Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Sophia R

Sophia R

Een prachtige zondag om te lunchen bij Breakers. Ondanks veel rumoer is en blijft de de ambiance fantastisch.
We kiezen van de kaart die het formaat van een kleine tv gids heeft gekregen en die bovendien volgepropt is met advertenties van leveranciers wat het geheel er niet overzichtelijker op maakt. Diverse pagina's zijn los gescheurd en ronduit smoezelig. De Thaise soep met kleine stukjes gamba is prima. De salade Breakers is voorzien van zoveel kerrie mayo dat het gerecht gereduceerd wordt tot een kleffe hap met hier en daar een mini stukje gerookte zalm. We missen er een lekker stukje brood bij en dus voor 14,- euro nog een sandwich besteld. Prijzen zijn stevig. Dat schraalhans hier niet alleen in de keuken regeert blijkt wel uit het feit als we na de rekening van 220,- met z'n vieren om een uitrijkaart van het (eigen) parkeerterrein vragen. De bolleboos bij de receptie is onverbiddelijk en rekent hier 6 euro voor. De ons toegevoegde opmerking is veelzeggend.. " We krijgen hier inderdaad veel klachten over maar het is nou eenmaal de uitdrukkelijke wens van de directie!'
Wij zijn weer even genezen..

Gegeten op 13 juli 2014

Sophia R

Vanmiddag ter ere van een promotie weer eens geluncht bij dit prachtige restaurant aan de Blauwpoortsbrug. We begonnen met mooi dungesneden zeeduivel en gerookte paling. Als tussengerecht heilbot met rode biet. Fazant, gebraden op karkas en daarna langzaam gegaard als hoofdgerecht. Ondanks de drukte opereerde de bediening zeer professioneel en serveerde een naadloos passend wijnarrangement. Het dessert hebben wij overgeslagen en ingeruild voor koffie. Met een voldaan gevoel keerden wij huiswaarts! Wat en heerlijke middag..

Gegeten op 13 november 2013

Sophia R

Op een stormachtige avond kwamen we letterijk aanwaaien bij Seinpost. We kozen voor het menu en genoten van langoustines, oester met kaviaar, mul, kalf en ganzenlever. Alles kraakvers en mooi bereidt. De inrichting begint wat sleets te worden maar de 'Cuisine de la Mer' presteert nog steeds uitstekend. Bediening is attent en vult zelfs de parkeermeter bij. Mooie maar prijzige wijnkaart waarin volop gestreept is. Again going strong!

Gegeten op 29 oktober 2013

Sophia R

De lovende recensies in de bladen verleidden ons tot een bezoek aan dit prachtige etablissement. De entree is imposant met valet parking en keurige begeleiding naar tafel door de charmante gastvrouw. Het is even studeren op de ruim voorziene kaart waar je gerechten zowel los als in Menu kan verkrijgen. Hoogtepunten waren wat mij betreft de geroosterde langoustine met currycreme en de tarbot in bruine boter. Mooie gerechten uit de keuken van Chef Bijdendijk. Dissonant in het geheel was echter het gebrek aan uitstraling van de bediening die ondanks (of dankzij? )ruime aanwezigheid zonder structuur leek te opereren. De maitre liet zich heel kort even zien om zich daarna terug te trekken en de wijnen over te laten aan de assistent sommelier die bij het toelichten van de wijnen ter tafel telkens niet veel verder kwam dan het hakkelend voorlezen van het etiket en binnensmonds iets te mompelen over kruidigheid.
Als je deze prijzen hanteert zijn de verwachtingen hoog en moet alles gewoon kloppen.

Gegeten op 3 november 2013

Sophia R

Benieuwd naar het 'nieuwe concept' togen we naar de Sophialaan. Ontvangst aan de hippe bar met een glaasje bubbels en brood geserveerd in een papieren zak. In het restaurant is het door de drukte en akoestiek lastig converseren aan de linnenloze tafel. De gerechtjes, gepresenteerd op servies van de blauw gele gigant uit Zweden komen in vlot tempo door. Zo vlot dat er ingredienten regelmatig vergeten worden. Toch proef je dat de Chef eersteklas inkopen lijkt te doen. Als je een beetje trek hebt kom je via vier gangetjes alsnog aan de zestig euro's. Tel daarbij op een pittig geprijsd flesje wijn, water en koffie toe dan weet je na de rekening dat die in ieder geval nog prima in het oude concept past..

Gegeten op 15 oktober 2013

Sophia R

Je waant je in het meatpacking district in NY als je aankomt bij deze zaak van Mario Ridder. Zoals het een nieuw etablissement in deze stad betaamt natuurlijk vanaf dag 1 gelijk bomvol. Dat gaat een beetje ten koste van de aandacht het bedienend personeel dat door de drukte chaotisch opereert. Het voorgerecht 'Texas vs Peking' schept verwachtingen die het niet helemaal waarmaakt en vijf stukjes boerderij kip voor 25,- is gewoon te duur maar de praktisch zonder saus gepresenteerde Ossenhaas is botermals en de Cote de Boeuf mooi van smaak. Nu het brood gewoon standaard serveren en we komen weer vrolijk terug.

Gegeten op 30 oktober 2013

Sophia R

Op naar Kruiningen voor een culinair intermezzo ! Na de hartelijke ontvangst met prachtig amuses werden we zes gangen op en top in de watten gelegd. Wijnarrangement naadloos passend bij de gerechten werd vol passie toegelicht door de talentvol sommelier van het jaar. Iedere gang is een signature dish, gepresenteerd op het mooiste servies wat er te koop is. Tuurlijk je moet houden van de serene rust die er heerst en de afstandelijkheid van de bediening maar de gastvrouw straalt de oprechte interesse en warmte uit die je bij de absolute top mag verwachten. Na een heerlijke overnachting werden we 's morgens verrast met een mooi ontbijt en hadden we weer volop 'culinaire energie' getankt om de terugreis richting randstad te aanvaarden...

Gegeten op 3 oktober 2013

Sophia R

"Had u gereserveerd en zo ja onder welke naam?" bitste het jonge meisje die met haar armen over elkaar voor de deur stond als ware zij een poortwachter die het fort aan het bewaken was.. eenmaal binnen werden we verrast met enkele (piep) kleine maar heerlijke mondvermaakjes uit een doosje. Het bijna dwangmatig aanprijzen en verkopen van een extra gang gebakken oester bij het aperitief nadat wij onze menukeuzes al hadden doorgegeven mag voortaan achterwege blijven wat ons betreft. Ontspannen, bijna huiselijke ambiance in een leuk oud pand maar naar mate de avond vorderde werden door de lichtval de gerechten moeilijker te onderscheiden op het donkere servies. Van het menu blijft ons de tartaar van makreel het meeste bij. Prima wijnsuggesties. Prijzen stevig.

Gegeten op 8 september 2013

Sophia R

Benieuwd naar de kunsten van de nieuwe Chef togen wij op een mooie zondagmiddag naar Overveen. De zon scheen en we mochten zowaar plaatsnemen op het heerlijke terras met fantastische zit aan het duinmeer. De maitre was op een welverdiende vakantie maar de honneurs werden uitstekend waargenomen door de Patron zelve. We gaven de Chef de vrije hand en dat pakte prima uit. Alleen de kreeft had een beter lot verdiend dat geserveerd te worden met taugé en pindasaus.. Uitstekende service en uiteraard één van de mooist gevulde kaaswagens van het land. De prijzen zijn stevig maar overeenkomstig het gebodene. We komen graag weer.

Gegeten op 11 augustus 2013

Sophia R

Even een weekendje ertussen uit en op naar Texel! ..Van intimi al heel veel goeds gehoord over Jef en zijn brigade en onze hoge verwachtingen werden overtroffen! Van de zeer ontspannen en relaxte ontvangst in een prachtige ambiance wat de échte topzaak onderscheidt tot de mooi gestylde kamers, het diner en het fenomenale ontbijt.. Zo veel zorg en passie, kraakverse ingredienten waarbij de meerdere bereidingen van Texels lam werkelijk memorabel waren, ruimhartig geschonken wijnarrangement en dit alles geserveerd met een glimlach die wij op ons gezicht kregen toen we de rekening zagen...
Dit alles is de reis meer dan waard! Benieuwd wat de 'bandenmeneer' hiervan te zeggen heeft ..

Gegeten op 7 juli 2013