a TripAdvisor company

van maanman

maanman

Gisteren weer eens een hapje gegeten na een late middagfilm. We kozen beiden voor de kipfilet met oestersaus. Standaard werd bij dit gerecht een stukje aardappeltaart geserveerd. Ik had meer zin in patat en het enige wat LV serveert, wat daar bij in de buurt komt zijn de gegrilde Rosevalaardappelpartjes in de schil. We waren benieuwd of ik het ene bijgerecht voor het andere mocht vervangen, zonder extra kosten, want LV restaurant is niet altijd even flexibel. Het mocht!
Na de bestelling gingen we even een sigaretje roken, wat we ook meldden aan een medewerker. Het bestek lag al op tafel en mijn jas bleef liggen. Tot onze verbazing zat er een ander koppel op ons fijne plekje bij het raam, toen we terugkwamen. Een overijverige medewerker had mijn jas weggehaald en het bestek. De ene helft van het stel wat er inmiddels zat, maakte een hoop stampij en voor ons was het ook niet leuk. Toch konden wij na wat gesoebat en excuses van LV alsnog plaatsnemen aan 'ons' tafeltje.
De kipfilet was prima van smaak net als de saus met wat stukjes groente, zoals paprika, ui e.d. Ook de gegrilde gekruide rosevalaardappeltjes zijn altijd heerlijk. Jammer dat ik tot 3 keer toe om mayonaise moest vragen. Ik vind ook altijd dat er wel iets meer groente bij het gerecht kan, maar op zich waren we zeer tevreden over de smaak en 13 euro voor het gerecht vinden we een mooie prijs. Ook het uitzicht over het water, de gezelligheid binnen, (als er voldoende mensen zitten) zijn top.
Zoals gemeld gaat het niet altijd helemaal goed met de service en de bediening. Halverwege kwam een medewerker nog even vragen of alles naar wens was, wat hij oprecht leek te menen. Ook toen we weggingen maakte hij nog even een praatje, o.a. over het 'tafelincident'. Door het aardige praatje op het eind, stijgt het servicecijfer toch nog naar een 7. Eind goed, al goed.

Gegeten op 14 mei 2015

maanman

Met z'n drieën gegeten op een leuke locatie, aan de dijk met uitzicht op zee. Hoewel dat natuurlijk haast niet bij te houden is, waren de ramen wat vies en dat is toch minder prettig kijken naar de zee. Voor eten hadden er één sliptong, één vis gemixt (sliptong, gamba's en kabeljauw) en één een varkenshaasje. Het smaakte allemaal redelijk. Sliptong en Kabeljauw (klein stukje) een beetje flauw, de gamba's waren klein. De toegevoegde sausjes waren aardig. Eigenlijk vind ik een gebakken scholletje of een lekkerbekje lekkerder dan dit gerecht. Het kan aan mijn smaak liggen. Mijn vriendin vond de grote stukken kuit in de sliptong vies. Verder nog een klein bakje sla met vooral veel dressing. Waarom wordt daar niet wat van gemaakt? En waarom voor die prijs niet wat groenten erbij? De patatjes waren lekker en krokant gebakken. Een heel klein bakje mayonaise voor drie personen is wel erg weinig. Bijvragen is geen enkel probleem en in no-time stonden er ook weer verse patatjes op tafel. Aan de vriendelijke attente bediening ligt het niet, maar je verwacht wel iets beters op je bord te krijgen aan hoofdgerechten die beginnen in prijs van rond de twintig euro. Het is teleurstellend dat de patatjes eigenlijk het lekkerst waren.

Gegeten op 21 april 2015

maanman

Op de laatste dag van onze vakantie wilde ik kip met patat eten. we kwamen uit bij een zo goed als leeg terras, maar vooruit, de zon scheen er nog net. Als het terras lekker vol zit is het best een aardig plekje om wat te eten, wel vlak bij de uitvalsweg. Bij het bestellen van het halve haantje bleek dat deze uitverkocht was. Dat hoor je natuurlijk te vertellen voordat de glazen drank ingeschonken zijn. De ober reageerde chagrijnig op mijn teleurstelling. De ober had er sowieso geen zin in. Uiteindelijk nam ik kipvleugeltjes die redelijk smaakten. mijn vriendin nam kipsate. Dat was echter van zulke erbarmelijke kwaliteit dat ze het grootste deel liet staan: veel zeen, weinig vlees. Aardig was nog wel dat je er een schoteltje echte groente bij kreeg in plaats van standaard sla. En redelijk betaalbaar. We waren met z'n tweeën inclusief drank 30 euro kwijt. mijn gerecht had wel een 7 verdiend, ook gezien de prijs/kwaliteit verhouding, maar de saté van mijn vriendin niet meer dan een 3. Dat is gemiddeld een 5. Je kunt hiervoor niet te veel geld aardig eten, maar ik raad aan de saté te mijden. Dat raad ik ook de restaurateur aan, óf gewoon goed vlees óf geen sate aanbieden. Dan hadden ze een beter cijfer kunnen verdienen.

Gegeten op 3 juli 2014

maanman

Hier hebben we heerlijk gegeten. Uit de originele kaart kozen wij Spies ossenhaaspuntjes, huisgemaakte marinade, pittige knoflooksaus. Goeie bediening en een uiterst aardige eigenaresse die een praatje kwam maken. Ook volgens een toevallige voorbijganger in Eerbeek aangeprezen als het beste restaurant van Eerbeek. wij geloven haar. Leuke plek ook zo'n oude korenmolen. Hier gaan we nog eens terug als we in de buurt zijn.

Gegeten op 1 juli 2014

maanman

Leuk eetcafe al eerder een keertje lekker binnen gegeten, nu op het terras. Allebei Australische scharrel biefstuk. Een flink stuk vlees met een onduidelijke niet echt lekkere vleessmaak en harde niet eetbare stukjes spier in het vlees, een minimaal beetje sla op het bord als groenten. Patatjes wel lekker bruin gebakken, sausje over biefstuk ook goed van smaak, maar dit kon de teleurstelling over deze voorgeschotelde de maaltijd niet verhullen. Een vorige keer hier wel lekker gegeten, wordt er nu bezuinigd op de kwaliteit van het vlees omdat er toch alleen maar toeristen komen in deze tijd? Waarom niet een iets kleinere biefstuk en dan goeie kwaliteit? Waarom niet een klein beetje groente erbij, in plaats van een 'vlek' slablaadjes? Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.

Gegeten op 2 augustus 2014

maanman

Een paar weken geleden op de laatste zondag dat het het heel lekker weer was op het gezellige Doelenplein gegeten op het terras van Lef. Een jaartje terug heerlijk gegeten, maar nu vonden we het allebei niks. We hadden een witvisschotel, ik dacht met kabeljauw, wat groenten en wat stukjes aardappel. De vis was stug, een stukje prei was niet door te snijden met het botte mes, maar er was ook niet door te komen met je tanden. Er zat ook nog een stuk groente, waarvan ik niet zeker meer de soort weet, misschien was het artisjok, gesneden in een kwart, maar het was oneetbaar alleen maar stronk. We vonden het niet lekker en het was veel te weinig en dat voor 17,50. Mijn vriendin die dit soort dingen nooit zegt, was zelfs zo teleurgesteld dat zij degene was die het zei tegen de restaurateur. Die nam het serieus op, bleef netjes en aardig, liet de betaling van de drankjes achterwege, maar wij gaan toch niet meer terug daar om wat te eten. Voor een drankje op het Doelenplein komen we nog wel een keer terug.

Gegeten op 9 september 2012

• Goed

• Goed

In eerste instantie lijkt het een gemiddeld snackbarretje, maar deze aan het station gevestigde lunchroom, verbergt wat verrassingen. Twee dames die er echt zin en er wat leuks van maken. Wij hadden geen trek in zoet, maar de zelfgemaakte taarten zagen er heerlijk uit. Op zondag werd er geen dagverse soep geserveerd, hetgeen jammergenoeg leidde tot de enige teleurstelling. De kippen en groentensoep leken gewoon uit een blik te komen. Een beetje verse kruiden helpt dan niet. De € 4,50 (f 9,95) voor het soepje was verre overpriced, anders had ik niet eens genoemd. Jammer, want de panini die we in meeneemverpakking meekregen was werkelijk heerlijk (en nog warm in de trein) en zijn geld dubbel en dwars waard. Leuk zicht op de weg en treinen. Aanrader toch!

• Redelijk

Mooi oud pand uit 1865, met allerlei antiek meubilair. Alleen wat gedronken tijdens een wandeling. Lekkere cafe macchiato en kop thee ziet er verzorgd uit, kannetje heet water, schoteltje om je zakje te dumpen. Redelijk snelle bediening, alleen jammer dat ze wat ongeinteresseerd overkomen. Geen gevoel dat je een welkome gast bent.

• Redelijk

Vooral: prachtig oud gebouw (voormalig treinstation), heerlijk om te zitten. Koffie goed en warme chocolademelk ook. Bediening alert en vriendelijk. Niet gegeten, dus geen mening daarover. Wel een leuke plek om even te zitten voor of na een wandeling.