Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Nathalie21

Nathalie21

Aanwinst voor Elst! Parkeergelegenheid voor de deur, vriendelijk ontvangst, prachtig restaurant. Ruime keuze uit gerechten, buffet, wok, bakplaat, dessert (fruit) en sushi! Vooral de sushi is erg lekker en heeft een ruime keuze.

Wanneer het restaurant helemaal vol zit is het erg rumoerig, we kiezen liever voor een rustigere avond.

Drankjes mogen zelf gepakt worden, dit was in het begin wel even wennen.

Gegeten op 11 mei 2013

Nathalie21

Al meerdere malen gegeten bij Wereldtapas Het Verlangen is Elst. Goede kwaliteit gerechten, prettige service en gezellig dineren.

Voor de deur is meer dan voldoende parkeergelegenheid. Gerechten kunnen los besteld worden of er kan voor een menu gekozen worden, dan kan er niet zelf gekozen worden voor gerechten.

Stokbrood met aioli is erg lekker, helemaal wanneer het brood nog warm is. Aanrader zijn de ossenhaaspuntjes, mexicaanse gehaktballetjes en voor het dessert de chocoladeproeverij. De brownies van het Het Verlangen zijn de beste wat mij betreft!

Leuke van dit restaurant is dat het geen Spaanse tapas zijn zoals je vaak gewend bent bij tapas restaurant maar wereldse kleine gerechten.

Het aantal gerechten bij een 4 gangen menu vinden we te weinig (variatie) waardoor we liever losse gerechten bestellen.

Dit restaurant is een aanwinst voor Elst!

Gegeten op 20 juli 2013

Nathalie21

Na een middag op het terras besloten ook te dineren bij Finnegan's. Dit viel helaas tegen. Voorgerecht gerookte zalm geserveerd met dille mosterd dressing en stokbrood. Veel te veel dressing (leek kant en klaar) en over heen gegooid. Stokbrood kwaliteit kant en klare supermarkt stokbrood en leek niet vers. Boter die er bij geserveerd werd in een kuipje was op de houdbaarheidsdatum.

Daarna de Mixed Grill besteld, aan de spareribs zat weinig vlees en het vlees dat er aan zat was niet mals. Zelfde voor de biefstuk, dat niet eens biefstuk was maar gewoon een stuk rundvlees dat te lang gebakken was waardoor het taai was. Aan het varkensvlees zat veel vet en veel peesjes. De stukken die wel goed waren, waren gelukkig wel mals. Dan de kipfilet, deze was niet gaar en deze dan ook terug laten sturen. Hiervoor kreeg ik een volledig bord nieuwe kipfilet, goed bedoeld maar een beetje teveel van het goede waardoor ik het halve bord heb moeten laten staan. Deze kipfilet was net op het randje van goed, niet prettig. De 'nieuwe kip' werd tegelijk met mijn dessert geserveerd.

Waar we ons ook aan irriteerde is dat het hoofdgerecht al geserveerd werd terwijl een deel van het gezelschap nog met het voorgerecht bezig was. Daardoor kregen de personen met het voorgerecht direct het hoofdgerecht er achter aan geserveerd.

Ik ga vaak buiten de deur eten en ben daarom wellicht wat kritisch, ik zal hier in ieder geval niet meer terug komen voor het diner.

Gegeten op 21 juli 2013

Nathalie21

Voor een derde keer hier gegeten, eerste twee keren doordeweeks en goede ervaring gehad en de laatste keer op zaterdag. Dat laatste zal ik niet snel meer doen. Ze werken op zaterdag met twee zittingen. Wij hadden de eerste zitting van 17:30 tot 20:00 uur. Het was erg druk en hierdoor ervaarde wij het als chaotisch. Ervging iets mis met de bestellingen waardoor wij de bestelling van andere tafel kregen. Toen we hier wat van zeiden mompelde de bediening iets van 'we dachten al dar het niet goed ging' niet echt netjes en professioneel. Personeel leek wat gestresst. Het duurde even voordat het uiteindelijk goed ging waardoor wij pas na 45 minuten konden eten van hetgeen wij besteld hadden. Dat ging dus van de tijd van de eerste zitting af. Om 19:25 uur werden we er al op gewezen dat we onze laatste ronde moesten bestellen, dit gaf ons een gehaast en onprettig gevoel. Omdat de tweede zitting direct om 20:00 uur begint kom je tijdens het afrekenen in de knoei, nieuwe mensen komen binnen, vertrekkende mensen willen afrekenen en daar tussendoor loopt het personeel met de bestelde sushi. Niet echt handig! Nee geef mij maar een doordeweekse avond waarbij alles een stuk relaxter er aan toe gaat.

• Goed

Leuke, sfeervolle locatie. De bites zijn van goede kwaliteit en worden met zorg klaar gemaakt. Zelf zijn we niet van die grote eters en aan 5 bites hadden we voldoende. Er werd netjes gevraagd hoe we deze bites verdeeld wilden hebben (2-3 of bijvoorbeeld 2-2-1).

De dames van de bediening waren erg vriendelijk, het concept werd ons uitgelegd en na de eerste ronde werd gevraagd of we wellicht nieuw bestek wilde. Puntje van kritiek is dat er na het eerste glad drinken niet nog eens werd gevraagd of we iets wilde drinken, hier moesten we zelf om vragen. Dit zou beter kunnen!

• Goed

Wegens zaken in Hoorn terecht gekomen en zo ook bij Soya.
Ontvangst was hartelijk en ondanks dat er niet gereserveerd was konden we plaats nemen. Restaurant ziet er netjes en mooi uit met een open keuken.

Kwaliteit van het eten is uitstekend, al vonden we wel dat een aantal zaken snel geserveerd werden. Hierdoor weet je dat dit al van te voren is klaar gemaakt, wanneer je veel gasten verwacht kan dat soms ook niet anders.

We hebben heerlijk gegeten en na 2 rondes bestellen zaten we al behoorlijk vol.

Daarna gekozen voor het dessert, een bolletje vanille ijs.
Ijs smaak was goed, jammer dat het niet vers gemaakt wordt en je de ijsklonten er in kon proeven. Mijn voorkeur gaat toch uit naar vers ijs.

Conclusie is dat het een goed restaurant is waar je lekker sushi kunt eten!

Mochten we ooit nog eens in Hoorn terug komen zullen we zeker weer een bezoek brengen aan Soya!