a TripAdvisor company

van Joossie123

Joossie123

Al heel lang wilden we een keer bij New Town eten omdat het restaurant bij haar gasten zulke hoge cijfers scoort. Dan moet het toch echt heel bijzonder zijn want van buiten ziet het er niet uit, het restaurant ligt een beetje verborgen achter de drukste winkelstraat van Almere Buiten en voor de deur wordt al maanden gewerkt aan de herinrichting van de straten, parkeerplaatsen en het groen. Eenmaal binnen wacht echter een warm welkom van Gary, de eigenaar die in het weekend ook nog de muziek verzorgt.
Het meest bestelde gerecht is Babi Pangang zo vertelde hij maar omdat New Town een Kantonees specialiteitenrestaurant is besluiten we iets uit Guangzhou te proberen. Dat is echter best lastig want wat is nou precies Foh Nam, Laat Cha, Tau Sie Kai of Tsiu Yim Kwat? Het wordt uiteindelijk een gerecht met pittig varkensvlees en biefstuk in oestersaus. Omdat we best wel van een beetje spicy houden kregen we er nog zelfgemaakte pittige sambal bij…
Uiteindelijk aangenaam verrast door de heerlijke gerechten, het varkensvlees was inderdaad lekker scherp gekruid maar daar houden we wel van en de biefstuk was heerlijk mals met fijne groenten en paddenstoelen. Al met al heerlijk gegeten, wij denken dat New Town prima “standaard” Chinese maaltijden bereidt maar we willen toch iedereen aanraden ook eens de Kantonese gerechten te proberen.
Achteraf zag ik dat ze ook Szechuan gerechten serveren (lekker heet), nou, da’s dan iets voor de volgende keer.

Gegeten op 12 juli 2016

Joossie123

Ondanks dat de Chinese Muur bij ons om de hoek zit komen we hier maar zelden. Dat ligt zeker niet aan het eten, dat is zonder meer prima maar meer aan de ietwat kille uitstraling van het restaurant (alles glimmend marmer) en het feit dat je hier vaak alleen zit. Volgens de Iens website kun je hier heerlijk Thais, Kantonees, Chinees-Indisch en/of Dim sum eten. Geen Chinees eten bij de Chinese Muur? Hmmm vreemd… Wellicht dat dit aangepast kan worden want ze serveren hier een keur aan Chinese heerlijkheden.
Toch wilden we vandaag iets Thais en wel iets pittigs en op aanraden van de serveerster werd het “Moe Prat Prik”, krokant gebakken pittig varkensvlees. Dat bleek een goede keuze, het vlees was inderdaad lekker pittig, er zat heel veel groente bij en samen met de (Chinese) rijst was het een mooie combinatie.
Thuis nog even gekeken wat we nou eigenlijk gegeten hebben, niet gevonden maar het kan maar zo dat dit gerecht in fonetisch Thais op de kaart stond, wie zal het zeggen…
Al met al is het hier prima eten en de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 11 juli 2016

Joossie123

Horecapaviljoen de Hop-Eest ligt in een prachtige, ommuurde tuin op het landgoed Schovenhorst en wat ons betreft is dit een “Hidden Gem”. Op het landgoed kun je eindeloos dwalen door de diverse bomentuinen maar eenmaal op het prachtige terras van de Hop-Eest kan het grote genieten beginnen.
Het paviljoen is uitsluitend overdag open maar er is genoeg om uit te kiezen. Specialiteit (volgens de kaart) is Flammkuchen dus die wilden we wel eens testen. Ik koos die met spekjes (ze hebben acht varianten) en mijn partner bestelde de soep van de dag (tomatensoep). De flam was heerlijk, ruim belegd met gerookte spekjes en een bodem die dun en super krokant was. De tomatensoep gloeiend heet maar wel erg lekker, ambachtelijk gebakken brood erbij, yammie! Alle honden op het terras kregen enorme bakken water dus die oogden ook tevreden. Al met al een fijne lunch!

Gegeten op 10 juli 2016

Joossie123

Jaren geleden hebben we hier een keer gezeten en dat was dermate goed bevallen dat we nu op herhaling gingen. Het Boshuis is een sfeervolle pleisterplaats, authentiek ingericht waarbij een opgezette keiler je vanaf de wand woest aankijkt. Na een heerlijke wandeling door het bos met de dansende bomen ploften we neer voor een ijskoude Weizen bier en wat kan dat lekker smaken!
Het aanpalende restaurant “de Buurtjes” bleek gesloten vanwege een besloten feestje dus daardoor zat het bij het Boshuis zowel binnen als op het terras bomvol maar gelukkig konden we voor later op de avond nog een tafel reserveren.
Het was nog lekker warm dus kozen we voor een plekje op het terras en kregen een fraai gedekt tafeltje met boerenzakdoeken als servetten. Leuk!
Er wordt hier uitsluitend met dagverse producten gewerkt maar alleen de “visvangst van de dag” bleek niet meer voorradig. Wel zo fijn dat je dit van te voren al weet, niets zo teleurstellend als iets gekozen te hebben dat vervolgens op is…
De stoofschotel van ree is al 45 jaar huisspecialiteit dus dat wilden we wel eens proberen. Daarnaast ook varkenshaas met champignonroomsaus besteld en tot onze verbazing stond alles binnen luttele minuten op tafel. De ree kwam met aardappelpuree en rabarber en voorts kwamen er frietjes, gebakken aardappelen, warme groente en salade bij. De hele tafel stond vol!
Zowel de varkenshaas als de stoofschotel was heerlijk, fijn van smaak en met prima saus. Niet alles is op gegaan, het was echt veel maar we begrijpen nu dat ree al zo lang op de kaart staat. Als toetje genoten we van een Koffie “Solsche Gat” (koffie met Tia Maria en Amaretto); een plekje in de buurt waar we de volgende dag nog langs zouden komen. Mede ook door de uitstekende bediening werd het voor ons een heerlijk avondje. Waarvoor dank!

Gegeten op 9 juli 2016

Joossie123

We wilden vandaag een flink stuk door het Speulderbos wandelen en waar kun je dan beter starten dan bij het gelijknamige hotel? Ondanks dat het lunchtijd was was het fraaie terras leeg maar binnen werden we hartelijk ontvangen en naar het Grand Café verwezen. Ook daar was het nog rustig en al snel hadden we onze keuze gemaakt. Mijn partner wilde een sandwich tonijnsalade en ik koos de kalfskroketten met (huisgemaakte) mosterdsaus. De kroketten kwamen met heerlijk knapperig donker brood en waren erg lekker. Mijn partner wilde wat zout op haar broodje doen maar toen schoot het dopje van het potje loswaardoor het hele broodje bedolven werd onder de zoutkorrels. Gelukkig stond er in no-time een nieuw broodje op tafel en dit keer hebben we er maar geen zout op gedaan. De tonijnsalade was overigens ietwat droog.
Al met al een prima lunch maar dat was met name vanwege de gerechten en de prima bediening, het Grand Café zelf was wat saai, ondanks dat het uiteindelijk toch wat drukker werd.

Gegeten op 9 juli 2016

Joossie123

We hoorden dat Albert Heijn weer ging beginnen met een nieuwe restaurantactie dus in no-time hadden we een spaarkaart vol en kon de pret beginnen. Het leuke aan deze actie is dat je ‘s ergens anders komt en dat restauranthouders over het algemeen hun best doen om er iets leuks van te maken.
We kozen voor Las Tapas vanwege de vrolijke recensies en omdat het menu er aantrekkelijk uit zag. Normaliter heeft een tapas restaurant geen drie gangen menu maar voor deze actie hadden ze drie gangen bedacht…
Toen we binnenkwamen bleken we de eerste AH-actie gasten te zijn, een soort proefkonijnen dus maar dat was ons prima. Las Tapas is een gezellig restaurant en gelijk hadden we al broodjes met aioli en een heerlijke salade op tafel. Snel daarna volgden allerlei tapas hapjes, eerst koud en vervolgens warm. Hoogtepunten: garnalen in knoflook, ossenhaaspuntjes en Spaanse balletjes. Stuk voor stuk prima goed.
Als nagerecht mochten we kiezen uit Chocolade mousse of Tiramisu en ondanks dat de mousse ons werd aanbevolen kozen we de Tiramisu en die was heerlijk. Toch nog een hapje Italiaans tussen als die Spaanse gerechtjes. Las Tapas is al ruim 18 jaar een prima tent om Spaanse hapjes te eten en dat kunnen we bij deze bevestigen!

Gegeten op 7 juli 2016

Joossie123

Jaren geleden al eens neergestreken bij de Schalkse en dat was dermate goed bevallen dat we vandaag besloten op herhaling te gaan. Het was een beetje fris en daardoor zat het binnen helemaal vol maar buiten op het waarlijk schitterende terras zat niemand. Toch besloten we om buiten te blijven, met name ook voor het heerlijke uitzicht over de Vecht.
Uiteindelijk bleek dat een goede keuze, de drankjes kwamen vlotjes door en ook het zonnetje kwam achter de wolken vandaan. We hebben uiteindelijk heerlijk gegeten en over de bediening niets dan lof: vriendelijk en vlot.

Gegeten op 2 juli 2016

Joossie123

Er stond vandaag een stevige wandeling op het program en zeer tegen onze gewoonte in besloten we al na twee kilometer neer te ploffen bij Anna Haen en dat bleek een goed idee. Het was nog frisjes dus gingen we naar binnen en daar zit je prima tussen de jampotten en andere biologische producten. Het menu bestond uit een A4tje met allerlei biologische heerlijkheden zoals broodjes en salades maar we beperkten ons tot koffie met iets daarbij. Dat was nog een lastige keuze maar het werd appeltaart (huisgemaakt) en dat was een best stuk! Lekker stevig en fris van smaak.
Al met al een prima zit, er zat weliswaar al een hele groep te ontbijten maar we kregen alle aandacht van de bediening.

Gegeten op 2 juli 2016

Joossie123

Payal maakt al ruim twintig jaar heerlijke gerechten in de Tandoori oven en dat kunnen we bij deze bevestigen. Jaren geleden werd ik door mijn broer uitgenodigd om eens samen ergens Indiaas te eten en wel Vindaloo... Nou, dat werd geen succes, de vlammen sloegen me uit, tranen liepen over mijn gezicht en ik heb nog dagen maag- en darmkrampen gehad. Het was de laatste keer dat ik Vindaloo heb gegeten, ik beperk me sindsdien tot de ietwat mildere Lamb Madras en bijna altijd is dat gerecht een prima keuze. Zo ook vanavond, het lamsvlees was heerlijk zacht en lekker pittig gekruid en ook de bijgaande rijst was heerlijk. De garlic naan bevatte tomaat, zo krijg je die niet vaak maar was gewoon lekker.
Voor wat betreft het decor; over smaak valt niet te twisten, in mijn beleving is de inrichting ietwat gedateerd maar wellicht denken anderen daar anders over. Jammer dat het Deventerpad zo stil is geworden, vroeger was dit toch DE uitgaansstraat van Almere maar tegenwoordig staat de helft van de omliggende panden leeg.
Over de bediening kunnen we kort zijn: vlot, vriendelijk en correct.
Tot de volgende keer!

Gegeten op 28 juni 2016

Joossie123

Iets van twee maanden geleden maakte ik voor het eerst kennis met Margherita. Toentertijd had Stefano, de eigenaar een Piaggio truck met daarin twee prachtige houtovens gemonteerd waarmee hij de lekkerste pizza’s maakte. Ter plekke in Diemen Zuid had hij een klein terrasje met klapstoeltjes en het moet gezegd: de klassieke pizza Margherita was eigenlijk het allerlekkerst; pure smaak van deeg, tomaten en kaas die niet verbloemd werd door extra ingrediënten.
De pizza’s waren dermate lekker dat de vraag en dus ook de wachttijd opliep dus mijn vreugde was groot toen ik hoorde dat hij een pizzeria in Diemen had overgenomen. Het restaurant is erg ruim opgezet, zeer fraai gedecoreerd door een Romeinse kunstenaar en met in het midden van het restaurant een prachtige Italiaanse houtoven.
Naast pizza’s waren er vandaag ook verse pasta’s maar wij wilden toch echt de oven uitproberen en kozen voor een pizza Sarezzano. Deze is vernoemd naar de geboorteplaats van de eigenaar dus toch eigenlijk een soort van signature dish! Naast mozzarella en tomaat kwam deze pizza met verse spinazie en salami en dat is waarlijk een heerlijke combinatie.
Ondanks dat het restaurant nog maar kort open is liep het als een trein, de bediening was vriendelijk en vlot dus wat ons betreft is dit de beste pizzeria van Diemen en zeer wijde omgeving.
Hulde!

Gegeten op 13 juni 2016