Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van janwillemdocter

janwillemdocter

Een avond tapas eten met het hele gezin (7 pers.) is bij J&H geen sinecure. De winebar is klein en heeft dus ook weinig zitplaatsen, die niet even comfortabel zijn. De deur klemt en wie een sanitaire stop moet maken gaat naar een aanpalend pand. Het decor staat in contrast met het eten, dat over het algemeen prima is. Van gegrillde courgette tot heerlijk malse zachtgegaarde varkenswang. Van een prosecco-ijsje tot een schotel zeevruchten. Er valt voor iedere smaak wel wat lekkers te vinden. Uiteindelijk ga je na een tapasschotel of 8 voldaan naar huis.

janwillemdocter

Op 4 september hier, samen met mijn vrouw, een groupon-8-gangenmenu genuttigd. Het was even zoeken naar de ingang vanaf de weg. Eenmaal aangekomen zagen we een rode loper en werden we heel gastvrij ontvangen. Vooraf een papieren zakje met brood, wat tomaatjes en een bakje lekkere kruidenboter. Als amuse een mousse van eendenlever die bij mij achterin de mond een beetje teveel bleef hangen, mijn vrouw kon 'm meer waarderen. Wat hoogtepunten uit het menu: voor mij de graved lachs en de coquille op een carpaccio van biet. Voor mijn vrouw de limoenspoom, voor ons beiden de parelhoenfilet met een heerlijk krokant huidje op een romige risotto. Ook het petit/grand dessert mocht er wezen, hooguit had het chocoladetaartje wat luchtiger en smeuiger gekund.
De service was uitstekend, aandacht zonder opdringerig te zijn.
Al met al een kleine 2,5 uur genoten op een manier die dankzij groupon ook nog eens betaalbaar is.

Gegeten op 4 september 2012

janwillemdocter

Met het hele gezin (7 pers) prima gegeten bij le Pompidou. De meesten kozen voor een pannenkoek, een kind voor een kindermenu en ikzelf voor de gamba's met een prima kruidensaus en dito garnituur. De bediening was zeer attent en het eten stond snel op tafel. Met name de ijsdesserts waren heerlijk. Volgens mij herpakt dit restaurant zich, na eerdere ervaringen die toch wat matter waren hebben we nu een heerlijke avond gehad

Gegeten op 10 augustus 2012

janwillemdocter

Lekker en goed gegeten in dit restaurant met een toch wat "nuffige" naam. De filet mignon smaakte uitstekend, de gebakken aardappels waren prima en de gemarineerde groenten in sojasaus completeerden het geheel. De twee rijstpannenkoekjes vielen een beetje uit de toon en hadden weggelaten kunnen worden. Het eten stond vlot op tafel en de bediening was attent.
Bij de ingang las ik dat dit restaurant voor een michelinster wil gaan, dat lijkt me nog wat hoog gegrepen.

janwillemdocter

Meer dan belabberd gegeten bij de "zelfbedieningstak" van dit restaurant. De tournedos zou medium moeten zijn maarwas vn binnen nog gewoon koud. De in een bakje op het bord gekwakte salade was grof en nauwelijks aangemaakt. De gebakken aardappeltjes waren redelijk maar bij een champignonsaus stel ik me iets anders voor dan een dikke, smakeloze ragout met 3 halve champignons er in. Het toetje, iets dat moest doorgaan voor een pannacotta, was dermate zoet dat mijn tandarts er blij mee zal zijn. Al met al een gedenkwaardig diner: nooit meer vergeten om er nooit meer te eten. Zelfs de mac aan de overkant van de snelweg levert meer kwaliteit

Gegeten op 21 juli 2012

• Uitstekend

• Uitstekend

Sinds kort is bekend dat mijn zoon ernstig ziek is, wij zijn beiden Topchef-fanaten en daarom wilde ik hem nog een keer laten genieten van dineren op niveau voordat hij een serie zware behandelingen moet ondergaan. Een groupon gekocht en een afspraak gemaakt. Ik heb de afspraak i.v.m. behandeling en complicaties tot twee maal toe moeten verzetten. Daar was alle begrip voor. Toen we uiteindelijk samen konden gaan eten was de service meer dan geweldig en we hebben genoten van elke hap die we kregen. In een woord fantastisch. Bij de amuses was het wortelsoepje favoriet, de drie bereidingen van rode mul waren heerlijk, de varkenswangetjes een ware delicatesse. Bij de parade van desserts mocht mijn zoon meehelpen bij het aan tafel bakken en flamberen van aardbeitjes en bij het vertrek kreeg hij het menu en de receptuur in een mooi mapje mee. Een avond om nooit te vergeten. Hulde aan het personeel van de Oude Raadskelder!

• Matig

• Matig

Vanmiddag hier een lunchmenu genuttigd, kwam om 13.00 binnen. Gekozen voor de eerste 2 gerechten, salade met biefstuk en sashimi. Het was erg druk en ik kan me voorstellen dat er daardoor wat mis kan gaan, ondanks dat wil ik toch wat aanmerkingen maken. Het kopje koffie kwam snel, met de vraag of ik de sashimi apart wilde of samen met de salade.
Ik koos voor het eerste. De sashimi kwam vlot en smaakte goed en verfijnd. Daarna brak het grote wachten aan, toen ik twee keer had aangegeven dat mijn parkeerticket om 14.00 afliep kwam de salade eindelijk om 13.50. Zo verfijnd als de visschotel, zo grof was de salade, zelfs bij een ac in de zelfbediening is die nog beter.
Dat viel flink tegen, bij de rekening was 2,50 euro opgezet omdat de sashimi apart was geserveerd. Dit was echter vooraf niet gezegd door de bediening.
Ik ben dus vergeten (salade) en heb meer betaald dan ik op grond van de kaart verwachtte.
Tijd om hierover in gesprek te gaan was er niet i.v.m. het parkeerticket.
Al met al een zeer matige ervaring, op grond van de sashimi had ik beter verwacht.