a TripAdvisor company

van Joossie123

Joossie123

Nou komen we niet vaak in Noord maar Loetje aan ‘t IJ is beslist de moeite van het omrijden waard!
Gelijk al bij aankomst word je overvallen door het prachtige gebouw en het waanzinnige uitzicht.
We hadden niet gereserveerd maar gelukkig was het redelijk rustig en konden we zelfs kiezen uit diverse tafeltjes. Drankjes en kaart stonden in no-time op tafel en de keus was snel gemaakt; bij een pizzeria bestel je pizza en bij Loetje biefstuk! dus kozen we beide de biefstuk Bali.
De XL is een enorm stuk ossenhaas maar is uiteindelijk niet veel groter dan de “normale” uitvoering die uit twee stukken vlees bestaat. De Bali jus is echt lekker pittig en de biefstukken (alle drie) waren perfect gegaard. Wat ons betreft de ultieme biefstuk, zelfs thuis lastig te evenaren.
Frietjes en sla waren ook prima en de bijgeleverde witte boterhammen zorgden ervoor dat de bordjes weer schoon terug gingen naar de keuken. Als toetje genoten we van tiramisu met speculaas, een echt Sinterklaas-nagerecht! Al met al weer een uitstekende ervaring, de vlotte en vriendelijke bediening zorgt ervoor dat je je hier uitstekend op je gemak voelt. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat het wat lawaaierig is maar dat is verder niet storend. Tot de volgende keer!

Gegeten op 4 december 2015

Joossie123

We hadden niet gereserveerd en toen we binnen kwamen zat de hut stampvol maar we konden gelukkig een plekje aan de bar krijgen in afwachting van het eerste vrijkomende tafeltje. Prima toch?
De serveerster stelde zich netjes voor, legde het concept uit en in no-time stond er brood en drankjes voor onze neus. We mochten onze bestellingen, steeds twee tapas p.p. doorgeven op een bierviltje dus zo zaten we opeens aan de garnalen en carpaccio om te beginnen. Niet lang daarna konden we verkassen naar een prima tafeltje en kregen we het ene na het andere bordje tapas.
Over de kwaliteit van de hapjes verschilden we van mening; sommigen zoals de carpaccio en de kroketjes waren heerlijk. Anderen waren minder van kwaliteit. De uienringen waren meer meel dan ui, de garnalen vet en taai en ook de grote gamba’s vielen tegen. Ook de porties waren wisselend: zes kipkluifjes in een schaaltje tegenover slechts één varkenshaasspiesje (!). De nagerechten waren uiteindelijk een klein feestje, zowel het ijs als de tiramisu waren heerlijk.
We vonden al met al dat we hier prima gezeten hebben, het restaurant is warm en sfeervol, de bediening was vriendelijk en vlot, niks op aan te merken en dat maakte het matige eten meer dan goed.

Gegeten op 22 november 2015

Joossie123

Uitgerekend vandaag hield een wandelclub hier zijn rust dus de tent zat afgeladen vol. Toch was er nog een plekje over en werd ik vlot geholpen. Het werd een huisgemaakte erwtensoep en dat was een goede keus! Heerlijk soepje voor een schappelijke prijs.
Bij Nieuw Schaijk zit je gezellig en kun je prima eten! Bravo!

Gegeten op 14 november 2015

Joossie123

Aangetrokken door de hoge rapportcijfers streken we neer bij Trev. Het welkom was wat chaotisch, later hoorden we dat er een personeelsprobleempje was maar we vonden toch nog een vrij tafeltje. Nadeel was alleen dat we geen zicht hadden op de muur met soepen…
Ik had lekkere trek dus koos voor een “large” linzensoep (er zijn vier formaten) en mijn partner bestelde een clubtosti. De soep werd geserveerd in een kartonnen beker en was heerlijk, lekker pittig, malse stukjes kip er in met verse koriander en lekker brood. Ook de tosti was prima, er zat alleen een haar in… Volgende keer willen we graag de andere soepen uitproberen!

Gegeten op 13 november 2015

Joossie123

We hadden trek in Sushi en dan heb je in Almere keuze uit ongeveer 14 sushibars/restaurants.
Ons oog viel op een advertentie van Toro Sushi omdat ze een jaar open zijn dus onze interesse was gewekt. Bestellen kan via internet maar we bellen liever, toch wat makkelijker. Kwartiertje wachten, prima goed. Het is lastig om in de buurt te komen van de winkel te meer omdat het bij het nabijgelegen Chinese restaurant knetterdruk was dus noodgedwongen een stukje fietspad meegepikt. Eenmaal binnen stonden de boxen al klaar en dat was maar goed ook want het begon net bestellingen te regenen en ik hoorde al zoiets van drie kwartier wachttijd.
We waren benieuwd naar de tonijn, Toro betekent per slot van rekening sushi van de buik van een tonijn maar die viel eigenlijk wat tegen, een beetje droog. De maki’s daareentegen waren heerlijk maar het meest genoten we van de gefrituurde garnalen. Al met al een prima kennismaking met Toro, de bediening tenslotte was vriendelijk en vlot en de winkel (een restaurant is het eigenlijk niet) modern en strak.

Gegeten op 7 november 2015

Joossie123

We waren getipt dat je hier lekkere vis kunt halen en dat is ook zo!
De toonbank is volledig volgezet met bakjes en schaaltjes met daarop (voorbeeld)heerlijkheden uit de zee en dat alleen al zag er smakelijk uit. Ik bestelde een lekkerbek met saus en mijn partner hield het bij gebakken mosselen en haring (volgens een bordje de beste uit de test). De vis ging vers de olie in dus we moesten even wachten.
Wat ik vervolgens kreeg overtrof mijn stoutste verwachtingen: een enorm stuk vis, goudbruin gebakken en ruim voorzien van viskruiden en saus. Lang geleden dat ik zo’n lekkere lekkerbek heb gegeten! Chapeau! Het feit dat we op een koud, tochtig hoekje zaten namen we meer dan voor lief.

Gegeten op 31 oktober 2015

Joossie123

Ik was hier nog nooit geweest omdat het restaurant zo in een woonwijk ligt. Toen ik echter zag dat Pallas Athene de hoogste rapportcijfers krijgt van alle Grieken in Almere wilden we toch wel eens een keer een vorkje komen prikken en inderdaad, die hoge cijfers zijn terecht!
We werden verwelkomd door een enorme reus die ons naar een gezellig tafeltje bracht. Later bleek dit de eigenaar, een erg zachtaardige, vriendelijke man. Het restaurant is smaakvol ingericht, vol met Griekse zuilen en beelden van goden, wij zaten naast Zeus terwijl we eigenlijk Pallas Athene hadden verwacht, ach, wat geeft het… De muziek, uiteraard Grieks, staat niet te hard.
Ondanks het enorme aanbod aan gerechten was onze keuze snel gemaakt, iets van de grill…
We mochten ondertussen bordjes vullen bij de saladebar en het moet gezegd, stuk voor stuk smakelijke gerechten. Het was druk maar de bestellingen kwamen vlotjes door, de Suzuki precies zoals hij moet zijn, lekker gekruid en precies goed gaar en de gyros dito, knapperig en lekker pittig. Ook de tzatziki en de frietjes waren heerlijk. Mijn beide disgenoten dachten er hetzelfde over dus drie borden gingen schoon terug naar de keuken.
Voor het nagerecht hoefden we, ondanks het aanbod van ruim twintig gerechten niet lang na te denken: Baklava met ijs en slagroom en daarbij Griekse koffie. Een waarlijk prima afsluiter van een heerlijk avondje. Bediening tenslotte was prima goed, vlot, attent en vriendelijk.
Tot de volgende keer!

Gegeten op 23 oktober 2015

Joossie123

Mede door prima Iens recensies was ons oog gevallen op Chaco en dat bleek een goede keus.
Het restaurant is vorig jaar opgefrist en zo ziet het er ook uit. Vlotjes kregen we een tafel en drankjes en kon het "keuze maken" beginnen. Voor meatlovers is Chaco een El Dorado maar toch koos ik iets lichters. Eerst meloen met ham (lekker) en vervolgens de ossenhaas van 200 gram. Deze kwam met drie Argentijnse sausjes en frietjes. Salade kun je zelf opscheppen bij een buffet. Het vlees was perfect gegaard en heerlijk gekruid. Ook de varkenshaas van mijn partner was goed. Als nagerecht kozen we voor Argentijnse flan/Bananensplit, beide een mooie afsluiter van een heerlijk diner. Tenslotte een dikke pluim voor de bediening; attent, vriendelijk en bovenal lekker vlot!

Gegeten op 11 oktober 2015

Joossie123

We wilden nog snel wat eten en Filoxenia was dichtbij en zag er gezellig uit dus wij naar binnen. Filoxenia is Grieks voor gastvrijheid lazen we en dat klopte! Al snel stond de ouzo op tafel samen met de menukaart. Ik koos voor een combi van gyros en bifteki en wat ik kreeg was inderdaad gyros en bifteki, een enorm bord vol. Daarbij ook nog rijst, salade, tzatziki en groente dus dat was even schrikken. Het was erg lekker maar wel wat veel allemaal. Mijn partner had Jouvetsi besteld. Normaliter is dat een ovenschotel met lam maar omdat lam op was werd het rundvlees. Ook lekker maar wel wat droger. De pasta in de vorm van rijst was alleen niet bijzonder van smaak.
Al met al lekker gegeten, wel veel maar wel smakelijk. De Retsina had wat kouder gemogen maar verders was alles prima goed.

Gegeten op 27 september 2015

Joossie123

Het was al vrij laat maar we hadden toch nog trek en toen we langs de Opera liepen viel mijn oog op een bord waarop verschillende biersoorten werden aangeprezen. Toen wij vervolgens door de waardin werden geattendeerd op het feit dat alles vers bereid wordt was de keuze snel gemaakt. De opera is een eetcafé maar wel een heel gezellig eetcafé.
We hadden niet via AH gereserveerd, wij niet, veel anderen blijkbaar wel maar verder geen probleem.
Ik koos het Groningse stoofpotje en mijn partner de saté. Uiteraard een lekker biertje besteld maar op aanraden van de kastelein koos ik daarna voor bij het eten een “Grutte Pier”, weliswaar niet Gronings maar wel heerlijk geurig en kruidig. Het stoofpotje was lekker, Gronings omdat er Groningse bonken (piepers) in verwerkt waren. De saté viel ook in de smaak, lekker gekruid, mals vlees met een uitstekende pindasaus daarbij. Ook de frietjes en de groente (boontjes en sla) waren lekker. Al met al heerlijk gegeten in een warm gezellig eetcafé met uitstekende bediening (attent, vriendelijk en vlot).

Gegeten op 26 september 2015