a TripAdvisor company

van Leonie

Leonie

Met familie hier al meerdere malen gegeten met een grote groep. Het is altijd ontzettend goed geregeld, vriendelijke bediening en goed eten! Van de vorige keer kan ik me de mosterdsoep in mooie glaasjes herinneren, het vispotje dat goed op smaak was en dat er goed gegrilde groenten werden geserveerd als bijgerecht. De ambiance is top! Knus en gezellig zitten binnen in de molen en buiten een groot terras.

Gegeten op 5 juli 2014

Leonie

Gisteren hier een hapje gegeten. Carpaccio was goed, mooi zacht vlees. Garnalen waren ok, beetje basic, grillen met olie en wat knoflook en dat is het wel zo'n beetje. De avocado salade bestond uit rucola, tomaten en komkommer. Geen avocado. Na dit te hebben aangegeven kreeg ik een halve avocado in blokjes erbij. Tsja. Mijn overbuurman had een schnitzel, die was 'Wel ok'.

De bediening was aardig, maar het kostte ons moeite om een drankje te bestellen en te vragen of we de kaart mochten zien. Al met al dus vrij matig. De enige reden dat we hier naartoe gaan is de locatie. Net buiten de stad, op 10 minuten rijden, gratis parkeren voor de deur en toch het gevoel hebben dat je even weg bent. Toch wordt het op deze manier minder aantrekkelijk om de tocht te maken.

Gegeten op 1 augustus 2014

Leonie

Het is allemaal wel prima, maar ook niet meer dan dat. De bediening is aardig, maar weinig professioneel. We moesten af en toe zwaaien om contact te maken.

We waren geïnteresseerd in de daghap: garnalen in chilisaus, maar ze kon ons niet meer vertellen dan wat op het bord stond: garnalen in chilisaus. Eigenlijk begreep ik dat ook wel toen we het gerecht kregen: inderdaad het waren garnalen in chilisaus en eigenlijk is daarmee ook alles gezegd. Lijkt alsof er niet erg veel aandacht aan is besteed, gewoon wat in de pan mikken, van die zoete chilisaus erbij en Klaar!

Nouja, dat dus! Prima hoor om te gaan eten als je in de buurt zit, maar ook niet meer dan dat.

Gegeten op 7 juni 2013

Leonie

Nog steeds zijn er maar weinig sushi restaurants in Groningen, dus deze zaak is zeer, zeer welkom! Kwaliteit van de vis is goed, geen echte topkwaliteit ofzo, maar wel duidelijk een niveau beter dan de gemiddelde all-you-can-eat tent. Alle gerechten komen in een fijn tempo op tafel te staan en ook de presentatie is dik in orde. Lekker groot glas wijn erbij (allemaal niet te karig) maakte de avond compleet.

Bediening is vriendelijk en correct, kan je alles vertellen over de gerechten, het concept, helpt je met je jas, etc. Grote plus: ze bezorgen de sushi ook bij je thuis en ook dat is super verzorgd. Ja, ik ben fan ;)

Gegeten op 23 mei 2013

Leonie

Als voorgerecht een broodje kruidenboter waar net even meer aandacht aan is besteed, dan gebruikelijk (je proeft de verse kruiden). Als hoofdgerecht een Mexicaanse wrap met guacamole, niet al te moeilijk of verfijnd, maar gewoon lekker, een zeven dus naar mijn mening.

Wel fijn dat je ook kleine porties kunt bestellen, dat is genoeg voor mij en het maakt het allemaal nóg goedkoper, dan het al is (ik betaalde maar 7,50 voor mijn wrap.)

Dit is een perfecte tent wanneer je even snel een hapje wilt eten en eens niet gek veel geld kwijt wilt zijn. Een gemoedelijke (kroeg)sfeer en vriendelijke bediening!

Gegeten op 1 juni 2013

Leonie

Nog altijd de beste Thai van Groningen. Af en toe is het erg druk en dan kan de bediening het even niet zo goed aan, maar ze blijven ten allen tijden vriendelijk en doen hun uiterste best voor je. Wanneer je op rustige tijden komt eten is er altijd tijd voor een praatje en advies over het eten. Gerechten zijn simpelweg onverbeterlijk, nergens beter gegeten dan hier zelfs niet ín Thailand zelf. Door dit restaurant ben ik een fervent liefhebber van de Thaise keuken! Dikke duim omhoog voor alle jaren (bijna 10?) dat ik hier nu vaste gast ben :)

Gegeten op 14 juni 2013

Leonie

Het eten was heerlijk, vooral de Kufta Buhna viel goed in de smaak, daarvoor zou ik nog wel eens terug willen komen (afhalen). Ook het voorgerecht van gefrituurde groenten en samosa met het sausje was prima. Verder een ruime hoeveelheid raita en papadam, naan brood etc.

Het enige echt jammere was dat onze serveerster halverwege ineens wegging en dat onze verdere wensen die we met haar hadden besproken niet waren doorgegeven. Sowieso hadden we toen zij weg was het idee dat we aan onze lot overgelaten werden. De tent was verder ook leeg en het leek wel alsof ze achter in de keuken vergeten waren dat er nog gasten zaten. Beetje vreemd..

Gegeten op 16 juni 2013

Leonie

Ik kan die garnalenkroketjes maar niet uit mijn hoofd krijgen. Verrassend goed! Ook een fijne sfeer, minder schreeuwerig dan de doorsnee cafetaria. Aardig personeel.

Gegeten op 19 januari 2013

• Uitstekend

Al vrij snel komen onze voorgerechten op tafel. Er is zorg besteed aan de opmaak van de borden, dat maak je niet vaak mee in een eetcafé! Mijn gerookte zalm ligt op een rond taartje van rode biet. De combinatie is zacht en fris van smaak. Toch krijg ik spijt van mijn keuze wanneer ik de rillettes van gans proef van mijn overbuurman. Wát een volle smaken!
De malse pepersteak van de grill met een rozetje kruidenboter is prima bereid en medium-rare zoals gevraagd. Meer valt er niet over te zeggen. Prima, maar zo’n steak kun je thuis ook wel prepareren. Het gefrituurde courgette reepje is een mooie eye catcher, maar voegt weinig toe qua smaak. Als nagerecht neem ik het chocoladetaartje waaruit inderdaad een heerlijke vulling loopt bij het opensnijden. Mjum!
Ik geef een uitstekend voor de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Een driegangenmenu voor 21 euro en dan dít op tafel weten te zetten, dat kan niet anders dan uitstekend genoemd worden.

• Uitstekend

Het restaurant heeft een moderne Mediterrane uitstraling: olijfgroene banken, stevige houten tafels met verse bloemen en een blinkende open keuken. Ik doe mijn best kritisch te blijven, maar stiekem ben ik na de twintig maanden op de fles gerijpte cava al om. Deze prikkelt aangenaam fris op de tong.
Bij Voilà geen keuzestress. Alle gasten eten hetzelfde 5-gangenmenu voor 32,50 euro, al kan dit menu naar wens worden aangepast. Na een: ‘laat alles maar doorkomen’ worden we de rest van de avond om de oren geslagen met goddelijke gangen en even zoveel bijpassende wijnen. We beginnen met olijven en dun gesneden gedroogde worst. Daarna volgen geconfijte en huisgerookte ganzenborst met knapperige spekjes en Melba toast. De rookoven staat buiten op het terras. De pompoensoep wordt geserveerd in een grote kom waaruit we zelf mogen scheppen. Het hoofdgerecht is zwijn met spruitjes stamppot waarin tot onze verrassing hele spruiten zijn verwerkt. De rode portsaus is buitengewoon vol van smaak en geeft het gerecht een stevig karakter.
Het dessert wordt begeleid door een donkerpaars gekleurde Malbec met de smaak van zwarte bessen en chocolade. Samen met de vier verschillende kazen, walnoten en gedroogde pruimen is het de perfecte afsluiting van een gevarieerde avond.