Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Joossie123

Joossie123

Doordat deze eetgelegenheid letterlijk in de schaduw van de Arena staat was hij me nooit opgevallen en dat is jammer. Ik kan me voorstellen dat het hier op voetbalavonden geen doen is maar vanavond was het rustig in de Arena dus werden we vlotjes geholpen.
De garnalen in oestersaus waren lekker, de groente was mij alleen iets te knapperig en de sambal te pittig maar al met al was het een prima hapje eten.

Gegeten op 19 januari 2015

Joossie123

Sushi eten bij een Chinees? Is dat nou wel zo’n goed idee? Nou, wij denken van wel.
Al jaren komen we bij het Gouden Huis, gewoon omdat het er lekker eten is en de bediening uitermate vriendelijk.
Dit keer dus sushi afhalen, van te voren even gebeld (is wel aan te raden op een drukke zaterdagavond) maar op het afgesproken tijdstip stond alles keurig netjes klaar. Thuis gesmuld van de verschillende sushi’s en Sashimi terwijl de film “Jiro dreams of sushi” opstond.

Gegeten op 17 januari 2015

Joossie123

We konden gelukkig nog net reserveren voor het wildmenu dus dat hebben we gedaan!
Op de avond zelf waren we wat verlaat maar de tram stopt precies voor de deur dus we vielen gelijk door de gordijnen met onze neus het restaurant in.
Wat ons direct opviel was hoe knus en gezellig het hier is.
We hadden besloten om ons eens echt te laten verrassen dus kwamen de gerechten (met bijpassende wijnen) zonder vooraankondiging en dat was eigenlijk heel erg leuk. Na een smakelijke amuse proefden we een terrine van fazant en eendenlever met een heerlijke Zuid Franse witte wijn en daarna een wildbouillon met schorseneren en hertenravioli. Als hoofdgerecht een perfect gegaarde reebout met rode kool en een crème van pastinaak. Daarbij een heerlijke Spaanse wijn. Tussentijds kregen we nog een heerlijke dessert amuse en tenslotte een nagerecht met peer, vergezeld door een zalige muskaat wijn uit de Rhône. Na de koffie konden we niet anders concluderen dat we een top avond gehad hebben. Prachtige, heerlijke gerechten met dito wijnen en een uitstekende bediening. Geen minpuntje kunnen bedenken.

Gegeten op 16 januari 2015

Joossie123

Van alle Japanse "All you can eat" restaurants in het centrum van Almere heeft Ida de beste rapportcijfers dus dat wekt verwachtingen! Het welkom was warm, we hadden niet gereserveerd maar kregen vlotjes een mooi tafeltje toegewezen. Het concept werd uitgelegd en we konden los. Maar liefst 96 gerechten om uit te kiezen, waarlijk een onmogelijke opgave. We begonnen met wat lichtere sushi's en later kozen we voor de wat zwaardere gerechten. Wat ons opviel was dat de sushi's er niet alleen heel mooi uitzien maar ook nog erg lekker zijn. Ook de andere gerechten waren prima. Hoogtepunten waren wat ons betreft de geflambeerde Jacobsschelp, de gefrituurde garnalen (heel lekker knapperig) en de gebakken ossenhaas (precies goed gebakken met lekkere saus). Tegenvallers waren de sashimi (flinterdunne plakjes met droge sla) en de nagerechten. De creme brulee smaakte vlak, de fruitsalade was karig en de ijsbolletjes bevatten brokjes ijs. De bediening tenslotte was ok, niet bijzonder maar ze deden hun best. Al met al vonden wij Ida in lijn met vergelijkbare restaurants, we hebben lekker gegeten.

Gegeten op 10 januari 2015

Joossie123

We wilden eens echt Limburgs eten en daardoor was onze keus op Café Local gevallen en dat was niet verkeerd. Het café ligt fraai aan de Markt, is binnen niet al te groot maar wel heel sfeervol. We vonden een plekje aan de bar en konden kiezen uit heel veel Limburgse gerechten maar ik had bij voorbaat mijn zinnen al gezet op Zoervleis en mijn Partner koos de LimBurger. Ondanks dat het druk was kwamen de drankjes en de gerechten vlot door en wat opviel was dat er veel aandacht was besteed aan de presentatie. Het vlees zat in een pannetje, de frieten in een klein mandje en de bijgerechten (appelcompote en rode kool) in aparte bakjes. Uiteindelijk zag het er niet alleen mooi uit maar was het ook gewoon erg lekker. Een topavond.

Gegeten op 28 december 2014

Joossie123

Ons oog was op Au Coin gevallen door de wildweken. Nu waren die al vol maar gelukkig waren er genoeg andere heerlijke gerechten. We kregen een mooi plekje, weliswaar tussen twee luidruchtige groepen maar naarmate de avond vorderde en de wijn in de man kwam werd het rustiger. We kozen het driegangen menu met wijn en genoten van prachtige gerechten. Als voorgerecht Heilbot met kokkels en voor mijn partner Zalm met garnalen en rammenas, prachtig gegaard. Als hoofdgerecht hertenrug en in had gekozen voor Ossenhaas. Dat was eigenlijk bedoeld als tussengerecht maar ook prima als hoofdgerecht. Als nagerecht Appel-karamel en voor mij een kaasplankje met vijf heerlijk rijpe kazen, vergezeld door een LBV Port. Al met al een heerlijke avond, al was het wel een lange zit, na anderhalf uur begonnen we pas aan ons tweede gerecht...

Gegeten op 27 december 2014

Joossie123

Het was een drukke zaterdagavond maar gelukkig vonden we in de oude haven nog een tafeltje voor twee bij Puerto. Al snel hadden we een heerlijke Catalaanse wijn op tafel en twee gehaktballetjes gemaakt van chorizo. Wat ons opviel aan de kaart was dat deze niet extreem uitgebreid is maar wel bijzonder. We smulden onder andere van Croquetas, (drie kleine kroketjes met gamba, chorizo en parmezan), calamares (uitstekend gefrituurd), Pata Negra, Pan con Aioli (had wel wat meer knoflook in gemogen) en Enselada Puerto met appel en spinazie. Het enige dat tegenviel was een auberginecarpaccio, deze smaakte verbrand.
Het bijzondere aan Puerto is dat de kaart zeer regelmatig wisselt en dat niet alles drijft in de olijfolie.

Gegeten op 13 december 2014

Joossie123

Restaurant Bergsche Plas was onze rustplek tijdens een grote wandeling en dat is ons uitstekend bevallen. Ondanks dat het bomvol zat werden we vlot bediend en ook de bestellingen stonden in no-time op tafel. We hadden gekozen voor kroket met brood en dat was heerlijk. Fijn knapperig bruin brood, een pittige kroket en lekkere garni daarbij. Het decor, het prachtige uitzicht over de plas maakte ons bezoek tenslotte meer dan prima.

Gegeten op 13 december 2014

Joossie123

Via de "Wild Weken" van Dining City waren we bij het Bruggetje terecht gekomen en dat was een goede keus! Delfshaven is één van de mooiste plekjes van Rotterdam en ondanks dat het donker was en regende was het leuk om hier te wandelen. Het restaurant is warm en gezellig, zo ook het welkom. Er stond al brood op tafel, een fles water (gratis... waar maak je dat nog mee?) en een Wildmenukaart. We kozen voor het 4 gangen menu inclusief wijn, we hoefden tenslotte niet meer te rijden. Als eerste een reepaté met eendenlever, heerlijk met witte wijn uit de Pfalz. De wildstoof (wild zwijn) lag in een schelpje van bladerdeeg en werd vergezeld door een wijn uit de Tarn, erg lekker! De hazenrug werd vergezeld door maar liefst vijf garnituren en kwam met een Portugese wijn. Stuk voor stuk heerlijke gerechten en prachtig opgemaakt. Als dessert kregen we een bord heerlijkheden met onder andere mangoijs, een zalig flensje met sinaasappel met daarbij een zoete Auslese. Al met al werd het een hele fijne avond waarbij de bediening meer dan uitstekend was, veel wijnkennis maar ook gewoon vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 12 december 2014

Joossie123

Vanavond besloten om bij Taj te bestellen. Recencies waren lovend dus de verwachtingen hooggespannen. Telefonisch de bestelling doorgegeven en ik kon deze al na 10 minuten afhalen. Ter plekke even moeten zoeken naar een parkeerplaats (gevonden naast de tennisbaan) maar eenmaal binnen was ik onder de indruk van dit mooie restaurant. De bestelling stond al klaar in een warmhoudkast waar denk ik borden in worden voorverwarmd. Wel zo prettig.
Eenmaal thuis wachtte mij een grote teleurstelling. Eén van de vier bakjes had gelekt en daardoor was alles viezig geworden. De rijst was ok, ik had Lamb Madras besteld maar dit gerecht bestond uit blokjes vlees die in een waterige saus dreven. Daarbij kwam een bakje erwten en keiharde piepers in groen/bruin vocht. Na het opscheppen bleek ik kip in plaats van lam te hebben mee gekregen en die smaakte niet bijzonder. Nu was dat waarschijnlijk mijn eigen fout; bij bestelling vroeg men of ik pittig of medium wilde en ik had voor het laatste gekozen. Daarbij had ik een Garlic Nan maar deze was helaas niet gaar van binnen en smaakte niet echt naar knoflook.
Al met al helaas een onvoldoende voor het eten maar wel een dikke plus voor service en decor. Volgende keer wellicht beter.

Gegeten op 5 december 2014