Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van charlotte1

charlotte1

Dit is mijn favoriete restaurant, je wordt elke keer weer helemaal verrast met wat er voor je neergezet wordt.

Het concept van Prikkelz is dat je continue geprikkeld wordt met kleine interessante hapjes. De ingrediënten worden een soort van onzichtbaar gemaakt door er een mouse of bijvoorbeeld ijs van te maken. Je krijgt vreemde combinaties en vraagt je regelmatig af wat je nou precies aan het eten bent en wat dat ene aparte smaakje in de prikkel is.

Wij gingen voor een 4 gangen-menu en kregen uiteindelijk 15 Prikkelz + een uitgebreid assortiment aan chocolaatjes en koekjes bij de thee/koffie.

Eindstand: Geen super vol, ik-heb-eigenlijk-teveel-gegeten gevoel, maar gewoon lekker genoeg gegeten. Heel veel nieuwe en verrassende dingen geproefd en een super leuke avond gehad! En dat met een rekening van 200 euro voor 4 personen (met de Iens Dinerdagen). Ik wil zeker nog een keer terug!

Gegeten op 6 oktober 2013

charlotte1

Alweer een hele tijd geleden dat ik hier geweest was. Ik vind dit een goed adresje voor gezellig, simpel, maar vooral goedkoop eten.
Er wordt weleens een gerechtje vergeten en ik moest 2 keer vragen om een drankje voor ik deze kreeg. Maar ach, verwacht er niet teveel van en je hebt een goede 2 uur bij La Gitana.

Gegeten op 12 december 2013

charlotte1

Gisteren met een hele grote groep (28 man) bij Gauchos gaan eten. Voor mij de eerste keer. We hadden de keuze uit 3 gerechten per gang en dit was best een prima keus, voor ieder wat wils.

Carpaccio, champignonsoep of Ceasar Salad als voorgerecht
Ossenhaas, Gambas of Vis als hoofdgerecht
Flensje met caramelmouse, Chocolademouse of Caramelijs als toetje

Ik kook voor de eerste drie keuzen en het was heerlijk! De ossenhaas was perfect en smolt onder je mes. Wel jammer was dat het sausje (ik weet niet zeker of het Chimichurri was) ijskoud was. Het smaakte goed, maar het was zonde om dit over je vlees te gooien. Warm, of op z'n minst op kamer temperatuur was beter geweest.

Wellicht lag het eraan dat we met zo'n grote groep waren, maar het duurde allemaal heel lang. Het duurde een half uur voor we konden bestellen en vervolgens nog bijna een uur voor we ons voorgerecht kregen. Ook werd er niet echt heel vlot gereageerd op onze vragen om meer flessen water, flessen wijn of bestek te krijgen.

Gelukkig werd er voor mij betaald, want ik vind dit restaurant anders toch wel aan de prijzige kant voor wat je krijgt.

Gegeten op 17 december 2013

charlotte1

Ik heb al een tijd geen sushi meer gegeten en dus was het nu tijd om de nieuwste sushi-aanwinst van Eindhoven te gaan proberen. Met het hele gezin ditmaal. Ze werken met ipads waarop je je bestelling aangeeft en dat werkt eigenlijk wel heel goed. Lekker overzichtelijk, met plaatjes en vooral: heel snel.

De sushi is ook echt heel goed, voor mij de topper van Eindhoven. Ook de andere gerechten vallen goed in de smaak.

Enige nadeel, en dat is eigenlijk bij elk onbeperkt sushi-restaurant, je ziet heel veel personeel. Het is fijner als er 1 of 2 mensen verantwoordelijk zijn voor jouw tafel.

Minpunt: mijn broertje gooide zijn biertje om in het bijzijn van de serveerster. Netjes zou in mijn ogen zijn als hij een nieuw biertje zou krijgen, maar dat kreeg hij niet. Sterker nog, we moesten het bier zelf opruimen met de servetten op tafel en kregen vervolgens pas na 3 keer vragen (!) nieuwe servetten.

Maar nogmaals, dit is wel de sushi topper van Eindhoven.

Gegeten op 30 november 2013

charlotte1

Afgelopen vrijdag hier gegeten met een bon van Socialdeal. Menu van de chef voor 14 euro. Goede prijs dus.

Het eten was vrij goed, maar niet heel verrassend. Vooraf salade met brie, als hoofdgerecht parelhoen met kool en champignons en als toetje een grand dessert met een creme brulee, brownie, hazelnootmouse en ijs met slagroom.
Ik snap dat je voor brood vooraf moet bijbetalen, maar we moesten ook bijbetalen voor friet/risotto bij het hoofdgerecht, anders had je alleen vlees en een klein beetje groente. Dit vind ik vreemd.

Het restaurant is heel mooi ingericht, de tafels zijn chique gedekt. Helaas was het (zeker voor een vrijdagavond) helemaal niet druk. Er waren maar 5 tafels bezet gedurende de hele avond!

Wij hebben er prima gegeten, maar gaan er niet meer naar terug. De prijzen van de gewone kaart vind ik te hoog voor de kwaliteit en sfeer.

Gegeten op 22 november 2013

charlotte1

Bij aankomst gaven we aan dat we 2 uur later naar de bioscoop gingen en toen zei de, overigens super vriendelijke en enthousiaste, ober dat dat prima ging lukken. Na zo'n 3 kwartier kregen we ons voorgerecht, nog 3 kwartier later ons hoofdgerecht en het toetje hebben we in 10 minuten op moeten eten terwijl we de rekening al vroegen. Niet echt goede timing dus! En dat terwijl het echt helemaal niet druk was!
De voorgerechten die we hadden waren lekker, zo ook de toetjes en het hoofdgerecht dat mijn vriend had besteld, maar mijn biefstuk was ontzettend doorbakken. Als we tijd hadden gehad, had ik het terug gestuurd naar de keuken.
Leuk om een keer geweest te zijn met een goede aanbieding, maar ik hoef er niet per se naar terug.

Gegeten op 24 september 2013

charlotte1

Afgelopen vrijdag hebben we hier heerlijk gegeten met z'n zessen. Het was echt een avondje uit, we hebben uiteindelijk van 7 tot 11 aan tafel gezeten.
De kaart biedt een ruime keuze aan zowel vis- als vleesgerechten, voor- en hoofdgerechten. Voor ieder wat wils. De gerechten zijn heerlijk van smaak, in goede proporties en de borden zijn mooi opgemaakt.
Ook het personeel is vriendelijk.

Een tip; bij zo'n soort restaurant - met toch vrij hoge prijzen - verwacht ik eigenlijk wel een amuse en een iets interessanter brood/kruidenboter combinatie vooraf.

Gegeten op 23 augustus 2013

charlotte1

Via socialdeal een bon gekocht voor een 5 gangen keuzemenu, 19 euro per persoon. Het menu was vantevoren al bekend, anders had ik de bon denk ik niet gekocht omdat de vorige keer met socialdeal/groupon de keuzes niet fantastisch waren.
De gerechten waren goed van smaak, al waren het geen super vernieuwende combinaties. Het toetje (coupe Mojito) was wel ontzettend zuur, niet zo mijn ding.
Ook het formaat van de porties was prima, we hadden niet het idee dat we te weinig of juist veel te veel kregen.
De service was niet je van het, alles duurde vrij lang en de frietjes bij het hoofdgerecht kwamen pas toen we ons vlees al half op hadden.

We hebben prima gegeten, maar toch zou ik er niet gauw nog een keer terug gaan, de locatie is niet super (niet zoals op de rest van de markt) want je zit aan een drukke weg, er is weinig te zien en om 10 uur gaat de muziek snoeihard aan omdat de club dan klaar wordt gemaakt voor de stappers.

Gegeten op 14 juni 2013

charlotte1

Gisteren gegeten met een bon van Socialdeal. 4 gangen verrassingsmenu voor 15 euro. Wat hebben we heerlijk gegeten, echt een absolute aanrader. De gerechten waren vernieuwend en lekker. Het was niet echt Amerikaans eten, wat je wel zou verwachten bij een Amerikaans restaurant, maar dat mocht de pret niet drukken.
Wij gaan zeker nog een keertje terug!

Gegeten op 2 juni 2013

charlotte1

De eerste pannenkoek van m'n neefje. De locatie is super en de speeltuin ook, maar het eten is niet fantastisch.
We werden geholpen door een zeer onvriendelijke serveerster. Ze gooide het bestek op tafel, schoof de glazen over de tafel naar de andere kant en gaf ons neefje geen blik waardig, terwijl het toch een kinderrestaurant is.

De volgende keer maar ergens anders heen.

Gegeten op 8 mei 2013