Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van toniaad

toniaad

We hadden nog een AH/Ienskaart over. Deze keer zaten we in de serre, beetje rumoerig, maar dat mocht de pret niet drukken. De gerookte zalm met ei op toast was voortreffelijk en de sliptongetjes prima gebakken. De Colombard (Gascogne) een uitstekende combi! Een lekkere bak knapperige franse frietjes met een schaaltje frisse salade: wat wil een mens nog meer? Alles is hier goed en de dames en heren van de bediening zijn bijzonder vriendelijk en niet opdringerig. Karaf gratis kraanwater is ook heel gastvrij. Nagerecht met drie bollen ijsassorti met slagroom en we gingen voldaan naar huis. Ik geef niet snel drie tienen, maar 11 hadden ze niet...

Gegeten op 26 november 2014

toniaad

Voordat we naar 'Herman' gingen in Carré hier met drie personen heerlijk gegeten. Nogal rumoerig, maar daar merk je boven in het restaurant weinig van. Leuke gastvrouwen, die vriendelijk en attent bedienen.
De 'Jaren' tomatensoep is een aanrader en de geitenkaas in filot-deeg overheerlijk. Als hoofdgerechten kozen we een wild-zwijnpastei met een prachtig blader(dak)deeg, alsmede de beroemde Angus biefstuk, een mooi sappig stuk vlees, prima 'rare' gebakken. We kozen hierbij i.p.v. huiswijn een voortreffelijke Cabernet Sauvignon uit Chili van het huis Miguel Torres. Miguel Torres is een telg uit de beroemde Spaanse familie, die in 1979 in Chili een onbewerkt stuk grond kocht van 200 ha. Hier importeerde hij wat Spaanse wijnstokken en leerde de Chilenen hoe je een klasse-wijn maakt. Eén van die wijnen, op hout gelagerd, kwam terecht bij'De Jaren'. Hij heet Santa Digna, is 4 euro duurder dan de huiswijn, maar je vergeet 'm nooit meer! De karaf water was gratis en de salade van het buffet ook, met een heerlijke dressing. Blij verlieten we om half acht het pand om op tijd bij 'Herman' te zijn. Alleen al voor de wijn kom je hier terug!

Gegeten op 11 november 2014

toniaad

Hier gegeten met 15 personen. Hartelijke ontvangst door de gastvrouw, de bediening was vriendelijk en correct, ondanks de drukte op zaterdagavond. De Spaanse huiswijn (Enterizo) is goed van kwaliteit. Prima drie-gangenmenu , heerlijk gegeten. Een gezellige zaak, waar je graag terugkomt.

Gegeten op 1 november 2014

toniaad

Hier voor een snelle hap gegeten tijdens het Kunstweekend. Goede hamburger, prima frieten, lekkere salade, vriendelijke en correcte bediening, ondanks de drukte. Dit alles werd begeleid door de rode huiswijn, een Chileense Merlot, erg lekker! Natuurlijk was het een herrie-tent, maar wel heel gezellig. We komen hier wel weer terug.

Gegeten op 26 oktober 2014

toniaad

's Middags hier op het gezellige terras aan het water in de zon een biertje gedronken. We vroegen de kaart om vast inspiratie op te doen, waarna we verder de stad in gingen. Terug naar 'Onder de Kelders', omdat dat terras bleef 'trekken'! Omdat we voor de 'Black Angus Beef' kwamen, bestelden we vast een bijpassende fles wijn, Mas Rabel 2012, een kanjer voor € 18,50 per fles, waar vind je dat nog? Jammer dat de wijn erg warm was - volgens het meisje dat ons bediende was de koeling uitgevallen. Dan maar 20 minuten in de koelkast, die het nog wel deed.... Wél kregen we allebei een heerlijk glas koud water, ongevraagd! Daarna hebben we genoten van alles, de biefstuk, die botermals was, de verse frieten, de salade met een heerlijke dressing, en niet te vergeten: de uitstekende bediening! Jammer dat het zo ver weg is, (we waren hier gekomen met een treinkaartje van Blokker) , anders zouden we hier volgende week weer zitten. Maar, we komen beslist terug, zo'n adres blijft in je geheugen gegrift!

Gegeten op 30 september 2014

toniaad

Nog net een plekje op het terras met dit prachtige weer, dat is al bijzonder.
Wat een gezellige en gastvrije ontvangst! We kozen als voorgerecht een uitgebreide anti-pasta met knapperig verse broodjes en een voortreffelijke Verdecchio als huiswijn, heel verzorgd en lekker. Ook het hoofdgerecht, een mooi rood gebakken tournedos en de lamsbiefstuk waren onovertroffen en de rode Negro Amaro was een geweldige keus. Hier kom je gewoon snel terug, een feest om hier te zijn!

Gegeten op 18 september 2014

toniaad

Vanwege een familie-reünie hier gegeten. Drankjes op een zonovergoten terras, waarbij de Spaanse huiswijn niet in de smaak viel, jammer. Het 3-gangendiner was echter perfect en de bediening vriendelijk en correct. Feestelijk gedekte tafel, vorstelijke wijnen uit Chili en Australië in mooie grote wijnglazen begeleidden de gerechten, die stuk voor stuk prima waren bereid. Dit restaurant is een aanrader, ook voor een groep van 12 personen!

Gegeten op 11 september 2014

toniaad

Tijdens familie-reünie hier 'geland' voor de lunch, op het prachtige Landgoed Schovenhorst.
Vriendelijke mensen, vlotte bediening, heerlijke broodjes, bijv. geitenkaas met honing, en niet te vergeten: een heerlijke Sauvignon uit Chili als huiswijn! Hier ga je met een tevreden gevoel vandaan!

Gegeten op 11 september 2014

toniaad

Vanwege een fietsarrangement hier geslapen en gegeten. Alles is hier schoon en verzorgd. Personeel bijzonder attent en vriendelijk. Het eten is lekker, goede malse biefstuk, prima frieten,
verse salade en natuurlijk: de onvolprezen appelmoes met 'de kers'. Uitstekende wijnen op de kaart. Kortom, we komen hier zeker terug, ook vanwege de prachtige fietstochten naar de Weerribben en Giethoorn. Top!

Gegeten op 7 september 2014

toniaad

Met prachtig weer op het terras neergestreken, lekker in de zon.
De meisjes in de bediening waren bijzonder vriendelijk. We wilden een spek-pannenkoek bestellen, maar er waren slechts spek-pannenkoeken met ardennen-ham. We lieten ons overhalen. maar:
voor mij als 'ervaren pannenkoekenbakker' is er maar één spek-pannenkoek, en die wordt gebakken met Nederlands ontbijtspek! Aan de randen was de pannenkoek prima gaar en het beslag perfect van smaak, maar in het midden was hij niet gaar. Jammer, we hadden 'm terug moeten sturen, maar we hebben het niet gedaan, ik denk vanwege de sfeer op het terras en het mooie weer. Later hoorden we, dat ze geen spek gebruiken vanwege een slechte afzuiging van de wasemkap in de keuken. Dus lieve mensen van Het Vuursche Bos, doe er iets aan en ga weer echt spek gebruiken (en een betere afzuiginstallatie). En, nog een tip, de stoelen op het terras zijn doorgezakt en dus aan vervanging toe! De volgende keer hoop ik een hoger cijfer voor het eten te kunnen geven!

Gegeten op 4 september 2014