Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Joossie123

Joossie123

Lang, heel lang geleden hebben wij in Italië diverse keren gegeten volgens hetzelfde concept: eten wat de pot schaft en daar hadden we fijne herinneringen aan, ook al was het al zo lang geleden. De ontvangst was warm en dat kwam mede door de prachtige inrichting. Gelukkig viel er genoeg te kiezen... Iedereen viel uiteindelijk voor alle vier de gangen en dat was een beste keuze! De Antipasti was een feestelijk bord Italiaanse specialiteiten, als voorgerecht proefden we Spaghetti Vongole met daarbij een heerlijke Siciliaanse wijn en daarna een heerlijke bistecca. Een lekker bordje (Italiaanse) kaas en een doppio en dan is het alweer voorbij. Wat vliegt de tijd als het gezellig is en de gerechten smakelijk! We hebben genoten.

Gegeten op 11 juni 2014

Joossie123

Wat een prachtig gebouw! Het was nog te koud om buiten te zitten maar dat was niet erg, binnen zit je prima een door al het glas heb je een mooi uitzicht over de Roode Steen. Na wat Oosterse hapjes (heerlijk) besloten we om nog wat langer te blijven hangen en dat was een goede keus. Als voorgerecht is de Vitello Tonato een absolute aanrader, mooie balans tussen vlees en vis. Maar ook de beide hoofdgerechten, Salade Nicoise en Pasta Aioli waren heerlijk.
Tot een volgende keer.

Gegeten op 2 maart 2014

Joossie123

Na winkelen in de Leidsestraat is het hier goed uitpuffen. Een weldaad van rust. Vlotjes werd ons een tafeltje gewezen en vrijwel direct werd de (drank)bestelling opgenomen. Voorwaar een warm welkom, dat maak je ook wel eens anders mee. We keken onze ogen uit, het interieur is in één woord schitterend.
De lunch, daar kunnen we kort over zijn, die was perfect. Mijn Salade Nicoise bevatte kleine schelpjes en de clubsandwich van mijn disgenoot was perfect, compleet met chips en kleine tomaatjes. Daarna nog een gloeiend hete espresso en we konden er weer helemaal tegenaan.

Gegeten op 21 februari 2014

Joossie123

We hadden zomaar een uurtje niks te doen en zin in iets lekkers dus zodoende in de Haven aangeland. Het interieur is minstens net zo fraai als de buitenkant, leuk om even een rondje door het hele pand te lopen.
Eenmaal aan tafel stond deze direct vol met drankjes en lieten we ons verleiden tot een Huizer vissalade en een clubsandwich en dat was geen straf. De salade was rijkelijk gevuld en de sandwich heerlijk. Het was een fijne lunch.

Gegeten op 10 april 2014

Joossie123

Ik was al eens in Amsterdam bij Humphrey's geweest en ook in Zwolle, beide keren met een grote groep en dat was goed bevallen dus nu ik met mijn meisje een weekendje in Zwolle was dacht ik direct aan dit fraaie restaurant.
Nou, dat had ik beter niet kunnen doen, het werd een zware teleurstelling...
Ondanks dat ik had gereserveerd moesten we met nog heel veel andere mensen ruim een kwartier in de hal op een vrij tafel wachten. Eenmaal gezeten bleken we tussen een paar luidruchtige groepen te zitten en ach, zit je zelf in zo'n groep dan heb je daar geen erg in maar romantisch met z'n tweeën, da's een heel ander verhaal. Met een groep maakt het ook niet zoveel uit wat je eet, er is vertier genoeg dus nu we wat meer aandacht aan de kaart en het eten konden geven viel dat toch tegen. We hebben weliswaar lekker gegeten maar het was niet bijzonder. Na het toetje ook geen koffie meer besteld, het was genoeg zo.
Wat ik nog wel even moet melden is dat de inrichting he le maal geweldig is, prachtige lampen, spiegels en meubilair.

Gegeten op 29 maart 2014

Joossie123

Waarom gaat iemand 500 meter van zijn huis naar een hotel?
Nou gewoon, om het buikje vol te eten. Ter ere van het begin van de vakantie vonden we het tijd om onszelf te verwennen en dat was geen straf. Het was weliswaar al laat voor lunch; half twee maar we werden meer dan welkom geheten. Al snel was onze keus op het aanwezige lunch buffet gevallen en ondanks dat dat nog maar een half uur beschikbaar zou zijn was er nog meer dan voldoende keus. Een royale kan jus d'orange was bij de prijs inbegrepen en ook koffie achteraf hoorde er gewoon bij. Kijk, daar word ik nou vrolijk van, niet van dat gemier maar gewoon eerlijk eten voor een schappelijke prijs. De ambiance was dik in orde, hoe kan het anders, het hotel is nog maar drie jaar jong. Het was lekker druk, veel groepjes dames (Libelle zomerweek combi arrangement?) maar het moet gezegd, de bediening was perfect, attent, vriendelijk en oplettend. Wat ons betreft veel waar voor je geld, kortom we komen nog een keer terug!

Gegeten op 16 mei 2014

Joossie123

Met een grote groep neergestreken bij de Peppermill. Het was verders rustig dus we kregen alle aandacht van de bediening. Het interieur is strak en grijs en de menukaart een feest voor de grote carnivoor. Heb me ingehouden en me beperkt tot shrimps en een biefstukje en die waren beide ok. Eigenlijk is er niks mis met de Peppermill, misschien een beetje saai...

Gegeten op 1 mei 2014

Joossie123

Café de V kende ik alleen van naam, was er nog nooit geweest.
Gelijk bij binnenkomst valt het interieur op, aan de voorkant café maar daarachter een serre met een prachtig glazen dak. We kregen een warm welkom, het was druk maar vlotjes kwamen de drankjes door. De menukaart was een grote verrassing als je een café-menu verwacht, wat een heerlijke gerechten allemaal! Ik koos als voorgerecht Pastrami en mijn disgenoten Gamba's. Uitstekend! Daarna de Makreel, alweer een gerecht dat je niet vaak op een kaart ziet staan, Heerlijk gegaard, niet al te groot, dat dan als enige minpuntje maar voor de rest heerlijk gegeten.

Gegeten op 16 mei 2014

Joossie123

Zeg je Tapas, dan zeg je wat mij betreft Pata Negra.
Sedert 1997 gevestigd in de Utrechtse Straat en sedertdien onregelmatig door mij bezocht. Pata Negra is uniek qua sfeer maar zeker ook qua aanbod. De Jamon Iberico de Bellota is het hoogtepunt van de kaart. Prijzig maar meer dan bijzonder. De andere gerechten zijn ok, ze smaken zoals ze ook in Spanje smaken dus dat geeft aan dat het hier om authentieke tapas gaat. Naast de Jamon hadden we een perfecte Tortilla (mij lukt het niet om de deze zo lekker te krijgen), Sardines, Gambas waarbij jr zich verslikte in een pepertje en nog wat andere gerechtjes. Alleen de pulpo viel dit keer niet in de smaak, geen idee waarom.
We zaten tusen een mengelmoes van Spanjolen, toeristen en tapas-lovers en dat maakt het meer dan bijzonder.
Al met al weer heerlijk gegeten, alle terpetijnpissers kunnen we hier missen als kiespijn, hier krijg je een authentieke tapas!!

Gegeten op 30 mei 2014

Joossie123

Kom je hier aanrijden dan ben je gelijk verliefd. Wat een prachtige setting. Gelukkig zagen we nog net op tijd dat je naast het restaurant kunt parkeren, wel zo prettig. De ontvangst was warm en ondanks dat bijna alle tafels gereserveerd waren werden een paar "passanten" niet teleurgesteld. (Stok)brood met kruidenmargarine waren niet bijzonder maar daarna begon het. We kregen een voorgerecht van Parmaham en kletskoppen van Parmezaanse kaas en perendressing. Het zag er fraai uit en smaakte heerlijk. Als hoofdgerecht een tournedos met een kruidenjasje. Daarvoor hadden we al friet en komkommersalade gekregen, niets op aan te merken. Toetje was zelfgemaakt, echt lekker! Complimenten voor de kok en de bediening, het was prima goed.

Gegeten op 10 mei 2014