van Erik Dekker

• Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gegeten met het Couverts dinerweek menu. Bij binnenkomst werden netjes onze jassen aangenomen en konden we een tafeltje uitzoeken. Het restaurant ziet er leuk uit met prettige warme sfeer en comfortabele stoelen.

Nadat we wat drinken hadden besteld, ontvingen we niet veel later een amuse met paprika. Een prima opwarmertje voor wat ons te wachten stond.
Het voorgerecht was een overheerlijke makreel. Daarna volgde ossenhaas met asperges als hoofdgerecht. Beide gerechten waren erg lekker en goed uitgebalanceerd.
Na deze top gerechten werd de avond perfect afgesloten met een uitstekend dessert. Het dessert bestond uit een blondie met chocolade mousse en verschillende bereidingen van mango. Wauw, dit was echt een van de beste desserts die ik ooit gegeten heb.
Het dessert was zo lekker dat we het nog een keer bestelde! Ook de dessertwijn paste perfect erbij.
We hebben echt een top avond gehad. Uitstekend eten, vriendelijke en goed personeel en een warme ontspannen sfeer.

Ik kan dit restaurant echt iedereen aanbevelen, echt een gouden pareltje!

Gegeten op 12 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Met een gezelschap hier gegeten. Ruime keuze aan tapas.
Enkele uitschieters naar boven waren het stoofpotje, de chrorizo, de biestukreepjes en de mosselen. Eigenlijk waren bijna alle tapas prima. Het onbeperkt tapas menu is zeker een aanrader.
Van alles van de kaart geprobeerd en eigenlijk zaten er geen matige tapas bij, het was allemaal erg lekker.

De service was wel redelijk, maar ze deden erg moeilijk toen we wat kraanwater wilden bestellen. Dit mocht niet etc. Later werd gemeld dat bij wijn en koffie wel water werd geschonken. Er is aardig wat wijn door heengegaan, maar als nog konden we niet wat kraanwater krijgen. Dat is toch wel erg klantonvriendelijk, zeker omdat er de rekening ruim 200 euro was (met zijn zevenen).
Af en toe waren ze ook wat langzaam in de bediening, dit kwam doordat wij helaas als enige in een ruimte zaten. De andere ruimte zat helemaal vol.

Het decor krijgt daarom ook maar een zes, eigenlijk is de tent veel te groot, ze hadden het beter kunnen opsplitsen in een eetzaal en een relax/danszaal ofzo.

Al met al zal ik hier vast nog wel eens gaan eten, aangezien ik een tapasliefhebber ben, en het eten prima naar wens was!

Gegeten op 23 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Abrikoos stond al een tijdje op de wishlist. Afgelopen vrijdag met de Groupon bon er gegeten.
We begonnen met brood met huisgemaakte aioli en tapenades. Goed begin van de avond.
Daarna kregen we verschillende tapas. De patatas bravas waren erg lekker en goed gekruid. De champignons en de chorizo waren ook erg lekker. Eigenlijk waren de tapas allemaal erg goed en precies wat je verwacht van een tapasrestaurant. De negen gerechtjes waren ruim voldoende voor ons. Helaas konden we daardoor geen lekkere gerechtjes van de kaart of een dessert uit proberen.
Vanwege het eten zal ik hier zeker nog een keer terugkomen. Ik wil zeker nog een keer de oesterzwammenm de lamsspies, empanada's en de kipfilet met kokos proberen.

De bediening was helaas wel wat minder. Het meisje dat ons hielp leek vrij onzeker en was door haar zachte stem nauwelijks te verstaan. Verder vond ik het nogal vreemd dat er geen bedankje vanaf kon voor de fooi, dat is zeker een behoorlijk minpunt! Met bedankje was het een 7 geweest.

De sfeer was ook wel iets minder, de tent was veel groter dan ik had verwacht en het was er vrij leeg, daardoor was de aankleding wat kaal en niet erg warm. Met de ruimte kunnen ze zeker meer doen. De kwaliteit van het eten is dusdanig goed, dat je met wat juiste marketing de tent toch wat voller kan krijgen! Vergelijkbare tenten krijgen dit wel voor elkaar met middelmatige tapas.

Al met al een geslaagde avond, en zeker voor het eten zal ik nog een keer terugkomen! De groupon is echt spotgoedkoop voor het eten dat je krijgt!

Gegeten op 21 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen dinsdag hier met familie gegeten. Op de website hadden we gezien dat we onbeperkt tapas konden eten voor een vaste prijs, hier kozen we dan ook voor.
We begonnen de avond met stokbrood met aioli, tapenade, chorizo en lomo.
Het brood was erg vers en lekker, net als de huisgemaakte aioli en tapenade.
Vervolgens bestelden we wat warme hapjes. We hebben van alles van de kaart geprobeerd.
Uitschieters naar boven waren de spiesjes met varkenshaas, met ossenhaas en die met zalm.
De gehaktballetjes in tomatensaus en de gebakken champignons waren ook uitstekend!
Een echte aanrader zijn de inktvisringetjes, met stip de beste die ik ooit gehad heb.
Ietsje minder waren de kipspiesjes en de kippenvleugels, deze waren vrij droog.
Helaas was de tortilla erg droog, hierdoor krijgt Stay een dikke 7 voor het eten ipv een 8.

Als dessert koos ik voor een variant op creme brulee (ben even de naam kwijt), deze was ook erg lekker.

Verder was de gastheer (tevens een van de eigenaren) erg vriendelijk en heeft hij ons goed geholpen. De sfeer is leuk, het is een mooi klein tentje met veel ramen om door naar buiten te kijken. Ook erg prettig was dat de stoelen erg comfortabel zitten.

Als ze volgende keer proberen iets consistenter te zijn in de keuken en alle gerechten op het niveau van de inkitvisringen en de spiezen te brengen, zullen ze zeker een 8 verdienen!

Gegeten op 25 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Naar aanleiding van de hoge beoordeling op iens hier een keertje met mijn vriendin wezen lunchen.

Erg leuk en klein Italiaans delicatessenzaakje/lunchroom.

Ik koos voor een broodje met parma ham, gorogonzola en walnoten, Mijn vriendin voor een broodje met parma ham, buffel mozzarrella en truffelsaus.

Met name de laatste variant was uitstekend.

Helaas hadden ze geen melk, en uiteindelijk een vrij beperkte selectie thee.

Verder was het personeel erg vriendelijk.

Een erg leuk tentje om te lunchen met vriendelijk personeel en uitstekende vers bereide broodjes.

Zeker voor herhaling vatbaar! (al is het maar om een van de vele variaties chocolademelk uit te testen op een winterse dag)

Gegeten op 2 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de heerlijk 10daagse hier gegeten. Voor het eerst in de historie hadden ze een 3/4 gangen diner voorbereid ipv het 9 gangen concept.

Als amuse kregen we allerlei variaties van pompoen met verrassende smaakcombi's en elementen.
Als voorgerecht kregen we 'herfst', een gerecht met paddenstoelen en artisjokken.

Wij hadden ook gekozen voor het tussengerecht, een paella met iberico, mosselen en octopus.

Als hoofdgerecht koos ik voor de Heilbot, mijn vriendin voor de longhaas.

En als dessert kregen we een proeverijtje met een brownie, bramenijs en ganzenlever.

Over het algemeen waren de gerechten erg lekker en uitstekend bereikt, helaas zaten er wel een paar flinke minpunten in, waardoor het eten maar net een 8 krijgt (voordeel van de twijfel).
In de paella zaten meerdere mossels die erg goed waren, maar zowel mijn vriendin als ik hadden een hele vieze en slijmerige er tussen zitten met een hele nare nasmaak.

De keuze voor de ganzenlever bij het dessert vond ik gelijk al erg vreemd. Natuurlijk heb ik het wel geprobeerd maar ik vond het niet echt geslaagd bij het dessert.

De amuse, het voorgerecht, de hoofdgerechten en de rest van het dessert waren echter uitstekend met zeer bijzondere smaken en structuren.

De bediening was prima, wel raar dat als je een wijnarrangement besteld, het eerste een bier was en niet een wijn. Dit werd al gelijk ingeschonken voordat je er wat van kon zeggen. Ik kan mij voorstellen dat er gasten zullen zijn die dit niet kunnen waarderen.

De open keuken vond ik erg leuk, we konden goed zien hoe het eten bereid werd, wel vond ik dat de tafels erg dicht op elkaar stonden (normaal gesproken zouden er zelfs nog 10 mensen meer in passen, dat lijkt mij helemaal krap)

Al met al een prima avond, zeker met de vriendelijke prijs voor de heerlijk 10 daagse.

Wellicht kom ik hier bij een speciale gelegenheid nog een keer het 9-gangen diner proberen.

Gegeten op 17 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met een grote groep omdat mijn vader 60 werd.

We kregen een vastgesteld menu, bestaande uit vissoep, sashimi en sushi, yakitorispiesjes en vleespasteitjes.
Het hoofdgerecht bestond uit beefrolletjes met lenteuitjes en knoflookchips.
Als dessert konden we kiezen uit sesam ijs, groene thee ijs, rode bonen ijs of tempura ijs.

Met name de (uramaki) sushi en de beefrolletjes vond ik erg lekker.

De bediening moest even op gang komen, in het begin moesten we zelf naar bediening lopen om drank te kunnen bestellen. Later ging dit veel beter, daarnaast was de bediening erg vriendelijk en vrolijk.

Al met al een geslaagde avond met lekker eten. Vond de uramaki sushi de beste die ik ooit heb gegeten.

Gegeten op 10 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Leuk en origineel tentje, heb het concept nog nooit gezien.

Je krijgt een gevuld aardappel, daarbij kies je je vulling, topping en saus. Ik had gekozen voor een proeverij, je krijgt dan 3 vullingen naar keuze. Ik koos voor Zalm, Chicken Tikka Masala en Championragout.

Het is erg lekker en dat voor een vriendelijk prijsje!
Ik had ook nog nooit zulke grote aardappels gezien.

Gegeten op 9 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Met een gezelschap van zes hier gegeten.

We hebben de tafel volgegooid met de specials vlees, vis en vega

We hadden mooie spiezen met verschillend vlees en vis, daarnaast ook een overheerlijk stoofpotje van lamsvlees, en een vispannetje

Ook de vegetarische gerechten waren erg leuk, zoals geroosterde champignons en gegrilde paprika's.

Iedereen zat zo vol, dat er op 1 stukje chocoladetruffeltaart geen dessert werd besteld, maar dat stukje was erg lekker!.

Erg leuk restaurant met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Personeel is erg vrolijk, maar misschien niet de snelste, het was ook helemaal vol en dat voor een dinsdag.

Verder vond ik dat we niet de meest comfortabele stoelen hadden, ik weet dat ze ook betere leren stoelen hebben, iig op de eerste verdieping, vandaar dus een 7 voor voor decor.

Erg leuk tentje, zeker voor de prijs, als ik nog een cijfer mag geven voor prijs-kwaliteit dan is dat een dikke 8 - 8 1/2

Gegeten op 29 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Samen gegeten met mijn vriendin.
We hebben een vastgesteld menu gegeten met een dinerfor2 bon.

Bij binnenkomst werden onze jassen netjes aangenomen en in de garderobe gehangen.

Wel vond ik dat er bij binnenkomst een sterke bierlucht hing, maar toen we aan ons tafeltje zaten had ik daar geen last meer van.

De bediening vertelde welke menu we zouden krijgen, wel een klein foutje bij het voorgerecht, we kregen uiteindelijk iets anders, maar wel erg lekker!

Het voorgerecht bestond uit tonijn met daarop een stukje roomkaas/brie achtig iets en daarop een stukje zalm.
Het was erg lekker en goed klaargemaakt. Een goede start van de avond.

Als hoofdgerecht kregen we een diamanthaas met truffelsaus voorgeschoteld. Wederom erg lekker. Wel een minpuntje hier.

Het vlees was lauw tot koud op ons bord. We vermoedden dat ze het vlees al gesneden hadden en op het bord gelegd hadden, terwijl de frieten nog niet klaar waren (deze waren namelijk superheet). Ook een warm bord ipv een koud bord, zou hier geholpen hebben.

Als dessert kregen we een creme brulee van vanille en caramelijs met een huisgemaakte kletskop.

Niet heel bijzonder maar wel erg lekker.

Al met al was het eten erg goed, en zeker aan te raden, als het vlees iets warmer was geweest, had het een 8 gekregen.

Verder vond ik ons tafeltje erg klein en dicht op onze buren staan, ook vonden we het vreemd dat er geen eenheid zat in de kleding van de bediening, verder zag het er uit als een leuk eetcafé.

Al met al een leuk eettentje en een mooie aanwinst voor Rotterdam

Gegeten op 18 oktober 2013

IENS bestaat 15 jaar!