Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Rieksie

• Goed

Mooie kaart, eerlijk eten, rijke smaken. Eindelijk niet de eeuwige doradefilet en romige tomatensoep, maar een heerlijke & originele pompernikkel, dadels & pompoensoep (tikje zout, maar dat mag ik graag). De passievruchtencoulis over de pannacotta was wel erg zuur en overheersend, maar mijn avond was al zo mooi dat dit de pret niet kon drukken.

Erg hartelijke bediening; snel maar niet overdreven aanwezig, tijd voor een praatje, maar geen ellenlange verhalen aan je tafel. Als ieder horeca-mens zo zou zijn, zouden wij elke avond in de stad vertoeven! Hulde.

Het restaurant heeft de sfeer alsof je bij iemand thuis aan de dis bent geschoven, ape-relaxt. Prima locatie voor een romantisch etentje met je lief, maar ook voor een gezellige avond met een groep vrienden.

• Redelijk

• Redelijk

Een lastige om te beoordelen. Peper & Flow is een fijn restaurant in Lombok, waar al niet zoveel horeca te vinden is. De kaart ziet er leuk uit, de prijzen zijn ook prima. Maar het eten is niet om over naar huis te schrijven. Toegegeven: bij kroeghapprijzen kun je misschien niet kieskeurig zijn, maar afgelopen weekend was het echt ondermaats.

De vitello tonnato was te dik gesneden en verdronk in een Aldi-achtige saus, de knolselderijpuree was waterig en zonder enige structuur, de tagliatelli met ragout van konijn was kurkdroog en de peterselie bij de zeebaars allesoverheersend. De coquilles met venkel & sambuca vielen wel in goede aarde.

De jonge student die deze avond als ober werkte, was volkomen onbeholpen. Niet gehinderd door enige kennis van het horeca vak, nam hij onze bestellingen op met een "da's goed, jungen" en gaf hij ons te kennen niets van de kaart te weten (en had ook niet het benul om onze vragen dan even in de keuken te stellen). Maar omdat hij wel aardig was, hij zijn onbenul wonderbaarlijk consequent volhield en het geen onwil was, konden we het de jongeman eigenlijk niet eens kwalijk nemen. Het werd uiteindelijk bijna humoristisch. En het heeft de beoordeling gered van een 'matig' naar een 'redelijk'...

Wat decor betreft ziet het restaurant er prima uit. Maar let wel: als je bij Peper & Flow gaat eten, ga dan in koude dagen niet rondom de deur zitten. Deze sluit niet goed en het gaat erg tochten, ook al hangt er een dik gordijn om de ingang. Hoop op een plekje achter in de zaak of neem een dikke sjaal mee.

• Goed

Begin november in Yamazato wezen eten. Heerlijke sushi, geen onvertogen woord daarover.

Wegens drukte zaten we aan de bar (niet aan een tafel), dit wisten wij overigens al toen we de reservering maakten. Het plekje was echter zo dat de bediening er niet goed bij kon, waardoor wij gedurende de maaltijd continue naar links, rechts, voren of achter moesten schuiven.

Het personeel is vriendelijk, maar niet bijster alert en we hebben dan ook ontzettend lang moeten wachten om überhaubt iets te drinken te krijgen.

Aankleding van de tent is treurig, maar precies zoals je zou verwachten in een fancy Japans restaurant in Nederland...

Beoordeling is lastig: het eten is subliem, smelt op je tong, absoluut de moeite en het geld waard. Maar de seating en de onbeholpen, niet alerte bediening doet wel echt afbreuk aan de ervaring. Kan alleen maar adviseren om bij de reservering echt om een tafel te vragen en een opvallend overhemd aan te trekken... Oh, en drink na afloop een lekkere cocktail in de Twenty Third bar bovenop het Okura!

• Goed

Ik ben altijd erg blij als ik weer in de Rechtbank ga eten. Leuke kaart, prima prijs, aardige bediening en prachtige locatie. Ook het terras is heerlijk in de (na)zomer.

Ondanks wat kleine wijzigingen in de vissoorten, ben ik altijd erg gelukkig met het Kingkrabplateau (69 euro voor 2 personen).
De wijnkaart is aardig; niet spraakmakend, maar je vindt altijd wel iets lekkers & bijpassends.

Ben ook erg te spreken over het personeel; heb hen nog nooit anders meegemaakt dan erg vriendelijk, meedenkend en flexibel als er rekening gehouden dient te worden met de eetwensen van gasten.

Het pand zelf is subliem en een genot om met je lief, vrienden of zakenrelaties een avondje in te verblijven. Wel vind ik het restaurant gedeelte warmer en mooier dan de brasserie of de ruimte voor grote groepen.

• Slecht

• Slecht

We werden bijzonder vriendelijk verwelkomd en aan die vriendelijkheid is de hele avond niets veranderd. Al voelden we wel aan ons water dat de grapjes van de teppanyaki-kok al oeverloos over de plaat waren gegooid. Ook de sushi die we voorafgaand aan ons 7-gangen menu bestelde, was goed, voldoende en strookte met de prijs.

We waren met vier gasten en hadden 2x2 verschillende teppanyaki-menu’s besteld. Helaas werd elk gerecht overheerst door een absurde hoeveelheid knoflook, olie en sojasaus. Het was ons bij alle gangen een raadsel wat het hoofdingrediënt zou moeten zijn; alles smaakte hetzelfde.

Het minst aantrekkelijke van de avond zat hem echter in het 'amusement'. Menig Japans restaurant acht het vermakelijk als de kok de bereidde stukjes vlees of vis in hoog tempo op de bordjes van de gasten werpt (de meningen over de vermakelijkheid hiervan zijn overigens verdeeld), maar bij Kimono gingen ze helaas een stapje verder. De kok vroeg de gasten om de stukjes kip of garnaal met open mond te vangen. Misschien waren wij de enigen die dit erg ranzig vonden, er waren immers mensen die wel gehoor gaven aan het verzoek. Maar een tafel vol opengesperde, halfvolle monden van mede-gasten vonden wij bijzonder onsmakelijk en totaal niet passen in welk restaurant dan ook. De niet-gevangen stukjes garnaal bleven overigens onaangeraakt op de vloer liggen; daar waar ze waren gevallen, wachtend tot ze onder de voetzool van een passant mee naar buiten werden vervoerd.

Totaal niet gecharmeerd van deze vertoning. Strookt ook niet met de tekst op hun website: “exclusief dineren” en “voor iedereen met gevoel voor smaak en stijl”…

• Uitstekend

Vurrukkulluk gegeten, al hebben we wel de fout gemaakt om beiden hetzelfde te laten serveren. We hadden graag meer van dit lekkers willen proberen. Vers, mals en heerlijk gekruid. Het alternatief voor het eeuwenoude broodplankje viel bijzonder goed in de smaak. Dat deze italiaanse worstjes ook nog in de zaak werden gesneden, maakte het helemaal af. Wel een prijzige avond, maar het was het geld absoluut waard.

Snelle & goede service. Goede uitleg van de producten. Bovenal is de eigenaar goed op de hoogte van de combinatie wijn & spijzen: Wij genoten van ons wijnarrangement, toen we per ongeluk van de kok iets anders kregen geserveerd dan dat de eigenaar had gedacht. De wijn was echter al ingeschonken - en deze beviel overigens al uitstekend - maar toen ik de juiste wijn kreeg toebedeeld was de smaakexplosie compleet.

Het enige kleine minpuntje is de ruimte; als je als eerste in de zaak arriveert, heb je het gevoel te moeten fluisteren. De akoestiek is niet optimaal als er minder dan 8 personen binnen zijn. Het restaurant heeft een heel 'eigen' gevoel, loopt niet mee met de hippe massa, maar behoud een heerlijk huiselijke sfeer, alsof je bij iemand in de keuken aanschuift.

Het restaurant leent zich uitstekend voor een romantisch dineetje voor 2. Eventueel ook voor zakendiners, maar dan pas wat later op de avond (vanwege de akoestiek). Met een groepje vrienden zou ik hier niet zo snel naar toe gaan, tenzij mijn portemonnaie zich wat beter vult de komende jaren.

• Matig

Na een teleurstellende ervaring ongeveer een half jaar geleden, hebben we hier afgelopen weekend weer eens gegeten. Weer sloeg Vis & Meer de plank mis. Evenals de vorige keer was de bediening 'afwezig', je kreeg het idee alsof ze óf consequent een paar mensen te kort kwamen óf in hun hoofd al lang ergens anders mee bezig waren. In dit haastige gedrag voel je je niet bijster welkom.

De maaltijd ziet er op de kaart erg lekker uit, echter in praktijk is het van middelmatige kwaliteit. Vis die te lang in de pan heeft gelegen en purees die smaken naar her-opwarming zijn niet te rijmen met de prijzen die ze er voor vragen. Wel hadden ze ditmaal lekkere wijnen op de kaart staan.

Erg jammer, want ik had in Vis & Meer zo graag een "stam-restaurant" gezien. De aankleding vind ik namelijk werkelijk schitterend en het restaurant zou zich uitstekend lenen voor diverse gezelschappen; van zakenrelaties tot vriendengroepen. Echter de prijs-kwaliteit verhouding maakt dat wij hier voorlopig niet terug zullen keren. Daarvoor zijn teveel andere goede (vis)restaurants in Utrecht.

• Uitstekend

O wat vind ik Aal leuk. Alsof je bij vrienden gaat eten.
We komen hier regelmatig en slepen er Jan Rap & zijn maat mee naar toe. Een erg gezellig restaurant, met een prima kaart en prima prijs. Het eten is lekker, de eigenaar maakt graag een praatje met je en schenkt met liefde en plezier een heerlijk passend wijntje in. Binnen is het behaaglijk, je zou hier uren kunnen vertoeven.

Aal staat voor gezelligheid en leent zich uitstekend voor een diner met een groep vrienden. En als je zakenrelaties een avond vol mooie verhalen en geroezemoes evengoed kunnen waarderen, is het geen probleem om ze hier mee naar toe te slepen. (Vraag om de tafel direct rechts achter de bar..)

• Matig

Je mag niet klagen met lage prijzen, maar het mooie decor schept toch bepaalde verwachtingen.

Het eten was prima (niet bijzonder slecht, maar ook niet bijzonder goed), ik had het wat meer spannend verwacht. Buiten kijf staat dat de hoeveelheid prima is, je gaat niet met honger naar huis. Ook het shared-dining idee is erg leuk, je kunt zo een grote variatie proeven.

De bediening was bedroevend slecht. Niet dat ze onaardig waren - absoluut niet zelfs - maar we kregen de indruk dat er maar één iemand voor het hele restaurant was. We hebben dan ook uitzonderlijk lang moeten wachten op ons eten.

Dat maakt de ervaring erg jammerlijk. Je gunt het ze namelijk wel: een mooie tent, een leuk idee, een prima kaart voor prima prijs, maar dat wachten kan ze nog de das om doen. Utrecht kent daarvoor te veel concurrentie. Voorlopig kom ik niet terug, maar zal het over een jaartje best nog eens willen proberen.

Het restaurant leent zich mijns inziens overigens minder voor zakenrelaties, maar zeer bijzonder voor jonge gasten of een stelletje.

• Uitstekend

Prijs-kwaliteit verhouding is eigenlijk niet in balans, want je zou verwachten méér te moeten betalen voor wat je krijgt... Met een grote groep bourgondiers hier gegeten en iedereen heeft gesmuld. Bediening bewoog zich vrijwel onmerkbaar door de groep, het gesprek niet storend. Lekker eten, volle smaken en het was nog voldoende ook (geen 'schilderij-eten'). De eigenaar wist lekkere wijnen te serveren.
Het restaurant leent zich prima om zakelijk te dineren, maar ook om met je lief romantisch te verpozen.