van Kas Culinair

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag met vrienden en kinderen geluncht. Prima plek aan het strand, genoeg ruimte voor de kids om rond te rennen om vervolgens het strand op te gaan. Nette en vlotte bediening, lekkere salades (winterpostelein en blauwe kaas), prima tosties voor de kids en smakelijke Albarino! Geen culinaire hoogvliegers, maar zeker een plek om terug te komen.

Gegeten op 6 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Was weer even geleden, maar nog steeds lekker. Goede smaken, mooie balans met de spicy pepers en zeker geen saaie gerechten. Lamssate, Indiase Chaat salade, Thaise viskoekjes, rolletjes varkensvlees en BBQ-saus en rendang daging waren echt erg lekker. Matig waren de mango salade met gedroogd rundvlees (mango uit vriezer? en geen smaak) en de nyonya gamba's (niet veel smaak, goedkope soort gamba's). Locatie blijft mooi, je ziet elke keer weer wat nieuws en is gezellig (ook als het niet vol is). Bediening heeft wat meer 'finger-spitzen- gefuhl' nodig. Was prima, maar dat was het ook echt.
Al met al een goede avond en lekker gegeten. Tot snel maar weer!

Gegeten op 31 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een vroege filmvoorstelling, even naar Bresson. Redelijk wat tafels vrij rond 19.00 dus we konden direct een leuke tafel uitkiezen. Mooie malbec uit de Cahors, smakelijke uiensoep en steak tartaar vooraf, daarna klassieke entrecote en een kippetje. Allemaal lekker! Nette, vlotte en vriendelijke bediening. Koffie toe en daarna een fatsoenlijke rekening. Keep up the good work!

Gegeten op 24 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Weer een keer naar het Javaplein met vrienden. Prettig om te zien dat het restaurant gewoon op de maandag goed gevuld zit. Prima avond gehad, lekker gegeten (eigenlijk hebben we ongeveer de gehele kaart gehad met z'n 6-en) waar de zuurkoolsoep en de steak tartaar van hert er ver bovenuit sprongen qua smaak. De stoof van wild zwijn en geroosterde rib eye waren daarna ook erg prettig. Vegetarisch hoofdgerecht was minder spectaculair. Leuke NL kazen. Bediening was prima. Maar, de rekening was pittig vond ik (rond de € 60 pp) zonder echt gek gedaan te hebben.

Gegeten op 20 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Weer bij Rijsel en dat blijft echt een verwennerij. Goede, gastvrije bediening die weten hoe je mensen een prettige avond kan bezorgen. Keuken blijft goed en smaakvol - tip neem altijd de huzarensalade en een poussin, al is het extra op tafel om te delen - beiden GEWELDIG! Locatie blijft ook mooi, je ontdekt altijd weer nieuwe leuke hoekjes en details. Gewoon naar toe gaan dus! Wij komen zeker terug, ik hoop snel!

Gegeten op 15 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

De maandagen zijn doorgaans niet zo druk, zo ook hier niet, toen we om 18.00 uur binnenliepen. Eenvoudig ingericht, beetje sober. Bediening probeert heel formeel te zijn en is soms te veel aanwezig, maar levert wel nette service. Minpunt is dat er geen kraanwater geserveerd wordt - alleen (veel te dure) flessen water. Wat is dat toch altijd; ondernemers wordt eens wakker! Eten was echt lekker, mooie sashimi, prettige rol met krokante gamba's en spicy saus, heerlijke rol met soft shell crab en verrassend lekkere krokante groenten rol.
Alleen bij de rekening even slikken - gelukkig was er de 'maandagavondkorting' nog van 20% geloof ik...maar dan nog steeds is € 80 voor een beetje sushi, sashimi en sake voor 2 best prijzig.

Gegeten op 6 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een lekkere wandeling in het bos, door naar Buurten voor een late lunch. Kids mee, die gewoon weer heerlijk kunnen spelen in het kinderspeelhok. Lunch (pannenkoek, 12-uurtje en sandwich met zalm/kruidenkaas) was goed en lekker maar vooral lekker snel geserveerd. Junior had de vers gebakken pannenkoek reeds na 1 minuut voor zich. Smullen dus! Nette en vriendelijke bediening die gewend is tussen de spelende kinderen te werken, leuke gezellige plek voor een prima hap.

Gegeten op 29 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Mooie locatie op de Ceintuurbaan, paar kleine aanpassingen na de switch met Witteveen. Julius duidelijk aanwezig, met veel foto's aan de muur en namen op leuke sausflesjes. Als je Witteveen mooi vond, dan vind je dit zeker ook mooi.
Eten was prima, lekkere sappige poussin en super gegrilde groenten, maar beetje taaie ribs en steak. Cheesecake was ok, maar miste echte smaak. Waarom trouwens een amuse in een BBQ restaurant? Gewoon weglaten, niet nodig.
Service heeft wel nog wat extra aandacht nodig, af en toe verkeerde drankenbestelling naar onze tafel, veel verschillende mensen met dezelfde vragen. Komt denk ik ook omdat het pas net 2 weken open is in deze setting.
Al met al goed concept, leuk restaurant en paar zaken om aan te werken.

Gegeten op 11 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Aardig restaurant, op een echt Utrechts horeca-pleintje. Aardige inrichting, maar niet spectaculair, ontvangst was prima, (weet overigens niet of open geslagen laptop waar zo af en toe op gewerkt wordt in het restaurant meewerkt aan een goed ontvangst of goede sfeer...). Begin was rustig, maar werd wat drukker gedurende de avond en vanaf dat moment ging het allemaal wat gehaaster er werden er dingen vergeten.
Eten was prima, ook weer geen toppers al moet ik wel zeggen dat ik zelden zulke lekkere slakjes heb gegeten. Mals, zacht, heerlijke subtiele saus en geen gedoe met die huisjes! Steak tartare was eenvoudig zonder veel smaak, salade coquiles was lekker met verse witte dobbelstenen. Kippetje (volgens mij poussin) was lekker, groenten en aardappeltjes iets te hard, ossenhaas was lekker maar de saus extreem zout.
Al met al een prima avond

Gegeten op 3 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Eten is echt lekker, volgens mij ook wel redelijk authentiek. Af en toe een wisseling van de kaart, spicy is ook echt spicy. Salade met kip en kool, General Cho's kip (lekker!), koude loempia met chili, gestoofd rundvlees (lekker maar beetje taai), goede gemberthee. Inrichting geheel niet mijn smaak maar kan me zeker indenken dat de Thaise horeca (zonder dat ik er ooit geweest ben) zo kan uit zien. Bediening prima, lekker informeel maar wel kennis van zaken!
Tot de volgende keer maar weer, als we naar de film gaan bijvoorbeeld.

Gegeten op 11 november 2013

IENS bestaat 15 jaar!