a TripAdvisor company

van Daan7

Via online reservering

Wie van de klassieke frans georiënteerde keuken houdt, is bij de Knip op het goede adres. Gerechten zijn goed tot uitstekend uitgevoerd zonder te veel onnodige poespas. Smaak telt hier. Bediening attent. Houden rekening met dieetwensen, zelfs bij amuses
Prima avond, we komen hier nog wel eens terug

Gegeten op 2 mei 2015

Daan7

In de restaurant week 2015 hebben we dit restaurant ontdekt, schitterend gelegen aan het water. We hebben genoten van een 4 gangen diner. Het hoofdgerecht stak er ver boven uit: bestond uit kabeljauw met varkenswang met een heerlijke saus. Bij de andere gangen misten we wat samenhang in de smaken. De smaken afzonderlijk van de verse produkten was okee, echter er lagen te veel smaken op het bord. Het dessert bevatte een erg sterke chocolade smaak waardoor de rest van de smaken niet goed tot hun recht komen. Een minpunt was dat de tafels te dicht op elkaar stonden, waardoor gesprekken van een andere tafel erg goed waren te verstaan. jammer. Een goedmaker is de attente bediening. De eigenaar loopt trots door de zaak. Hij zet een best wel goed product weer.

Gegeten op 6 maart 2015

Daan7

In de restaurantweek 2015 ben ik in hulst geweest. Dit restaurant heeft een jonge kok met toekomst. Aan alle gerechten kan men zien dat hij een goede kok is, alleen samenhang in de gerechten is soms ver te zoeken. Zo bestaat het hoofdgerecht uit Belgisch rund met daarnaast geserveerd een stoofpotje en een salade van bulgur. De smaken liggen zo ver uit elkaar, dat het eigenlijk 3 aparte gerechtjes waren. Ook in het dessert werden te veel smaken in een gang geperst. De porties zijn wat aan de krappe kant. Ook de bediening zou wat losser mogen. Er werd ons niet gevraagd wat we eigenlijk van de gerechten vonden. De gastvrouw was wat afstandelijk. Kortom er zijn wat verbeterpunten, maar de basis is goed

Gegeten op 14 maart 2015

Via online reservering

Dit leuke restaurantje zit in voorburg. We hebben goed gegeten. Eenvoudige keuken. De gerechten wordt bereid met produkten van hoge kwaliteit. Goede gastvrouw. We voelden ons gelijk thuis. Wel is de akoestiek wat minder. Het restaurantje zat vol. Daardoor was het een beetje rumoerig. Complimenten aan de chef in verband met de overheerlijke fazanten ragout

Gegeten op 21 november 2014

Daan7

Prima gegeten in een klein restaurant in een klein dorp vlakbij rotterdam. Net personeel, vriendelijk en niet opdringerig. We kozen voor het 4 gangen menu. de eerste gang was wat uit balans. Dit werd daarna met de andere gangen goed gemaakt. Het tussengerecht met als hoofd ingrediënt Griet vond ik het meest verfijnd. Een klein puntje van kritiek: de borden hadden wat warmer gekund. Het eten koelde wel erg snel af.

Gegeten op 1 november 2014

Daan7

Dit is een klein restaurant schitterend gelegen in het centrum van Leidschendam. Helaas kan men binnen niet van dit uitzicht genieten. We hebben een goede bediening gehad. Ze zijn erg gastvrij. Het service nivo is hoog. Helaas viel het eten een beetje tegen. De rouleau van gevogelte was wat aan de droge kant. Daarna een stukje kabeljauw: goed gegaard, maar een vlakke smaak. Dit gold ook voor het hoofdgerecht: Een stukje runderbavette. Deze was onregelmatig gegaard en we misten een verbindende saus in dit gerecht. De asperges waren prima. Het dessert was ruim voldoende: de mousse van witte chocolade was goed bereid, maar moest het qua smaak afleggen tegen het pistache ijs in het gerecht. Kortom de kok werkt met goede ingrediënten, maar de gerechten misten wat balans.

Gegeten op 21 juni 2014

Daan7

Een prima restaurant. Attente bediening, niet te formeel. Gezellige tafelopstelling. goede akoestiek. Het eten was prima. De kok heeft veel aandacht gestoken in de opmaak van de borden. Hoewel we het iens menu kregen, konden er nog variaties op worden aangegeven aan de kok. Prima aanpassingen werden gedaan voor degenen die bijvoorbeeld niet van vis hielden. Een extra compliment moet worden gegeven voor de verwerking van de asperge in de gerechten. Het dessert met mango en chocolade smolt op de tong. Hier komen we nog eens terug. klein min puntje: Er werd een broodje te weinig geserveerd.

Gegeten op 17 mei 2014

Daan7

Voor het eerst een restaurant bezocht binnen de dorpskern 's-Gravenzande. Deze eetgelegenheid zou ik willen beoordelen als een middenmoter. Het koude voorgerecht van meloen en ham werd overdonderd qua smaak door een gesnipperde rode ui. De parmaham was uitstekend. idem de rib eye van het hoofdgerecht. Kwaliteit was goed, echter wel een erg koud bord waardoor het vlees snel afkoelde. De peper saus had te weinig pit. Het nagerecht bestaande uit mint ijs met warme kersen viel wat tegen. De kersen leken niet vers. De koffie toe prima. Helaas werden onze jassen niet aangenomen en moesten we deze noodgedwongen meenemen naar onze tafel.

Gegeten op 23 mei 2014

Daan7

Op een maandag avond in dit restaurant een uitstekende avond uit eten gehad. Voor een maandag was het redelijk gevuld. Vooraf heb ik een combinatie van verschillende gevogeltes in een salade vorm gegeten. erg lekker, goed bereid. Hoofdgerecht was een overheerlijke hertenbiefstuk. Precies medium gebakken zoals het hoort. Lekkere bijgerechtjes erbij en prima frieten. EEn machtig dessert kregen we daarna: een tompouce van appel met appeltaartijs. Lekker maar het portie was een een iet wat te ruime kant. Helaas bleek daarna het koffie apparaat stuk te zijn, zodat we gratis thee van het huis kregen aangeboden. Goede service. Leuke omgeving om nog eens terugtekomen

Gegeten op 16 december 2013

Daan7

In Den rustwat is een oude boerderij verbouwd als prachtig restaurant. alle tafels waren op deze zateravond bezet. Wat een heerlijke gerechten serveren ze hier. Het voorgerecht was met verse coquille en appel. Het hoofdgerecht was een vleesgerecht perfect op smaak. Als zoet dessert een verrassing met peer en caramel. Verder een lekkere cappuccino toe, helaas wat aan te koude kant. Een opmerking mag wel gemaakt worden over de bediening. de service was net aan voldoende. Het leek alsof de bediening net een slag te laat was de gehele avond. Bijvoorbeeld bij weggaan hadden we onze jassen al aan toen de gastvrouw onze jassen wilde aanreiken. Verder werd er te weinig drinken aangeboden de gehele avond. Wellicht had de bediening haar dag niet. Verder heerlijk gegeten. Je moet er wel de tijd voor uittrekken de gangen werden vrij traag geserveerd. Soms hebben we een uur moeten wachten op de volgende gang.

Gegeten op 14 december 2013