van jww1

• Recensies in de laatste twee jaar

Zinin heb ik vorig jaar ontdekt bij een lunch, nu gedineerd. Eén van de leukste zaken van Alkmaar, sfeervolle inrichting, vriendelijke bediening (hoewel een tikkie vergeetachtig, maar ving het allemaal goed op). Goeie carpaccio, origineel geserveerd in een rol. Hoofdgerecht goed, maar wat weinig 'on the side': geen salade, weinig groente. Mooie menukaart in de breedte: hier kun je met het hele gezelschap iets van je gading vinden. Lijkt me ook een prima plek voor een borrel met een hapje. Dat ga ik zeker doen binnenkort.

Gegeten op 25 februari 2014

• Goed

In het centrum van Callantsoog deze goeie Italiaan met een forse kaart. Meerdere keren al gegeten en altijd prima. Kanttekeningen: bediening geeft je al een kaart als je nog met je jas aan staat en spreekt totaal geen Nederlands. Bij de vraag naar de garderobe zegt het meisje eigenlijk meteen dat het niet op de kaart staat. Eigenaar heeft de slechte reputatie in het dorp op de handgeschreven bonnetjes maar wat op te schrijven en niet te kunnen optellen, want altijd enkele euro's in zijn voordeel. Niet teveel fooien dus, dat doet ie zelf al.

• Matig

Of dit de concurrentie in Callantsoog nu zenuwachtig moet maken, valt te bezien. Aanvankelijk geopend met een serieus restaurant voor de bovenverdieping resteert momenteel een ratjetoe menukaart op de begane grond met een beetje pizza, een beetje pasta, een vleeskaart met alleen schnitzels en een lijstje gefrituurde vis. Daarnaast kindermenu's en pannenkoeken. Bediening is vriendelijke maar raken bij twee bezette tafels al in de war. De keuken doet maar wat. Of er een echte kok staat, is twijfelachtig. Het eten is niet duur, maar ook zeer matig van kwaliteit. Slagroom op de toetjes leek of niet gekoeld of fors over tijd. De zaak zit op een leuke plek en is leuk ingericht, maar het lijkt kauwen en wegwezen. Eénmalig.

• Uitstekend

Tijdens een wandeling in de vakantie ontdekt en vervolgens in een week tijd 3x geweest, zowel lunch als diner. Wereldplek, leuke mensen, goeie kaart. Deze zomer weer die kant op, kan ik een weekkaart voor het terras aanvragen?!

• Goed

Uitgebreide kaart met behoorlijk wat originele gerechten en combinatiemogelijkheden, lekker eten, prettige bediening. Daar gaat het toch altijd om bij een Chinees-Indisch restaurant.
Sja, het interieur is niet echt spannend.

• Redelijk

Leuke ambiance met soms live-muziek, sfeervol op de whisky tour, maar dat is dan ook precies waar de zaak het van moet hebben (ook financieel want je gaat aan de drank failliet als klant). Eten is okay, maar niet overdonderend en op zijn Schots ook verschrikkelijk duur. Bij de bar wel een hoog 'ons-kent-ons' gehalte, waar geen enkele zaak zich schuldig aan zou moeten maken.

• Uitstekend

Eén van mijn favoriete plekken in Amsterdam. Zowel voor zakelijk overleg, privé-borrel of even simpel maar lekker eten. De kaart is groot genoeg en gelet op de omvang van de keuken moet het maar niet ingewikkelder worden. De prijzen zijn prima, wie daar over zeurt, moet maar ergens anders naar toe.

• Redelijk

De Dikke van Dam heeft het opgehemeld. Pastagerecht smaakvol, tafelgenoot had wel erg veel zeentjes in plaats van vlees, visgerecht: sja, die vis was nog zoek, misschien zat er 3 milligram vis op. Voor de smakelijke amuse was wel een vergrootglas nodig. Kritiek werd doorgegeven, maar kwam geen enkele reactie op. Relatief onthutsend duur.

IENS bestaat 15 jaar!