van toniaad

• Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige zaak, schoon en gezellig ingericht. Bediening zeer attent. Het eten was prima, alles vers!
Hier komt verwend publiek. Wijnkaart eenvoudig, maar compleet. In de klimaatkast liggen ook zeer dure wijnen voor speciale vaste gasten. We komen hier graag terug!

Gegeten op 12 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

We blijven hier terugkomen. Met 4 personen het nieuwe 3-gangenmenu geprobeerd. Zo verfijnd, echt over nagedacht. Mevrouw Chuma Dong is nog steeds de stralende gastvrouw en ze heeft zeer goed opgeleid en vriendelijk personeel. Om 18.00 u. zat de zaak al vol, het publiek komt zelfs uit Laren en Blaricum om hier te genieten van een voortreffelijke maaltijd. Ook de wijnkaart is vernieuwd, we kozen een frisse Sauvignon uit Chili, een heerlijke begeleider van ons menu.
Onze gasten kwamen hier voor 't eerst en komen zeker terug, wij ook!

Gegeten op 6 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier samen met mijn vrouw weer eens gegeten. We kozen voor het Proeverijmenu, een bijzondere verrassing. Gratis water met een schijfje citroen en ijsblokjes! De Urmeneta, een Chileense sauvignon blanc, een geurige wijn met een exotische geur en tintelende smaak, deed het prima bij het gebodene. Voor- en nagerecht waren perfect, de entrecote als hoofdgerecht werd in de keuken verkeerd begrepen, want hij was doorbakken en taai, terwijl ik hem toch rood besteld had. De gastheer, Robbert Meijering, heeft dit probleem uitstekend opgelost, door 'm om te ruilen voor een prima biefstuk en bovendien het glas rode wijn niet te berekenen. Hulde! Ook de dames van de bediening waren zeer attent en niet te gehaast met het opdienen van het volgende gerecht. Kortom, als we weer in de buurt zijn, stappen we zeker weer binnen!

Gegeten op 22 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Vanwege de "iens-deal hier gegeten. Volle bak, erg rumoerig. De bediening was correct en echt Italiaans, het eten prima en de huiswijn, een Chardonnay uit Sicilië, voortreffelijk en redelijk geprijsd. De andere wijnen van de kaart waren flink aan de prijs helaas. We vonden dat we erg dicht op elkaar zaten, waardoor je weinig privacy hebt. De deal was zeer de moeite waard, de porties waren volgens ons gelijk aan de normale porties. Leuk om met dit gezellige restaurant kennis te maken!

Gegeten op 26 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een heerlijke wandeling in Park de Hoge Veluwe even een lekkere hap bij De Koperen Kop.
Mijn vrouw bestelde zuurkool met heerlijke worst en gebakken spekjes, onze zoon koos voor de prima erwtensoep en ik probeerde de boerenkool met gehaktbal en worst. Het personeel was bijzonder vriendelijk en correct. Natuurlijk maken we deze gerechten thuis nog lekkerder, maar volgens onze zoon was 't 'prima binnen te houwen', zoals ze in Twente zeggen. Volgende keer weer.

Gegeten op 18 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Met vier personen hier gegeten voorafgaand aan een concert in Het Concertgebouw. De Steak was voortreffelijk, begeleid door de Norton Malbec uit Argentinië. De vooraf geserveerde broodjes met schaaltje olijfolie waren wat taai, even oppiepen was een prima oplossing geweest… Het personeel werkte wat rommelig en de garderobe heeft zulke grote haken, dat er geen jas aan kan hangen. Iedereen neemt de jas dus mee aan de tafel. Maar, een goede stek voor een prima snelle hap. Tevreden dus.

Gegeten op 23 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit vrij nieuwe Japanse restaurant is absoluut top. We gingen met vier personen, werden zeer gastvrij ontvangen, kregen een ruime tafel en werden vlot bediend. De heerlijke sushi waren supervers, trouwens, alles van de kaart is een verrassing. De voortreffelijke sauvignon uit Nieuw Zeeland was een heerlijke begeleiding van alle hapjes. Zeker een aanrader voor veel liefhebbers! Minpuntje was, dat het personeel niet zo vlot was met extra vragen, zoals bestek, water of een zoutvaatje. Iedereen van de bediening was wel erg vriendelijk.

Gegeten op 22 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op 15 november hier weer eens gegeten. We hadden een arrangement, inclusief diner. Daarom konden we niet kiezen uit de kaart. Het 3-gangenmenu was prima verzorgd, maar de ober had het duidelijk te druk, gunde ons zelfs geen tijd om de wijn, een frisse Gascogne, eerst te proeven. Minpunt waren de gefrituurde aardappelschijfjes, die vooraf waren gekruid met iets wat op cajun leek. Jammer, we vonden het niet lekker. Waren het maar 'gewone' knapperige frietjes geweest…. Volgende keer maar geen arrangement meer.

Gegeten op 15 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier met twee personen geluncht. We kozen voor het 2-gangen lunchmenu. Voorgerecht: carpaccio van Black Angus lende met basilicummayonaise en oude Beemster kaas, een heerlijke combinatie, waarbij de smaken perfect harmonieerden. Als hoofdgerecht kregen we een verrukkelijke kabeljauwfilet met schaaldierensaus op linguinepasta met parmezaan, lamsoren en zeekraal, prachtig gecombineerd met de voortreffelijke zuid-afrikaanse chardonnay van Simonsig. Behalve de bijzondere smaakbeleving waren de borden zo bijzonder opgemaakt, dat we even sprakeloos waren! We raadpleegden ook nog de dessertkaart en kwamen op de 'proeverij van nagerechten'. Deze bestond uit 9 items van cheesecake tot limoenijs, vers fruit en diverse bavarois. We sloten af met koffie en friandises. We komen hier snel terug, wat een feest om hier uitgebreid te lunchen!

Gegeten op 7 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een zeiltocht hier gegeten met vier personen. Vanwege het mooie weer op het gezellige terras aan het water. We werden zeer gastvrij ontvangen door de eigenaar. We kozen toevallig alle vier voor de scholfilet met tomatensalsa, haricots verts en dikke frieten. De witte franse huiswijn, een Colombard Sauvignon uit 2012 combineerde perfect. Minpuntjes: een te kleine tafel en de wijn werd niet ter keuring ingeschonken. De scholfilet was wat aan de de droge kant, maar de combinatie met tomatensalsa was goed. De frieten waren lekker knapperig gebakken. Er werd ook tot twee maal toe een grote karaf kraanwater gratis geserveerd. Een aanrader voor iedereen die zoekt naar een rustige stek na een dagje varen.

Gegeten op 25 juli 2013

IENS bestaat 15 jaar!