van sytske

• Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens bij Mutters gegeten; jong team, geen toeters en bellen inrichting maar dit blijft een favoriet. Onze aandacht was getrokken door het aanbiedingsmenu hier op Iens; 5 gangen voor €29.
Op het menu stonden gerechten die aanspreken. Dus vol verwachting er heen. En die verwachting kwam meer dan uit. Was gezellig druk, maar de bediening en keuken konden het gemakkelijk aan. Voor was een salade Nicoise met gemarineerde rauwe tonijn, heerlijk met een leuke roze uit het wijnarrangement. Daarna een boterzachte heilbot met onder andere een kerryschuim . Achteraf was dit het minste gerecht van de 5. En dat kwam niet omdat er iets aan te merken was op de heilbot. De kreeftravioli en het hoofdgerecht met eend waren gewoonweg super. De kreeftravioli aten we hier al eerder, maar blijft één van mijn lievelings gerechten. Vergezeld van een wijn die de lievelingswijn is van de lieve dame die verantwoordelijk was voor het wijnarrangement was dit weer een top ervaring. Daarna de eend, mooie rose stukjes borst, heerlijke garnituur, een eendebitterbal en een jus die maakt dat je je bord wilt aflikken. Zelfs de creme van wortel smaakte uitstekend.
Een nagerecht met een witte chocolade parfait en een chocolade mousse met rood fruit maakte het af. De rose desertwijn met een neus van rozen maakt de cirkel rond.
Dit menu is nog verkrijgbaar tot 26 september, en voor het eerst in mijn leven ga ik terug om een zelfde menu nog eens te eten. 25 september gaan we weer!! Mensen bedankt.

Gegeten op 6 september 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier een verrassings menu gegeten. Vaak een gok, maar in een groep ook leuk.
Voorgerecht was heerlijk; gebakken inktvis, als ik een puntje van kritiek moet geven; te veel, en naar mijn idee door de soja en het pepertje eerder thais dan Italiaans, maar heerlijk.
Tussengerecht was een pasta met wat mijn kinderen zouden noemen: "rode saus". Saus was simpel, maar wel van verse tomaat waarschijnlijk, pasta was niet vers. Een simpel en naar mijn idee geheel overbodig tussengerecht.
Hoofd was Saltimboca, erg lekker, maar met een garnituur die eerder aan bekende landelijke horeca familie dan een Italiaan deden denken...
Dessert was een flink bord ijs, weer veel, niet heel bijzonder.
Al met al gezellig maar niet bijzonder gegeten.

Gegeten op 20 mei 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten met een grote groep. Voor de eerste keer een groupon aanbieding geprobeerd; kan 2 kanten op met een aanbieding; eten of hoeveelheid is naar beneden aangepast aan de prijs, of het is voor het restaurant een mogelijkheid zich voor te stellen.
Het was het laatste; met 10 mensen hier de spies gegeten. Mooi vlees, lekkere garnalen, leuk garnituur. Lekkere wijn en aantrekkelijke dessert kaart. Amuse en brood met een dipje vooraf van het huis zijn leuke extra's. Reden genoeg om nog een keer terug te komen.

Gegeten op 25 augustus 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier eten wij regelmatig, niet duur, lekker en gezellig.
Geen hip decor, maar een gewoon simpel Thai's eten. Het drie gangen menu is betaalbaar, en geeft bij de voor- en hoofdgerechten keuze uit (vrijwel) de hele kaart.
Gerechten worden leuk geserveerd in een kleine wok op een standaard en blijven lekker warm.
Smaken zijn goed.
Nagerecht is bij het menu gebakken banaan met ijs of koffie.
Supervers en lekker.
Wij komen hier graag en regelmatig.

• Recensies in de laatste twee jaar

Een nieuw komer in de wijk, en dus maar eens proberen.
Jammer, maar hier blijft het bij; er is wel meer voordelig eten op loopafstand te krijgen...
De bediening liep hard, maar dat was soms onnodig; bij iedere tafel werd door 2 mensen gevraagd wat we wilden bestellen...
De tafel indekken moesten we zelf doen, niet heel erg, maar dat mag ik thuis ook al. aangezien wij niet roken konden we het kaarsje niet even gezellig aansteken.
Personeel zag er naar mijn smaak wat al te informeel uit, een sloof en afspraak over kleuren staat toch wat beter in mijn idee. Een "wild" t-shirt hoeft voor mij al helemaal niet.
Maar het ging om het eten, na een drukke dag gewoon zin in sate met friet, niet al te moeilijk.
Het enige voorgerecht op de kaart is brood met tapenade en aioli. Niets mis mee, en trots wordt vermeld dat het brood van Hans en Frans Hessing komt.
Nu is het jammer, maar Hans en Frans zijn allang niet meer de warme bakkers die ze vroeger waren; het is inmiddels gewoon een broodfabriek waar het brood dat ik 's avonds op mijn bord krijg hoogstwaarschijnlijk de nacht er voor is gebakken. Ik heb liever een vers - warm - broodje van iets mindere goden, afbak is wat mij betreft al beter, warm doet veel voor brood.
Het hoofdgerecht; kip-sateh bleek kippenvlees met satehsaus, geen marinade of smaak verder te bekennen; een flinke spies met hompen bijna droog kippevlees. Salade was lekker (misschien voor sommigen te pittig) , huisgemaakte atjar heerlijk, kroepoek uit een zak van conimex.
Friet was lekker, maar moest met de handen worden opgeschept, voor de mayonaise maar de eigen vork gebruikt, op dat moment hadden we geen fut meer om om opschep lepels te vragen... we hadden al zelf ingedekt immers.
Jammer van de goede bedoelingen, maar dit was het dus echt niet.
Het sorbetijs van de prima nieuwe ijssalon in de Weimarstraat kunnen we daar zelf wel halen, dus het desert hebben we maar laten zitten, de koffie was prima.

Gegeten op 21 juli 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een fietstocht hier gegeten, heel klein restaurantje, voornamelijk afhaal.
Maar, als je hier plaats neemt aan 1 van de tafeltjes wordt je zeer vriendelijk aan een heerlijk bord écht indisch eten geholpen.
Voor een zeer schappelijk bedrag echt heel erg lekker gegeten.
Geen poespas maar gewoon lekker eten.

• Matig

Voor een sterrenrestaurant was onze ervaring tijdens de restaurant weken echt eetegenvaller. Werd er matig gekookt voor de aanbieding (dan vind ik € 40 voor drie heel erg kleine gerechten nog niet eens een echte aanbieding), of serveert men altijd zeer bescheiden porties, en wat mij betreft niet erg lekker. Daarbij ben ik geen grote eter; op vrijwel alle tafels om ons heen ging het "half gesneden bruin" helemaal op......

• Uitstekend

Goed eten van een beperkte maar aantrekkelijke kaart. De geadviseerde wijnen zijn prima.
Prijzen niet laag, maar het is het waard.
Wij kozen een verrassingsmenu en dat beviel uitstekend. Een klein puntje over de wijnkeuze bij het voorgerecht; - huisgemaakte tartaar met o.a. huisgemaakte piccalilly -, een lekkere wijn bij een heel goed voorgerecht, maar de wijn kan niet tegen de zuren in het gerecht op.

• Uitstekend

Dit is ons lievelingsrestaurant om een middag winkelen lekker af te sluiten.
Heerlijk Indonesisch waar de indonesiers zelf ook eten. Betaalbaar en met een vriendelijke service.

• Goed

Zondag 4 juli hier een vijfgangen verrassingsmenu gegeten. Eten was goed. Jammer dat de kaart in pricipe twee voor- 1 hoofd en twee (een hartig en een zoet) nagerecht beloofde, maar dat we dat niet kregen. Het extra tussengerecht dat op verzoek in de plaats van een na gerecht kon komen werd ons automatisch geserveerd. Wel een spannend tussengerecht, niet iedereen vindt (eende)lever lekker. Wij toevallig wel, al was deze wel erg rauw. Ik had liever toch het extra nagerecht gehad. Personeel van goede wil, maar niet deskundig. Met 2 handen een fles spa vast houden en nog morsen staat wonderlijk, maar het is erger als iemand bij een verrassingsmenu niet kan benoemen wat er op een bord ligt. Dieptepunt was de mededeling bij het hoofdgerecht; "er komt nog een knol...". Enigzsins verbijsterd aarzelden wij om aan ons gerecht te beginnen tot dat er iemand truffel over ons bord kwam raspen. Al met al best goed gegeten, maar of we nog eens terug gaan weet ik nog niet.

IENS bestaat 15 jaar!