van coby968

coby968

Uit eten gaan in The Penthouse op de 42e verdieping is altijd weer een feestje! Als daar bij de ambiance, het eten, de bediening en het uitzicht top is, kan de avond niet meer stuk. Manlief had als verrassing gereserveerd bij The Penthouse in Den Haag. Als je met de lift naar boven zoeft naar de 42e verdieping en van het uitzicht geniet begint de avond al goed. Onze jassen worden door een vriendelijke dame in de garderobe aangenomen. Het restaurant is zo ingericht, dat je altijd een geweldig uitzicht hebt. We kozen voor het menu, van 3 tot 5 gangen. Mocht je iets niet lusten dan kan er altijd een alternatief gevraagd worden. Eerst de mooie wijnkaart bekeken en gekozen voor een droge witte Chileense wijn,een Leyda, Sauvignon Blanc, 'Garuma', Leyda Valley. Een lekkere droge witte wijn. Het voorgerecht was zacht gegaard kalfsvlees, crème van tonijn,zwarte olijven en rucola. Het tussengerecht waren geroosterde coquilles, pastinaak puree, witte chocolade,spek en schuimige saus van hazelnoot. Het hoofdgerecht gebraden hertenrugfilet, rode kool, gedroogde vijgen en een saus van peperkoek. Aangezien ik niet van wild houd, had ik ossenhaas, gratin van aardappel en ui, romanesco, saus en stroop van Barolo. Zowel het voor,tussen en hoofdgerecht waren heerlijk. Mals en zacht gegaard vlees, heerlijke sauzen en de borden waren werkelijk prachtig opgemaakt. Het dessert, panna cotta van amandel, sinaasappel, frangipane en bloedsinaasappelsorbet en een kopje koffie toe, maakten de avond compleet. Ondertussen kun je ook genieten van mooie projecties op de ramen. We hebben echt genoten van deze avond en gingen met een zeer goed gevoel naar huis!

Gegeten op 19 december 2014

coby968

Samen met zuslief een bezoekje aan Chez Antoinette gebracht. Omdat we een weekendje weg waren had ik al wat restaurantjes opgezocht. Chez Antoinette maakte gelijk een goede indruk. Het was lekker weer, dus we zaten heerlijk buiten op het leuke terras. Omdat we niet teveel wilden eten bestelden we wat hapjes. De bediening was vlot. We bestelden de frango Piri Piri,(pittige Portugese kip) Petiscos(kleine hapjes) en de O Perigo Vermelho(kort gebraden, dungesneden Runderhaas. Vergezeld van een lekkere fruitige droge witte huiswijn, hadden we een heerlijke avond. Enig minpuntje was de frango Piri Piri, deze had zeker wat pittiger gemogen en meer knoflook..

Neemt niet weg dat Chez Antoinette in een prachtig oud pand gevestigd is in het centrum van Deventer. Wij zijn ook nog even binnen wezen kijken, het zat bomvol! iedereen zat lekker te eten. We hebben ook nog een tijdje met de eigenaar gepraat, een aardige joviale man, die met passie over het vak praat.

Echt een aanrader!

Gegeten op 21 juni 2014

coby968

Afgesproken met een vriendin in Vianen. We wisten nog niet waar we wilden eten. Na heen en weer gelopen te hebben kwamen we toch weer bij Vrijstad uit. Alleen het oude pand is al een bezichtiging waard(was notarispand). We werden heel vriendelijk ontvangen door de gastheer. We mochten zelf een leuk tafeltje uitzoeken. Het broodje met huisgemaakte kruidenboter van het huis, smaakte prima. Als voorgerecht had ik de kalfsrosbief met een tonijnsaus en mijn vriendin de vegetarische salade. De zacht gegaarde kalfsrosbief was heerlijk! Als hoofdgerecht nam ik de wok en turf, ossenhaaspuntjes, gamba's, tagliatelle en gegrilde groenten en vriendin, de sate. De wok en turf was erg lekker maar veel te veel. Vriendin zat ondertussen te smullen van de sate. Enig minpuntje waren de slappe frietjes...Vriendin nam nog het dessertrio en ik een koffie.

Deze gerechten vergezeld van een glas witte droge fruitige huiswijn maakte het plaatje compleet. Vrijstad is een prima adres om goed en lekker te eten in een sfeervol pand. Absoluut een aanrader.

Gegeten op 18 januari 2014

coby968

Lang niet bij Rootz geweest dus we hadden zin om er naar toe te gaan. We wilden een hapje eten. Helaas was beneden alles vol dus werden we naar boven gedirigeerd. De serveerster was vriendelijk en de glazen wijn stonden vlot op tafel. Als voorafje bestelden we het visplateau, een combinatie van Hollandse garnaaltjes en zalm op toast. Tevens de paddestoelenkroketjes. Allebei erg smakelijk. Ondertussen vonden we het toch wel wat frisjes qua temperatuur worden maar goed het is een oud pand. Als hoofdgerecht had mijn man de ribeye, deze smaakte prima en ik had een salade. Bij de salade had ik roseval aardappeltjes besteld. De serveerster was deze vergeten door te geven en dat hebben we maar zo gelaten. De frieten kwamen ook veel te laat en waren half lauw en dat voor een Belgisch café-restaurant...Ook hadden we erg last van zeer luidruchtige buurdames en konden we (zeer irritant) van al hun wel en wee mee genieten. Gelukkig konden we de koffie gewoon beneden bij de bar drinken waar je in een warme (letterlijk qua temperatuur)ambiance zat. Het eten bij Rootz is niet van topkwaliteit maar dat moet je ook niet verwachten. Dit café-restaurant is goed voor een lekker biertje of gezellig rond borreltijd. De voorgerechten waren prima maar er mag meer aandacht besteed worden aan het hoofdgerecht. Voor ruim 80 euro mag je best kwaliteit verwachten. Ook moet boven gewoon voor groepen blijven en niet voor individuele gasten!

Gegeten op 20 december 2013

coby968

Tijdens de restaurantweek prima gegeten in The Penthouse. Het is sowieso een belevenis om op zo'n enorme hoogte te dineren. Als alles dan klopt, sfeer, bediening en een goede maaltijd,dan is het plaatje compleet. Voor de restaurantweek was er een speciaal menu samengesteld maar als men iets niet lustte was het geen probleem om iets anders te bestellen. Tevens hadden wij voor onze dochter apart besteld en er werd volledig mee gedacht. Resultaat was dat alle borden leeg waren. De parelhoen was heerlijk mals! Een frisse Pinot Grigio wijn smaakte prima bij de maaltijd en onze dochter was helemaal blij met haar alcoholvrije cocktail. De bediening was uiterst vriendelijk en niets was te veel. Rond 22.00 komt er een DJ lekkere muziek draaien en komt het uitgaanspubliek langzaam binnen. Leuk om te zien. Tevens konden wij het vuurwerk in Scheveningen zien, een belevenis op grote hoogte.

Gegeten op 24 augustus 2013

coby968

Tja restaurant De Meeuw, het eten is echt lekker maar de dames van de bediening en de keuken laten je wel heel lang wachten. We komen vaak in Bruinisse, Bru voor de inwoners. En dat is ook het probleem. De bediening kent heel goed de mensen van Bru maar voor de "toerist" hebben ze minder aandacht. Omdat wij het eten erg lekker vinden hebben wij afgelopen zaterdag het voor een 3e! keer geprobeerd. En waarom geprobeerd, omdat we elke keer verschrikkelijk lang moesten wachten! Het voorgerecht, Ballade van de zee was een lichte teleurstelling, een plakje zalm, drie stukjes paling en een witlofblaadje gevuld met wat krabsalade en dat voor 14.75 belachelijk. De spareribs voor dochterlief werden snel opgediend en met smaak opgegeten. Gelukkig maar, haar honger werd gestild. Na het voorgerecht werd het stil. Na een half uur werden de sausjes voor de garnalen neergezet. Wij dachten toen nog, oh het hoofdgerecht komt er aan. Na 45 minuten wachten raakten wij toch lichtelijk geïrriteerd. En ja hoor, weer hetzelfde verhaal, het was niet goed doorgegeven aan de keuken en sorry en zus en zo. Dit verhaal hoorden we dus voor de 3e keer aan. Groepen die later binnenkwamen voor de steengril aan tafel, zaten al lekker te smullen. Zelfs mijn man werd nu echt boos en hij is echt heel geduldig! De keer ervoor werd er nog een wijntje aangeboden. Nu geen compensatie niets. En het gaat daar ook niet om. Het gaat erom dat ze gewoon "lak"aan je hebben en dan zeg ik het nog netjes. In het zomerseizoen is het altijd druk, dus een klantje meer of minder stoort hen niets. Pure arrogantie ten top en met een stalen gezicht gewoon afrekenen. In het dorp zit een ander eetcafé waar we heel regelmatig komen en heerlijk eten en waar de bediening top is, en zo hoort het. Nee, de Meeuw heeft nu echt afgedaan en we komen hier niet meer terug!

Gegeten op 27 april 2013

coby968

Tijdens de voorjaarsvakantie met vrienden in Zutpen afgesproken en gegeten in de Revolutie. Leuk gezellig restaurant waar je ook allerlei tapas kunt bestellen. Het was zaterdag en superdruk dus moesten we wel lang wachten. Helaas waren we vergeten te zeggen dat de kinderen het hoofdgerecht samen met ons voorgerecht konden krijgen dus dat duurde voor de kids heel lang. Wij zijn gewend dat dit in de meeste restaurants gevraagd wordt, dus een tip voor de Revolutie. De verschillende koude en warme tapas waren gewoon lekker maar niet heel bijzonder. De kinderen hebben wel genoten van de spare-ribs. Gewoon een leuk adresje.

Gegeten op 23 februari 2013

coby968

Tijdens de voorjaarsvakantie hier gegeten met man en kind. Wat een leuk en gezellig eetcafé. Ontzettend attente bediening en wat hebben wij tijdens het eten genoten van de 70-jaren muziek! De borden waren mooi opgemaakt met salade en fruit en de porties waren (te) groot. Gewoon goed eten voor een redelijke prijs. Het zal hier in de zomer echt wel druk zijn.

Gegeten op 22 februari 2013

coby968

Afgesproken met vriendinnen in Orbit. Twee jaar geleden ook hier gegeten. Het eten is heerlijk! Wij hadden een menu met tongstrelende voorgerechtjes, prima hoofdgerecht met verschillende hapjes en een lekker dessert. Het menu is wel aan de prijzige kant, zeker als je dit maal 4 doet. Maar voor ons waren de porties genoeg. Orbit is zeker een hippe tent en het zal zeker zo zijn "zien en gezien"worden. Voor ons is dit echter niet zo want het eten is buitengewoon goed. De bediening is vriendelijk en correct. Eén groot minpunt is de damestoilet. Zo'n hippe tent, heerlijk eten en dan zo'n vreselijke toilet. Deze mag verbouwd worden!

Gegeten op 14 maart 2013

coby968

Vorige week hier weer eens gegeten en zoals de voorafgaande keren, heerlijk! Het is hier altijd druk dus dat zegt genoeg. We beginnen altijd met een heerlijke koude scroppinno, zalig. Op de kaart staan heerlijke voorafjes maar we gaan voor de pizza. De tartufo is verrukkelijk en vriendin neemt de pizza met ham, rucola en parmigiano. Grote meid als je de pizza helemaal kunt opeten. Vriendin neemt zelfs nog de verleidelijke en lekkere chocoladetaart. Kortom de pizzatent is gewoon top! Het is altijd druk dus soms moet je wachten maar wat maakt dat uit, je weet waarvoor je komt. Het personeel is vriendelijk en de prijzen zijn redelijk! Absoluut een aanrader!

Gegeten op 26 januari 2013