a TripAdvisor company

van marjan53

marjan53

We werden gastvrij onthaald, de deur werd meteen voor ons geopend, jassen werden aangenomen en werden naar onze tafel geleid. We hadden niet gereserveerd en het restaurant zat bomvol maar toch had men voor ons nog een plek. Het restaurant is prachtig, heel modern ingericht met bankjes en mooie stoelen. We startten met een pikiliaschotel, in dit geval een groot bord met acht voorgerechtjes, kruidenboter en vers gebakken broodjes, echt lekker en verrassend. Daarna het hoofdgerecht. Mijn man had stifado (lamsvlees) besteld, dit was lekker mals. Ik kreeg bifteki (gevuld gehakt met kaas) met gyros. Hierbij zat rijst maar ook nog een extra schaaltje met rijst, sla, tzatziki en patat met mayo. Grote porties en erg lekker allemaal. Het vlees heeft de smaak die het hoort te hebben en de vleessoorten smaken zeker niet allemaal hetzelfde. Er is een grote keus aan lekkere wijnen, op verzoek kregen we er kraanwater bij. Tussendoor werd onze tafel schoongemaakt. Het ziet er allemaal lekker fris uit. De bediening is erg vriendelijk, attent en snel. Ze werken allemaal heel hard en doen er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Wij vinden deze Griek de beste van heel Den Haag en omstreken, zowel qua smaak, bediening en gezelligheid. Voor iedereen een aanrader.

Gegeten op 25 april 2015

marjan53

We kwamen gisteren binnen, hadden gereserveerd met een Grouponbon. De vriendelijke serveerster vroeg onder welke naam we hadden gereserveerd en nam onze jassen aan. We kregen een mooi plekje midden in het restaurant. We bestelden ieder een glas wijn en kregen er desgevraagd een glas kraanwater bij. Ze hebben drie soorten rode huiswijn en twee wit. Er werd gevraagd of we wat brood erbij wilden, er was een beetje twijfel van mijn kant omdat het een viergangendiner was maar we hebben het besteld en het was erg lekker. Er zat kruidenboter bij, aioli en kleine gesneden stukjes tomaat en ui, erg lekker. Als hoofdgerecht namen we de tonijn, deze was echt super, heel licht gebakken met wasabi en zeewier erbij. Daarna de pomodorisoep. Het hoofdgerecht was voor mij de barramundifilet met daaronder verse peultjes, dunne boontjes en broccoli. Mijn man nam de biefstuk, in kleine stukjes gesneden en precies zo gebakken zoals hij het wilde. Hierbij zaten champignons met ui (eigenlijk zou ik hier liever de groenten bij zien die bij de vis zaten). We kregen er heerlijke frietjes bij. Het nagerecht bestond uit verschillende kleine desserts zoals hierboven in een andere recensie te lezen is. Het eten smaakte voortreffelijk, alles was lekker vers. De inrichting van de zaak doet wat gewoontjes aan, niet ongezellig en met stoelen die lekker zitten. Buiten is een groot gezellig terras met heathers. We hebben het gezellig gehad, lekker eten en vriendelijke bediening.

Gegeten op 17 april 2015

marjan53

Hier gisteravond gegeten voor mijn verjaardag met 7 personen. De ontvangst was heel hartelijk, onze jassen werden aangenomen en we kregen een mooie plek zoals gevraagd, bij het raam. Mooie gezellige zaak. We hadden kortingsbonnen en betaalden slechts 17,50 voor een driegangendiner. Vooraf een amuse en brood met kruidenboter. Het voorgerecht bestond uit sla met grote garnalen erop, erg lekker. Het hoofdgerecht, vlees of vis. De vis was twee tongetjes, heerlijk gebakken met groente en aardappelgratin. Het vlees was runderbavette, met 5 soorten verse groenten en aardappelgratin. Hierbij nog lekkere frites met mayo. Het nagerecht was erg lekker, verschillende desserts bij elkaar met een paar amarena kersen. De wijnen zijn erg goed. De bediening erg vriendelijk en attent. Zeker een aanrader. Wij waren allemaal zeer tevreden.

Gegeten op 28 maart 2015

marjan53

We hebben hier een aantal keren gegeten, de laatste keer vier maanden geleden, toen was het perfect. We kregen nu een uitnodiging voor een driegangen verrassingsdiner voor 17,50 p.p. Vanavond hier naartoe gegaan. We werden gastvrij ontvangen. We kregen een plaats aangewezen helemaal achter in de zaak boven waar niemand zat, dit leek me niet gezellig dus een andere plek gevraagd. Er was nog genoeg vrij. Weer een aangewezen plek op een druk hoekje, ook niet leuk. Toen mochten we voor in de zaak gaan zitten, beter. We begonnen met brood vooraf. Hierbij zat geen kruidenboter maar olijventapenade, niet slecht, en pompoenpuree, dit is niet echt lekker op brood. Het voorgerecht was een carpaccio van een bepaald soort varkensvlees met daar bovenop een makreelsalade en veel sla erbij. Ik vond het niet lekker. Hoofdgerecht, gebakken zalm (ik had moeten zeggen dat ik niet van zalm hield) met risotto rijst. Na een paar happen kreeg ik een graat in mijn keel, nog even doorgegeten en er volgde nog twee graten, echt smerig, ik kon niet meer verder eten. Ik heb het gezegd tegen de serveerster, zij zou het doorgeven aan de keuken. Liever had ik een stukje vlees met een bakje patat gehad. Het nagerecht met drie soorten (mouse, créme brulee en een soort pudding) was lekker. De wijn was goed, de bediening ook. De muziek was te hard met gekrijs. Al met al was het niet lekker en ook niet gezellig, we waren binnen twee uur weg terwijl we er normaal wel een uurtje of vier zitten. Jammer.

Gegeten op 14 maart 2015

marjan53

We mochten een tafeltje uitzoeken. Bankjes zijn fijn maar die waren er niet voor twee, later konden we gaan verzitten naar plekje voor het raam. Menukaart genoeg keus. De gerechten waren heerlijk. Ik koos voor hoofdgerecht tonijn, goed gebakken en mijn man koos kalfoester, was aan de taaie kant. De groentes waren erg lekker, in de lengte gesneden peultjes en lekker veel tauge. Nagerecht kaasplankje. De wijn was ook goed. Er was maar één mevrouw in de bediening, ze was vriendelijk maar kon het niet helemaal bijhouden, af en toe leeg glas. We waren met een Grouponbon. Op zich heerlijk eten maar voor ons te ver uit te buurt en het restaurant heeft niets extra's waardoor wij hier terug zouden komen. Maar op zich de moeite waard geweest om het uit te proberen.

Gegeten op 31 januari 2015

marjan53

We wilden weer eens een ander restaurant uitproberen. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. We kozen voor een driegangenmenu à 27,50. Voorgerecht carpaccio, smaakte goed, zag er goed uit. Garnalencocktail, leek klein maar was best veel en lekker. Hoofdgerecht tarbot met rosevalaardappeltjes, erg lekker. Gegrilde lendebiefstuk was goed mals. Nagerecht kaasplankje, 4 soorten kaas. Ik miste wel een beetje compote of honing erbij, dat is altijd wel lekker bij kaas. De pedro ximenez erbij smaakte goed. De dames van de bediening zijn erg vriendelijk. Ondanks het volle restaurant werden de glazen op tijd gevuld. Gezellig restaurant. Prijs kwaliteitverhouding erg goed. We komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 17 januari 2015

marjan53

We werden vriendelijk ontvangen, onze jassen werden aangenomen en we kregen een mooie plek op een ronde bank. Prachtige zaak en heel ruim opgezet. Vooraf werd ons gevraagd of we brood met toebehoren wilden, dit hebben we besteld maar ik vind dit altijd wat teveel. Er kwam ook nog een amuse van eendenleverpaté, best machtig. De carpaccio was to much, teveel van van alles erop wat er niet op hoort. Daarentegen was de tomatensoep waterig met helemaal niks erin of erbij, hier had ik toch iets meer van verwacht. Als hoofdgerecht had ik eendenborst met zuurkool. De eendenborst was lekker knapperig en de zuurkool lekker zuur, goede combinatie. Mijn man nam hertenbiefstuk met spruitjes. Groot portie. Als nagerecht koos ik de gang van de kaart met verschillende hapjes, bijna goed alleen smaakte het stukje appelstrudel niet vers, maar na de kerst kun je niet alles vers verwachten. Mijn man koos een flensje met likeur er overheen, dit was wel heel erg makkelijk gedaan. Het was niet druk dus ze hadden de tijd om een warm flensje te maken maar dit was ijskoud, misschien hoort die zo bij Het Witte Huis maar zet het er dan bij op de kaart. De huiswijn was goed, 3,75 per glas, wil je een andere Chardonnay dan betaal je 6,90, een groot verschil. Een fles water met bubbels kost 4,50.
De bediening is erg vriendelijk en attent. Vriendelijke gastheer. We waren wel snel klaar met eten, alles werd snel geserveerd.

Gegeten op 27 december 2014

marjan53

Gezellig naar de bioscoop geweest en daarna op safe bij 't Goude Hooft want je weet wat je er kunt verwachten. Vooral nu is het binnen en buiten erg gezellig met prachtige kerstversiering. Vooraf bestelden we uiensoep, erg lekker. Als hoofdgerecht namen we een voorgerecht omdat we het anders niet op konden. Dit was tonijn met sesam, echt verrukkelijk. Als nagerecht de kaasplank. Het was een flinke kaasplank. Dit was een flinke berg met 16 stukjes kaas. Het zag er niet echt mooi opgemaakt uit maar meer dat het er zo was opgekwakt. Wat nootjes en andere dingetjes erbij en stukjes brood, wel lekker. Ik miste iets van een compote, kreeg desgevraagd jam erbij. Daar kan nog wel iets aan verbeterd worden. De wijn is erg goed. Tussendoor bestelde ik een glaasje prosecco maar die viel erg tegen, geen bubbeltje te bekennen maar dat is waarschijnlijk het soort. Zal deze niet snel meer bestellen. De ober zei dat er regelmatig nieuwe flessen worden geopend dus lang open kon ie niet zijn. Al met al hebben we een gezellige avond gehad. Vriendelijk en alert personeel.

Gegeten op 20 december 2014

marjan53

Gezellig authentiek familierestaurant. We werden welkom geheten, de jassen werden aangenomen en we mochten een tafel kiezen. Het hoofdgerecht bestond uit ossenhaas, smaakte heel goed. Ik nam als voorgerecht gebakken inktvis met knoflook en als hoofdgerecht een seniorenmenu bestaande uit gevuld gehakt met kaas, giros en frites met hierbij een schaaltje sla. De wijnen zijn goed, vooral de witte Griekse wijn is top. Aardige bediening, gezellige sfeer. Een echte aanrader.

Gegeten op 6 december 2014

marjan53

We waren met vier personen en werden gastvrij onthaald. Onze jassen werden aangenomen. We kwamen voor het vijfgangen verrassingsmenu. We hadden kortingsbonnen. Vooraf bestelden we een mandje brood en een glas prosecco. Hierbij vroegen we wat kraanwater en kregen een karaf water. Na de prosecco gingen we aan de wijn. De witte wijn was 19 euro per fles (de huiswijn) en de rode 22,95 (fles van de kaart), niet al te duur. We kregen twee kleine schaaltjes amuse, die waren erg lekker en zagen er heel mooi uit. Het tweede gerecht was carpaccio, heerlijk zoals een carpaccio hoort te zijn. Het derde gerechtje: twee kleine kommetjes soep, een preisoep en een pomodori tomatensoep, heel leuk opgediend. Daarna het hoofdgerecht, we mochten kiezen. Ik vroeg of ik, ondanks dat het een verrassingsmenu was, mocht weten welke vissoort het was, en dat mocht. Het bestond uit zalm en schellevis. Ik zei dat ik geen liefhebber ben van zalm, de serveerster zou vragen in de keuken of er dan iets anders bij kon, erg attent. Ik kreeg schellevis en grote garnalen, erg lekker. Ook de diverse soorten kleingesneden groente smaakten goed net als de goed gebakken frites. We vroegen of we het nagerecht mochten ruilen voor een kaasplankje met bijbetaling, dit was geen probleem, we hoefden hiervoor slechts 3,50 bij te betalen. Tussendoor werd gevraagd of het smaakte. De bediening was heel aardig en deed er alles aan om het ons naar de zin te maken. We hebben het super gezellig gehad.

Gegeten op 29 november 2014