a TripAdvisor company

van Simon83

Simon83

Het stond al lang op het verlanglijstje en gisteravond was het dan zover: eten bij Karel V.

In één woord: Subliem!
Qua eten, qua wijnen, qua entourage, qua bediening.

We zijn gegaan voor het 6-gangen menu ("Eigentijdse smaken") met bijpassend wijnarrangement: Fantastische smaakcombinaties (verrassend oosters tintje af en toe), heerlijke wijnen, prachtig opgemaakte borden. Ruim voorzien van amuses en brood en wijn werd netjes bijgeschonken. De huzarensalade met augurkenijs, de lamsamuse, het hoofdgerecht van kalf en het dessert zijn me het meest bijgebleven.

Daarnaast attente bediening met kennis van zaken. Kortom: alles klopte!
Kan me niet voorstellen dat de michelinster lang wegblijft uit Utrecht!

Gegeten op 3 juni 2016

Simon83

Op 11 december heb ik mijn afscheidsetentje van mijn werk bij Speck gehad. Niks dan lof! Communicatie van te voren verliep soepel, erg fijn. De avond zelf was geweldig. Eten was erg goed: brood met dips vooraf, daarna een tapasachtige plank met bites, heerlijke gegrilde entrecote of angusburger als hoofd, en ijshoorntjes (erg leuk idee) na. Dit alles gecombineerd met een all in dranken arrangement Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding (40 euro!).
Daarnaast lof voor de zeer attente en uiterst vriendelijke bediening. Bij een all inn dranken arrangement word je nog wel een 'vergeten,' dit was bij Speck absoluut niet het geval. Ondanks dat we boven zaten werden de hele avond van alles voorzien. De zaak zelf ziet er geweldig uit: de dry aged kasten in het midden springen gelijk in het oog, en de locatie is natuurlijk top. Ook fijn dat we ruim de tijd hadden en nog uitgebreid hebben kunnen natafelen. Team Speck, bedankt voor de een zeer geslaagde avond! Ik kom zeker terug!

Gegeten op 11 december 2015

Simon83

Een aantal jaar geleden heb ik eens geweldig gegeten bij dit restaurant, wat toen nog Le Mignon heette. Ik wilde altijd een keer terug, en enkele weken geleden was het dan zover. De verwachtingen waren erg hoog, maar hier werd helaas niet aan voldaan.

Het grootste minpunt was toch het eten. De scampi's vooraf met anijs/pernodachtige saus waren lekker, al was de portie klein.
Het hoofdgerecht (lamsbout) viel echter erg tegen. Niet bijzonder, groenten die te gaar waren, en weer veel anijsachtige tonen in combinatie met venkel (die nog veel te hard was). Nagerecht (creme brulee) was wat bitter en ook niet bijzonder. De opmaak van de gerechten was enigzins lomp te noemen, het zag een beetje alsof het op het bord was gekwakt.

Alhoewel de bediening erg vriendelijk was, duurde een en ander erg lang. Mensen naast ons, die later bestelden kregen hun hoofdgerecht net voor wij ons voorgerecht kregen.
Helaas dus enigzins een teleurstelling...

Gegeten op 12 september 2013

Simon83

We hadden afgelopen zaterdag wat te vieren, dus we zijn, na een eerder positieve ervaring, bij de Florijn aangeschoven.

Dat bleek een goede keus, want we hebben genoten. Het vier gangen menu en de bijpassende wijnen smaakten fantastisch. De botermalse steak tartaar, met allerlei verschillende structuren en smaken, en de verschillende bereidingen van asperges waren voor mij de juweeltjes van de avond. Ook de 'risotto' van gort met een romige kaassaus vond ik erg bijzonder. We waren plezierig verrast door de portiegroottes, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding!

Het restaurant is gezellig ingericht en heeft een sfeervolle ambiance. Daarnaast is de bediening vriendelijk en attent en straalt plezier uit, wat altijd leuk is om te zien.

Kortom: Geweldige avond gehad! Een bezoek aan de Florijn is absoluut de moeite waard!

Gegeten op 8 juni 2013

Simon83

Onlangs voor de derde keer bij Zilt en zoet gegeten. Ondanks dat ik nooit wat te klagen heb gehad, was dit de keer waar ik het meest van heb genoten. Ik had mijn immer kritische ouders meegenomen, en zelfs zij waren lyrisch.

In verband met de aankomende vakantie van de eigenaren, werd er een verassingsmenu geserveerd tegen een gereduceerd tarief.
Waar je bij menig verassingsmenu soms wat eenvoudige producten opgediend krijgt, kregen we nu babykreeft, truffelrisotto, polderhoen, en kalfsribeye! Nog een heerlijk nagerecht met rood fruit, en ook nog amuses en verse broodjes tussendoor. Wat me ook nog is bijgebleven is een heerlijke wortelcreme, die ik sindsdien zonder succes thuis probeer te maken ;-).

Heerlijke smaken, mooie gerechten, gezellige informele bediening en een leuke ambiance. Wij hebben een fantastische avond gehad.

• Redelijk

• Redelijk

Vorige week bij Huis de Wiers aangeschoven in het kader van de Iens diner dagen.
Algemene indruk: redelijk.

Leuk pand, mooi terras, de inrichting kan wat warmer mijns inziens, en de grote, designachtige lampen mogen wat mij betreft snel de tent uit. Maar....absoluut een mooie ruimte.

Bediening was zeer attent en vriendelijk, niet te stijf, en had verstand van zaken. Ook van de wijn. Ze deden absoluut hun best om ons gast te laten voelen. Ook de chef kwam nog even persoonlijk het voorgerecht toelichten, iets wat ik altijd zeer kan waarderen.

Het eten was echter wat minder, niet slecht, maar niet bijzonder. Voorgerecht was dungesneden koude entrecote. Wel aardig, maar niet heel speciaal. Tussengerecht was paprikasoepje met oa hollandse garnaaltjes. Op zich wel lekker, maar mocht iets meer smaak hebben, vooral meer peper. Hoofdgerecht was tong, met creme van bataat en basilicumpuree. Dit viel een beetje tegen, tong zat weinig smaak aan. Toetje was wel weer erg smakelijk.

Redelijk verbaasd las ik de reacties over de te kleine porties. Bij ons waren de porties redelijk groot, groter dan we gewend zijn bij dergelijke restaurants. We gingen dan ook met een gevulde maag weer richting huis.

• Goed

Onlangs voor de tweede keer bij dit restaurant gegeten, twee zeer positieve ervaringen.
Gezellige en knusse ambiance, zeer vriendelijke bediening, en lekker eten.

Ik bestelde een vier-gangen menu met bijpassend wijnarrangement. De eerste twee gangen vond ik redelijk en de laatste twee erg goed. Het minst vond ik het tussengerecht (zeebaars met risotto, beetje vlak van smaak), het hoofdgerecht (eendenborst) stak er met kop en schouders boven uit. Het vlees was perfect rose gebakken, en de saus erbij was heerlijk.

Ook genoten van de wijnen. Zodra een en ander iets langer duurde (niet storend), werd er even bijgeschonken, erg goed! Mijn vriendin nam het vegetarisch menu, en was zeer te spreken over de creativiteit ervan (weer eens wat anders dan een berg groenten).

Maitre is erg vriendelijk, enthousiast en zeer gastvrij. Nadat we even de passie voor koken besproken hadden kreeg ik een heerlijke (complementaire) bouillon te proeven (die ik niet mocht missen volgens hem). Das pas gastvrijheid!

Wij komen zeker terug!

• Goed

Twee keer bij Slangevegt aangeschoven, een keer voor het diner en een keer voor de lunch.
Beide keren was het eten heerlijk. Hoog niveau, mooie smaken, en veel aandacht voor presentatie. Bijpassende wijnen tevens erg goed. Het meest bijgebleven is de heerlijke eendenborst bij de lunch. Het pand is prachtig gelegen aan de vecht, strak ingericht, maar toch gezellig.

Minpuntje vind ik toch de bediening. Het geheel kwam op mij niet heel hartelijk over, eerder een beetje ongeïnteresseerd, en niet heel vrolijk. Jammer, vooral bij een restaurant van dit niveau.

Samenvattend: erg goed qua eten, prachtig pand en een prachtige locatie, iets mindere bediening.

• Goed

Heerlijk geluncht bij aan de Poel. De smaken waren geweldig, de opmaak van de gerechten was prachtig. Qua gerechten ben ik geneigd een uitstekend te geven, maar door het totaalplaatje komt het op een goed-beoordeling uit.

Pand is mooi gelegen aan een plas (volgende keer hopen we buiten te kunnen zitten). De chef kwam even persoonlijk aan tafel om een en ander toe te lichten, wat erg leuk was.

Bediening was vriendelijk, maar soms was het een alleen klein beetje rommelig. We hadden bijvoorbeeld geen vaste ober. De periode tussen het voor- en hoofdgerecht was redelijk lang, terwijl de periode tussen hoofd- en nagerecht weer erg kort was. De rekening bleek niet helemaal te kloppen, dit werd wel gelijk aangepast, maar altijd een beetje vervelend om te moeten vragen.

Maar, het eten was geweldig, de ontvangst was vriendelijk en goed, en een mooie locatie.
Wij zijn van plan om nog eens terug te komen voor het diner.

• Matig

• Matig

Onlangs bij Coco Pazzo gegeten, geen plezierige ervaring. Eigenlijk wilde ik slecht als oordeel geven, maar het voorgerecht was wel aardig en het toetje was goed, dus vandaar een matig.

Een paar punten waar ik me enorm aan geergerd heb:
Het gebrek aan bediening, de ontzetten lange wachttijden, en de fouten die gemaakt werden door kok en bediening. Daar komt bij dat het hoofdgerecht slecht was. Compleet doorgeslagen lam, maar door de lange wachttijd had ik inmiddels zo'n honger dat ik het maar gewoon opgegeten heb. Ook mijn tafelgenoten waren absoluut niet te spreken over hun hoofdgerechten.
Bijpassende wijnen waren al lang op voordat de gerechten er waren, en bijgeschonken werd er niet. Meerdere malen zelf de bediening moeten wenken, niet iets waar je op zit wachten bij een restaurant in deze prijsklasse. Door de akoestiek is het erg lawaaiig in het restaurant, iets wat ook redelijk storend werkte.

Conclusie: er ging veel mis, lang wachten, en matig eten. Wel een behoorlijke rekening. Wij komen hier niet meer terug.