van maanman

• Recensies in de laatste twee jaar

Een paar weken geleden op de laatste zondag dat het het heel lekker weer was op het gezellige Doelenplein gegeten op het terras van Lef. Een jaartje terug heerlijk gegeten, maar nu vonden we het allebei niks. We hadden een witvisschotel, ik dacht met kabeljauw, wat groenten en wat stukjes aardappel. De vis was stug, een stukje prei was niet door te snijden met het botte mes, maar er was ook niet door te komen met je tanden. Er zat ook nog een stuk groente, waarvan ik niet zeker meer de soort weet, misschien was het artisjok, gesneden in een kwart, maar het was oneetbaar alleen maar stronk. We vonden het niet lekker en het was veel te weinig en dat voor 17,50. Mijn vriendin die dit soort dingen nooit zegt, was zelfs zo teleurgesteld dat zij degene was die het zei tegen de restaurateur. Die nam het serieus op, bleef netjes en aardig, liet de betaling van de drankjes achterwege, maar wij gaan toch niet meer terug daar om wat te eten. Voor een drankje op het Doelenplein komen we nog wel een keer terug.

Gegeten op 9 september 2012

• Goed

In eerste instantie lijkt het een gemiddeld snackbarretje, maar deze aan het station gevestigde lunchroom, verbergt wat verrassingen. Twee dames die er echt zin en er wat leuks van maken. Wij hadden geen trek in zoet, maar de zelfgemaakte taarten zagen er heerlijk uit. Op zondag werd er geen dagverse soep geserveerd, hetgeen jammergenoeg leidde tot de enige teleurstelling. De kippen en groentensoep leken gewoon uit een blik te komen. Een beetje verse kruiden helpt dan niet. De € 4,50 (f 9,95) voor het soepje was verre overpriced, anders had ik niet eens genoemd. Jammer, want de panini die we in meeneemverpakking meekregen was werkelijk heerlijk (en nog warm in de trein) en zijn geld dubbel en dwars waard. Leuk zicht op de weg en treinen. Aanrader toch!

• Redelijk

Mooi oud pand uit 1865, met allerlei antiek meubilair. Alleen wat gedronken tijdens een wandeling. Lekkere cafe macchiato en kop thee ziet er verzorgd uit, kannetje heet water, schoteltje om je zakje te dumpen. Redelijk snelle bediening, alleen jammer dat ze wat ongeinteresseerd overkomen. Geen gevoel dat je een welkome gast bent.

• Redelijk

Vooral: prachtig oud gebouw (voormalig treinstation), heerlijk om te zitten. Koffie goed en warme chocolademelk ook. Bediening alert en vriendelijk. Niet gegeten, dus geen mening daarover. Wel een leuke plek om even te zitten voor of na een wandeling.

IENS bestaat 15 jaar!