van Proever1589

Teleurstellend.
2 weken geleden hier gegeten met vrienden, verrassingsmenu; we waren verrast, maar niet in positieve zin. Het lijkt alsof de kok zich er makkelijk van af maakt. De frisheid is weg.
Vandaag weer hier gegeten; geen verrassingsmenu, maar van de (zeer beperkte) kaart gekozen.
De voorgerechten waren oke, echter zwommen ze wel in de olijfolie.
Primi; pasta met paddenstoelen, hoog op smaak en wat zanderig maar de smaak was wel aardig.
Secundi: droevig lapje "grain fed" vlees met een klein beetje radiccio en op verzoek gebakken aardappel ipv gnocci. Vrij droge (te gare) herten biefstuk met vette aardappelballen.
Poon met calamari wat wel aardig was, maar waar grote stukken niet zo smakelijk gebakken stukken courgette bij zaten.
Goed gebraden kipfilet in pancetta met gefrituurde vette slappe cavolo nero en onsmakelijk uitziende polenta met paddenstoelen die bovendien te zout was om te eten.
Ter compensatie kregen we een dessert en de koffie gratis, dat is aardig maar maakt de teleurstelling niet goed, zeker niet wanneer je toch nog ruim 250 euro af moet rekenen voor 4 personen inclusief het hoofdgerecht wat terug is gegaan naar de keuken.
Voor een op de Italiaanse keuken gebaseerd restaurant wordt er erg weinig met groente gedaan; er staat zelfs maar 1 vegetarisch gerecht op de kaart; bloemkoolrisotto.
Oliva was mijn favoriete restaurant, vers, fris, creatief en verrassend.
Zo jammer!

Gegeten op 2 november 2013

• Uitstekend

Heerlijk gegeten bij La Vie. Prima prijs/kwaliteit
verhouding. Vooraf gerookte zalm met garnaaltjes en lekkere knapperige groenten; daarna roodbaarsfilet met gegrilde gamba's en kreeftsaus; en weer van die heerlijk klaargemaakte groenten. Als dessert sorbetijs met aardbeien en ook dat was heerlijk en vooral gelukkig niet zo zoet.
De mensen zijn attent en vriendelijk.
Kortom echt aan te raden om hier eens te gaan eten!

• Matig

Wat is er aan de hand met Rootz? Vroeger zo gastvrij en echt lekkere gerechten; nu zijn die heerlijke aardappeltjes van de kaart verdwenen, geen Chouffe meer op de tap, om 18.30 is de vis van de dag al uitverkocht en een aantal andere gerechten van de kaart zijn ook niet meer te verkrijgen. Er loopt een muis onder de tafels (echt!) Volgens de serveerder hebben ze daar last van sinds de tramtunnel.Ik vind het niet zo erg hoor; die aardappeltjes etc. is wat mij betreft veel meer een reden om hier niet meer te komen.Jammer, maar wij moeten op zoek naar een nieuwe Rootz.

• Matig

Ok wat betreft prijs/kwaliteit. Maar....waarom een mooi en goed gegrild stukje vlees (tournedos) bederven met een bruine naar maggi/apejus smakende saus met brokjes roquefort...echt jammer, van het vlees en de kaas.

Volgens de eigenaar staat het al 24 jaar zo op de kaart. Tijd voor verandering dus??
De uiensoep is meer uiensaus, je lepel blijft er nog net niet rechtop in staan.
De dessertkaart ziet er veelbelovend uit; alleen is het uiteindeljk helemaal niet Frans klassiek. Ik vroeg om crepes Suzette zonder ijs en slagroom, wat er volgens mij echt "klassiek" niet bijhoort, maar volgens de serveerster kon dat niet want het hoorde zoals het op de kaart stond en anders kreeg ik alleen een raar klein pannenkoekje...
De profiterolles, ook zo'n klassieker, bestonden uit soesjes (2) gevuld met ijs een bergje slagroom met munt ernaast en een klein glaasje met koude waterige chocoladesaus er los bij...We hadden klassieke Franse profiterolles verwacht; soesjes gevuld met slagroom en warme chocoladesaus er over heen. Helaas dus en volgens de serveerster waren dat Italiaanse soesjes; die met slagroom dus....Wat moet je daar nou nog op zeggen...tevergeefse moeite.
Ondanks de aardige eigenaar de gezellige sfeer en de schappelijke prijzen was de teleurstelling toch te groot om dit restaurant nog eens te bezoeken.

• Matig

Een gastvrij restaurant waar je het best met je oma of andere oudere familieleden naar toe kan gaan omdat alles lekker (te)gaar is. Voor mij dus te oudbollig, beetje jaren 70 idee.

• Goed

Vandaag bij de Burgermeester een trio van zelf uit te kiezen mini hamburgers gegeten. Heerlijk, vooral degene met de tonijn.
Prettige zitplaatsen en aardige mensen in de keuken/bediening.

IENS bestaat 15 jaar!