van YBM1964

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgaande op hun 1e plek en de resencies op de Iens-site, hebben wij dit voorjaar bij Paal 13 gereserveerd. Wij begrijpen echt niet hoe dit ongezellig uitziende restaurant aan zo'n hoog cijfer komt. Een grote ruimte met een systeemplafond en nepplanten. Maar goed, we hadden gereserveerd en dachten dat het eten dan wel heeeeel goed zou zijn... De amuse waarover geschreven wordt blijkt een heel klein stukje droge makreel aan een houten prikkertje. Dat mag geen amuse heten, mensen! Ik had de tonijn besteld. Deze bleek helemaal doorbakken en taai. Uiteraard heb ik deze terug gestuurd naar de keuken. De serveerster kwam toen terug met de kaart: ik kon een ander gerecht uitzoeken. Op mijn vraag of er dan niemand in de keuken de tonijn op de juiste manier kon bereiden, was het antwoord "Dit is duurzame tonijn, mevrouw. Die is anders van structuur en kan niet rosé bereid worden". (Dit verhaal stond de kok 10 minuten later ook bij een andere tafel op te hangen, die ook de tonijn had teruggestuurd.) Wij raden de betreffende personen aan om eens op te zoeken wat duurzame vis inhoudt. Ik heb toen, omdat mijn man al zat te eten, de biefstuk besteld (snel klaar, dacht ik). De biefstuk kwam toen mijn man al bijna uitgegeten was: gezellig! Het vlees zelf was prima gebakken en gekruid, maar de uien en wat er verder bij lag, dreef in het vet. Op het bord stond nog een schaaltje aardappeltjes en midden in het vertrek stond een "saladebar", waar we wat blaadjes sla en olijven konden halen. Bij de koffie kregen ook wij een "huislikeurtje". Een piepklein plastic glaasje met een erg scherp drankje. De 2 "bonbons" waren van supermarkt kwaliteit. Sorry, meer kan ik er niet van maken. Dit "restaurant" met een nogal amicale serveerster en een wat ouder publiek (voornamelijk 70+) behoort onderaan de lijst, en niet hoger!

Gegeten op 31 mei 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Prima restaurant, prima sfeer, prima bediening en prima eten. Vooraf gebeld, maar bleek helaas vol geboekt te zijn voor die avond. Toch maar die avond even naar binnengelopen. Ze konden wel een tafel voor ons vrijmaken bij de garderobe. Dat hebben we aangegrepen en de fietsen even geparkeerd. Bij binnenkomst was de tafel al voor ons gedekt, maar tot 20.45 konden we ook een tafel bij het raam krijgen. Daar toch voor gekozen en gedacht de koffie dan wel aan de bar te nuttigen. Gedurende de avond bleek dat we hier konden blijven zitten. Na een teleurstellende ervaring bij een restaurant de avond ervoor, waar ik de tonijn had terug gestuurd, ook hier de tonijn besteld. En deze was uitstekend! De borden waren overigens ook prachtig opgemaakt. Al met al een heel gezellig avond gehad met heerlijk eten en uitstekend advies voor bijpassende wijnen en een prima doorloop. Hier ga je voor je plezier nog eens terug!

Gegeten op 31 mei 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Een bijna te goede kok die meer op zijn plaats zou zijn in een kleiner restaurantt. De prijs-kwaliteitverhouding is zoek; de prijzen van het eten zouden veel hoger mogen liggen. Het eten is zeer authentiek en echt heerlijk. Alleen organisatorisch is het een ramp. De bediening loopt vooral vaak met lege handen heen en weer zonder oog te hebben voor de gasten. Ben het met alle voorgaande recensies eens: qua timing loopt alles compleet mis. En als je terecht klaagt over het lange wachten, mag je niet als personeel zeggen dat je nu eenmaal in een Italiaans restaurant zit en dat dat normaal is. Gigi, leer van je gasten, ga voor kwaliteit in eten maar ook in personeel, verklein de kaart (zou de organisatie in de keuken ook ten goede komen), gooi je prijzen omhoog en laat je personeel een opleiding volgen!

Gegeten op 10 augustus 2012

• Goed

Gisteren genoten van de heerlijke gerechten, gezeten op inderdaad zeer comfortabele stoelen. De (overigens vriendelijke) bediening moet alleen nog wel opgeleid worden. Op de kaart staat de mogelijkheid om een bijpassend wijnarrangement te bestellen, maar daar hadden de dames nogal moeite mee. De naam van de wijn bij het hoofdgerecht werd wat lacherig genoemd maar waarom deze wijn bij mijn gerecht was gekozen, daar was geen kennis over. De vraag "Wouden jullie nog wat drinken?" en een serveerster die in het zicht van de gasten een bijna leeg glas bier aan de hals zet, is not done! Wij hebben genoten van de kookkunsten van Lonneke, maar ze mag haar bedienend personeel wel wat beter bij de les houden, zodat de kwaliteit van het restaurant naar dezelfde hoogte wordt getild als de keuken.

IENS bestaat 15 jaar!