van toniaad

toniaad

Neergestreken voor lunch op het gezellige zonnige terras, maar al snel naar binnen vanwege de koude wind. Glaasje prima chardonnay wel aan de dure kant (€ 4,-). We kozen de saté van ossenhaas met frites en salade, altijd goed toch? Jammer, de 'ossenhaas' was niet wat we ervan verwachtten, taai vlees, dat hebben we niet eerder meegemaakt. De frieten waren oosters gekruid, zonde! Niet geklaagd vanwege onze trouwdag, maar ik zal het er nog wel eens over hebben met de bediening. Want we blijven wél komen.

Gegeten op 24 april 2015

toniaad

Hier met zes personen gereserveerd. Ruime tafel, gezellige bediening, uitstekende franse huiswijn, zowel de Chardonnay als de Merlot. De verschillende 3-gangenmenu's waren goed en leuk verzorgd. Echt een aanrader aan de haven van Oudenbosch!

Gegeten op 19 april 2015

toniaad

Voorafgaand aan de musical 'Moeder ik wil bij de revue' hier gegeten. De ontvangst door de dames was vriendelijk maar wel erg amicaal. We kozen voor het 3-gangenmenu met een fles prima huiswijn (Merlot) uit Argentinië. Geen kraanwater helaas, wel een fles voor € 5,50, jammer. Lekker vers stokbrood met doorsnee kruidenboter. Redelijke biefstukken met flinke zak Vlaamse frieten. We vonden de prijs van het menu aan de hoge kant (€ 34,50). Al met al een aardige entree voor een feestelijk avondje uit.

Gegeten op 3 maart 2015

toniaad

Met drie personen gereserveerd via Iens, de negen gerechtjes in drie gangen. De zaak zat gezellig vol en toch geen 'herrietent'. We konden gezellig met elkaar bijpraten, dat is prettig, vooral als je elkaar lang niet gezien hebt. Een goed idee van de charmante gastvrouw was de begeleiding van dit alles, een voortreffelijke Chardonnay uit Australië, tikje 'houtopvoeding' en toch heel fris en vol van smaak. Dit restaurant kon wel eens de 'topper' van Naarden worden!

Gegeten op 20 februari 2015

toniaad

Alleen het knapperige brood met kruidenboter (van echte boter)! was al een verrassing, en de karaf water die direct werd neergezet. Het was een drukke vrijdag, waarop alle gasten geen probleem hadden met de sneeuwblubber buiten. Binnen was het warm en gezellig. Onze gastvrouw Leonie is op haar taak voorbereid. Ze geeft vakkundig en boeiend uitleg over het geserveerde. We kozen het drie-gangenmenu, begeleid door een aangenaam frisse Grüner Veltliner. Eigenaar en chefkok Menno maakt van alles een plaatje, daarbij geassisteerd door zijn vrouw Monique. Wat zijn we blij met zo'n restaurant in Bussum. Ook buiten 't Gooi weet men deze uitstekende zaak te vinden! We gaan hier zeker snel weer terug.

Gegeten op 30 januari 2015

toniaad

We hadden nog een AH/Ienskaart over. Deze keer zaten we in de serre, beetje rumoerig, maar dat mocht de pret niet drukken. De gerookte zalm met ei op toast was voortreffelijk en de sliptongetjes prima gebakken. De Colombard (Gascogne) een uitstekende combi! Een lekkere bak knapperige franse frietjes met een schaaltje frisse salade: wat wil een mens nog meer? Alles is hier goed en de dames en heren van de bediening zijn bijzonder vriendelijk en niet opdringerig. Karaf gratis kraanwater is ook heel gastvrij. Nagerecht met drie bollen ijsassorti met slagroom en we gingen voldaan naar huis. Ik geef niet snel drie tienen, maar 11 hadden ze niet...

Gegeten op 26 november 2014

toniaad

Voordat we naar 'Herman' gingen in Carré hier met drie personen heerlijk gegeten. Nogal rumoerig, maar daar merk je boven in het restaurant weinig van. Leuke gastvrouwen, die vriendelijk en attent bedienen.
De 'Jaren' tomatensoep is een aanrader en de geitenkaas in filot-deeg overheerlijk. Als hoofdgerechten kozen we een wild-zwijnpastei met een prachtig blader(dak)deeg, alsmede de beroemde Angus biefstuk, een mooi sappig stuk vlees, prima 'rare' gebakken. We kozen hierbij i.p.v. huiswijn een voortreffelijke Cabernet Sauvignon uit Chili van het huis Miguel Torres. Miguel Torres is een telg uit de beroemde Spaanse familie, die in 1979 in Chili een onbewerkt stuk grond kocht van 200 ha. Hier importeerde hij wat Spaanse wijnstokken en leerde de Chilenen hoe je een klasse-wijn maakt. Eén van die wijnen, op hout gelagerd, kwam terecht bij'De Jaren'. Hij heet Santa Digna, is 4 euro duurder dan de huiswijn, maar je vergeet 'm nooit meer! De karaf water was gratis en de salade van het buffet ook, met een heerlijke dressing. Blij verlieten we om half acht het pand om op tijd bij 'Herman' te zijn. Alleen al voor de wijn kom je hier terug!

Gegeten op 11 november 2014

toniaad

Hier gegeten met 15 personen. Hartelijke ontvangst door de gastvrouw, de bediening was vriendelijk en correct, ondanks de drukte op zaterdagavond. De Spaanse huiswijn (Enterizo) is goed van kwaliteit. Prima drie-gangenmenu , heerlijk gegeten. Een gezellige zaak, waar je graag terugkomt.

Gegeten op 1 november 2014

toniaad

Hier voor een snelle hap gegeten tijdens het Kunstweekend. Goede hamburger, prima frieten, lekkere salade, vriendelijke en correcte bediening, ondanks de drukte. Dit alles werd begeleid door de rode huiswijn, een Chileense Merlot, erg lekker! Natuurlijk was het een herrie-tent, maar wel heel gezellig. We komen hier wel weer terug.

Gegeten op 26 oktober 2014

toniaad

's Middags hier op het gezellige terras aan het water in de zon een biertje gedronken. We vroegen de kaart om vast inspiratie op te doen, waarna we verder de stad in gingen. Terug naar 'Onder de Kelders', omdat dat terras bleef 'trekken'! Omdat we voor de 'Black Angus Beef' kwamen, bestelden we vast een bijpassende fles wijn, Mas Rabel 2012, een kanjer voor € 18,50 per fles, waar vind je dat nog? Jammer dat de wijn erg warm was - volgens het meisje dat ons bediende was de koeling uitgevallen. Dan maar 20 minuten in de koelkast, die het nog wel deed.... Wél kregen we allebei een heerlijk glas koud water, ongevraagd! Daarna hebben we genoten van alles, de biefstuk, die botermals was, de verse frieten, de salade met een heerlijke dressing, en niet te vergeten: de uitstekende bediening! Jammer dat het zo ver weg is, (we waren hier gekomen met een treinkaartje van Blokker) , anders zouden we hier volgende week weer zitten. Maar, we komen beslist terug, zo'n adres blijft in je geheugen gegrift!

Gegeten op 30 september 2014