a TripAdvisor company

van Joossie123

Joossie123

Wat gelijk opvalt hier is het prachtige, uitnodigende terras maar dat zat op deze woensdagavond zo goed als vol en daar we gereserveerd hadden gingen we sowieso naar binnen. Beneden een mooie bar met heel veel verschillende tapbiertjes en boven Rollende Stenen aan de muur (Mick en Keith), kijk dat is nog eens leuk. De tafel was nog niet gereed en de bestelling van de drankjes verliep wat chaotisch maar als je met een grote groep bent maakt dat eigenlijk niet zoveel uit. Woensdag is het bij de Walvis gehaktdag dus er kwamen twaalf hamburgers door en die waren gewoon goed. Knapperige broodjes, sappig gekruid vlees en lekkere frietjes met frisse frietsaus.
Aanrader!

Gegeten op 19 augustus 2015

Joossie123

Jaren geleden hebben we op een familiefeest al eens mogen genieten van gerechten van Bogor en omdat we vandaag praktisch langs Diemen kwamen en trek hadden in Nasi Rames besloten we hier een tussenstop te maken. Het was nog vrij vroeg, een uur of drie maar de deur was al los en de counter was goed gevuld met heerlijke gerechten. We bestelden Bami Rames waarbij je naast bami kunt kiezen uit twee vlees- en twee groentegerechten. Uiteraard bestelden we daar nog de nodige snacks bij en ook nog tjendol! Dat laatste is een soort van bouwpakket; verschillende zakjes die je samenvoegt met ijsklontjes.
Er was helaag geen Daging Peté en Gambing hebben we eigenlijk vergeten naar te vragen.
De gerechten waren ruim bemeten en zeer smakelijk. Rendang was kruidig en verder waren de groentegerechten ook erg lekker. De risolle goed gevuld en de tjendol tenslotte lekker fris en zoet. Hulde voor deze heerlijkheden, tot de volgende keer!

Gegeten op 15 augustus 2015

Joossie123

Op uitnodiging van Albert Heijn waren we vanavond te gast bij Treasure. We kozen voor een mooi plekje op het terras. Het uitzicht is mooi, alleen jammer dat echt iedereen buiten rookt...
Speciaal voor AH-actie was een menu samengesteld met keuze uit maar liefst zes voorgerechten, acht hoofdgerechten en een aantal toetjes. Allemaal even smakelijk dus dat was nog best lastig kiezen. Ik nam uiteindelijk de crispy duck, echt heerlijk knapperig en niet vet en mijn disgenoot de saté van ossenhaas als voorgerecht. Heel lekker maar helaas zo op... Beide hadden we als hoofdgerecht garnalen gekozen, drooggebakken met kruiden en de ander een duo met coquilles in Thaise basilicum saus met knoflook en peper.
Beide gerechten heerlijk van smaak, goed gekruid, niet te heet en mooi opgemaakt.
Het nagerecht was tenslotte ook heel bijzonder; mangoijs met lychees en Limoncello sorbet met prosecco, uitgeserveerd in prachtige glazen. Een prima afsluiter van een heerlijk diner. Bediening was uitstekend; vrolijk, attent en lekker vlot.

Gegeten op 13 augustus 2015

Joossie123

We hadden gereserveerd en dat was maar goed ook want toen we binnen kwamen bleek het restaurant tot de laatste stoel bezet te zijn. Als voorgerecht namen we makreel met spek, een erg lekkere combinatie. Toen echter begon het lange wachten… Achteraf bleek een groep van maar liefst 26 de boosdoener, tja, alles komt uit dezelfde keuken…. Uiteindelijk een heerlijk hoofdgerecht gegeten, schelvis met lamsoren en zeekraal terwijl mijn partner een rib eye kreeg. Tenslotte nog een kaasplankje met o.a. iets van bierkaas. Dat het vijgenbrood werd vergeten hebben we maar voor lief genomen want ondanks het lange wachten hebben we prima gegeten.

Gegeten op 8 augustus 2015

Joossie123

Na een lekker dagje fietsen hadden we trek in een kippetje en dit adresje leek ons perfect.
Toen we binnenkwamen stond de grill op de hoogste stand en daardoor was het lekker warm in de zaak en werden we welkom geheten door de chef met het zweet op haar voorhoofd.
In no-time hadden we een drankje en ook een voorgerechtje, Spaans knoflookbrood met tomatensla; een knapperig broodje met genoeg knoflook en tomaat.
Je kunt hier alleen kip bestellen dus dat hebben we gedaan en dat bleek een goede keuze: hij (sorry, zij) was precies zoals beloofd: knapperig aan de buitenkant en zeer mals van binnen. Heerlijk gekruid naar geheim recept. Mijn partner twijfelde vooraf of ze een halve of een kwart kip zou nemen. Het werd een halve en het bord ging schoon terug naar de keuken dus de kip viel ook bij haar in de smaak. De frietjes waren heerlijk knapperig en de salade lekker fris. We dronken er Sangria bij, erg lekker en toepasselijk daar de kip was bereid naar Spaans recept lazen we. Het nagerecht, een plak ijs viel alleen een beetje tegen, wel jammer want voor de rest was het uitstekend.

Gegeten op 2 augustus 2015

Joossie123

Regelmatig kom ik langs de Theetuin maar het was alweer veel te lang geleden dat we hier binnen geweest waren. Gelukkig is er sinds de laatste keer weinig veranderd, de tuin is nog steeds adembenemend mooi met schitterende, intieme zitjes met parasols tegen eventuele felle zon en prachtige bloemen en planten. Nog steeds dien je binnen je bestelling op te geven en is die niet al te ingewikkeld dan krijg je het bestelde direct mee, zo niet dan krijg je een pieper die lawaai gaat maken zodra je bestelling gereed is. So far so good.
Ik nam een worteltaart en mijn partner een broodje ossenworst en kreeg daarvoor de pieper mee. Die ging vrij snel af en wat er kwam was een enorme bol met ruim ossenworst en uitjes en ook nog erg smakelijk. Ook de punt taart was flink en ook deze was erg lekker. We hadden het geluk dat het niet al te druk was dus de bediening ging meer dan vlotjes. Al met al een uitstekende ervaring, we komen graag snel weer terug.

Gegeten op 31 juli 2015

Joossie123

We hadden trek in iets Grieks en toevallig waren we in de buurt dus streken we zomaar neer in Wijchen. Het restaurant ligt in een zijstraatje dus is wat lastiger te vinden. Binnen oogt het vrij steriel, niet al te groot en vrij veel (gipsen) ornamenten. We kregen een klein glaasje (warme) ouzo en de kaart. Ik bestelde een Suzuki schotel met extra tzatziki maar dat bleek achteraf geen beste keus. De drie suzuki's waren klein en hard en ik had nauwelijks gyros op mijn bord. Navraag leerde dat deze onder de suzuki's lag maar de paar sliertjes vlees die ik daar aantrof waren niet lekker. Die extra tzatziki was eigenlijk overbodig. Wel lekker overigens. Na deze teleurstelling hebben het toetje (ijsje) maar op de markt gegeten. Volgende keer beter hopen we.

Gegeten op 19 juli 2015

Joossie123

Overal waar we pannenkoeken eten maken we ongewild een vergelijking met "Lage Vuursche", wat ons betreft de pannenkoekenhoofdstad van Nederland en (bijna) altijd wint Lage Vuursche het, met name vanwege de ambiance. Dit keer een rustige maandagmiddag, heerlijk. Auto voor de deur, genoeg plek op het terras en een warm welkom. Altijd fijn: vriendelijk personeel dat ook nog eens alle ins en outs van de kaart uit het hoofd weet. Ik bestelde pannenkoek spek en gember, stond niet op de kaart maar dat was geen probleem. De rest van het gezelschap diverse andere baksels en alles was zonder meer goed.
Enige tip die we de Vuursche Boer willen meegeven is: zorg dat de tafeltjes en menukaarten schoon blijven want niets is vervelender dan meubilair dat plakt en kleverig is.

Gegeten op 6 juli 2015

Joossie123

We kwamen hier terecht vanwege positieve verhalen van anderen en dat was wat ons betreft helemaal terecht. Na een warm welkom kregen we vlotjes een leuk tafeltje en ook in no-time drankjes. Ondanks dat we hier voor het eerst waren was het concept ons bekend, gewoon lekkere dingen bestellen tot je geen honger meer hebt... Als eerste ronde kwamen daar allerlei verschillende sushi's, lekker van smaak en kakelvers. Daarna een ronde divers en daarna nog gewokte en gefrituurde gerechten. Vooral de wonton, de zwarte peper beef en de beef oyster garlic waren heerlijk. Na nog een bolletje ijs waren we klaar. Een prima avondje waarbij ook hier weer opviel hoe efficiënt de bediening weet om te gaan met al die verschillende bestellingen. Werkelijk iedere ronde kwam foutloos (en snel) door.
Chapeau!

Gegeten op 4 juli 2015

Joossie123

Jaren geleden al eens een goede ervaring opgedaan bij Portofino en eigenlijk is er sindsdien niets veranderd. Gewoon goede gerechten, een uitermate vriendelijke en goede service, wat wil je nog meer? OK, de inrichting zou wat verbeterd kunnen worden en zo ook de zonwering aan de buitenkant maar dat zijn maar details. Wat voor ons het belangrijkst is, is dat je hier uitstekende pizza's kunt eten en dat deze met een brede glimlach worden geserveerd. Wat wil je nog meer?

Gegeten op 14 juni 2015