a TripAdvisor company

van Joossie123

Joossie123

Iets van twee maanden geleden maakte ik voor het eerst kennis met Margherita. Toentertijd had Stefano, de eigenaar een Piaggio truck met daarin twee prachtige houtovens gemonteerd waarmee hij de lekkerste pizza’s maakte. Ter plekke in Diemen Zuid had hij een klein terrasje met klapstoeltjes en het moet gezegd: de klassieke pizza Margherita was eigenlijk het allerlekkerst; pure smaak van deeg, tomaten en kaas die niet verbloemd werd door extra ingrediënten.
De pizza’s waren dermate lekker dat de vraag en dus ook de wachttijd opliep dus mijn vreugde was groot toen ik hoorde dat hij een pizzeria in Diemen had overgenomen. Het restaurant is erg ruim opgezet, zeer fraai gedecoreerd door een Romeinse kunstenaar en met in het midden van het restaurant een prachtige Italiaanse houtoven.
Naast pizza’s waren er vandaag ook verse pasta’s maar wij wilden toch echt de oven uitproberen en kozen voor een pizza Sarezzano. Deze is vernoemd naar de geboorteplaats van de eigenaar dus toch eigenlijk een soort van signature dish! Naast mozzarella en tomaat kwam deze pizza met verse spinazie en salami en dat is waarlijk een heerlijke combinatie.
Ondanks dat het restaurant nog maar kort open is liep het als een trein, de bediening was vriendelijk en vlot dus wat ons betreft is dit de beste pizzeria van Diemen en zeer wijde omgeving.
Hulde!

Gegeten op 13 juni 2016

Joossie123

Na een pittige wandeling streken we hier neer voor een verfrissing en wat te eten en dat dat was een goede keuze.
Het terras zat vol maar toen het begon te regenen vluchtte iedereen (en wij ook) naar binnen want het terras is niet bepaald regen-proof. Ik bestelde een Italiaanse bol met mozzarella en zo ook mijn partner. Het broodje was heerlijk, weliswaar veel mozzarella maar prima van smaak.
Al met al heerlijk gezeten hier, fijn gegeten en prima bediend. De entourage, daar kun je wat over zeggen maar als het eten goed is dan is dat minder belangrijk. Aanrader!

Gegeten op 12 juni 2016

Joossie123

We hadden een tip gekregen om naar Umami te gaan. Gelukkig konden we nog reserveren dus toen we binnen kwamen stond een mooi gedekte tafel voor ons klaar in de werfkelder en dit was uiteindelijk een fijn plekje.
We konden kiezen uit twee concepten, “all you can eat” voor drie uur en een drie gangen menu met side dish voor twee en een half uur. We kozen voor het laatste omdat we geen zin hadden om ons vol te eten. Wat gelijk al opviel was dat je hier kunt kiezen uit een keur van heerlijke gerechten.
Als eerste kreeg ik eend met zee kwal en lamb rendang. Heerlijke gerechten met een fijne smaak. Daarna Saté Gambing met heerlijke sojasaus en heerlijk pittige garnalen. Tenslotte knapperige Peking eend en opnieuw pittige garnalen. Mijn disgenoten hadden vergelijkbare, heerlijke gerechten dus al met al was het een prima avondje. Wat alleen bitter tegenviel was de bediening, we vroegen bijvoorbeeld om peper/zout, niet al te ingewikkeld maar het is nooit gekomen. Verder kwamen sommige gerechten niet door, zelfs niet nadat we daarnaar gevraagd hadden en meerdere keren werden gerechten uitgeserveerd die we niet besteld hadden. In eerste instantie stuurden we die terug maar later hebben we ze maar gewoon opgegeten. Uiteindelijk lekker gegeten maar het kon beter qua service.

Gegeten op 11 juni 2016

Joossie123

Het was eigenlijk alleen de bedoeling om hier even een drankje te doen maar het terras was zo prettig dat we al snel besloten om te blijven eten. Bij Olympia serveren ze al bijna 25 jaar heerlijke Griekse gerechten dus dat werd nog lastig kiezen. Normaliter nemen we een schotel met dezelfde naam als het restaurant, in dit geval dus Olympia omdat dat de specialiteit zou moeten zijn maar dit keer werd het iets met meer lamsvlees en gyros. De lamskoteletjes waren heerlijk, precies goed gaar en de gyros fijn gekruid. De extra tzatziki ging schoon op, zo lekker was die. Verder was eigenlijk alles prima goed, de frietjes, rijst en salade, lekker van smaak en niet van die idioot grote porties.
Griekse koffie erna kwam met een glaasje water, altijd fijn.
Het enige jammere is het verkeer dat langs je tafeltje raast, we gaan vurig pleiten bij de gemeente Almere om de havenkom autovrij te maken. Per slot van rekening is dit het leukste terras van heel de stad.

Gegeten op 5 juni 2016

Joossie123

Al jaren komen we in Lage Vuursche en bijna altijd eten we hier pannenkoeken. Soms bij de Bosrand en soms aan de overkant van de straat. Het was zonnig vandaag en omdat de Bosrand mooie grote parasols heeft streken we hier neer. Het was weliswaar nog vroeg, half 12 maar na een stevige wandeling heb je wel trek. Eigenlijk zonder op de kaart te kijken was onze keus al gemaakt en in no-time genoten we van een pannenkoek met spek (en stroop). Het meisje dat ons bediende had wat moeite haar blad recht te houden, wellicht de eerste werkdag maar het kwam allemaal goed.
Al met al lekker gegeten, prima bediening en een fijne plek.
Tot de volgende keer!

Gegeten op 4 juni 2016

Joossie123

Nog nooit waren wij bij Brava Casa geweest en dat is jammer, het is hier namelijk goed toeven.
We wilden eigenlijk alleen pizza eten maar hier is zoveel meer aan lekkers te bestellen dat de pizza's bijzaak zijn. De kaart vermeldt een keur aan Siciliaanse specialiteiten maar (helaas) hebben wij ons beperkt tot een Antipasto (voortreffelijk) en een pizza Siciliano (dat dan weer wel). De antipasto was zeer uitgebreid met overheerlijke ham, kazen, worst en andere heerlijkheden en de pizza zoals hij zou moeten zijn, heerlijke ansjovis en ruim belegd met kappers en olijven. Als klapper bestelden we Tiramisu (zelfgemaakt) en ook die was heerlijk. Al met was het een fijne avond, je zit hier heerlijk met het raam open met uitzicht op de haven en bovenal was de bediening super!
Tot de volgende keer.

Gegeten op 26 mei 2016

Joossie123

Het was net warm genoeg om even op het terras neer te strijken. Jammer alleen dat werkelijk iedereen zit te roken waardoor je toch ongevraagd "meerookt". De lunchkaart is zeer uitgebreid, we kozen bieden voor een "sandwich lekker gezond" en die was heerlijk. Bruin knapperig oerbrood (wat betekent dat eigenlijk?) rijkelijk belegd met frisse sla, parmaham, mozzarella en andere heerlijkheden. Er zat geen pesto op maar deze werd vlotjes nagebracht. Al met al een prima lunch. Het terras heeft zijn beste tijd alleen een beetje gehad maar naar wij begrepen wordt het restaurant binnenkort verbouwd. We zijn benieuwd...

Gegeten op 13 mei 2016

Joossie123

Wat een geweldig Grand Café! Wat een feest om hier te mogen vertoeven!
Het was vandaag lekker druk vanwege 5 mei festiviteiten maar gelukkig was er nog een plekje vrij in dit mooie Grand Café. We hadden trek en eigenlijk viel de kaart tegen; biefstuk, burger of saté is zo'n beetje de keuze maar gelukkig hebben ze ook heerlijke visgerechten en asperges. Uiteindelijk kozen we beide voor een maaltijdsalade. De salade vis kwam met gerookte zalm en forel en de salade Bali bevatte stukjes biefstuk in pittige kokossaus. Wijntje erbij (Sauvignon Blanc, goed geadviseerd) was niet ijskoud maar wel lekker. Niet onbelangrijk: de service was uitstekend, ondanks dat het pittig druk was werden we vlot geholpen en was iedereen vriendelijk en attent. Wij begrijpen dat Brinkmann al bijna 140 jaar een begrip is in Haarlem. De ligging en de prachtige inrichting maken samen met het warme welkom dat je je hier direct op je gemak voelt. Hulde!

Gegeten op 5 mei 2016

Joossie123

Yamas zit al een tijdje op het Belfort en heeft al heel wat buren zien komen en gaan. Dat Yamas hier al zo lang zit komt omdat het hier gewoon goed en gezellig eten is. Verwacht geen haute cuisine, maar lekkere hapjes en ons inziens de beste pita gyros van heel Almere. En daarbij, authentiek Grieks! De bediening is zoals het hoort: vlot, vriendelijk en attent.
Wat ons betreft één van de beste adresjes op het Belfort.

Gegeten op 30 april 2016

Joossie123

Lebkov zit nu inmiddels bijna twee jaar in Amsterdam en het verbaast me dat nog niemand heeft geschreven hoe lekker de broodjes hier zijn...
Het is dan ook een eer om als eerste iets te mogen schrijven over deze hippe tent. Ik had weliswaar slechts twee sandwiches gekocht maar deze waren dermate goed dat ik dat hier wel MOET vermelden.
De sandwiches liggen kant en klaar in een vitrine in papieren zakjes, het lijkt op voorverpakte meuk maar niets is minder waar, alles is kakelvers. Als eerste een sandwich BLT, heerlijk vers donker brood met knapperig spek, frisse salade en lekkere tomaatjes. De tweede sandwich was minstens net zo lekker, drie bruine sneetjes met hummus en gedroogde tomaten.
Al met al twee zeer smakelijke sandwiches, uitgeserveerd door een vrolijke jongedame in een hippe tent. Zegt het voort!

Gegeten op 26 april 2016