a TripAdvisor company

van Joossie123

Joossie123

Na een heen en weertje langs de haven kozen we voor Krab en dat was een goede keus. We ontdekten al snel dat Krab ook meegaat in de Almeerse "All you can eat" gekte en dat de reguliere kaart beperkt is tot wat klassiekers. Nu bevatte de tapaskaart genoeg lekkere gerechten maar we kozen toch voor "klassiekers". Uiteraard ga je niet naar Almere's enige visrestaurant voor een biefstukje dus kozen we eerst Bouillabaise en krabkroketten. Beide zonder meer uitstekend. Vervolgens kreeg ik sliptongen die eigenlijk een beetje saai waren. De tong was weliswaar prima gebakken maar daarbij werd een kwak groenten geserveerd en wat gefrituurde aardappelblokjes. Al met al niet heel bijzonder. Gelukkig waren de bediening en de plek prima goed dus we komen zeker nog een keer terug.

Gegeten op 11 juni 2015

Joossie123

We hadden een afspraak in de buurt en toevallig zag ik een Iens deal langskomen dus de keuze was snel gemaakt. Reservering maken (en wijzigen) ging vlotjes dus zo stonden wij opeens op een maandagavond voor de Witte Olifant. De ingang was wat verstopt achter steigers maar de ontvangst binnen meer dan warm welkom. Prachtig interieur met heel veel olifant-versieringen. We kregen zelfs olifant-servetten en placemats! De deal was een viergangendiner en al snel kregen we een amuse van zoetzure kip, geserveerd in een (mini)ananas met een glas citroengrasthee. Een heel bijzonder (en lekker) begin.
Daarna een mooi bord Thaise heerlijkheden zoals viskoekjes, loempiaatjes, kipspiesjes en nog wat hapjes en sausjes. Ik had vervolgens gekozen voor Tom Yam Koong, een pittige soep met garnalen. Ik was weliswaar gewaarschuwd maar deze was toch iets te pittig voor mij. Mijn partner had kokos/champignonsoep en deze viel beter in de smaak. Als hoofdgerecht hadden we beide voor de ossenhaas met knoflook gekozen en deze was erg lekker. Uiteraard veel knoflook maar ook basilicum en oestersaus. Als nagerecht hadden we een gerecht met banaan, kokos en vanille ijs. Al met al een fantastisch menu dat werd vergezeld door een heerlijke jasmijnthee, getrokken van een enorme bloem. Bediening was uitstekend, er werd rekening gehouden met persoonlijke wensen en ook even extra tijd tussen de gangen was geen probleem. Al met al een heerlijke avond gehad.

Gegeten op 8 juni 2015

Joossie123

Na een dagje buiten leek het ons leuk om nog wat in Weesp te gaan eten en we kwamen bij de Gelagkamer vanwege het aardige, kleine terras. Een plekje in de avondzon bleek lastig, dat kwam omdat voor sommige stoeptegels wel een drankvergunning is afgegeven en voor andere niet. Uiteindelijk bereikten we een compromis: biertje en stokbroodje in het zonnetje en voor- en hoofdgerecht in de schaduw. Het begon wat rommelig, het brood was lekker maar de boter keihard. Dit werd gelukkig meer dan goed gemaakt door de rest van de gerechten. Zowel de garnalencocktail als de rundercarpaccio waren gewoon goed. Ik had vervolgens de kalfslever gekozen en deze was precies goed gebakken, lekker gekruid en goed voorzien van spek en ui. Ook de gevulde portobello’s vielen in de smaak. Ook leuk: gefrituurde piepers! Tenslotte nog een bakje koffie met een echte Weesper mop. Die smaken in Weesp toch echt het lekkerst! Bediening kunnen we kort over zijn: gewoon goed. Al met al prima gegeten.

Gegeten op 6 juni 2015

Joossie123

Poffertjes eten in Laren is een traditie die elke keer weer de verwachtingen overtreft!
Hoe druk het ook is, telkens weer weten de mannen (dames helaas nog niet welkom) het voor mekaar te krijgen iedereen te voorzien van poffers en/of wafels. Zodra de kraam is opgebouwd begint het te kriebelen en moet er gewoon even neergestreken worden bij Cornelis de Haan.
De laatste keer dat we hier waren, ergens in maart was het nog bitter koud maar vandaag scheen het zonnetje en was het nog redelijk rustig. De poffers waren snel besteld en ook dit keer weer verbaasden we ons over het unieke en perfecte “open outcry” systeem van bestellingen doorgeven.
De poffers, als altijd een dubbele portie waren als vanouds heerlijk, hoe kan het ook anders met zo’n mooi fornuis en daarmee was ons bezoek voor de zoveelste keer een klein feestje.
Wij hopen hier nog heel vaak te mogen komen. Veel dank Marcel en crew!

Gegeten op 6 juni 2015

Joossie123

De Tafelberg heeft in het verleden al twee keer de terrassentest van de Gooi en Eemlander gewonnen en dat is niet zomaar! Wij zijn het daar nog steeds roerend mee eens.
Het was vandaag een prachtige dag dus we hadden zin om eens fijn te lunchen. Ter plekke valt gelijk het fantastische uitzicht over de heide op en (speciaal voor ons?) liep de schaapskudde langs het terras. Hoe meer Mauve wil je hebben? Het was 31 graden maar we vonden een prima plekje in de schaduw onder één van de enorme parasols. De menukaart getuigt van grote flexibiliteit, je kunt van alles combineren; broodjes, soep, salades, noem maar op. Ik koos voor de Salade Tafelberg en mijn disgenoot de Real Thing, een kingsize hamburger met frietjes en sla. Mijn salade zou mesclun bevatten maar het was met name bietblad. Wel lekker maar wel wat veel. Verder lekkere blauwe kaas, champignons en dadels. Ook de burger was prima, lekker groot en sappig. Over de bediening niets dan lof, ondanks de hitte bleven ze ons vlotjes en vriendelijk bedienen.

Gegeten op 5 juni 2015

Joossie123

Opeens kregen we trek in Indonesische eten en Pondok Java lag toevallig op de weg naar huis. Je kunt hier alleen afhalen maar dan wel heel veel heerlijke Indonesische gerechten. Alles is halal dus je zult tevergeefs naar Pangang zoeken... Wat bij binnenkomst direct opvalt is de vriendelijke bediening en de counter die uitpuilt van de gerechten. Het was al met al nog lastig om een keuze te maken dus uiteindelijk vertrok ik met een tas vol bakjes, bijgerechten en zoetigheden. Jammer alleen dat de Saté Kambing waar ik eigenlijk voor kwam niet leverbaar was. Nu had ik een paar pittige gerechten gekozen, o.a. "vlees Bali" maar uiteindelijk viel dat wat tegen, de smaak was vrij mild. Rendang was wel erg lekker zo ook de maiskoekjes en de Tempe pete. Had ook nog een tjendol meegenomen en die was heerlijk. Al met al lekker gegeten.

Gegeten op 3 juni 2015

Joossie123

Altijd leuk om als eerste een recensie te schrijven over een restaurant. Restaurant? Nou nee, je kunt hier geweldige gerechten afhalen maar helaas kun je er niet neerploffen...
We hadden vandaag zin in sushi en ons oog viel op een reclamebord waarop het "Sushi lovers menu" werd aangeprezen. Via de website besteld en vervolgens afgehaald op de Markerkant.
De sushi's zijn werkelijk plaatjes om te zien, heel mooi opgemaakt en trouwens ook fraai verpakt in luxe dozen. De meesten lekker (en groot). Ik proefde echter harde avocado in één sushi en de beide temari's vond ik niet echt bijzonder. De sashimi daarentegen was perfect! Bediening verder ok. Al met al een prima ervaring.

Gegeten op 31 mei 2015

Joossie123

Je staat hier letterlijk aan de rand van Nederland maar La Meuse is wat ons betreft een omweg meer dan waard! We hadden een plekje uitgezocht op het terras zodat we nog net de Maas konden zien stromen wat wel zo aardig is. Vrijwel direct werden we welkom geheten, altijd leuk! En in no-time werden de drankjes uitgeserveerd. Ik had daarbij een Omelet la Meuse besteld en dat was geen slechte keuze. Goed gevuld met kaas, groenten en ham, vergezeld door heerlijk vers brood smaakte deze lunch prima! Ook mijn partner smulde van haar broodje. Al met al een meer dan aangename ervaring waarvoor dank!

Gegeten op 25 mei 2015

Joossie123

Tijdens onze wandeling belandden we bij toeval op het terras van de Smockelaer en dat was zeer aangenaam! De kaart staat vol heerlijkheden dus dat was nog best lastig kiezen. Het werd een schotel bloedworst met brood en het moet gezegd: zo lekker hem ik nog niet eerder gegeten. Super knapperig brood, appeltjes en garnituur erbij en een heerlijk biertje maakten het verblijf hier tot een klein feestje. Ook de uitsmijter van mijn partner was prima in orde. Waar bijna overal al wordt gewerkt met "handy's" gaat bestelling opnemen hier nog gewoon met een bloknootje en dat gaat gewoon goed. Hulde!

Gegeten op 24 mei 2015

Joossie123

Als je ooit in Parijs bij een beroemde Brasserie bent geweest ga je toch ongewild vergelijken en dan valt Flo eigenlijk een beetje tegen. Ik had al een poos geleden gereserveerd maar toen ik belde om te melden dat we wat later zouden komen was mijn reservering onvindbaar. Uiteindelijk geen probleem maar toch raar... Bij binnenkomst wel direct het Brasserie gevoel maar dan zonder de kenmerkende spiegels, hout en koperwerk. Broodjes stonden al klaar en we kozen voor het drie gangen menu. Helaas duurde het vrij lang voordat de soep door kwam, we zaten inmiddels bijna een uur aan tafel. Uiteindelijk wel duizend welgemeende excuses maar jammer dat de soep waterig was. Het hoofdgerecht daarentegen was uitstekend, een perfect gegaard stuk kabeljauw met asperges, garnalen en kruidenpuree. Ook de maïshoen met polentaballetjes viel in de smaak. Ook het nagerecht, een prachtig opgemaakt bord met aardbeien, rabarber en perensorbet was heerlijk. Uiteindelijk hadden we dus toch nog een heerlijke avond, met name ook door de uitstekende bediening. We komen zeker een keer op herhaling!

Gegeten op 24 mei 2015