van TM&FJ

TM&FJ

Wij waren eerder weleens bij Infini geweest, op de oude locatie in Valkenburg. Dat was prima bevallen en had verwachtingen gewekt, dus gingen we vandaag op pad om te zien wat er van het restaurant geworden is. De twee jonge, ambitieuze eigenaren doen het inmiddels zeker niet meer alleen; daarvoor is deze nieuwe zaak te groot. Maar het niveau van service en eten is er geenszins op achteruit gegaan. We aten het 6-gangen menu (65 euro), waarvan de rogvleugel met zuurkoolrisotto, gezouten citroen en schuim van eekhoorntjesbrood er misschien wel het meest uitsprong. Maar ook de rest smaakte prima. De bediening is deskundig en keurig, maar wel op een persoonlijke en vriendelijke manier. Ook leuk; de alcoholvrije cocktail die ons werd voorgesteld omdat ik geen alcohol wilde drinken. Er zijn (nog) geen statements gemaakt qua inrichting, maar de ambiance in het restaurant is gezellig en de indeling ruim. Gelukkig geen goudvissen in veel te kleine kommetjes meer op de tafels. Al met al, een echte aanrader in deze regio.

Gegeten op 4 januari 2015

TM&FJ

Toen we vroeg binnenkwamen op een doordeweekse dag en de band nog helemaal leeg was, waren we even bang dat onze keuze vandaag misschien beperkt zou blijven. Maar het tegendeel was waar. De jonge koks in de keuken waren al druk bezig en binnen de kortste keren stond er een interessante collectie op de band. Ook wij mochten gewoon bijbestellen als we een ander soort sushi wilden proberen, en er werd tussendoor gevraagd of we zin hadden in warme hapjes. Deze zaak houdt van creatieve sushi. Als je daar niet voor open staat, dan moet je hier misschien niet zijn. De selectie klassieke maki en nigiri is beperkt, maar prima. Er wordt gelukkig niet te zuinig gedaan met de vis, een fout die veel middelmatige sushi restaurants begaan. De creatieve sushi's zijn veel lekkerder dan we zouden hebben gedacht. En ook een bonus: hier kun je zelfs je vegetarische vrienden mee naar toe nemen, want ook voor hen is er keus. Kortom; leuke zaak, ons zien ze nog wel terug.

Gegeten op 10 december 2014

TM&FJ

We waren hier een jaar geleden geweest en omdat het ons goed bevallen was besloten we (als echte fans van de Indiase cuisine) onderweg naar het zuiden hier te stoppen. En jawel; ook deze keer zijn we heel positief. De gerechten zijn lekker en de vindaloo is echt heet, zoals het hoort. De peswari nan nog even goed als we ons konden herinneren. We hadden dit keer ook de "chef's special" nan geprobeerd, maar die haalde het voor ons lang niet bij de peswari. De selectie aan sausjes bij de papadum vooraf is goede service, de bediening is vriendelijk en de prijs-kwaliteitverhouding prima. Aanrader als je van Indiaas houdt.

Gegeten op 30 november 2014

TM&FJ

Wij liepen hier willekeurig binnen, voor een snelle lunch. Het was erg druk en de bediening moest flink aan de bak, maar de sfeer is gezellig en de service spontaan. We moesten dit keer wat langer dan normaal wachten op onze broodjes en drankjes, maar eigenlijk vonden we dat met het leuke personeel en de levendige setting niet zo erg. Het lijkt ons op een minder drukke dag een heel relaxte zaak. De tosti en het broodje hamburger waren lekker en beter dan wat je in de meeste vergelijkbare zaken krijgt. De prijs klopt ook. De biologische inslag is een leuke bonus. Kortom; prima plek voor onze lunch.

Gegeten op 29 november 2014

TM&FJ

Fijn restaurant met dito service. Er hangt een vrolijke, ongedwongen sfeer. De gerechten zijn relatief eenvoudig maar wel goed bereid - en dat lijkt hier precies de bedoeling. Het is een eerlijke keuken zonder veel poespas, en de prijs-kwaliteitverhouding is prima. Natuurlijk is de wijnkaart ook de moeite waard. Wij kozen desalniettemin gewoon voor een paar passende glazen, en die waren goed gekozen. De bediening is vlot. Dat moest ook wel, want het was best druk. Toch waren wij echt tevreden over de service. Het begon al met de karaf water, die zonder vragen en kosteloos werd geserveerd. Toen ik mijn eend niet helemaal op at omdat die wat te rood was voor mijn smaak (verder een prima gerecht) kwam er ongevraagd een excuses en een aanpassing van onze rekening. En dus vertrokken wij heel tevreden.

Gegeten op 29 november 2014

TM&FJ

Tijdens ons weekendje Deventer gereserveerd bij het Arsenaal. Echt een fijn avondje uit, ons dinertje hier. Wij kozen het chef's special menu. Voor een vaste prijs van 37,50 euro mag je zelf je keuze maken uit een aantal voor-, hoofd- en nagerechten. Goed bereid, mooie borden. De bediening werkte als een goed ge-oliede machine, professioneel maar toch persoonlijk en flexibel. Het dessert werd door één van de koks aan tafel gebracht, dat is toch altijd wel leuk. Wij begrijpen prima waarom dit een favoriet is, in Deventer.

Gegeten op 28 november 2014

TM&FJ

We konden hier last-minute terecht en we waren tevreden. De prijzen zijn tamelijk hoog, maar de hoeveelheden zijn ruim en wat overblijft pakken ze voor je in. Pad Thai was lekker, maar met 17 euro veel duurder dan op andere plekken. Panang curry smaakte wat veel naar pindasaus, voor onze smaak, maar kwam wel met de authentiek Thaise makhua phuang (een soort mini-aubergines zo groot als een flinke erwt). Het krokante spek met Thaise basilicum vonden we echt heel lekker. De Engelssprekende bediening was vriendelijk. Jammer dat er geen kraanwater wordt geschonken naast de betaalde dranken.

Gegeten op 7 november 2014

TM&FJ

Wij stopten hier vandaag voor een snelle lunch en waren daar heel tevreden over. We kozen de "lunchtopper", een broodje met gebakken kipreepjes en chilisaus. Niet heel bijzonder natuurlijk maar wel lekker, niet te duur ( 7,50 euro) en we werden bovendien vriendelijk en kundig bediend. Dinerkaart zag er eigenlijk nog beter uit dan de lunchkaart. Misschien de volgende keer. Prima plek voor een tussenstop in ieder geval.

Gegeten op 12 oktober 2014

TM&FJ

Prima middenklasse restaurant met een fijne sfeer. Ze adverteren het verrassingsmenu als hun specialiteit, waarbij ze graag rekening houden met vegetarische of dieet-wensen. Eenmaal gekozen voor dat verrassingsmenu kreeg mijn vegetarische tafelgenoot echter gewoon het val-dieu kaasje en de vegetarische curry van de kaart, dus erg verrassend is dat niet. Het eten was verder wel goed verzorgd en ook lekker. Ik kreeg een stukje paté van livar met chutney van sjalotjes als voorgerecht en gebakken kabeljauw met antiboise als hoofdgerecht. Bediening was vriendelijk, al was de uitleg bij de gerechten wel erg beperkt. Jammer dat er geen karafjes water worden geschonken maar alleen flessen. Al met al een geslaagd dinertje.

Gegeten op 7 oktober 2014

TM&FJ

Al met al een fijne avond gehad en lekker gegeten. De service is ook aardig maar er waren deze avond nog wel wat puntjes voor verbetering. Zo wilden we even de cocktailkaart zien om een aperitief te kiezen, maar moesten we vervolgens lang wachten om te kunnen bestellen. Ook de cocktails lieten vervolgens lang op zich wachten, zodat we al een half uur aan tafel zaten voor we iets te drinken hadden. Iets te knabbelen zat er niet bij, want de eerste en enige amuse ( een stukje worteltaart) kwam pas vlak voor het 1e voorgerecht, na zo'n 45 minuten. We kozen een vijf gangen verrassingsmenu. Als eerste variaties van tomaat, met onder meer een terrine van tomaat. Lekker. We kregen brood met boter, maar dat werd meteen na de eerste gang weer meegenomen. Als tweede een stukje heilbot met schuim van tomaat, een beetje vlak van smaak maar goed gebakken. Wel redelijk kleine porties en door het ontbreken van brood en de tamelijk lange tijden tussen de gangen was onze eerste trek op dat moment nog steeds niet echt gestild. Vervolgens werden we kennelijk samengevoegd met een tafel naast ons want de gangen volgden elkaar nu snel op. Eerst nog een stukje gebakken vis, dit keer met een erg lekkere saus van vadouvan. Als hoofdgerecht kregen we eendenborst en tenslotte een dessert met chocolade, dus uiteindelijk gingen we voldaan naar huis.

Gegeten op 5 oktober 2014