Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Joossie123

Joossie123

Het was een drukke zaterdagavond maar gelukkig vonden we in de oude haven nog een tafeltje voor twee bij Puerto. Al snel hadden we een heerlijke Catalaanse wijn op tafel en twee gehaktballetjes gemaakt van chorizo. Wat ons opviel aan de kaart was dat deze niet extreem uitgebreid is maar wel bijzonder. We smulden onder andere van Croquetas, (drie kleine kroketjes met gamba, chorizo en parmezan), calamares (uitstekend gefrituurd), Pata Negra, Pan con Aioli (had wel wat meer knoflook in gemogen) en Enselada Puerto met appel en spinazie. Het enige dat tegenviel was een auberginecarpaccio, deze smaakte verbrand.
Het bijzondere aan Puerto is dat de kaart zeer regelmatig wisselt en dat niet alles drijft in de olijfolie.

Gegeten op 13 december 2014

Joossie123

Restaurant Bergsche Plas was onze rustplek tijdens een grote wandeling en dat is ons uitstekend bevallen. Ondanks dat het bomvol zat werden we vlot bediend en ook de bestellingen stonden in no-time op tafel. We hadden gekozen voor kroket met brood en dat was heerlijk. Fijn knapperig bruin brood, een pittige kroket en lekkere garni daarbij. Het decor, het prachtige uitzicht over de plas maakte ons bezoek tenslotte meer dan prima.

Gegeten op 13 december 2014

Joossie123

Via de "Wild Weken" van Dining City waren we bij het Bruggetje terecht gekomen en dat was een goede keus! Delfshaven is één van de mooiste plekjes van Rotterdam en ondanks dat het donker was en regende was het leuk om hier te wandelen. Het restaurant is warm en gezellig, zo ook het welkom. Er stond al brood op tafel, een fles water (gratis... waar maak je dat nog mee?) en een Wildmenukaart. We kozen voor het 4 gangen menu inclusief wijn, we hoefden tenslotte niet meer te rijden. Als eerste een reepaté met eendenlever, heerlijk met witte wijn uit de Pfalz. De wildstoof (wild zwijn) lag in een schelpje van bladerdeeg en werd vergezeld door een wijn uit de Tarn, erg lekker! De hazenrug werd vergezeld door maar liefst vijf garnituren en kwam met een Portugese wijn. Stuk voor stuk heerlijke gerechten en prachtig opgemaakt. Als dessert kregen we een bord heerlijkheden met onder andere mangoijs, een zalig flensje met sinaasappel met daarbij een zoete Auslese. Al met al werd het een hele fijne avond waarbij de bediening meer dan uitstekend was, veel wijnkennis maar ook gewoon vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 12 december 2014

Joossie123

Vanavond besloten om bij Taj te bestellen. Recencies waren lovend dus de verwachtingen hooggespannen. Telefonisch de bestelling doorgegeven en ik kon deze al na 10 minuten afhalen. Ter plekke even moeten zoeken naar een parkeerplaats (gevonden naast de tennisbaan) maar eenmaal binnen was ik onder de indruk van dit mooie restaurant. De bestelling stond al klaar in een warmhoudkast waar denk ik borden in worden voorverwarmd. Wel zo prettig.
Eenmaal thuis wachtte mij een grote teleurstelling. Eén van de vier bakjes had gelekt en daardoor was alles viezig geworden. De rijst was ok, ik had Lamb Madras besteld maar dit gerecht bestond uit blokjes vlees die in een waterige saus dreven. Daarbij kwam een bakje erwten en keiharde piepers in groen/bruin vocht. Na het opscheppen bleek ik kip in plaats van lam te hebben mee gekregen en die smaakte niet bijzonder. Nu was dat waarschijnlijk mijn eigen fout; bij bestelling vroeg men of ik pittig of medium wilde en ik had voor het laatste gekozen. Daarbij had ik een Garlic Nan maar deze was helaas niet gaar van binnen en smaakte niet echt naar knoflook.
Al met al helaas een onvoldoende voor het eten maar wel een dikke plus voor service en decor. Volgende keer wellicht beter.

Gegeten op 5 december 2014

Joossie123

Kam Yin kenden we al van de Warmoesstraat, niet wetende dat ze ook een broertje in de Amsterdamse Poort hebben. Het aanbod is nagenoeg hetzelfde, een mengelmoes van Chinese, Surinaamse en Hindoestaanse gerechten. We kozen voor Moksi Meti met Surinaamse Bami en anderen namen Tjap Tjoy en Nasi met Kip. De snelheid waarmee de gerechten tevoorschijn worden getoverd is fenomenaal en alles smaakt authentiek. De porties zijn royaal en lekker pittig gekruid.
Wat ons betreft één van de betere Surinezen.

Gegeten op 1 december 2014

Joossie123

Via een actie van Iens/Albert Heijn waren we bij De Jonghe Graef terecht gekomen en dat was een goede keuze! Gelijk bij binnenkomst een warm welkom en een mooi plekje "op het podium" van dit sfeervolle restaurant. Ondanks de actie konden we gewoon alles van de kaart kiezen, wel zo leuk!
Als voorgerecht kozen we garnalen / carpaccio, mooi opgemaakte borden en beide erg smakelijk.
Daarna voor allebei iets van wild, het is per slot van rekening het seizoen... Mijn partner had de wildzwijnbiefstukjes gekozen en ik de wildstoofschotel. Beide erg lekker en ook de garnituren (rösti, een wit stoofpeertje en groente in bladerdeeg) prima. We waren al begonnen toen er ook nog een schaaltje friet en salade geserveerd werd. Nou, alle friet ging op dus ook die was lekker!
Als nagerecht had ik gekozen voor het kaasplankje en dit werd geserveerd op een lei met daarop de namen van de kazen geschreven! Origineel! Tot slot nog een compliment aan de bediening; vriendelijk en attent. Al met al een heerlijk avondje uit waarbij eigenlijk niets viel aan te merken!

Gegeten op 30 november 2014

Joossie123

Blushing is niet echt een restaurant maar je kunt er wel heerlijk lunchen en dat hebben we gedaan.
Het was net iets te fris voor het terras maar binnen kun je ook prima zitten. Het duurde even voordat we een menukaart kregen en we moesten even wennen aan het "vooraf betalen" concept maar gelukkig is er genoeg keuze. Gezonde drankjes en gerechten met originele namen zoals Pzalm 50 voor een heerlijk broodje zalm. Ikzelf koos de salade week special met rucola. Erg lekker, alleen jammer dat je 2 Euro moet bijbetalen voor twee sneetjes brood. Daarbij verse Jus en Bio Ice Tea, niks mis mee. Al met al een prima, supergezonde ervaring.

Gegeten op 10 oktober 2014

Joossie123

Eindelijk een keertje tijd gevonden om bij "Bobbie" te eten. Ondanks alle goede reacties van anderen was het er nog niet van gekomen.
Het welkom was warm, letterlijk en figuurlijk, het restaurant is warm en gezellig en ons werd direct een tafeltje gewezen. Toen werd het echter stil, er kwam wel een meisje langs dat aangaf dat ze zo de tafel zou komen afnemen maar die hebben we nooit meer gezien. Pas na een minuut of twintig werden er placemats neergelegd (met het menu daarop) en even later de bestelling opgenomen. Vervolgens werd het opnieuw stil, we waren een half uur en twee drankjes verder, de buurtjes waren al bezig met hun tweede lading spareribs toen de serveerster kwam vertellen dat de bestelling waarschijnlijk niet goed was doorgekomen.
Dit werd weliswaar goedgemaakt met drie keer sorry, een supersnelle, tweede bestelling en gratis drankjes maar het leed was (helaas) al geleden.
De spareribs smaakten verbrand. Ik dacht eerst dat het aan de saus lag maar de spareribs van mijn partner (met een andere topping) smaakten precies hetzelfde. Daar we "onbeperkt" hadden besteld hebben we nog wel een tweede (halve) rib laten komen maar ook deze was niet lekker. De frietjes waren overigens ok.
Jammer dat er maar één schoonmaakdoekje op tafel lag zodat ik op het toilet mijn handen moest wassen.
Al met al geen beste ervaring, echt jammer want het restaurant is gezellig en de bediening doet zijn best.

Gegeten op 20 november 2014

Joossie123

We hadden onszelf getrakteerd op een wild avondje en dat pakte goed uit!
Toen wij aan kwamen lopen zwaaide de deur al open. Kijk dat is leuk, een warm welkom, maar het werd nog mooier, Chef André kwam ons hoogstpersoonlijk verwelkomen en nam alle tijd om wat te babbelen.
Tijd voor amuses, vier maar liefst in originele verpakking, heerlijk. Achtereenvolgens aten we ree, zwijn en patrijs waarbij met name de patrijs erg lekker was. Heel bijzonder ook hoe lekker je bloedworst kunt maken! Ook de worteltjes waren heel smakelijk..
De Argentijnse Malbec die erbij kwam was ook nog eens mijn favo Argentijn!
Het leek ons leuk om af te sluiten met een dessert en dat werd de Mojito, althans op zijn Amsterdams. Heerlijk muntijs met de smaken van de bekende cocktail.
Na een espresso met allerlei lekkers was het alweer voorbij, wat gaat zo’n avond snel.
Al met al een topervaring waarbij we genoten hebben van hele mooie gerechten.

Gegeten op 30 oktober 2014

Joossie123

Wat een prachtig restaurant!
Toen we aankwamen zat het vol maar gelukkig werd snel een tafeltje voor drie gevonden. Terwijl de bestelling werd opgenomen werden de drankjes al uitgeserveerd, zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt! We bestelden alledrie een andere soort pizza maar ze waren stuk voor stuk perfect; knapperige bodem, verse ingredienten en mooi opgemaakt.
De bijkomende wijn was heerlijk en de bediening top: verstand van zaken, vriendelijk en snel. Tenslotte de aankleding: warm en gezellig door aardse kleuren.
we hebben wereldavond gehad. Veel dank!

Gegeten op 1 november 2014