a TripAdvisor company

van enemwee

enemwee

We hebben bij Pillows de high tea de luxe gehad. Aan de telefoon was men allervriendelijkst. De ontvangst was ook netjes, maar daarna viel het erg tegen.

Kunstbloemen op tafel, de kruimels van de vorige gast zaten nog op mijn stoel en na zo'n 20 minuten wachten kregen we een kleine thermoskan met heet water. Geen verse thee, maar theezakjes van een onbekend merk en helaas ook weinig keuze.
Uiteindelijk kregen we een etagère met hartige en zoete hapjes. Ik vond het erg weinig voor de prijs die we betaalden voor de high tea. Het brood van de sandwiches was droog, de hartige taart heel vet. De meeste gerechtjes waren ook niet zelf gemaakt, terwijl je dat toch mag verwachten bij deze hotelketen.

In totaal waren er drie tafels bezet, maar ondanks dat had de oudere ober weinig oog voor ons. Er werd ook geen extra heet water aangeboden of gevraagd of alles in orde was.

Na het eten zag ik dat bij de gasten van de andere tafels jus d'orange was geserveerd. Ik heb het nagevraagd en dat bleek inderdaad bij de high tea te horen, maar dat waren ze bij ons vergeten. De cola en de koffie die we nog extra besteld hadden hoefden we hierdoor niet te betalen. Dat was netjes, maar als ik niets gezegd had hadden zij dat ook niet.

Al met al geen positieve indruk van het restaurant Pillows.

Gegeten op 14 mei 2016

enemwee

We hebben tapas gegeten bij Il Camino. De gerechten tijdens de eerste twee rondes werden bepaald door de kok. Daarna kon je zelf nog extra gerechten kiezen.
De verse pesto was heerlijk en ik heb ook genoten van de spare ribs, de mosselen in knoflook en de lasagne. De ossenhaaspuntjes en de zalm vond ik te droog.

Een nadeel was het tekort aan personeel. Twee meisjes in de bediening en maar één kok. De wachttijden waren hierdoor erg lang. Wel leuk dat er een open keuken is. Er werd ook erg vriendelijk gereageerd op kinderen die keken hoe de pizza's werden gemaakt. Voor een jongetje naast ons werd de pizza in de vorm van een vis gemaakt. Hij was helemaal blij en voor zijn zusje werd een kleurplaat gehaald. Knap dat het personeel ondanks de drukte nog oog hebben voor dit soort details.

Gegeten op 2 mei 2016

enemwee

Het Arsenaal 1309 zit in een voormalig klooster en heeft ook gediend als wapenopslag. Nu zit er onder andere een grand-café, een filmzaal, een whiskywinkel en een spellenwinkel. Het pand ziet er zowel buiten als binnen prachtig uit. Het is al een belevenis om binnen te zijn. In de kelder zijn de eco-toiletten (bereikbaar via trap en lift) en daar zie je ook nog hoe de kelders er vroeger hebben uitgezien.
Wij werden erg gastvrij ontvangen in het restaurant. Het personeel werkt er met plezier volgens mij. Iedereen was even vriendelijk.

Het eten was goed. We hadden een visproeverij en tapas dat op een houten plank werd geserveerd. Er zaten verrassende gerechtjes tussen en het was ook voldoende.

Het is ook erg prettig dat er veel ruimte is om de tafels. Wij komen hier zeker een keer terug als we weer in Doesburg zijn. Het café is ook erg leuk.

Gegeten op 5 maart 2016

enemwee

In de winkelstraat van Doesburg vind je China. Wij hebben hier op vrijdagavond gegeten van het buffet. We werden erg vriendelijk ontvangen en konden eerst kiezen uit drie soorten soep. Daarna konden we gebruik maken van het buffet. Voor de prijs (€ 12,50 p.p.) was er voldoende keuze. Vooral de kip in knoflook was erg lekker. Er waren meerdere kipgerechten en twee vegetarische gerechten. Dus als je vegetarisch eet is het misschien handiger om van de kaart te kiezen.
Toen ik als nagerecht wat vruchtjes wilde pakken kwam er een vriendelijke dame vragen of ik ook ijs en slagroom wilde. Wat een service.
Kortom: goed eten voor weinig geld en erg vriendelijk personeel.

Gegeten op 4 maart 2016

enemwee

We halen hier regelmatig eten op en het smaakt altijd goed. Onlangs hebben we een menu in het restaurant gegeten. Op de tafels papieren kleedjes. Terug naar de jaren 70/80... TL-verlichting en geen sfeer. In het restaurant een kast met Lego bouwwerken en de kinderen van de eigenaar zaten aan een tafel te tekenen. Bij het ophalen kun je sparen voor Legodoosjes...
We werden bediend door de eigenaar en een Hollands meisje. Beide vonden het ingewikkeld volgens mij en het ging ook erg onhandig.
Het eten was zoals altijd lekker en ook voldoende. We zullen wel blijven ophalen, maar uit-eten doen we ergens anders. Je wilt toch ook wat sfeer om je heen.

Gegeten op 13 juni 2015

enemwee

Onlangs voor het eerst gegeten in dit restaurant. Wat me direct opviel is dat het geen groot massaal buffetrestaurant is. In het restaurant hangt sfeer. Wat natuurlijk ideaal is is de grote speelkamer met voldoende speelmogelijkheden voor jong en oud. Echt super!

Het eten ligt in een aparte ruimte. Toen wij er waren was het niet druk, maar als het restaurant vol is kan ik me voorstellen dat het bij het eten wel dringen kan zijn. De verschillende gerechten stonden op borden naast de bakken geschreven. Dit was niet erg logisch en ook een heel gepuzzel.
Er was erg veel keuze. De kok kwam regelmatig ook even langs en attendeerde mij op een aantal gerechten dit ik zelf nog niet had ontdekt en dus ook niet gepakt zou hebben. Ik hoorde de kok ook heel vriendelijk praten met een oudere dame met een zoutarm dieet. Hij liep met haar langs het eten en wilde ook speciaal voor haar iets nieuws maken. Dat is service!
We komen hier zeker binnenkort weer terug!

Gegeten op 20 september 2015

enemwee

We werden enthousiast gemaakt door een groot bord buiten waarop stond dat je voor € 13,75 een mix-grill kon eten.
Het was erg rustig in het restaurant en we konden zelf een plaats uitkiezen. Tien minuten nadat we besteld hadden kregen we het eten al. Dat vond ik erg snel en eigenlijk ook niet gezellig. De kipfilet leek op een voor gegaard stukje vlees. Het leek geen verse kipfilet uit één stuk. Verder een kleine pepersteak en een klein stukje spareribs. Met z'n tweeën een heel klein schaaltje salade en wat friet.
Misschien mag je niet teveel verwachten voor dit bedrag, maar dit was erg minimaal. Bovendien gaf het een raar gevoel dat je met tien minuten je eten had. Alsof de stukjes vlees in een grote bak onder een lamp liggen te wachten... We stonden met een half uur alweer buiten.
Erg jammer, want het zag er allemaal erg veelbelovend uit. Het terras ziet er gezellig uit en binnen is het groot maar ook wel knus.

Gegeten op 10 oktober 2015

enemwee

Onlangs hebben we hier met de hele familie gegeten en genoten!

Omdat drie van het gezelschap geen gluten mogen heb ik eerst telefonisch contact gehad. Dat verliep erg prettig en er werd me verzekerd dat ze veel ervaring hebben met het bereiden van glutenvrij eten.

We hebben allemaal het familie tafereel genomen en om geen risico te lopen, voor iedereen glutenvrij. Wat een feest! Heerlijke hapjes en prachtig opgediend. Er was ook ruim voldoende en veel keuze.

De bediening was erg vriendelijk en de kok kwam ook nog even aan de tafel of alles naar wens was.

Het blijft spannend als je geen gluten kunt verdragen om uit eten te gaan, maar dat kan bij dit restaurant zonder zorgen! We komen zeker terug! Het eten was heerlijk, de sfeer in het restaurant was ook erg goed én niemand is ziek geworden!

Gegeten op 28 juni 2015

enemwee

Nog nooit zulke kleine en rommelige sushi gezien. Scheef gesneden, de handroll was niet dicht 'geplakt', etc. Over het algemeen was de smaak wel goed.
De gefrituurde kip, de kipblokjes en de biefstukblokjes waren erg lekker. De zalm was helaas helemaal doorbakken en ook de kippenvleugeltjes van de plaat hebben er te lang op gelegen.
De bediening kan echt beter. De een kwam het drinken opnemen, daarna kwam een ander het brengen. Helaas werden we niet even vriendelijk begroet, maar werd het drinken zo op tafel gezet. Er werd ook niet gevraagd of we weer wat drinken wilden. We hebben dit iedere keer zelf moeten aangeven.
Het restaurant vind ik vreemd ingedeeld. Een kleine en een grotere ongezellige 'eetzaal' en heel veel ruimte bij de bar maar daar liep alleen maar personeel. Het lijkt niet de bedoeling dat daar gasten komen.
Het restaurant en de toiletten zijn wel erg schoon.

Gegeten op 6 juni 2015

enemwee

Heerlijk eten volgens All you can eat concept. Ondanks de grote ruimte zit je er gezellig. Er zijn diverse hoekjes gecreëerd.
Het personeel zou wat vriendelijker kunnen zijn.

Gegeten op 18 augustus 2014