van Joossie123

Joossie123

We waren getipt dat Pandora de beste toko van de regio is dus de verwachtingen waren hooggespannen. Het was nog vroeg toen we aankwamen maar er stond al best een flinke rij voor de counter. Op deze toonbank was een duidelijke uitleg geplakt wat en hoe je kunt bestellen, voor de rest is het aanwijzen… We bestelden twee grote bakken Rames en daarbij nog diverse snacks.
Mijn bami met rendang , kip en o.a. peteh was perfect, verse ingredienten, goed gekruid en niet te pittig. Mijn partner at lontong met kip en aubergine en ook deze was heerlijk. Van de snacks waren de lumper en risolles heerlijk maar de roti kukus was helaas muf. Jammer want verder was het prima goed dus toch een 8 voor het eten. Ook de bediening was vlot en vriendelijk.

Gegeten op 11 april 2015

Joossie123

Als fervent "Loetje Laren" bezoeker wilden we wel eens een andere Loetje uitproberen en dat werd een succes. Tegenwoordig kun je weliswaar voor twee reserveren maar het lijkt of het aanbod aan vrije tafeltjes beperkt is want alles was bezet. Om niet te hoeven barhangen gingen we op een ongebruikelijk tijdstip (5 uur) richting Ouderkerk en zowaar konden we gelijk aanschuiven. Loetje ligt weliswaar niet aan de Amstel maar het restaurant oogt fris en gezellig. Groot voordeel is ook dat het niet zo lawaaierig is, één van de nadelen van "Laren". De kaart is identiek en de bediening top. Zodra je een drankje besteld hebt gaat iemand achter de bar de glazen vullen, heerlijk.
we hoefden niet lang na te denken, biefstuk Bali is onze favo. Er wordt niet gevraagd hoe je je biefstuk wil maar dat hoeft ook niet, hij was supermals. Sla en witte boterhammen erbij maakten het feest compleet. We hebben gesmuld.

Gegeten op 3 april 2015

Joossie123

Een perfect avondje uit, dat werd het. Niet alleen door de heerlijke gerechten maar gewoon omdat het leuk en gezellig was. Bij binnenkomst gelijk een warm welkom en herkenning, fijn, daar houden wij van. Een heerlijke Cava als aperitief kwam samen met pappadums met guacamolo.
We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en dat bleek een uitstekende keuze. Het leek ons aardig om ons echt te laten verrassen maar bij de eerste wijn versprak de Sommelier zich: “past goed bij de kreeft” zei hij…. Niet erg natuurlijk, de rest van de avond hebben we geprobeerd te raden welk gerecht er bij de uitgeserveerde wijnenzou komen. De kreeft was overigens heerlijk, in tempura met een appeldressing. Daarna kregen we Schrei met bietjes met daarbij een prachtige wijn uit Griekenland. Ik had nog nooit van Schrei gehoord maar het is een soort malse kabeljauw, heerlijk.
De derde gang was een supermals kwartelboutje met bereidingen van mais, vergezeld door een heerlijke Loire wijn. Heel bijzonder hoe deze wijnen steeds perfect pasten bij de gerechten.
Hierna werd wijn uit Galicië ingeschonken, een vrij onbekend wijngebied met heerlijke frisse aromatische wijn. Daarbij aten we kalfswang met spitskool, peultjes, bloemkool en Romanesco. Prachtig opgemaakte borden.
In plaats van een nagerecht had ik gekozen voor kaas, zes heerlijk gerijpte Franse kazen met daarbij ZuidAfrikaanse Tawny. Na nog een kopje koffie met wat lekkernijen leek de avond omgevlogen. Ondanks dat het niet druk was deze avond liep de bediening zich het vuur uit de sloffen om het ons naar het zin te maken. Zelfs het meisje dat haar eerste avond bij Tov had verdient een compliment. Al met al een fantastische avond gehad waarbij we genoten hebben van bijzondere gerechten en bijpassende wijnen.

Gegeten op 29 maart 2015

Joossie123

Al dertig jaar draait Mariola heerlijk ijs en al twintig jaar gaan we hier met regelmaat een ijsje eten. Het was nog wat frisjes vandaag maar toch smaakte het ijsje weer als vanouds. Wat ons betreft een omweg waard.

Gegeten op 15 maart 2015

Joossie123

Even lekker een broodje eten, waar ga je dan heen? Het Belfort was vroeger een saai, winderig stukje nieuwbouw maar sinds een jaar of wat is er veel veranderd. Heel veel leuke restaurantjes en de allerbeste vis-Volendammer van Almere. Het is echt een stuk beter geworden.
Alleen voor de lunch is er niet zoveel, de meesten gaan pas om vijf uur open. Gelukkig was la Maison al in bedrijf dus hier naar binnen, het was echt nog te koud om te terrassen. Het interieur oogt fris en modern en blijkens diverse stickers zo bij de aanpalende winkel van Riviera la Maison vandaan (geen familie). Aan de muur hangen giclee’s, een duur woord voor namaakschilderijen. Ach, wel aardig die dikke mensen…
De kaart heeft een zeer ruime keuze aan broodjes, toch bestelden we beide een clubsandwich en deze waren prima. De één met zalm, de ander met kip, lekkere knapperige frieten erbij en een heerlijk glas Chardonnay uit Argentinie, top.
Ondanks dat het druk was werden we vlot en vriendelijk geholpen, niks te klagen dus over de bediening.
Al met al een aanrader, alleen begrijpen we het woord Brasserie niet, niks geen Escargots, Tournedos of Fruits de Mer hier…

Gegeten op 14 maart 2015

Joossie123

Om reden van verjaardag besloten we onszelf eens goed te verwennen, nou dat was geen probleem in Loenen aan de Vecht! Bij binnenkomst kregen we een mooi tafeltje en direct al twee heerlijke amuses met o.a. tonijn. Samen met de menukaart kregen we vervolgens een broodje met boter en zout dat gerookt was met 24 houtsoorten. Heel bijzonder! We kozen het viergangenmenu met wijn en begonnen met zalm en paling, bereid met biet en appel. Mooi combinatie. Het hoofdgerecht bestond uit polderhoen met paksoy en parelgort. Alhoewel we zelf uit de polder komen en dit gerecht ons wel aansprak viel het toch wat tegen, de kip was ietwat droog. De bijgaande wijn, malbec/merlot uit Bulgarije was overigens erg lekker. De kaasselectie daarna werd vergezeld door een heerlijke Pedro Ximenez, wat een fantastische combinatie! De kazen waren overigens uitstekend, ik gaf aan liefhebber te zijn van witschimmelkaas, nou die zat erbij!
Na nog een bijzondere dessertamuse werden we getrakteerd op een brownie met banaan en ijs van rijstbladeren. Lekker met Australische Muskaat erbij.
Tot slot nog koffie met heerlijkheden en een warme Madeleine. Ik kende dit niet maar de chef gaf aan: “mooie receptuur”! Al met al een heerlijke avond waarbij we echt genoten hebben van hele bijzondere gerechten en waarbij de bediening top was.

Gegeten op 8 maart 2015

Joossie123

Als je voor de voorstelling in Carré even snel en lekker wilt eten dan kan dat hier! Wel even reserveren want het is niet al te groot. Je deelt een tafeltje met andere Carré-gangers maar gelukkig stoort dat niet. Naast de kaart zijn er ook nog verschillende "daghappen", er hangt een grote klok boven de bar want de tijd wordt goed in de gaten gehouden. Kijk, daar houden wij van!
We kozen de Gamba's en de Kalfslever en beide waren prima. De gamba's aan een stokje op een saladebedje waar je U tegen zegt en de kalfslever kwam met uitjes, spekjes, gebakken groente en lekkere frieten. Uiteindelijk hadden we nog tijd over voor een bakkie koffie dus al met al uitstekend gegeten in deze knusse bistro. Chapeau voor de bediening, die gewoon goed was.

Gegeten op 25 februari 2015

Joossie123

Leuk om als eerste een recensie over "Smullen en Spelen" te mogen schrijven. Sinds augustus vorig jaar is deze "New Hotspot in Town" open en volgens de website is het geen restaurant maar een concept. Dat betekent dat je er niet alleen kunt eten maar ook kunt spelen in een enorme speeltuin. Van 0-99 jaar dus (bijna) iedereen kan hier ravotten…
Wij wilden gewoon even een pannenkoek eten, toevallig waren we in de buurt en ondanks dat het pannenkoekenhuis in het buitengebied van Almere ligt is het goed met bordjes aangegeven. Eenmaal voor de deur valt het strak en modern vormgegeven gebouw op met een enorme parkeerplaats daarvoor.
Het was een uur of vijf, dus zo tussen lunch- en dinertijd in, nog redelijk rustig maar het was nog best lastig een plekje te vinden, bijna alle tafeltjes waren “gereserveerd”.
De menukaart is lekker schoon en fris, (dat is wel eens anders) en biedt een keur aan pannenkoeken en andere (kleine) gerechten. We bestelden een eenvoudige pannenkoek met één/twee ingredienten en dat was precies wat we kregen. Gewoon lekker, had misschien wat meer spek op gemogen maar verder prima. Bediening was vlot en vriendelijk dus al met al een goeie, eerste ervaring. Later nog even door de speeltuin heen gerend maar door de overvloedige regenval van de afgelopen dagen was het wat modderig dus volgende keer beter.

Gegeten op 22 februari 2015

Joossie123

We wilden vanavond Spaans eten en dan heb je in Almere eigenlijk maar één adresje: Tapas Barca! We hadden weliswaar gereserveerd maar dat was niet echt nodig, de tent zat op deze vrijdagavond halfvol. Het concept is vergelijkbaar met "all you can eat" restaurants; je kruist op de menukaart wat dingen aan en die worden vervolgens in willekeurige volgorde uitgeserveerd. In eerste instantie kregen we het advies om 2 gerechten per persoon aan te kruisen maar toen die allemaal op waren hadden we toch wel trek in meer...
Hoogtepunten waren de Jamon Iberico, de pittige prijs meer dan waard, de gevulde eitjes (huevos huppeldepup), de sepia, heerlijk gegrild en de lamsbout. Het enige gerecht dat tegenviel was de Albondigas; flauwe gehaktballetjes. Als nagerecht kozen we de taart van de week, erg lekker alhoewel 6 euries wel wat veel is voor een plakje taart...
Al met al heerlijk gegeten in een fijn restaurant met uitstekende bediening.

Gegeten op 20 februari 2015

Joossie123

We kregen een tip van een collega en dat bleek een beste! Reserveren kon alleen nog maar om zes uur tot kwart voor acht maar dat leek ons prima. Van buiten oogt het restaurant klein maar eenmaal binnen is het best ruim. Toen we aankwamen was het nog rustig maar het liep snel vol dus reserveren is echt een must! Leuk: Onze naam stond op de tafel geschreven.
We begonnen met een Hollandse Gin Tonic met kruidnagel en lieten ons snel verleiden tot het drie gangen chef’s menu. Allebei, want dat kan alleen per tafel.
Als eerste Griet, een heerlijk stukje vis dat werd geserveerd met o.a hazelnoot, kokkels, bietjes en paarse wortel die prachtig kleurde bij de biet. Handig: een extra bordje voor de schelpen.
Het hoofdgerecht was kogelbiefstuk met hete bliksem met daarbij verschillende koolsoorten en een bitterbal met draadjesvlees. Die laatste was heerlijk, de biefstuk was mij iets te rauw maar de combinatie zeer verrasend. Het nagerecht was ook weer bijzonder, pudding gemaakt van Fries Suikerbrood met bloedsinaasappelijs en peer, bijzonder smakelijk.
Ondanks dat we de tafel maar voor een kleine twee uur hadden voelden we ons niet opgejaagd en hadden we ook nog tijd voor een bakkie koffie. Al met al super gegeten waarbij het personeel uitblonk door enthousiasme en kennis van zaken. Dat het rumoerig was stoorde ons niet maar we hadden dan ook een prima tafeltje.

Gegeten op 13 februari 2015