a TripAdvisor company

van Lene

Lene

Deze week gegeten bij het pop-up restaurant van Niens in hoeve Hofakkers in Baarlo. De tafels waren verdeelt over 2 ruimte van de boerderij. Met mooi meubilair en dito aankleding.
De gerechten waren verrassend lekker. Van mij mogen ze op deze voet in het gewone restaurant doorgaan. We hadden o.a. de terrine van gepofte groente, de geitenkaassalade vooraf als hoofdgerechten de risotto en de tournedos met sucade. De laatste viel helaas iets tegen. De rest was over heerlijk. Net zo als de wijnen van Belvino.

Gegeten op 11 maart 2015

Lene

Wat een prachtige locatie. Deze maakt op zich al dat de avond geslaagd is. Wow....
Bij aankomst rook het naar de chinees, niet echt een uitnodigend luchtje. Maar bij de amuses werd duidelijk dat dit luchtje verspreid werd door de kroepoek van rode kool, die overigens wel erg lekker was. We moesten lang op het aperitief wachten. En dat was een zware taak met de aanlokkelijke amuses die al geruime tijd op tafel klaar stonden.
Onze keuze viel op het JEUNES RESTAURATEURS D’EUROPE MENU. De gerechten waren heerlijk, maar geen echte toppers er tussen. De wijnen daarentegen waren wel stuk voor stuk bijzonder goed. En werden rijkelijk geschonken bij het wijnarrangement. De rekening viel erg mee. We komen zeker nog een keer terug.

Gegeten op 13 maart 2015

Lene

Hoge verwachtingen hadden we. Eten bij Julius Jaspers, het kritische jurylid van Masterchefs. Maar zo kritisch als hij op TV is, zo tegenover gesteld is het in zijn eigen toko. Ook hier kwamen we voor de Green Egg. De ontvangst en de sfeer in het restaurant waren super. Maar oh wat viel het eten tegen. Onverzorgde presentatie. Het tafeltje werd vol geladen met allerlei soorten sauzen die je achteraf kon kopen. Wij aten de Mosselen en de Pulled Porc vooraf en de Spare Ribs en Beef Burger als hoofd gerecht.
Je had wel een prima zicht op de keuken wat erg leuk is.

Gegeten op 24 augustus 2014

Lene

De leveranciers van de Big Green Egg gaf ons de tip om hier te gaan eten omdat de Green Egg een prominentie plaats in de keuken inneemt. We hebben heerlijk gegeten. De Ceviche was bijzonder, de Cote de Boef subliem. Dankzij SenT zijn we nog meer er van overtuigd een BGE aan te schaffen.
Bediening was informeel met oog voor de gast. Chapeau!

Gegeten op 23 augustus 2014

Via online reservering

We hadden bonnen van de AH actie (die de overigens niet in hoefde te leveren!?) en dus het bijbehorende menu. De gerechten waren lekker. We hadden de geitenkaas mouse met bietjes en de maïskip. Lekker jus, heerlijke aardappelen. Eenvoudig maar lekker allemaal. Het was erg gehorig in de zaak, jammer. Vandaar een zesje voor het decor.

Gegeten op 31 oktober 2014

Lene

Wat een lekker 'home made' gebak. Echt bovengemiddelde kwaliteit voor Venlose begrippen. Echt alles was super, de appelcake, de brownie, de carrotcake en de cheesecake. Voortreffelijk!
De inrichting is niet uitnodigend, daarom vaak voorbij gelopen maar nooit eerder naar binnen gegaan.
Maar nu we eenmaal weten hoe goed het eten en de service zijn nemen we entourage graag voor lief.

Gegeten op 6 februari 2014

Lene

Jammer dat we deze Thai nu pas ontdekt hebben. Ze gaan aan het einde van de maand stoppen op deze locatie.
De gefrituurde hapjes vooraf waren heerlijk en niet vet. Zowel de Curry als noedels waren met verse producten bereid. Heerlijk! Prima prijs kwaliteit verhouding.
De service was erg goed. Voordat het ons opviel dat het hoofdgerecht lang duurde krijgen we al een drankje aangeboden met de excuses.
Wij komen deze maand zeker nog een keer terug.

Gegeten op 4 februari 2014

Lene

Prima gegeten. We hadden de hapjes parade. Een prima concept, jammer dat de hapjes vast staan. Daardoor neem je het de volgende keer niet zo snel weer. De jonge dame in de bediening was erg attent en enthousiast. Soms een beetje te vrij, maar liever dat dan te stijf.
De baas zat prominent en luidruchtig aanwezig met vrienden aan tafel en eiste veel aandacht van de keuken en de bediening. Dat geeft je als gast het gevoel niet belangrijk te zijn. Dat was een min puntje.

Gegeten op 3 januari 2014

Lene

In mijn favoriete eet buurtje van Amsterdam dit keer Pastis bezocht.
Leuke verrassende kaart. Wij haddden tarte tartin van sjarlotjes met munster, steak tartaar en als hoofdgerecht kalfstong en vegetarische rijstschotel. Allemaal goed verzorgd en smakelijk.
De stoeltjes zitten ongemakkelijk hoog t.o.v. de tafel. Voor ons een reden om niet gauw meer terug te gaan.

Gegeten op 11 januari 2014

Lene

In een stil, donker straatje in de Jordaan zit Koevoet. Als ik het niet van een vriendin gehoord had die een echte kieskeurige fijnproever was ik er snel aan voorbij gelopen.
Zonder reservering konden we nog net het laatste vrije tafeltje krijgen. Een envoudige kaart, simpele gerechten maar o zo heerlijk bereid met top ingredienten. Neem de roomboter over de ravioli, heerlijk!
Vanwege de top kwaliteit komen we makkelijk weg met de kneuterige inrichting en dito servies (ik kreeg mijn carpaccio van courgette op een rvs vleesschaaltje geserveerd).
Wij komen terug!

Gegeten op 10 januari 2014