a TripAdvisor company

van SwedishChef

SwedishChef

Origineel restaurant met prettige bediening en goede gerechten. Dat is een compacte manier om te zeggen dat we met ons gezin hier een prettige avond hebben gehad. De ontvangst is hartelijk en we hebben heel de avond het gevoel gehad dat we in de watten gelegd werden. Het restaurant heeft een eind jaren vijftig inrichting en dat past mooi bij de vorm van het gebouw en het uitzicht.
De koffiechocoladetaart was zeer lekker. Leuk, fijn, gezellig.

Gegeten op 11 april 2015

SwedishChef

Even met z'n tweeën een snel broodje hamburger gegeten. Derde of vierde keer dat we hier nu zijn.
Bediening was nog beter dan de vorige keren: vriendelijk, attent, snel. Hamburgers, salade en aardappels zijn prima. Ik blijf een beetje twijfelen over de prijs: 36 euro voor twee gerechten (salade en aardappeltjes zijn extra) met in totaal 3 drankjes vind ik toch net wat aan de hoge kant.
De tafeltjes staan wat dicht op elkaar.

Gegeten op 8 maart 2015

SwedishChef

Lunch met het gezin. Relaxed sfeertje door gedempt licht en gedempte muziek. Onthaastend.
Het eten was lekker. Iets meer aandacht van het personeel wordt op prijs gesteld.

Gegeten op 16 februari 2015

SwedishChef

Bijna 20 jaar na ons afstuderen komen we nog elke eerste vrijdagavond van de maand bij elkaar. Dit keer voor het eerst bij Poolcafe Delfshaven. Ik liep er eerst voorbij omdat het menubord buiten onmogelijk van een poolcafe kon zijn dacht ik. Eenmaal binnen moest ik even wennen aan de ambiance maar het werd al snel gezellig. Na een kwartier had ik al het idee dat ik hier al jaren kom. Gemoedelijke bediening, verschillende belgische bieren, lekkere muziek.
Een van de vrienden had het geregeld en het leek of we een soort arrangement hadden: eettafel met dartbaan en pooltafel. De homemade burgers waren zeer goed met een mooi geroosterd broodje en de bijgeleverde frieten dan wel niet homemade maar wel prima gebakken. Groenten waren er verder niet bij maar ik kan me niet herinneren dat mijn borrelvriendjes die ooit opaten bij een vrijdagavondborrel. Lekker ! !
Het werd een mooie avond met een beetje poolen, beetje darten, beetje kletsen. Ik rook niet maar de rookruimte zag er van afstand uit als een belevenis op zich: verhoogd achter rookglas met een huiskamersfeer door bankstellen en schemerlampen. Ook een prettige frequentie van informeren of er nog wat te drinken moest komen. O ja: de koffie is een zeer zeer prettige verrassing. Zeldzaam goed. Hier gaan we nog vaak terugkomen.

Gegeten op 13 februari 2015

SwedishChef

Dit is mijn favoriete restaurant omdat alles klopt: prettige ontvangst, attente bediening, originele inrichting en een frequent wisselende kaart met heerlijke gerechten.
Ook het meedenken met de voorgerechten voor de kinderen wordt zeer gewaardeerd. We zijn nu vier keer geweest en elke keer ben ik weer verrast over het fantastische vegetarische gerecht.
De tafels wiebelen een beetje maar gek genoeg heb ik daar helemaal niets meer van gemerkt vanaf het moment dat de eerste gangen op tafel kwamen.
Neem een warm vest mee voor het geval je 's winters bij de toegangsdeur zit.
O ja, de achtergrondmuziek is ook perfect en wat fijn dat je per mail kan reserveren en wat doordacht dat er in noodgevallen ook potloodjes en kleurplaten voorhanden zijn. Helemaal geweldig.

Gegeten op 1 februari 2015

SwedishChef

Vriendelijke ontvangst en gastvrije gastvrouw (eigenaar?). Redelijk gezellig decor. Ik heb een soep en een pizza gegeten. Waren allebei redelijk. De bediening vond ik vriendelijk en met een goede intentie.

Gegeten op 29 januari 2015

SwedishChef

Wat een aanwinst. De inrichting is fris, creatief en gezellig tegelijk. De ervaren bediening is gastvrij en ontspannen en de jongere garde doet zichtbaar zijn/haar best. Met 3 maal kip voor de kinderen , eenmaal de vis voor vrouwlief en voor mijzelf de vegetarische schotel konden we spreken van een uitgebreide steekproef. Het was heerlijk. De nagerechten waren speels en vol van smaak en de kinderen lepelden verguld hun kindercappucchino naar binnen.
Een fijne avond uit voor een schappelijke prijs. We willen hier nog wel eens eten.

Gegeten op 19 januari 2014

SwedishChef

Ons eerste bezoek was al weer bijna 2 jaar geleden. Deze keer was het nog beter dan toen: hartelijke ontvangst bij binnenkomst, nog steeds het prettige meubilair en de lekkere welkomsbroodjes met amuse. Meestal nemen we bij dit soort restaurants een 4 of 5 gangen verrassingsmenu maar het 3 gangen lente menu sprak ons dit keer ook wel aan. De entrecote was zo lekker gegrild alsof we op een superbarbequefestijn aanwezig waren. In tijden niet zo voldaan van tafel gegaan en toch slechts 80 euro voor 2 personen. Super.

Gegeten op 2 maart 2014

SwedishChef

Kom ik hier nu al meer dan 10 jaar, 15 jaar of 20 jaar? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik nog steeds gelukkig word van Rotown. Het decor is zo uniek en 'warm', alsof je in Frankrijk in een tuinrestaurant zit in augustus. Bediening vind ik altijd prettig: snel, accuraat en toch relaxed. Aangezien m'n vriendjes allemaal vleeseters zijn, vind ik het mijn morele plicht om iets vegetarisch te bestellen. Over het algemeen is dat bij Rotown prima te doen maar de falaffelburger maakte me heel niet enthousiast. Desondanks toch weer een prima avond.

Gegeten op 10 januari 2014

SwedishChef

Verrassende omgeving met een kleine gegraven plas waar zomers op gewaterskied kan worden. Mooi restaurant met gezellige inrichting. Ik was hier met mijn werk en dan staat eigenlijk altijd een buffet op het menu. Dit buffet was hier bij Down Under verrassend goed: veel vis en goed vlees. Prettige bediening en lekkere wijn. Als dit in de winter al zo'n feest is dan moet het zomers op het terras met uitzicht op de waterskiërs helemaal perfect zijn.
Parkeerruimte was wat krap.

Gegeten op 16 december 2013