van rbpmusic

• Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische ervaring gisteravond in dit restaurant gehad. Meteen viel de hartelijke ontvangst op en natuurlijk het interieur dat onlangs een opfrisbeurt heeft gehad. Geopend met een mooie spumante uit Portugal met veel diepgang. De bijbehorende amuses waren klasse. Gekozen voor het sharingmenu, een leuk eigentijds eetconcept. Na een tongstrelende start met o.a. vis kwam een overheerlijke gevogeltestoof met saffraansaus, gevolgd door een super hoofdgerecht op basis van lamsvlees. Ook het dessert was van hetzelfde niveau, een constante kwaliteit van de keuken dus. Dit alles begeleid met geweldige bijpassende wijnen. Het was duidelijk dat het niveau van de keuken nog steeds stijgende is, een aangename verrassing. De bediening was uiterst vriendelijk en nam de tijd voor je. Hier wil je elke week wel eten!

Gegeten op 6 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Altijd fijn om naar dit typisch Hollandse eethuis te gaan, middenin het centrum van Amsterdam. Alleen al voor de bediening moet je hier naartoe. Altijd vriendelijk, in voor alle wensen, ze spreken vele buitenlandse talen (maar gelukkig ook goed Nederlands!) en er wordt altijd een feestje voor je gemaakt. Uitstekend Hollands eten op basis van zeer goede oude recepten van oma, alles hoog op smaak. Vooraf even reserveren want het is hier altijd heel druk. Heerlijk om een aantal keren per jaar heen te gaan en vooraf te verheugen op de soep van de dag. Die is altijd klasse!

Gegeten op 21 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst hier gegeten en jammer genoeg lukte het niet die avond. De ontvangst was al stroef (jassen werden niet aangenomen). Het apéritif, een prosecco, smaakte niet lekker en van de bijbehorende amuse was alleen een beetje komijn te proeven. Gekozen voor een "tout compris" arrangement. Goed idee maar in dit geval te hoog qua prijs voor het gebodene. Het voorgerecht, koude kabeljauw, was veel te zout. Het tussengerecht, cannelloni met paddestoelen, was redelijk op smaak maar geen hoogvlieger. Het hoofdgerecht was rundersukade, veel vet dus. Het bijbehorende aardappelgerechtje had een echt vieze bijsmaak, mogelijk verbrand o.i.d. Het dessert was heerlijk en bestond o.a. uit huisgemaakte pistache-ijs. Ook erg lekker waren de friandises bij de koffie. "Bijpassende" wijnen vonden wij erg matig en zeker niet bijzonder van smaak. De bediening was deels erg vriendelijk en deels een beetje stuurs. Dit keer helaas geen echt relaxte avond die je als gast "optilt" van genoegen.

Gegeten op 30 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit diner kon (helaas) maar 5 kwartier duren, dus dit reeds vooraf telefonisch besproken. Was geen enkel probleem, en zo ging het ook. Goed ontvangst, snelle service en goed advies gekregen. Gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu. Eten dik in orde, alles mooi op smaak en aantrekkelijk gepresenteerd. Bijpassende wijnen heel lekker. Extra attent om nog even aan tafel te komen dat ik nog 5 minuten had. Absoluut het omrijden waard. Ga er zelf binnenkort met partner eten. Aanrader!

Gegeten op 28 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Vanmiddag de lunch gebruikt in dit prachtig verbouwde restaurant. Het 4-gangen menu was tongstrelend en perfect bereid. Aan tafel bezorgd door een uiterst attente en vriendelijke bediening. Heerlijke wijnen gedronken bij elk van de gerechten. Dit restaurant is een absolute aanrader en het omrijden meer dan waard.

Gegeten op 16 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Smakelijke verschillen...: Wát mag je bij eetcampagnes als de" IENS-DinerDagen", of b.v. de "Visa-heerlijke-10-daagse" van een restauranthouder eigenlijk verwachten? Wat is zijn doelstelling? Louter omzetverhoging door meer bezoekers? Of een overtuigende culinaire verleiding met als mogelijk gevolg frequentere terugkomst van de gast? Onlangs , in het kader van zo'n campagne konden wij allereerst te Schoorl de proef op de som nemen. En die proef maakte duidelijk hoe verschillend toch men zijn gasten kan benaderen. Want ondanks de (terechte) reputatie van "Schoorl" werd ons daar toch duidelijk te verstaan gegeven dat - gezien de gereduceerde prijs- wij niet de fijnste spijzen mochten verwachten, zodat ons de vondst "kip" werd toebedeeld, zij het ontegenzeggelijk smakelijk bereid, plus een wijnarrangement dat qua raffinement NIET wist te overtuigen. Resultaat: Te weinig reden er terug te keren.
Hoe ánders bleek de aanpak van 't Nonnetje te Harderwijk. Dáár werd alles op alles gezet om ons - ondanks reductieprijzen - culinair op het hoogste niveau te verleiden en daarmee overtuigend voorwaarden te creëren voor een spoedige terugkeer. En dat wèrkt !
Want gezien een eerdere eetervaring aldaar, kort tevoren, die toen al ruimschoots overtuigde, liet ik mij de IENS-uitnodiging er opnieuw te kunnen dineren, niet ontglippen. Daarna werd de reservering voor het komend kerstdiner aldaar, dezelfde avond nog, eveneens een feit. Voilá het gevolg van het serieus nemen van de gast en het eer stellen in koken op het hoogste niveau. Want € 30,= voor een driegangenmenu en € 42,50 voor vier gangen is hier zéker niet teveel betaald, integendeel.
Vier prachtige gerechten met steenwijting als voorgerecht, gevolgd door supergamba's met warme cocktailsaus en als hoofdgerecht sukade van kloostervarken met zuurkool, maar dan zó dat 't lijkt of je deze groente voor het eerst proeft- allemaal absoluut verfijnd. En dan nog dat huisgemaakte wonderbaarlijke ijsdessert PLUS een wijnarrangement dat optimaal harmonieerde met de gerechten. Een en ander schrééuwt om herhaling. Wat ons betreft is 't Nonnetje rijp voor een handjevol sterren. Dus gaan we vóór de kerst er wellicht stiekem nóg een keer heen...Warm aanbevolen!

Gegeten op 29 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijk restaurant is dit. Altijd een warm onthaal, altijd een lekkere binnentemperatuur, altijd vriendelijke, hulpvaardige bediening. En altijd heel lekker eten. Kies meestal voor het dagmenu. 3 gangen voor een eerlijke prijs. Heel goed. Een topper om steeds naar terug te komen. Kan het iedereen aanbevelen.

Gegeten op 16 november 2012

• Matig

In de ochtend was het de bedoeling hier even koffie met taart te eten. Allereerst kwam er geen bediening. Na 15 minuten wachten hier zelf maar om gevraagd. Taart was er niet. Onbegrijpelijk. Koffie was werkelijk slecht van smaak (machine wel schoongemaakt?) en aan de dure kant. Geen terugkomertje!

• Matig

Mooie inrichting en vriendelijk personeel. Eten matig; geen spannende smaken. Bereiding hoofdgerecht (varkenshaasje) echt onvoldoende. Na 5-gangen menu nog trek. Spoom als volledige 3e gang. Dat kan toch niet? Andere tafeltjes kregen amuse en brood, wij niet. Was dit het crisismenu? Helaas allemaal redenen om niet meer terug te komen.

• Slecht

Wat een teleurstelling is deze plek. Prachtige lokatie en dan alles verpesten. Onbegrijpelijk. Allereerst was onze reservering niet doorgekomen. Probleempje dus. We werden uiteindelijk geplaatst bij een deur die steeds open ging. De hele avond in de kou gezeten dus. Bediening niet attent; nieuw meisje was ziek en kon helemaal niet praten. Champagne per glas was niet mogelijk (te duur!). Eindeloos wachten op drankjes en gerechten waardoor de verveling toesloeg. Geen wijnarrangement mogelijk. Dermate kleine porties dat je na afloop nog veel trek hebt. Echt schande voor die prijs. Kom hier nooit meer. Een echte afrader!

IENS bestaat 15 jaar!