Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van maanman

maanman

Op de laatste dag van onze vakantie wilde ik kip met patat eten. we kwamen uit bij een zo goed als leeg terras, maar vooruit, de zon scheen er nog net. Als het terras lekker vol zit is het best een aardig plekje om wat te eten, wel vlak bij de uitvalsweg. Bij het bestellen van het halve haantje bleek dat deze uitverkocht was. Dat hoor je natuurlijk te vertellen voordat de glazen drank ingeschonken zijn. De ober reageerde chagrijnig op mijn teleurstelling. De ober had er sowieso geen zin in. Uiteindelijk nam ik kipvleugeltjes die redelijk smaakten. mijn vriendin nam kipsate. Dat was echter van zulke erbarmelijke kwaliteit dat ze het grootste deel liet staan: veel zeen, weinig vlees. Aardig was nog wel dat je er een schoteltje echte groente bij kreeg in plaats van standaard sla. En redelijk betaalbaar. We waren met z'n tweeën inclusief drank 30 euro kwijt. mijn gerecht had wel een 7 verdiend, ook gezien de prijs/kwaliteit verhouding, maar de saté van mijn vriendin niet meer dan een 3. Dat is gemiddeld een 5. Je kunt hiervoor niet te veel geld aardig eten, maar ik raad aan de saté te mijden. Dat raad ik ook de restaurateur aan, óf gewoon goed vlees óf geen sate aanbieden. Dan hadden ze een beter cijfer kunnen verdienen.

Gegeten op 3 juli 2014

maanman

Hier hebben we heerlijk gegeten. Uit de originele kaart kozen wij Spies ossenhaaspuntjes, huisgemaakte marinade, pittige knoflooksaus. Goeie bediening en een uiterst aardige eigenaresse die een praatje kwam maken. Ook volgens een toevallige voorbijganger in Eerbeek aangeprezen als het beste restaurant van Eerbeek. wij geloven haar. Leuke plek ook zo'n oude korenmolen. Hier gaan we nog eens terug als we in de buurt zijn.

Gegeten op 1 juli 2014

maanman

Leuk eetcafe al eerder een keertje lekker binnen gegeten, nu op het terras. Allebei Australische scharrel biefstuk. Een flink stuk vlees met een onduidelijke niet echt lekkere vleessmaak en harde niet eetbare stukjes spier in het vlees, een minimaal beetje sla op het bord als groenten. Patatjes wel lekker bruin gebakken, sausje over biefstuk ook goed van smaak, maar dit kon de teleurstelling over deze voorgeschotelde de maaltijd niet verhullen. Een vorige keer hier wel lekker gegeten, wordt er nu bezuinigd op de kwaliteit van het vlees omdat er toch alleen maar toeristen komen in deze tijd? Waarom niet een iets kleinere biefstuk en dan goeie kwaliteit? Waarom niet een klein beetje groente erbij, in plaats van een 'vlek' slablaadjes? Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.

Gegeten op 2 augustus 2014

maanman

Een paar weken geleden op de laatste zondag dat het het heel lekker weer was op het gezellige Doelenplein gegeten op het terras van Lef. Een jaartje terug heerlijk gegeten, maar nu vonden we het allebei niks. We hadden een witvisschotel, ik dacht met kabeljauw, wat groenten en wat stukjes aardappel. De vis was stug, een stukje prei was niet door te snijden met het botte mes, maar er was ook niet door te komen met je tanden. Er zat ook nog een stuk groente, waarvan ik niet zeker meer de soort weet, misschien was het artisjok, gesneden in een kwart, maar het was oneetbaar alleen maar stronk. We vonden het niet lekker en het was veel te weinig en dat voor 17,50. Mijn vriendin die dit soort dingen nooit zegt, was zelfs zo teleurgesteld dat zij degene was die het zei tegen de restaurateur. Die nam het serieus op, bleef netjes en aardig, liet de betaling van de drankjes achterwege, maar wij gaan toch niet meer terug daar om wat te eten. Voor een drankje op het Doelenplein komen we nog wel een keer terug.

Gegeten op 9 september 2012

• Goed

• Goed

In eerste instantie lijkt het een gemiddeld snackbarretje, maar deze aan het station gevestigde lunchroom, verbergt wat verrassingen. Twee dames die er echt zin en er wat leuks van maken. Wij hadden geen trek in zoet, maar de zelfgemaakte taarten zagen er heerlijk uit. Op zondag werd er geen dagverse soep geserveerd, hetgeen jammergenoeg leidde tot de enige teleurstelling. De kippen en groentensoep leken gewoon uit een blik te komen. Een beetje verse kruiden helpt dan niet. De € 4,50 (f 9,95) voor het soepje was verre overpriced, anders had ik niet eens genoemd. Jammer, want de panini die we in meeneemverpakking meekregen was werkelijk heerlijk (en nog warm in de trein) en zijn geld dubbel en dwars waard. Leuk zicht op de weg en treinen. Aanrader toch!

• Redelijk

Mooi oud pand uit 1865, met allerlei antiek meubilair. Alleen wat gedronken tijdens een wandeling. Lekkere cafe macchiato en kop thee ziet er verzorgd uit, kannetje heet water, schoteltje om je zakje te dumpen. Redelijk snelle bediening, alleen jammer dat ze wat ongeinteresseerd overkomen. Geen gevoel dat je een welkome gast bent.

• Redelijk

Vooral: prachtig oud gebouw (voormalig treinstation), heerlijk om te zitten. Koffie goed en warme chocolademelk ook. Bediening alert en vriendelijk. Niet gegeten, dus geen mening daarover. Wel een leuke plek om even te zitten voor of na een wandeling.