van Alex400

• Uitstekend

Wij zijn niet echt oud zuid publiek, toch werden we heel correct en vriendelijk geholpen. (je hebt kak restaurants die mensen te snel op hun uiterlijk beoordelen) We hebben vrij simpel gegeten, maar het eten was vers, lekker en meer dan gemiddeld. De prijzen zijn ook meer dan gemiddeld, maar we hebben wel genoten op het terras. Alleen jammer dat de gastheer totaal ongeinteresseerd was en alleen geinteresseerd in zijn vaste klanten. Maar goed, bediening en eten was goed en daar ging het om. Een echte aanrader!

• Matig

We hadden een bon van vakantie veiling gebruikt. Restaurant is klein maar knus vlak aan de rand van het centrum. Parkeren kan daarom lastig zijn. Wij waren op zondag en dan is dichtsbijzijnde parkeer garage dus dicht. En op straat zijn maar enkele plaatsen vrij. Restaurant is erg gedateerd en dat is jammer. Eten is matig, behalve het warme gedeelte van de kaart is redelijk. Voor ons een tegenvaller ondanks de vriendelijke service en de leuke muziek (leuke popmuziek en ook japanse popmuziek). Dit restaurant heeft echt een make over nodig. Zowel qua interieur als de gerechten. Jammer we zullen voor het eten niet snel terugkomen.

• Matig

Zeer vriendelijk personeel. Maar inrichting is echt ouderwets. En 2 tafels zijn voor prive gebruik en staan vol troep. Dit kan echt niet in een restaurant. Eten is redelijk tot niet heel goed. Betaalde 15 euro voor een klein bordje groenten. Erg jammer allemaal, een van de mindere chinesen waar ik heb gegeten. Terwijl de eigenaar en zijn vrouw heel aardig zijn. (daar ligt het niet aan)

• Uitstekend

Via Groupon netjes online gereserveerd. Mooi restaurant en vriendelijk personeel. Alleen parkeren in dit deel van de stad is waardeloos. Het is een DimSum restaurant dat vol zit met Chinezen. Eten smaakt authentiek en is erg lekker. Maar voor de meer ervaren eters, het eten is net iets meer dan gemiddeld, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. Komen we zeker wel weer terug, toch blijf onze favoriet New King in Amsterdam. Maar den Haag heeft een lekker DimSum locatie er bij!

• Matig

Ben zelf Indonesisch, mijn vrouw kan goed koken en kom elk jaar minimaal in Indonesie dus weet hoe het zou moeten smaken. Eten is goed, maar niet helemaal wat ik er van had verwacht. Redelijk standaard gerechten en niet bijzondere gerechten op de kaart. De hoeveelheid die je krijgt is vrij weinig en niet indonesisch royaal. Het restaurant is wel erg mooi ingericht. Maar dan de service... wat een drama. Zelden zulke slechte service gehad. Personeel let niet op en is chaotisch. We krijgen de rijsttafel op voorgerecht bordjes geserveerd. Drinken klopte van geen kant ondanks het feit personeel soms 2x terug kwam om de bestelling (vaak nog steeds met fouten) na te checken. Personeel vond ik niet beleefd of correct bedienen. Ondanks het mooie restaurant en het redelijke eten, zou ik om de bediening echt niet terug komen. Dit restaurant heeft een goede manager nodig en goed opgeleid personeel. Voor rond de 40-50 euro p.p. verwacht ik wel wat service ...

• Uitstekend

New King is mijn favoriete chinees restaurant in Amsterdam. Altijd druk maar het eten is er heerlijk. Heeft de beste peking eend van Nederland en de gestoomde tarbot is een echte aanrader. Personeel is een beetje kortaf maar dat kan komen omdat het altijd druk is. Interieur is de laatste jaren stukken beter geworden. Dit is de plaats waar we ons bezoek elke keer meenemen. Hopen dat ze nog jaren door gaan!

• Goed

We hebben met 3 volwassenen en een kind gegeten. We waren apart gezet wat ik prima snap. Uiteindelijk ook een voordeel omdat het heerlijk rustig eten was. (mijn dochter maakt geen lawaai als ze eet :) ) De bediening is zeer correct en beleefd maar inderdaad af en toe onverstaanbaar. Ook begrijpen ze engels niet altijd even goed. Het eten is heerlijk, al viel het hoofdgerecht een beetje tegen qua verfijnde smaak. Voor mij de eerste keer dat ik at in een japans restaurant met een michelin ster. Het publiek is wel een beetje koude kak en het restaurant niet heel sfeervol. (kan beter). Verhouding kwaliteit/eten vind ik te groot om dit nogmaals te doen. Het eten is zeker beter dan in een gemiddeld japans restaurant. Maar het verschil, ondanks de zeer goede service (wat in een gemiddeld japans restaurant vele malen minder is) maakt dit verschil niet echt waar. Desondanks een leuke avond gehad en het is voor de ervaring zeker een aanrader.

• Slecht

We hadden een Groupon deal. We hadden om 17:00 gereserveerd. Maar we moesten wachten tot niet alleen het eten, maar ook alles was klaar gezet. Pas 1,5 later mochten we de zaal inlopen. (we moesten wachten in een andere zaal) De gastvrouw was chaotisch en communiceerde dramatisch. Het personeel liep eten klaar te maken achter de bar en kon geen bier tappen. Het meeste personeel sprak niet eens Nederlands en liep er slonzig bij en hadden niet eens een uniform maar eigen kleren! Dat kan dus echt niet. Gerechten die besteld werden klopten nooit. Ook het eten zelf was zwaar onder de maat en de keuze beperkt. Er stonden geen bordjes bij wat het was, dus je moest gokken wat het was.

Kortom, dit is het slechtste restaurant waar we ooit hebben gegeten. Slecht eten, slechte organisatie, slecht management, slecht personeel, slechte ambiance. Normaal ben ik redelijk mild en ben ik genuanceerd in mijn mening. (zie mijn proef historie) Maar nu kan ik niets anders zeggen dat dit gewoon slecht was.

• Goed

Heb hier niet gegeten maar afgehaald. Natuurlijk chinees eten afgestemd op de smaak van de gemiddelde Nederlander. Maar het eten is prima te eten, kom zeker terug als ik weer (nederlands) chinees wil hebben.

• Goed

Sluit mij aan bij bovenstaande. Heerlijk eten voor een goede prijs. Nette en beleefde bediening. De moderne schilderijen aan de wand is toch leuk. Enig kritiekpuntje waren de kleine fruitvliegjes. Niet veel maar toch genoeg om mij te irriteren. Wel vreemd omdat het restaurant netjes en schoon is...

Een aanrader om goed chinees te eten vlakbij deze toeristen trekpleister.

IENS bestaat 15 jaar!