van Big_eater

• Recensies in de laatste twee jaar

We gingen hierheen voor een simpele hap en als je met die instelling heen gaat, is het prima. Zelf had ik een pasta die niet heel bijzonder was (beetje zoeken naar de groente terwijl ik de groente variant had gekozen), maar wel goed op temperatuur, al dente en met saus waar smaak aan zat. Wel waren ze wat uitgeschoten met de peper en de strooikaas die ik er los bij kreeg was niet zo smaakvol. De pizza's van mijn tafelgenoten zagen er goed uit, erg dunne bodems (positief). Volgens zeggen smaakte het goed. Het is een erg kleine, smalle zaak waarbij je dicht op elkaar zit. Authentiek ingericht.

Bediening heeft meerdere keren gevraagd of alles naar wens was.

Prima voor een snelle hap, maar niet meer dan dat.

Gegeten op 30 april 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Mijn beeld van dit restaurant was reeds gekleurd door alle goede recensies die ik had gelezen, dus mijn verwachtingen waren hoog. Misschien wel mede door die hoge verwachtingen viel het toch iets tegen, hoewel we goed hebben gegeten. Het geluidsniveau was erg hoog, doordat de (grote) zaak erg vol zat en de achtergrondmuziek een tikkeltje te hard stond. Bijna meer een familierestaurant met al dat gekwetter dan even rustig dineren met zn tweeën. Bediening was erg attent, maar in totaal hebben wij 4 of 5 man aan ons tafeltje gehad die vroegen of het smaakte, of we al drankjes besteld hadden en of we onze keuze al gemaakt hadden (soms dubbelop). Prima als je een keer door iemand anders geholpen wordt, maar dit was wat veel. We hadden niet de indruk dat de bediening het restaurant in 'wijken' had opgedeeld. Ik wist dat de prijzen hier wat aan de hoge kant lagen en met een fles wijn, een voorgerecht, tussengerecht en hoofdgerecht hebben we uitgebreid gegeten; toch vond ik 70 euro p.p. wat aan de hoge kant.

Gegeten op 2 maart 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier laatst gegeten met een Groupon-bon. We mochten van de hele kaart kiezen, positief! Dit restaurant is echt enorm diep en heeft meerdere zithoekjes. Wij zaten in zo'n zithoekje, wat toch net wat gezelliger zit dan in een grote ruimte. Meerdere mensen van de bediening vroegen ons of het smaakte, zonder dat het overdreven overkwam. Het eten smaakte ons goed, hoewel ik het 'slechts' een 7 heb gegeven omdat de textuur/structuur van mijn vis (zeeduivel) wat "rubberig" was. Ook het decor slechts een 7 gegeven omdat ik daarin mee heb laten wegen dat de wc's (via smalle trap naar boven, erg koud) er niet heel fris uitzagen en alle zeepdispensers leeg waren. Slordig en niet zo hygiënisch. Dat zijn toch net de puntjes op de i als dat er ook netjes uit ziet.

Gegeten op 22 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Genoeg keuze op de uitgebreide menukaart. Vooral de voorgerechten springen er uit, voorgerechten zijn wat meer 'standaard' en best aan de prijs. Eten had een 8 kunnen zijn, maar mijn carpaccio van coquille was nog ijskoud (te kort uit de koeling/vriezer) en bij mijn entrecote miste ik de truffelsaus.

• Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier met kerst het 6-gangen kerstmenu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Misschien dus niet helemaal representatief voor een 'normale' avond, maar het heeft ons prima gesmaakt! Ook de opmaak was erg mooi. Zo was het nagerecht een carpaccio (maar dan in dessertvorm), erg leuk bedacht. Bediening was erg attent en vroeg geregeld (ondanks de drukte) of alles nog naar wens was. Ook best een uitgebreide uitleg van de wijnen in combinatie met het eten. De inrichting van het restaurant is niet heel bijzonder. Wel leuk dat er verschillende plaatsen zijn; bijv. rustig achterin (met een groep) of aan een (verhoogd) 2-persoons tafeltje aan de bar. Ik kom hier graag nog eens terug om te ervaren hoe het hier buiten de feestdagen aan toe gaat.

Gegeten op 26 december 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Erg lekkere tapas. Verwacht geen 5 blz's menukaart qua keuze maar een wat kortere lijst om uit te kiezen. Sommige porties (zoals bijv. de aardappeltjes of champignons) mogen wel iets groter. Bediening is erg vriendelijk en persoonlijk. Er werd voor ons een tafeltje vrijgemaakt. Decor is echt anders dan anders hier: lekker kneuterig en helemaal volgehangen met tierelantijntjes. Gezellige sfeer daardoor. Helaas komen om 22.30 wel de asbakken op tafel...al waren wij toen al wel uitgegeten.

• Recensies in de laatste twee jaar

De laatste keer dat ik hier at (heb hier vaker gegeten) vond ik het wel prima, maar ook niet meer dan dat. Het eten ziet er goed uit en porties zijn voldoende groot, maar de smaak viel soms tegen. Zo was bijvoorbeeld de ragout met garnalen ontzettend zout. De service liet nog wel eens te wensen over; wij zaten vrij dicht aan de bar maar ondanks dat moesten we meerdere malen contact proberen te zoeken met de bediening om nog een drankje bij te bestellen. Decor is prima; gezellig eetcafe.

• Recensies in de laatste twee jaar

Leuk ingericht restaurant op een handige locatie (vlakbij het station). Op 1 muur worden oude Italiaanse films in zwart-wit vertoond. Het is niet heel groot en je zit wat dicht op elkaar, maar daar heb ik me niet aan gestoord. Vriendelijke (jonge) bediening. Zeker geen standaard restaurant waar de pizza's een nummer hebben. Een wat kleinere kaart dan 'standaard' maar wel net zo betaalbare pizza's. Ze werden heel snel uitgeserveerd en het smaakte heerlijk. Lekker dunne krokante bodem.

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant ziet er van binnen leuker uit dan van binnen. Authentieke tegels en een directe kijk in de keuken. Vriendelijke bediening. Lekker mals en gekruid vlees, alleen de groente (uit blik/pot) blijft achter...echt een groot minpunt. Als ze deze vervangen door verse groente kom ik zeker nog eens terug.

• Matig

Op een zondagmiddag hier geluncht en beiden een tosti gegeten. Grote portie en lekker. Op de rekening zagen we achteraf dat de verse muntthee hier 3,75 kost. (!) Ik vind dit zo onredelijk hoog, niet dat ik er nou arm van word maar is een principekwestie, dat ik voortaan wel ergens anders ga lunchen.

IENS bestaat 15 jaar!