Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van smaak en sfeer

smaak en sfeer

Oh wat een spijt heb ikhiervan. We hadden kunnen weten dat het om een keten ging maar het zag er zo gezellig uit dat we dachten "Ach, als de sangria lekker is dan is het eten vast ok" Niet sis minder waar. Zelden zo slecht tapas gegeten als hier. Het smaakte alsof het gisteren gefrituurd was en vandaag in de magnetron was opgewarmd. We hebben zelfs een aantal gerechtjes laten staan omdat ze veel te zout, en tegelijktertijd vet en rubberig droog waren.Nee nooit meer. Enig postief punt, naast de vriendelijke bediening is de inrichting, die is zoals gezegd heel uitnodigend en feestelijk. Misschien is het dus een idee om als je elders gegeten hebt hier nog een dessert te doen plus een wijntje maar de cocktails en sangria kan je beter ook laten staan...

Gegeten op 28 juli 2013

smaak en sfeer

Dit blijft een van de beste plekken in de stad om te lunchen. Het is niet voor niets dat ze jaren op rij 'lekkerste broodje van Nederland' trofeeën wonnen. Elke keer dat we hier zijn geweest was de bediening superaardig, waren de broodjes top en de blikjes met koekjes op tafel goedgevuld. Het is gezellig kneuterig ingericht met veel lijstjes aan de muren en warme kleuren. OK het is wat duurder maar ik geef mijn geld graag ergens uit waar men terecht trots is op de eigen producten.

Gegeten op 5 augustus 2013

smaak en sfeer

Wat een heerlijkheid! Aardige jongens maar bovenal geweldige gegrilde biologische bouten. De keftachi en homemade knoflooksaus erbij maken het helemaal af. Ons doe je geen plezier met het tajine eiergerecht, dat is nogal droog, maar dat mag de pret niet drukken. Het is ook knus binnen, erg geschikt voor een betaalbaar etentje met vrienden. We zijn erg blij dat de kipsalon ook berzogt

Gegeten op 8 juli 2013

smaak en sfeer

Hier kom je om even snel uit je werk iets te halen voor de avond. Omdat een klant cannoli besteld had maar niet op kwam halen konden we hier twee stuks van kopen. Absoluut een aanrader. De gevulde pasta en de vleesgerechten daarentegen waren net zo goed als je ze zelf thuis maakt. Natuurlijk is dat te verkiezen boven de meeste 'Italiaanse' restaurants maar ik had er voor de prijs meer van verwacht.

Gegeten op 3 juni 2013

smaak en sfeer

Het concept is leuk. Hapjes van over de hele wereld, van kranten gevouwen puntzakken brood en je eigen thee scheppen. De prijzen zijn ook ok en staan in verhouding tot het matige tot redelijke eten. Het is veel van hetzelfde. Doorgaans gefrituurd en vlak van smaak. Omdat alles een (lange...) inventieve omschrijving heeft lijkt het nog wat. Ga hier vooral heen om een beetje te kletsen en over de stad heen te kijken terwijl je een hapje eet. Niet om het eten zelf. Het is lastig te vinden als je niet uit Heerlen komt. Het zit namelijk op de 5e verdieping van het glaspaleis en dat is van buiten niet te zien.

Gegeten op 11 juni 2013

smaak en sfeer

Onontdekte parel! We waren met vijf personen en hebben geweldig lekker gegeten. Het eten hier steekt met kop en schouders boven de meeste restaurants in Den Haag uit. Je kan er heerlijk buiten zitten aan betegelde tafeltjes in de gezellige Mallemolen. De ontvangst was hartelijk en de bediening bijzonder attent. We hadden een verjaardag te vieren en dat hebben we geweten:) Een groot voordeel van dit restaurant is dat je kleine en grote gerechten kan kiezen zodat je de ruimte het om zoveel mogelijk te proeven voor een vriendelijke prijs. Probeer vooral de specials en de vriendelijk geprijsde wijnen.

Gegeten op 16 juli 2013

smaak en sfeer

De combinaties zijn niet zo bijzonder dat dat de smaken verloren gaan, dat is zeker een pluspunt. Net als het duidelijke enthousiasme van de jonge koks. De locatie heeft een prachtig uitzicht op het water en de pont. Ook is goed te proeven dat alles vers is. Maar jongens toch, iets meer aandacht voor je gasten is geen overbodige luxe. We waren vroeg, hadden gereserveerd en er was ruimte zat, toch kregen we een van de weinige plekken zonder raam. Nu kan je als gast ook vragen of je elders mag zitten maar de bediening was zo druk met heen en weer lopen dat we daar weinig gelegenheid toe hadden. Bij de reservering hadden we duidelijk gemaakt dat we een voorstelling wilden halen. Daarom waren we ook extra vroeg, om dan vervolgens nog ruim tien minuten op de rekening te wachten is een beetje jammer. We kregen tot tweemaal toe een verkeerd gerecht. Dat werd opgelost door het al aangesneden gerecht aan de tafelgenoot te geven. Niet chique. Het is ook niet chique om waar je klanten bij zitten de andere jongens in de bediening luidkeels duidelijk te maken dat jij de slecht werkende ipad kassa-app wel kan bedienen.

Gegeten op 15 juli 2013

smaak en sfeer

Nee dit was geen succes. Nu betaal je er ook niet veel voor maar ik verwacht als ik ergens eet tenminste dat het in de verte smaakt naar de omschrijving. Alles leek al tijden op laag vuur doorgesudderd te hebben totdat alle smaak vervlogen was. Het enorme scherm met bollywoodvideoclips is ook verre van sfeerverhogend.

smaak en sfeer

Je bent hier om de hoek bij de 'ons kent ons'-chique van de Dennenweg en daar moet je van houden. Vandaar dat ik je aanraad om er met een groepje van ongeveer 6 naar toe te gaan.

Er is heel veel keuze in bijzondere drankjes, ook non-alcoholisch, en de inrichting is modern maar warm.

Je deelt hier samen allerlei kleine gerechtjes en gelukkig zijn de porties hier ook op afgestemd zodat je aan 3 gangen ook echt genoeg hebt.

Ze doen hier echt hun best om er wat speciaals van te maken maar lang niet alles is even geslaagd. Hulde voor de voorgerechtjes, van de visfrikandel tot de haricot-verts rolletjes ze zijn allemaal prachtig uitgevoerd en erg smakelijk.

Het hoofdgerecht valt daarna bijzonder tegen, alsof al het kruid al verschoten is. Van het desserts werden we ook niet vrolijk. Flauwe melkchocolademousse is geen waardige afsluiter van zoveel creativiteit. Jammer want het is duidelijk hoeveel potentie dit restaurant heeft.

We gaan absoluut terugkomen en dan vragen of we gewoon twee keer de voorgerechtjes kunnen krijgen en de rest overslaan.

smaak en sfeer

Al doet het interieur nog het meest denken aan een basisschool uit de jaren tachtig, is de bediening wisselend in vriendelijkheid en zit je op het terras bij een druk kruispunt qua biologisch en vegetarisch eten is Baklust onovertroffen in Den Haag. Alles is vers en smaakt even goed als wanneer je zelf in de keuken staat te zwoegen. De biologische ingrediënten zijn het geheim en ja voor superieure ingrediënten betaal je nu eenmaal wat meer.

Vind je het voor de lunch toch net wat te prijzig dan heb ik wel een tip. Wanneer je net wat eerder klaar bent met werken en geen tijd/zin hebt om te koken haal hier dan empanadas en quiche. Salade erbij en je hebt voor een schappelijke prijs een heerlijke avondmaaltijd