Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Joossie123

Joossie123

Via de Iens dinerdagen waren we bij Paisan terecht gekomen. Erg leuk weer om bij een nieuw restaurant te gaan eten en nieuw, dat was het. Jonge mensen in de bediening en een heel mooie frisse uitstraling. We mochten voor alle gangen uit twee gerechten kiezen en beide kozen we als voorgerecht makreel, heerlijk op twee manieren bereid. Als hoofd had ik Lamsschenkel en die was prima, daarna nog lekkere kazen en ook de proeve van verschillende nagerechtjes viel in de smaak. Al met al een heerlijke avond, alleen bleek achteraf dat voor twee glazen wijn (witte Tokaj en een Chianti Classico) EUR 13,- in rekening was gebracht en dat gaf een ietwat bittere nasmaak.

Gegeten op 27 september 2014

Joossie123

Ons oog was gevallen op Lekr, mede door goede recensies van vorige tafelaars. We lieten ons verrassen ivm de restaurantweek en dat was een goede keuze. Na wat gedoe over de reservering (mijn fout) werden we meer dan warm welkom geheten en op tafel stond al een menukaart met eventuele aanvullingen en wijnsuggesties. Nou, dat wilden we wel! Eerst een amuse van lamsfilet op couscous en daarna het voorgerecht, makreeltartaar met o.a. Chioggia biet, een roodwitte bietsoort met een frisse smaak. Als tussengerecht kregen we coquilles met pastinaak, super combinatie. Hoofdgerecht was longhaas, heerlijk rosé gebraden vlees geserveerd met dubbelgedopte tuinbonen. Dessert was geconfijte perzikken met rozemarijn, wat een combinatie en tot slot kreeg ik nog koffie met heerlijke friandises.
Al met al een top avond, bediening was uitstekend, het was alleen wat stil later op de avond.

Gegeten op 31 augustus 2014

Joossie123

Van buiten oogt het restaurant versleten en bij binnenkomst krijg je hetzelfde gevoel. Het welkom daareentegen was meer dan warm. Het zat redelijk vol maar één dame bediende vlotjes alle gasten. De menukaart bestaat voornamelijk uit vleesgerechten, hoe kan het ook anders en daarnaast ook nog tapas. We kozen beide voor carpaccio en de ossenhaas. De carpaccio was ruim besprenkeld met olie en daardoor wat machtig maar de ossenhaas maakte alles goed. Uitstekend gegrild, lekkere frietjes erbij en een uitstekende Argentijnse wijn.
We hadden geen plek meer voor een toetje maar café la Pampa was een mooie afsluiter van een heerlijk avondje Argentinië.

Gegeten op 13 augustus 2014

Gegeten op 19 juli 2014

Joossie123

We hadden nog een uurtje over voordat de boot ons weer landwaarts zou brengen dus hadden we bedacht nog even een hapje te eten in de Haven, bij de Dining dus. We waren met een groep van zeven dus op voorhand aangegeven dat we niet al te veel tijd hadden, dat was gelukkig geen probleem. Het terras is schitterend met dito uitzicht over de haven maar het was ons net iets te warm maar ook binnen zit je hier fijn. De lunchkaart van de Dining heeft "voor elck wat wils" en dat werd dan ook onze bestelling: Ikzelf koos een tonijnsalade (met bruin bood, aanrader!) maar anderen kozen een uitsmijter, de jongste wilde een broodje knakworst en de dames hadden zin in een clubsandwich. Kortom, een ingewikkelde bestelling maar toch stond alles vlotjes op tafel en wat hebben we gesmuld!
Gewoon lekker gegeten voor een redelijke prijs, wat ons betreft een aanrader!

Gegeten op 11 juli 2014

Joossie123

Het was een lekkere warme stranddag dus we hadden zin om even na te genieten...
Nou, dat liep iets anders. We waren met 7 man maar helaas was onze reservering niet doorgekomen en moesten we onze eigen tafels organiseren.
Bestellen ging moeizaam, een aantal gerechten waren op en er werd al aangegeven dat het vanwege de drukte wat langer kon gaan duren. Prima natuurlijk als je dat van tevoren weet maar uiteindelijk vijf kwartier moeten wachten op het voorgerecht. Ik had Gazpacho besteld en gelukkig was het niet erg dat deze koud was :-)) De rest van het gezelschap had ook geen klachten dus het grote wachten op het hoofdgerecht kon beginnen. Gelukkig ging dat iets vlotter, het was inmiddels 9 uur en uiteindelijk een prima zeebaars gekregen. Op zich wel lekker maar door het lange wachten was de lol er een beetje af. Al met al hebben we hier leuk gezeten maar wat het eten betreft is het een middelmatige strandtent.

Gegeten op 10 juli 2014

Joossie123

Als zesjarig jongetje was ik hier voor het eerst na een strandtocht met wind tegen vanaf het Badhotel, thans Seeduyn. Ook toen al was het Posthuys (toen nog gewoon Posthuis) de ideale pleisterplaats na een heerlijke wandeling of fietstocht. Toegegeven, er is geen andere horeca op dit deel van Vlieland maar dat is geen probleem, dit is het beste terras van het hele eiland!
Het was vandaag schitterend weer en lekker druk maar al snel hadden we een tafeltje. In no-time stond dit vol met zeven ijskoude drankjes en kregen we de kaart. Wat direct opviel was de enorme keuze aan lunchgerechten, zelfs een enorme variëteit aan pannenkoeken. Nagenoeg iedereen bestelde iets anders maar in een mum van tijd stond alles op tafel, waar maak je dat mee?
Ik had een bruin boterham gerookte sardinefilets met uien en kappertjes en die was zeer smakelijk! Ook de maaltijdsalade en de diverse pannenkoeken waren heerlijk. Wat echter daarna kwam deed mij besluiten ook voor het eten een 10 te geven: Appeltaart met warme cranberrysaus, een ware traktatie!
Al met al hebben we hier meer dan uitstekend gezeten, de bediening was perfect en het uitzicht schitterend. Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die het hier prijzig vinden, dat kan zijn maar je krijgt er genoeg voor terug!
Leuk overigens om de eerste Iens recensie te mogen schrijven, nog een laatste tip tot slot: sedert vorige week kun je ook overnachten in het Posthuys. We mochten even de gloednieuwe kamers bekijken en die zien er fantastisch uit!

Gegeten op 10 juli 2014

Joossie123

We liepen langs het gezellige terras en daar viel ons oog op een schoolbord met de tekst: Bergse Ansjovis... Navraag leerde dat het hier om een lokale specialiteit gaat, visjes die op een speciale manier worden gevangen en maar een paar maanden leverbaar zijn. Nu houden wij wel van streekgerechten dus hup naar binnen maar dat was niet zo'n goed idee.
Het restaurant bleek oubollig en gedateerd met dito gasten. Op zich niet zo erg maar niemand had iets te eten op zijn tafeltje, hmmmm vreemd. Toen wij daar zo vertwijfeld stonden bleek er niemand van het personeel geïnteresseerd in ons terwijl het toch echt niet druk was. Uiteindelijk wees iemand ons naar een hoek waar alleen maar lege tafeltjes stonden maar verder werden we aan ons lot overgelaten.
Toen uiteindelijk na ongeveer twintig minuten een ober bij ons kwam werd ons verteld dat de ansjovis op was waarna wij ergens anders zijn gaan eten.
We hebben het eten dus niet kunnen beoordelen (het zesje is alleen voor de vorm) maar willen de uitbater wel als tip meegeven iets aan het interieur te doen, geen reclame te maken voor niet leverbare gerechten en het personeel te instrueren klanten een warm welkom te heten.
Erg jammer...

Gegeten op 6 juli 2014

Joossie123

Als groot liefhebber van Indisch eten werden we aangetrokken door de hoge waarderingscijfers van Bali. Bij binnenkomst was het even slikken, het restaurant was nagenoeg leeg en het interieur gedateerd. Het welkom was echter warm en de menukaart bijzonder groot.
Onze keuze viel op de Indonesische Rijsttafel met 4 verschillende saté gerechten.
Met name de saté Gambing (geit) was heerlijk, eigenlijk kon alleen de saté kelapa ons niet zo bekoren, de kip was droog. De gado gado was heerlijk, verse groente en knapperige kroepoek. De pepers maakten het geheel lekker pittig en voor diegenen die niet zo van heet eten houden, de lombok kun je gewoon terzijde schuiven. Tenslotte de bediening: attent en vriendelijk.
Wij vinden Bali een aanrader!

Gegeten op 5 juli 2014

Joossie123

Al enige tijd stond Dickens op ons verlanglijstje, het ziet er van buiten zo leuk uit en ook de foto's van het interieur maakten de verwachtingen hooggespannen.
Uiteindelijk heerlijk gegeten!
We hadden eigenlijk geen grote honger maar wel trek in "iets" en direct bij binnenkomst klikte het al. Supervriendelijk ontvangen, gelijk al drankjes opgenomen en uitgeserveerd en een menukaart waar je u tegen zegt. Op de ene kant van de kaart staan de pannenkoeken en op de achterkant de overige gerechten maar deze bijten elkaar niet, kunnen gewoon door elkaar besteld worden. Wij kozen het menu van de dag, dat was een beenhammetje, sliptongetjes en jr. bestelde de spareribs. Het was vrij druk maar toch stonden de bestellingen in no time op tafel. De tong was uitstekend, precies goed gebakken. De spareribs en de beenham vielen ook in de smaak. Frietjes prima, alleen was de sla wat magertjes, ik had één blaadje... Helaas geen nagerecht besteld en dat was jammer want de coupes schijnen heerlijk te zijn.
Al met al uitstekend gegeten, super vriendelijke, enthousiaste bediening en een prachtig restaurant.

Gegeten op 28 juni 2014