van topski

• Recensies in de laatste twee jaar

Op Kerstavond gegeten bij Bij Jef.
Verrassend interieur, veel wit van koele materialen, leer, chroom, glas, etc, spotjes in plafond. Dit alles dus niet zeer intiem van sfeer.
Bij binnenkomst direct begeleid naar de lounge, verlichting minder hoge stand en kleuren iets warmer, 'dus gezelliger'.
De service van begin tot einde van de avond zeer correct, mooi afstandelijk, kennis van zaken bij het bedienend personeel.

Het allerbelangrijkste, het 'eten'. Fantastisch, woorden schieten te kort. Een aanéénrijging van supersmaken, combinaties, het ene na het andere plaatje werd op tafel gezet. Je hoefde je niet af te vragen of het zou gaan smaken. Het smáákte, meer dan geweldig!
Subtiele gerechtjes, qua smaak niet te overtreffen, en heel bijzonder.

Wat ik zelf minder subtiel vond was de kaaswagen die voor de gasten langs de tafels werd gereden. Zullen ongetwijfeld fantastische kazen geweest zijn, (zelf koos ik hier niet voor), maar de grootte van de diverse kazen en ook het aantal op die trolley, was mijns inziens te bombastisch. Het contrast tussen de voorafgaande petits en charmante gerechtjes vond ik te groot.
Beetje de mening van een kniesoor wellicht maar toch .....
Misschien door de chef ook zo bedoeld, van beschaafd diner via 'boerenkazen' naar zoet dessert.
Hebben een geweldige ervaring bij Bij Jef gehad, fantastisch gegeten.

Gegeten op 24 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke avond gehad in voormalige Huishoudschool. Op de één of andere manier heeft het restaurant die sfeer nog, van een school, net als de verlichting stond de verwarming op 'hoog'. Wij zaten ongeveer bovenop een radiator, vandaar dat warmte-gevoel. Elders zal het beter geweest zijn.
Het eten, en daar gaat het om, was prima, al heb ik wel wat opmerkingen, kleinigheidjes. Vooraf brandade, heerlijk van smaak, echt super. Wel wat vettig met het krokante bovenlaagje-zo-uit-de-oven komend. Hoeveelheid zou iets minder kunnen zijn als voorgerecht.
Hoofdgerecht was fantastisch, visschotel, als een schilderij op mijn bord en zeer smakelijk!
Nagerecht appel croustillant was meer croustillant dan appel, weinig appelstukjes veel dun bladerdeeg, wel lekker ijs erbij.
Met als afsluiting koffie hadden wij een prima avond niet in de laatste plaats vanwege de jonge, attente, vriendelijke en snelle bediening.

Gegeten op 22 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst bleek onze telefonische reservering niet doorgekomen te zijn, minpuntje, maar het pluspuntje is dat wij werden gerustgesteld dat het goed zou komen en inderdaad, na 15 minuten aan de bar onze wijn te hebben gedronken konden we kiezen uit twee leuke tafeltjes.
Goddelijk gegeten hebben wij, om alles heel kort samen te vatten!
Wij kozen beiden als voorgerecht de vijgensalade met origineel opgediende kippenleverpaté, echt top! Smaakpapillen volop aan het werk.
Ons hoofdgerecht, de boerderij-eend met o.a. teriyaki-shiitake, bleek lekkerder dan lekker, echt fantastisch.
Tel daarbij op de vlotte, attente en leuke bediening en dit restaurant staat op mijn lijstje van binnenkort weer te bezoeken horeca!
Decor ook geweldig, pompstation duidelijk aanwezig en in actie (trillen van het tafeltje af en toe, niet storend). Heerlijk deze industrieële plek in Amsterdam.
Complimenten voor koks, bediening, interieurarchitect.
Wat willen we nog meer!

Gegeten op 18 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Saigon Café! Goede voorlichting over de gerechten en adviezen vwb de hoeveelheden. Uit respect voor Johannes van Dam, en voor mijn gemak, heb ik een gedeelte van zijn favoriete gerechten gekozen, tw een soort ongebakken loempia en de kipsaté met fantastische salade. Klinkt wat simpel, maar wat een verschil met de 'reguliere' Vietnamese loempia en kipsaté!
Service erg vriendelijk en attent. Decor wat kil aandoend (althans het gedeelte waar ik zat) maar who cares als het eten de omgeving doet vergeten.
Ik kom zeker terug!!

Gegeten op 27 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Twee jaar geleden bij Assaggi gegeten, was fantastisch, alles, in één woord geweldig.
Gisteravond op basis van onze goede ervaringen in de herhaling: alles was anders. Heel veel minder!
Allereerst het eten: wij kozen twee voorgerechten, geen hoofdgerecht. Aubergine en het volgende gerecht tagliatelle met scallops. De aubergine was goed van smaak, maar niet bijzonder. De tagliatelle met scallops niet goed op smaak, echt een pasta die ik met gemak thuis kan maken.
Service waardeloos, nonchalant, niet veel aandacht voor de gasten, drie tafeltjes bezet,
Interieur klinisch zachtgroen, kaal en ongezellig. Interieur is niet het allerbelangrijkste natuurlijk, bij een fantastisch diner vind ik dit überhaupt niet belangrijk, maar èn een middelmatig cijfer voor eten, èn een slecht cijfer voor service èn een middelmatig cijfer voor decor maakt dit restaurant voor mij wel erg, juist ja, middelmatig.
Ik kom hier niet meer.
Jammer, ooit was dit restaurant een Iens Topper.

Gegeten op 23 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik begin met een minpuntje: toen ik bij mijn lunch om 'water' vroeg kreeg ik Chaudfontaine in een flesje. Lekker, maar ik bedoelde 'gewoon water'. Heb ik niets over gezegd tegen de bediening, maar ik ging ervanuit nadat mijn tafelgenote 'Spa Blauw' had besteld dat men wel begreep dat ik leidingwater bedoelde. Naief van mij, maar om de eeuwige discussie over het onderwerp 'water' te vermijden en de sfeer leuk te houden, lekker opgedronken.
Bovenstaande was ook gelijk het enige minpunt. De rest was geweldig. 'Lunch voor 2' besteld: groot bord met heerlijk vers brood, wit en donker. Divers beleg, heerlijke rosbief, kaas, kalfskroketje, tonijnsalade en groene salade. Twee aparte bordjes per persoon erbij, goed glas wijn en prima koffie met het bekende overheerlijke koekje erbij.
Voeg er nog aan toe dat dit terras toch wel een toppertje is, gelegenheid voor loungen en onder het afdak van de veranda heerlijke rieten stoelen in het decor van de Toolenburger plas.
Alles prima, service door de jonge mensen ook erg goed, vriendelijk, snel en attent, ondanks bomvol terras.
Wat een heerlijk restaurant op loopafstand, wat een luxe om zoiets in Hoofddorp in de buurt te hebben!

Gegeten op 14 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat is het toch een fantastisch restaurant, Kokusai in Amstelveen! All you can eat concept blijft hier toch 'chique'. In tegenstelling tot andere vergelijkbare eetgelegenheden in b.v. Amsterdam, de Japanse vreetschuren waar je snel weer weg moet zijn, word je hier niet opgejaagd en weggestuurd na een bepaalde tijd. Ondanks het feit dat het terras vol was en binnen ook veel gasten zaten te eten, was de sfeer relaxed, het eten perfect, timing werd aan ons overgelaten, zowel qua eten als qua wijn, water, koffie etc.
Sushi, Japanse salades, vlees en vis, warme groenten, alles smaakte zoals het er uit zag, als een plaatje op het bord zeer smaakvol!
Wij zaten op het terras aan het water, mooi strak decor dus!
Complimenten aan al het personeel van Kokusai Amstelveen!

Gegeten op 28 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Drie opéénvolgende avonden hier gegeten. Waarom? Omdat de eerste keer goed beviel en de tweede ook. En als toegift ook de derde avond!
Continue kwaliteit dus!
O.a. dagverse vis gegeten, superfriet erbij, saladebuffet, en als toetje Riek's chocoladetaart. Geweldig, niet uit te leggen, toch een poging: structuur, smaak, en de toplaag van zacht pure chocolade. Niet te evenaren. Gewoon proeven!
Ook het voorgerecht, op mijn derde dag, kwartet van vis, smaakte geweldig.
Nog meer details zou deze recensie te lang maken maar om kort te gaan: in het decor van strand- en zeeaccessoires is er een ruim voldoende keuze aan gerechten, zowel voor lunch als diner.
Bediening zelfs bij 'volle bak' rustig, alert en vriendelijk.
Bij goed weer heerlijk buiten maar het is geen straf om binnen te zitten! Eigenlijk een soort terras-serre.
Aanrader!

Gegeten op 23 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische 'eet-experience' weer in De Kas! Was hier enkele jaren geleden, geweldige eerste ervaring en de 'follow-up' weer hetzelfde.
Het-vaste-menu-voor-iedereen is een prima gegeven. De drie verschillende prachtige, exquise voorgerechtjes hebben voor elk wat wils, het hoofdgerecht bleek kalfsvlees en op mijn verzoek kon dat vervangen worden door óf op de huid geprepareerde zalm of parelhoen. Ik koos voor parelhoen. Heerlijke keuze; net als het kalfsvlees van tafelgenoot op asperges, schilderijtje op een bordje, super in de mond.
Nagerecht Eton Mess, stukken meringue met sorbetijs, vond ik iets te simpel in vergelijk met de voorgaande gangen, maar smaakte wel goed.
Al met al een geweldige avond gehad, en als ik dan een klein puntje van kritiek mag geven: de tijd tussen de gangen was iets te lang. Wat mij betreft is een uur tussen de afloop van het hoofdgerecht en het dessert te lang. Had geweldig tafelgezelschap dus niet echt een drama, maar toch ...
Personeel was professioneel, liet zich niet verleiden tot joviaal gedrag, bleef afstandelijk en vriendelijk, fantastisch!
Heerlijke avond gehad en kom zeker weer!

Gegeten op 14 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijke sentimenten voel ik hier in De Knijp!
'Vroeger' nestelde ik mij hier al rond 22.00 uur 's avonds op een barkruk in afwachting van een tafeltje. Nu, wat jaren later, voelde ik mij net zo welkom als weleer.
Rond 17.30 uur konden wij kiezen uit alle tafeltjes en toen wij uren later vertrokken waren alle tafeltjes bezet. Ondanks deze 'volle bak' werden we fantastisch bediend door jong maar goed opgeleid personeel. Leken al zeer ervaren in timing, kennis van menukaart, konden adviezen geven en waren hartelijk en gastvrij.
Wij kozen voor een klein voorgerecht, heerlijke vislasagna, en een 'grand dessert'. Met recht een grand dessert, 8 kleine onderdelen van de dessertkaart. Super!
Zeer smakelijk alles, incl. de wijn en prima koffie met de bekende ijsbonbon.
Al met al zeer tevreden over onze oude vertrouwde 'De Knijp'!

Gegeten op 28 maart 2013

IENS bestaat 15 jaar!