadden een pasta als hoofdgerecht en de andere twee ossenhaas. Werkelijk geweldig, mooi en eigenlijk simpel opgemaakt en kwaliteit en kwantiteit top!
Het dessert van tiramisu en panna cotta smaakte eveneens verrukkelijk!

Heerlijke ervaring bij Il Cavallino en wij komen zeker terug, niet in de laatste plaats door het erg vriendelijke personeel in de bediening!
Hartelijk dank voor deze fijne avond.

Gegeten op 20 juni 2014