Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van topski

topski

Geweldige bediening, oog en oor, aandacht dus, voor de gasten. Volle bak rond lunchtijd, dus complimenten!
Mijn broodje met geitenkaas smaakte prima, maar te karig belegd.
Chips erbij slaat nergens op, dus blij dat we een schaaltje heerlijke frites met goddelijke mayonaise erbij besteld hadden.
Wijn en koffie prima van kwaliteit en smaak.
Wij hadden een fijne lunch in de industriële sfeer van dit gastvrije restaurant!

Gegeten op 25 januari 2015

topski

Al veel bij Kokusai gegeten, tot nu toe altijd top, het eten, de service en het decor.
Deze keer moet ik helaas zeggen dat de 'service' verworden is tot het betere gooi- en smijtwerk. In het voorbijgaan wordt er een schotel op de tafel neergekwakt en met chagrijnige koppen. Bedienend personeel wordt blijkbaar beoordeeld op snelheid ipv uitstraling.
Alhoewel ..... aan snelheid ontbrak het deze keer ook. De eerste twee 'gangen' kwamen snel op tafel, daarna verslapte de aandacht, zodat sowieso binnen de twee uur niet aan de vijfde gang toegekomen werd, als wij die hadden willen hebben.
Zaten een half uur aan een schoteltje rijst, terwijl daarna pas de vis en het vlees werden geserveerd.
Het all-you-can-eat concept is prima, als de timing en de vriendelijkheid kan worden verbeterd. Pas dan is Kokusai weer goed bezig.
Tip: chagrijnige meiden er uit, die ene jongen die wel attent en aardig was behouden.

Gegeten op 18 januari 2015

topski

Wat een heerlijk restaurant. Lekker toegankelijk, niet in de laatste plaats door de gastvrije houding en ontvangst van de bediening.
Het interieur ook prima, niet te strak, niet te wollig, iedereen zal zich hier op z'n gemak voelen, wij met z'n vieren in ieder geval wel!
Last but not least: het eten!
Kregen snel na binnenkomst een heerlijk glas wijn, en desgevraagd glaasje kraanwater, kregen de tijd om het menu te 'bestuderen', dus timing helemaal ok.
Hoofdgerecht zeewolffilet besteld met smaakvolle garnituur van beetgare groenten, echt heerlijk. Puntzak frites op tafel met mayo, dus tast toe, en dat deden wij, gesmuld hebben wij.
Omdat er nog goed plaats was voor het dessert namen wij nog het ijs met walnoten en honing, echt verrukkelijke afsluiting met koffie erbij.
Wij hebben genoten, twee minuten lopen naar het theater en onze zaterdagavond was een avond om zeker te herhalen!
Prijs-kwaliteit verhouding ook goed in orde!
Wij komen zeker terug!

Gegeten op 6 december 2014

topski

Wat een heerlijke keuken, de Kloosterkeuken!!! Net even over het Spaarne, vanuit centrum 3 minuten lopen in een oud gebouw, waarvan de historie mooi beschreven staat in de menukaart.
Ontvangst erg hartelijk, zeer correcte, attente, kundige en jonge bediening. Menig restaurant kan hier een voorbeeld aan nemen!
Snel werden wij voorzien van een heerlijk glas wijn.
Voorgerecht een plaatje op het bord, net als het hoofdgerecht, rode poon met superlekkere, beetgare groenten en polenta.
Ook het dessert, ik had zelf een pompoentaartje, zag er prachtig uit en smaakte dienovereenkomstig.
Wij hebben genoten van de eerste keer in de Kloosterkeuken en gaan zeker doorvertellen en nogmaals aanschuiven.
Het decor voelt als een warme huiskamer, bijzonder ingericht en wij voelden ons zeer op ons gemak!
Decor voor mij niet goed te beschrijven, zelf gaan kijken, meemaken en proeven is het beste!
Tip!

Gegeten op 14 november 2014

topski

Op deze heerlijke herfstdag, met zon, op terras van De Bosbaan prima gelunched.
Goeie koffie gedronken, lekkere broodjes gegeten.
Belegd met tonijnsalade en grove stukken heerlijke osseworst. Ongecompliceerd.
Attente bediening die ons op een onverwacht druk terras snel van drankje en broodje voorzagen.
Decor weliswaar puur beton maar met de zon in ons gezicht, uitkijkend over de Bosbaan voelden we ons gelukkig!
Altijd een fijn adresje om af te spreken. Voorjaar, zomer, najaar en na een winterse boswandeling.
Binnen of buiten, altijd goed.

Gegeten op 13 november 2014

topski

Zo'n leuke naam voor een restaurant!
Dat trok me aan, dus op naar de kannibaal. De pui zag er al niet aantrekkelijk uit, maar ach, dat hoeft niet te storen, ook achter de meest vieze puien schuilt soms een fantastisch geheim .....
Bij binnenkomst zeer hartelijk welkom geheten door de bediening en wij schoven aan aan een hoog tafeltje.
Heerlijke rode wijn bestelden en dronken wij, dat was genieten. Wij hadden, ook naar aanleiding van de recensies, hoge verwachtingen van het eten .....
Dat viel dus tegen. Gaan verwachtingen en teleurstelling dan hand in hand hier???
Tafelgenote at een salade, heerlijke kip bovenop en vrij smakeloze slabladeren als een berg op een houten plank.
Zelf had ik een steak die er goed uitzag, ook goed smaakte maar kwaliteit leren zool. Niet mals dus. De gepofte aardappel te hard en de crème fraîche niet 'fraîche', leek op soort mayonaise met knoflook.
Jammer van deze nieuwe tent met een interieur als van mijn oma in de vorige eeuw. Op zich leuk idee maar het geheel zou frisser moeten zijn, en dan bedoel ik schoner. Ook de toiletten verdienen aandacht, oud is prima, maar viezig niet .....
De enthousiaste en ook attente bediening verdient een betere werkomgeving.
En de gasten een beter restaurant.

Gegeten op 1 november 2014

topski

Wat een heerlijk eetcafé is Frankendael toch!
Een acht dus voor het eten, acht voor service en zeven voor decor. Decor beantwoordt eigenlijk precies aan het gegeven 'eetcafé'. Soort huiskamer lijkt het. Prima.
En ..... het eten is gewoon goed. Altijd! Wat je ook bestelt, op welk tijdstip van de dag, van wijn met bitterballen om 22 uur tot sateh met heerlijke frietjes om 18 uur, het is altijd goed.
Bediening vriendelijk en attent, van begin tot eind.
Heerlijk adresje in fijne wijk van Amsterdam.

Gegeten op 10 oktober 2014

topski

Wat een prachtige ambiance, De Kas!
De afgelopen jaren heb ik fantastisch gegeten in De Kas, mankeerde nooit iets aan, maar deze laatste keer ..... jammer. En dan heb ik het over het eten, toch het belangrijkste in een restaurant.
Soep, smaakte erg lekker, wel tikkeltje te zout.
Alles wat daarna kwam was (wellicht door de te zoute soep???) vrij smakeloos. Wel prachtige plaatjes op het bord, kleurrijk en vast vol vitaminen maar de smaken te vlak. Het biggetje als hoofdgerecht mooi vlees en zeker lekker maar als geheel met de groenten niet bijzonder.
Als dessert kwam weer de biet (net als 'tapa' bij de borrel) voorbij met zoutig ijs en chocola.
Helaas hebben wij deze keer bij De Kas niet goed gegeten, toch E108,- voor 2 personen. Te veel voor niet bijzonder eten.
Personeel wel attent en erg vriendelijk, decor mooi strak.
Wij kwamen als eerste klant binnen, toiletbezoek en allerlei papiertjes op de grond en volle afvalbak. Slechte eerste indruk.
Ben beter gewend bij De Kas!

Gegeten op 23 september 2014

topski

Wat een feest om te eten bij Arabesque! Zaterdagavond, wij waren een van de eerste gasten en kregen de keuze nog even wijn te drinken op het terras of binnen. Buitentemperatuur prima dus inderdaad wijn en de kaart buiten en vriendelijk werden wij later uitgenodigd om binnen te komen eten.
Koude en warme mezzes bestelden wij, Libanese en Franse wijn erbij en om heel kort te gaan: geweldig!
Even in gedachten terug naar het Midden Oosten waar tafelgenote en ik vroeger regelmatig verbleven.
Gastheren erg gastvrij, vriendelijk en attent!
Decor mooi strak.
Wij komen terug!

Gegeten op 20 september 2014

topski

Ons decor was ..... het mooie terras met mooi weer dus tja ..... een dikke 8!
Even binnen gekeken op weg naar het toilet en gauw weer terug naar buiten, want binnen is best verzorgd maar smakeloos. Kan een algehele opfrisbeurt gebruiken. Ongezellige kleuren (grijs, wit, donkerrood), skai stoeltjes, niet uitnodigend.
Nee, dan buiten, echt heerlijk, aan een vaarwatertje, leuke sloepjes, eendjes, alles lekker Hollands aan ons voorbij trekkend.
Maar nu het eten, een 8. Prima, wel behoudend, maar heerlijke 'Kapiteinsvrouw' verorberd. Goede combinatie van vis, fijne groenten apart geserveerd, heerlijke frietjes, rabarber met aardbeien. Erg genoten van deze maaltijd met lekkere wijn.
Service ook goed, werden niet echt welkom geheten, dus maar gewoon aan het leukste tafeltje gaan zitten. Druk op het terras, weinig personeel maar prima service.
Wij komen terug, bij mooi weer en op het heerlijke terras!

Gegeten op 27 juli 2014