van Edelweiss

• Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond via Groupon bij Safir gegeten. De aanbieding was een 6-gangen diner voor 35 euro (normale waarde 90 euro). Het diner zou er volgens de aanbieding als volgt uitzien:

Amuse
Voorgerecht: harira met lamsvlees, kikkererwten en tomaten of kerriesoep
Tussengerecht: twee verschillende salades
Hoofdgerecht: tajine met vis of vlees of vegetarische couscous
Nagerecht: dessert van de chef
Petitfours
Afsluiter: Marokkaanse muntthee of 7-kruidenkoffie geserveerd met zoete lekkernijen

De petitfours en de zoete lekkernijen bij de koffie hebben we nooit ontvangen. Aan de (weliswaar aardige maar wat wazige) serveerster verteld dat we heel voldaan waren en geen ruimte meer hadden voor die twee zoete zoetigheden, maar dat het niet klopte met de aanbieding. Zij reageerde heel bijzonder. Er was net een gezelschap van 6 aangeschoven (samen met ons en nog een tafeltje van 2 de enige gasten) en zij ging uitleggen dat het een heel gedoe was allemaal. Ze moest opletten welk bestek die mensen nodig hadden, hoe het moest liggen, ze hadden een 4-gangen menu besteld en dat was allemaal ingewikkeld. Voorheen had zij een kroeg gehad en dit was toch een soort van hogere wiskunde allemaal.

Los van dit akkefietje was het eten lekker, maar niet zo bijzonder dat ik daar zonder aanbieding 90 euro voor had willen uitgeven. Dan weet ik toch echt wel plekjes waar men beter op de hoogte is van een deal of tafelschikking. Ook over de koffie moest ik in discussie. Koffie of thee? Ik zei dat wij de 7-kruidenkoffie wel wilden proberen. Zij dacht dat ook die geen deel uitmaakte van de Groupon-deal. Pfff, weet wat je aanbiedt!

Kortom, een smekelijk -maar eenmalig- etentje bij Safir.

Gegeten op 9 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij eten hier met enige regelmaat. De gerechten zijn een tikkeltje middle of the road, maar daar zijn de prijzen ook naar. Het restaurant maakt dat weer ruimschoots goed. Een unieke locatie met een dito inrichting, de schitterende vaas bloemen van Amerikaanse afmetingen en het vriendelijke personeel maken een hoop goed. De laatste keer dat we er aten was het eten bovengemiddeld, een aangename verrassing.

Ook voor alleen een kopje koffie en iets lekkers erbij is een bezoek op een verloren of geplande middag de moeite waard. Aanrader: de lekkerste tompouce van Nederland met daarbij een espressootje. Wij rijden daar graag even de Wilhelminapier voor op!

Gegeten op 7 oktober 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond met z'n tweeën gegeten in Club Room tijdens de Heerlijk 10-daagse. Van amuse tot en met dessert was het uitstekend te noemen. Omdat we iets langer op het dessert moesten wachten werden we "getroost" met een pre-dessert, erg attent. De bediening was formeel maar vriendelijk en de chef had zijn best gedaan op de gerechten. Gedoseerd, creatief, tongstrelend en daarbij genomen de mooie ambiance... voor herhaling vatbaar wat ons betreft!

Gegeten op 4 november 2012

• Matig

Via Groupdeal voor 2 personen 3-gangen diner besteld voor € 34,= ipv € 68,=. We mochten zelf geen gerechten uitkiezen, we moesten nemen wat de kok had geselecteerd. Dat werd 2x pindasoep à € 5,50, een dessert van elk 2 bolletjes ijs € 4,= en het hoofdgerecht was een spareribsschotel bestaande uit elk 6, 7 botjes vlees met een paar schijfjes gefrituurde zoete aardappel en wortel. Om aan die € 34,= per persoon te komen zullen die paar spareribs zeker € 25,= gekost hebben. Ik moet zeggen, alles smaakte lekker, maar wat zijn we genaaid. We gaan hier NOOIT meer terug!!!

IENS bestaat 15 jaar!