a TripAdvisor company

van Erik Dekker

Erik Dekker

Hier in de middag gekomen voor een paar drankjes, liep echter zo uit dat we er ook een hapje besloten te eten. Ik koos voor de Rib-Eye, mijn tafelgenote voor het vispannetje. Vooraf namen we brood met smeersels. Het brood was vers gebakken en de zelfgemaakte smeersels waren erg lekker. Het vlees was erg goed gegaard en erg lekker. De vis was ook erg goed klaar bereid. Echter zijn de porties echt abnormaal groot, met flinke hoeveelheden frites en salade erbij, ook het aantal broodjes vooraf was erg veel. Op deze manier wordt er erg veel verspild, het is ook behoorlijk onmogelijk om hier ook nog een voorgerecht en een nagerecht bij te bestellen, en dat terwijl ik een grote eter ben en veel honger had.

De bediening is attent en vriendelijk, daar is niets op aan te merken. Het restaurant is erg leuk en warm ingericht, echter zijn de stoelen erg oncomfortabel (ondanks dat ze er zacht uit zien, zitten ze erg hard).

Al met al een leuk tentje met vriendelijk personeel, lekker eten en een goede prijs kwaliteit verhouding, echter zou ik adviseren om de porties een stuk kleiner te maken en comfortabelere stoelen neer te zetten.

Gegeten op 21 juni 2015

Erik Dekker

Na een heerlijke zomerdag een van de mooiste plekjes van Rotterdam om te eten. Met een fantastisch uitzicht op de Kralingse Plas op comfortabele stoelen/bankjes.
We begonnen hier met een paar verfrissende drankjes om vervolgens de kaart te vragen. De kaart staat vol mooie gerechten. Ik koos voor de Iron Steak en mijn tafelgenote voor de Kippendijtjes + extra friet. De gerechten zagen er mooi uit en waren lekker gekruid. Wel jammer dat mijn steak net iets te lang gebakken was (spijtig dat ook niet gevraagd werd hoe ik mijn steak wilde hebben), en helaas niet echt warm geserveerd. Bij de steak zat ook een grote portie frites met lekkere huisgemaakt mayonaise en een salade.
Het eten is prima, maar er kan iets meer uitgehaald worden.
Echter het grootste minpunt was de kansloze service. De bediening is verschrikkelijk traag, zo traag dat mijn steak lauw was geworden, daarnaast werd de extra friet (die gelijktijdig besteld was) pas neergezet toen we bijna klaren waren met eten, hetzelfde geld voor een biertje, waar ik zelfs na een extra keer vragen nog erg lang moest wachten. En het niet vragen naar de gewenste gaarheid is ook erg slordig. De bediening is echt een chaotisch zooitje ongeregeld, gelukkig is het personeel is wel erg vriendelijk.
Er zijn nog een hoop verbeterpunten mogelijk waardoor een avond een stuk prettiger kan verlopen. Voorlopig zal ik hier alleen nog maar een drankje doen vanwege het uitzicht, qua service doen alle andere tentjes aan de plas het helaas niet veel beter, allemaal erg traag en chaotisch.

Gegeten op 27 juni 2015

Erik Dekker

Hier een topavond gehad! Het eten was voortreffelijk en de bediening erg vriendelijk.
Ik koos voor de coquilles met parmaham als voorgerecht, de runderbavette als hoofdgerecht en de chocolade verwennerij als dessert. Alle gerechten waren met zorg bereidt en erg lekker. Met name de runderbavette was erg goed, een van de malste stukjes vlees die ik ooit heb gegeten. Daarbij kregen we ook lekker knapperige frieten.
De bediening was zeer vriendelijk, daarnaast was er een ruime keuze aan speciaalbieren. Erg leuk.
Last but not least, de stoelen waren erg comfortabel en het was leuk ingericht.
Zeker een aanrader, en ik zie mijzelf hier wel vaker gaan eten.

Gegeten op 26 april 2015

Erik Dekker

Hier samen met mijn ouders gegeten met een groupon bon.
Bij binnenkomst werden onze jassen netjes aangenomen en werden we naar een tafeltje gebracht. Het restaurant ziet er erg modern uit en is vrij groot. De bankjes zijn echter iets te laag voor de tafels, dat is een klein minpuntje.
Het eten was super. De gerechtjes erg origineel en goed bereidt.
Ik begon met flensjes met pekingeend, vervolgens koos ik voor de abolone taart. Vervolgens had ik zeeslak. Allemaal erg lekker en voor het eerst in mijn leven abolone en zeeslak gegeten.
Vervolgens had ik kip met gongbao saus. Dit was voor mij het hoogtepunt van de avond. Super lekker en goed gekruid!
Ik sloot af met de cheesecake, niet echt aziatisch, maar wel erg lekker.
Het eten was erg goed!
De service was erg vriendelijk, maar in het begin ging het erg langzaam, het duurde erg lang voordat we de eerste 2 gerechten hadden, terwijl het niet extreem druk was. De gerechten erna werden sneller geserveerd.

Al met al een erg geslaagde avond, wellicht ga ik hier nog een keer heen voor de hot pot.

Gegeten op 8 februari 2015

Erik Dekker

Kerstdiner met mijn werk gehad. Het eten was prima. Carpaccio was goed en de biefstuk was lekker mals. Met name het dessert maakte indruk op mij. De Stoofperencrumble, erg lekker! Met name door het dessert, maak ik er een 8 van. De bediening was goed, knap dat ze voor een grote groep snel konden uitserveren en het eten was nog lekker ook. Drankjes werden ook snel bijgevuld.
Het restaurant ziet er erg mooi uit, er hangt een gezellige sfeer.

Gegeten op 19 december 2014

Erik Dekker

De lekkerste pasta die ik ooit heb gegeten! Ik had de special met eendenborst. Erg lekker. Ook het dessert, semifredo met walnoten was super lekker. Qua eten zit het helemaal goed bij deze tent. Ook een goed prijs/kwaliteitverhouding.
Echter de bediening is niet top, wel vriendelijk maar niet echt attent. Zo kregen we niet allemaal tegelijk het hoofdgerecht opgediend, we moesten lang wachten op de laatste pasta.
Ook duurde het erg lang voordat we iemand aan onze tafel kregen om de rekening te kunnen vragen.
Het tentje ziet er leuk uit, maar de stoelen zijn erg oncomfortabel, vandaar het lage cijfer voor het decor.
Al met al kun je hier uitstekend eten voor een goede prijs, als de bediening iets alerter is, heb je hier een prima avond.

Gegeten op 18 december 2014

Erik Dekker

Hier met mijn ouders gegeten, we kozen voor een rijsttafel met verschillende gerechtjes. Het eten was verrassend goed. Lekker gekruid en het vlees was goed mals. Een dessert ging niet meer passen, we zaten helemaal vol. De service was uitstekend, we zijn zeer vriendelijk en professioneel geholpen.

Gegeten op 7 december 2014

Erik Dekker

Afgelopen zondag hier met mijn ouders gegeten. Erg leuk nieuw sushi restaurant.
De gerechtjes waren erg lekker en werden snel geserveerd. Van de Sushi waren met name de Calfirnia Maki met krab en avocado en de Spicy Tuna Maki erg lekker. Ook de biefrolletjes en de ossehaaspuntjes waren erg lekker.
Over de hele avond waren alle gerechtjes erg lekker en goed bereid. Alles was niet droog, maar goed mals. Het dessert buffet was een leuke toevoeging. Alleen jammer dat het witte en zwarte sesam ijs vrij weinig smaak had en gewoon naar vanille smaakten.
Het eten met stokjes gaat mij nog steeds erg lastig af, met name bij sommige gladde gerechtjes zoals de champignons.

Soms was de bediening wat rommelig.
Zo duurde het soms erg lang voor we drinken konden bestellen. En als we dan net koffie hadden besteld, vroeg 1 minuut later de volgende of we nog koffie wilden.

Het restaurant is mooi ruim opgezet en heeft een moderne uitstraling. De grote muurschildering van de markt is erg mooi.

Gegeten op 19 oktober 2014

Erik Dekker

Heb hier met familie gegeten met een grouponbon. Helaas werd de groupon totaal niet waar gemaakt. Om te beginnen klopte de oorspronkelijke prijs al niet, voor 4 p zogenaamd 108 euro. Volgens menukaart max 64 euro! Daarnaast stond er 10 gerechtjes waarvan minimaal 2 vis en 2 vlees. Helaas zat er maar 1 vis en 1 vlees gerechtje bij!
De hapjes die we kregen waren oke, maar niet extreem bijzonder. Had net zo goed Turks of Grieks kunnen zijn. We hadden ook nog een voorgerechtje besteld, en eigenlijk waren die lekkerder dan het de overige mezzes zoals bladerdeeg gevuld met tonijn. Ook het nagerecht was lekker, we kozen voor Katayef, speciaal deeg met vulling van slagroom en pistaches.

De service was niet echt best. Mijn vader en ik hadden eerst een libanees biertje en toen een ander biertje. Hier kregen we niet eens een nieuw glas bij, erg vreemd. Ook hadden we het even over baklava dat we dat wel kenden en wat anders wilden proberen; zei ze: wacht maar tot je de onze geproefd hebt. Oke doe maar dan. Helaas ging dat niet door want het was op. Beetje opscheppen erover terwijl je het niet eens hebt?
Even later maakten we ook nog de opmerking over de groupon die niet helemaal overeen kwam met wat we kregen, maar dit werd zo weggewuifd. En daarnaast kun je er niet pinnen, niet echt meer van deze tijd!

Het decor binnen ziet er leuk uit, soort van onderzee wereld! Het was echter extreem warm en zaten we dus buiten op het terras, helaas waren de stoelen erg oncomfortabel en de tafeltjes veel te klein.

Niet echt een topavond gehad. Had er meer van verwacht.

Gegeten op 19 juli 2014

Erik Dekker

Gisteren hier gegeten met een Groupon actie. Als eerste wil ik even kwijt dat we erg goed geholpen zijn. Zeer vriendelijk personeel dat veel kan vertellen over de gerechten en wijnen.
Er werd gelijk uitgelegd dat we het 4-gangen keuze diner hadden, waarbij we bij het voor, hoofd en nagerecht een keuze uit 2 opties konden maken.
Ik koos voor de salade met tonijn vooraf, gevolgd door een soep van rode biet en scheermesjes, vervolgens de scholfilet met tomatenchutney en als dessert variaties van framboos en perzik. Mijn tafelgenote koos voor de parmaham vooraf, kalfsvlees als hoofd en een dessert met chocola en aardbeien.

Vrijwel alle gerechten waren erg lekker en goed bereid, we vroegen zelfs of we het aardbei/choco dessert nog een keer mochten. Zowel het vlees als de vis waren erg mals en goed bereid.
Wel vonden we de scheermesjes in de soep erg smakeloos en vrij taai (had het ook nog nooit gegeten ervoor). De soep zelf was erg bijzonder van smaak.

Quartier du Port is echt een aanrader, ik zal hier zeker nog eens terugkomen. Het eten en de service is werkelijk subliem. Eigenlijk waren alle gerechten erg goed, net als het brood en de amuse die we kregen.

Klein minpuntje vond ik het decor, de tafels en stoelen vond ik niet echt mooi, stoelen waren ook niet echt comfortabel.
Had een wat luxere uitstraling verwacht van de inrichting.

Gegeten op 28 juni 2014