a TripAdvisor company

van Joossie123

Joossie123

Al bijna dertig jaar de beste Surinaamse broodjeszaak van Amsterdam. Bestsellers zijn broodje zout vlees, bakeljauw, sardines en Pom.
Ook het zelfgemaakte gemberbier is niet te versmaden.
Zegt het voort!

Gegeten op 9 mei 2015

Joossie123

Na een warm welkom zagen we dat het personeel shirts droeg met “30 jaar” daarop. Mykonos bestaat dus al dertig jaar en na een heerlijke avond begrijpen wij waarom: Het is hier niet alleen goed eten, de sfeer is gezellig en de bediening uitstekend!
Het concept van een Grieks restaurant klopt helemaal bij Mykonos, zij het dat je hier ook echt Grieks eet! Dus niet alleen Ouzo, verschillende schotels met vlees, rijst, salade en patat (en Retsina daarbij) maar ook overheerlijke andere gerechten. Ik had Athina schotel besteld en mijn partner Giros en met de extra bestelde tzatziki gingen de borden weer schoon terug naar de keuken. Vooral de giros was buitengewoon lekker! Als nagerecht nog een Baklava besteld met gloeiend hete Griekse koffie daarbij en ook die waren prima. Al met al dus een perfecte avond gehad!

Gegeten op 8 mei 2015

Joossie123

Door alle enen en tweeën die dit etablissement de laatste tijd gekregen heeft was onze interesse gewekt. Waarom van die lage cijfers? Hoe slecht moet je daarvoor zijn?
Uiteindelijk besloten we om gewoon op bezoek te gaan, per slot van rekening kun je alleen maar een mening hebben als je ergens zelf bent geweest toch?
Na een fikse duinwandeling in de motregen waren we toe aan een versnapering en uiteindelijk viel het niet tegen. Ik had een kroket met brood besteld en deze was zonder meer goed. Lekkere garni, vers bruin brood en een prima kroket. Mijn partner daarentegen bestelde friet en dat was inderdaad wat ze kreeg, een enorm bord vol, dat dan weer wel. De bediening echter had wat ons betreft wel wat beter gekund, bij binnenkomst geen welkom en moet een kroket bakken 20 minuten duren? Ik denk het niet. De boerderij zelf is in onze ogen verder prima gezellig en ook geen klachten over de hygiëne, zelfs het toilet rook fris. Voor alle negatieve beoordelaars dus het advies om deze boerderij een tweede kans te gunnen.

Gegeten op 3 mei 2015

Joossie123

We hadden ons al heel lang verheugd op een bezoekje aan Kediri maar uiteindelijk werd het een rommelig avondje. Het begon er al mee dat de hele stad was omgebouwd tot vrijmarkt maar gelukkig was het Belfort nog rommelvrij. Eenmaal binnen zagen we niemand van de bediening en viel het ons op dat vrijwel niemand aan het eten was… Vreemd. Uiteindelijk aan tafel werden we een kwartiertje later verzocht om te verkassen omdat de tafel “gereserveerd” zou zijn… Vreemd. Later werden gasten weggestuurd omdat het "vol" was...
De menukaart was een boekwerk met een keur aan heerlijkheden dus het viel niet mee om iets te kiezen. Nu weten we dat een “Rijsttafel” een Hollandse uitvinding is dus dat dat eigenlijk niet echt Indisch is maar als uitzondering kozen we uiteindelijk toch voor de Kediri Rijsttafel. Na enige tijd kregen we een schaaltje kroepoek met wat zoetzure groente en vrijwel direct daarna de verschillende gerechten. Op het menu stond aangegeven dat je het best met de minst hete gerechten kunt beginnen dus dat deden we. De kip in groene saus was heerlijk en zo ook de groente in kokos, verder was de rendang heerlijk gekruid. De hete gerechten zoals groente en garnalen aten we als laatste en dat was maar goed ook want ze waren flink “pedis”.
Al met al lekker gegeten maar niet meer dan dat waarbij de bediening wat ons betreft wel wat vlotter had gekund.

Gegeten op 26 april 2015

Joossie123

Zonder al te hoge verwachtingen streken we hier neer voor een drankje en een hapje en waren uiteindelijk aangenaam verrast. Lekker gegeten,, een fraaie tent en prima bediening. Uitstekend dus voor als er geen evenementen in de buurt zijn.

Gegeten op 24 april 2015

Joossie123

Het was lekker warm vandaag dus om het begin van de vakantie te vieren streken we neer op het mooie terras van Moeke Spijkstra. Op alle tafels stonden grote bakken bloeiende narcissen, alleen daarvan word je al vrolijk! De menukaart bevatte allerlei heerlijkheden dus het was best lastig kiezen. Uiteindelijk werd het een Salade Riche, een goede keuze! Ik kreeg een enorme bak met heerlijkheden zoals gegrilde gamba’s, zalm, garnalen, eendenleverkrullen en lekker vers buin brood erbij. Een fijne Franse Chardonnay maakte het feest compleet. Mijn partner had een clubsandwich, ook met zalm en ook deze was prima. Al met al een goed begin van de vakantie.
De bediening tenslotte was uitstekend, ondanks dat het de eerste week was van de terrasbaas.

Gegeten op 24 april 2015

Joossie123

We waren getipt dat Pandora de beste toko van de regio is dus de verwachtingen waren hooggespannen. Het was nog vroeg toen we aankwamen maar er stond al best een flinke rij voor de counter. Op deze toonbank was een duidelijke uitleg geplakt wat en hoe je kunt bestellen, voor de rest is het aanwijzen… We bestelden twee grote bakken Rames en daarbij nog diverse snacks.
Mijn bami met rendang , kip en o.a. peteh was perfect, verse ingredienten, goed gekruid en niet te pittig. Mijn partner at lontong met kip en aubergine en ook deze was heerlijk. Van de snacks waren de lumper en risolles heerlijk maar de roti kukus was helaas muf. Jammer want verder was het prima goed dus toch een 8 voor het eten. Ook de bediening was vlot en vriendelijk.

Gegeten op 11 april 2015

Joossie123

Als fervent "Loetje Laren" bezoeker wilden we wel eens een andere Loetje uitproberen en dat werd een succes. Tegenwoordig kun je weliswaar voor twee reserveren maar het lijkt of het aanbod aan vrije tafeltjes beperkt is want alles was bezet. Om niet te hoeven barhangen gingen we op een ongebruikelijk tijdstip (5 uur) richting Ouderkerk en zowaar konden we gelijk aanschuiven. Loetje ligt weliswaar niet aan de Amstel maar het restaurant oogt fris en gezellig. Groot voordeel is ook dat het niet zo lawaaierig is, één van de nadelen van "Laren". De kaart is identiek en de bediening top. Zodra je een drankje besteld hebt gaat iemand achter de bar de glazen vullen, heerlijk.
we hoefden niet lang na te denken, biefstuk Bali is onze favo. Er wordt niet gevraagd hoe je je biefstuk wil maar dat hoeft ook niet, hij was supermals. Sla en witte boterhammen erbij maakten het feest compleet. We hebben gesmuld.

Gegeten op 3 april 2015

Joossie123

Een perfect avondje uit, dat werd het. Niet alleen door de heerlijke gerechten maar gewoon omdat het leuk en gezellig was. Bij binnenkomst gelijk een warm welkom en herkenning, fijn, daar houden wij van. Een heerlijke Cava als aperitief kwam samen met pappadums met guacamolo.
We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en dat bleek een uitstekende keuze. Het leek ons aardig om ons echt te laten verrassen maar bij de eerste wijn versprak de Sommelier zich: “past goed bij de kreeft” zei hij…. Niet erg natuurlijk, de rest van de avond hebben we geprobeerd te raden welk gerecht er bij de uitgeserveerde wijnenzou komen. De kreeft was overigens heerlijk, in tempura met een appeldressing. Daarna kregen we Schrei met bietjes met daarbij een prachtige wijn uit Griekenland. Ik had nog nooit van Schrei gehoord maar het is een soort malse kabeljauw, heerlijk.
De derde gang was een supermals kwartelboutje met bereidingen van mais, vergezeld door een heerlijke Loire wijn. Heel bijzonder hoe deze wijnen steeds perfect pasten bij de gerechten.
Hierna werd wijn uit Galicië ingeschonken, een vrij onbekend wijngebied met heerlijke frisse aromatische wijn. Daarbij aten we kalfswang met spitskool, peultjes, bloemkool en Romanesco. Prachtig opgemaakte borden.
In plaats van een nagerecht had ik gekozen voor kaas, zes heerlijk gerijpte Franse kazen met daarbij ZuidAfrikaanse Tawny. Na nog een kopje koffie met wat lekkernijen leek de avond omgevlogen. Ondanks dat het niet druk was deze avond liep de bediening zich het vuur uit de sloffen om het ons naar het zin te maken. Zelfs het meisje dat haar eerste avond bij Tov had verdient een compliment. Al met al een fantastische avond gehad waarbij we genoten hebben van bijzondere gerechten en bijpassende wijnen.

Gegeten op 29 maart 2015

Joossie123

Al dertig jaar draait Mariola heerlijk ijs en al twintig jaar gaan we hier met regelmaat een ijsje eten. Het was nog wat frisjes vandaag maar toch smaakte het ijsje weer als vanouds. Wat ons betreft een omweg waard.

Gegeten op 15 maart 2015