Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van TM&FJ

TM&FJ

Wij zijn echte liefhebbers van Indiaas, eten het ook vaak, zowel in restaurants als home-cooked. Dit keer namen we iemand mee, maar viel het helaas een beetje tegen. Papadums vooraf zijn eigenlijk standaard in veel restaurants, die waren ook prima en kwamen met 3 sausjes waarvan 1 redelijk en de ander zelfs behoorlijk scherp. Lekker hoor; en je gaat er dan vanuit dat "spicy" gerechten ook gewoon scherp zijn. We bestelden een aantal gerechten, zowel milde als medium spicy. De paneer korma vonden we niet zo lekker, en dat gold eigenlijk ook voor de dahl, die wel erg eenvoudig was en meer kruiden kon gebruiken. De nan was prima, het lamsvlees gerecht was wel oké, net als een paar andere dingen die we hadden besteld. Maar alles was even mild - ondanks de beschrijvingen op de menukaart dus. Toen de serveerster vroeg of we het lekker vonden noemde ik dat dan ook. Haar reactie was dat in de praktijk alles mild is behalve de vindaloo en (als ik me niet vergis) de madras curry. Jammer dat de kaart dus gewoon misleidend is op dat gebied, en jammer ook dat het personeel dat niet even aangeeft. Kortom, het eten is natuurlijk wel voldoende, maar een aanrader was het voor ons niet. Personeel niet altijd even oplettend maar wel heel vriendelijk. Nog een pluspunt: er is een tuin.

Gegeten op 1 augustus 2014

TM&FJ

Tsja. Nieuwe, leuk ingerichte zaak met een simpel maar op zich prima menu. Eetcafé gerechten en pizza's voor normale prijzen. We zaten achterin, waar een wat kneuterig vissersnet met plastic zeedieren hangt. Niet al te best bevestigd trouwens, waardoor je bij 1 tafel het gevoel hebt dat de glazen kan waarmee het ding op een plankje is vastgezet zomaar eens op je hoofd kan vallen. Jammer eigenlijk, want het doet een beetje af aan de verder leuke, moderne inrichting. Het eten dan. We bestudeerden de kaart en ik bestelde de forel, de specialiteit van de zaak. Die was er niet, dat was nu zalm. In zalm had ik niet zoveel zin en dus koos ik voor de sliptongetjes (à 17,50). Er kwamen drie mooie, gebakken visjes, een kommetje sla en een kommetje goede frietjes. Goed bereid, behalve dat de vis wel érg zout was. Toen de serveerster ons vroeg of alles gesmaakt had, vertelde ik haar dat dan ook gewoon, niet eens als klacht maar gewoon als tip voor de keuken. "Dat is van nature zo", was het antwoord. Ik antwoordde vriendelijk dat dat echt niet zo is, en dat het alleen maar een tip was voor de keuken, verder niets. Naja, het was gewoon altijd zo door de paneerlaag, was het antwoord. Zonder verder wat te zeggen liep ze weg. Ik weet niet of dit meisje gewoon niet wist wat te antwoorden, of dat ze een kant-en-klare paneermix gebruiken, maar een andere reactie was beter geweest. Er zit meer in deze zaak dan wij dit keer zagen, denk ik. Misschien komt het er een volgende keer wel uit.

Gegeten op 13 juli 2014

TM&FJ

Op een luie zondag hierheen gewandeld voor een pannenkoek. Niet iets wat we vaak doen, maar we houden van pannenkoeken en dit restaurantje heeft een rustig gelegen terras. Tot mijn verrassing worden de pannenkoeken met (in ieder geval deels) ambachtelijk gemalen vier-granen meel bereid. Lekker, niet duur en ruim genoeg om onze trek te stillen. De service was bij ons bezoek juist prima. Jonge bediening waar we niet op hoefden te wachten. Ondanks de enorme keuze wilde ik toch weer net een ander beleg voor mijn pannenkoek, dat was geen enkel probleem. Toen ik helemaal door mijn eigen schuld mijn grote glas muntthee omver wierp was er geen teken van irritatie. Ik liep naar binnen om een doekje te vragen maar dat was niet nodig; ze kwamen het zelf wel even schoonmaken. Voor de zekerheid werd de terrastafel nog eens wat stabieler gezet door de pootjes wat bij te stellen, en ik kreeg zonder vragen meteen een nieuw glas thee. Dat is gewoon prettig, en ook slim, want die vriendelijke behandeling zal ons hier zeker terugbrengen. Leuke plek voor kids ook, met speelruimte en voor anderhalve euro kun je een kijkje nemen in de oude watermolen.

Gegeten op 1 juni 2014

TM&FJ

Misschien wel de meest prominente locatie in dit toeristische dorpje en qua uitstraling ook best leuk. Gezellig terras, aardige inrichting. Bediening is vriendelijk genoeg, maar was bij ons bezoek niet bijzonder oplettend of snel. We moesten dan ook zelf om de rekening vragen. We waren vroeg, een van de eersten voor de lunch, dus er was nog bijna niemand. We zaten in de serre, wat een fijne plek is als het weer niet meezit. De zaak rook alleen wel behoorlijk sterk naar chloor. Op zichzelf geen slecht teken, er wordt kennelijk goed schoongemaakt, maar niet erg smakelijk. De koffie was niet lekker, de koffie verkeerd ook niet erg warm (koude melk gebruikt misschien?) Met de uitsmijter die we bestelden was niet echt iets mis, maar die werd geadverteerd op de kaart als "Uitsmijter de Kroon", een verrassing waarvan de ingrediënten niet vooraf worden verteld (en dat deed de serveerster ook echt niet toen gasten naast ons ernaar vroegen). Die "speciale" uitsmijter bleek alleen wat stukjes tomaat als extraatje te hebben. De prijzen zijn redelijk hoor, maar dan valt het allemaal toch tegen. Kortom; met zoveel andere zaken in de directe omgeving komen wij hier waarschijnlijk niet meer terug.

Gegeten op 27 april 2014

TM&FJ

Gewoon goede Griek met een aantrekkelijke prijs/kwaliteit-verhouding. Bediening was op zich vriendelijk, hoewel niet al te oplettend, de ouzo gratis en er werd niet moeilijk gedaan over gedeelde hoofdgerechten voor de klein eters in onze groep. De baas zelf (of zo zag hij eruit) leek trouwens wel meer attent, maar daar werden wij niet door bediend. Uitgebreide kaart en grote porties, hoewel natuurlijk veel in de categorie mixed grills en gefrituurde vis. Jammer van de forse hoeveelheid mayonaise-achtige dressing over de salade (dat is bepaald niet Grieks), en helaas voor mij geen moussaka oid op de kaart. Desalniettemin, prima plek voor de stevige trek en niet duur.

Gegeten op 10 juli 2014

TM&FJ

Sushi restaurants zijn in deze regio helaas tamelijk dun gezaaid, en alleen al om die reden zullen ze ons vast nog wel eens zien hier. Het is ook best een prima all-you-can-eat sushi restaurant met de gebruikelijke prijzen. Nu zijn wij als echte sushi liefhebbers misschien een beetje verwend, want we hebben al veel van dit soort zaken getest. En misschien troffen we deze zaak op een slecht moment, want het was erg druk. Maar nee, Koodoo haalt ons favorieten-lijstje toch niet. Daarvoor zijn de maki's wat te eenvoudig en wordt er te zuinig omgegaan met de rauwe vis. Ook de porties groente zijn wat fors. Bij veel restaurants is dat natuurlijk positief, maar bij een all-you-can-eat zaak waar je pas verder mag bestellen als je vorige portie op is krijg je liever geen al te grote hoeveelheid gebakken champignons op een tafeltje van 2. De service was oké, maar ook niet meer dan dat. We hadden gereserveerd maar moesten bij binnenkomst nogal lang wachten voor er iemand beschikbaar was om ons een tafeltje te brengen. De bestellijsten werden vlot van onze tafel gehaald, het eten redelijk vlot gebracht, maar we hebben gedurende ons hele dinertje vrijwel geen woorden gewisseld met het personeel. Kortom; echte sushi-fans moeten geen overdreven verwachtingen hebben, maar zeker in deze regio kun je hier prima terecht voor een avondje Japans.

Gegeten op 25 mei 2014

TM&FJ

Een plek waar ik eigenlijk een 8,5 voor zou willen geven, als het kon. De term grand café is misleidend, want de keuken hier ontstijgt absoluut het café- niveau. We waren laat en kozen zonder lang zoeken het verrassingsmenu, wat inderdaad een positieve verrassing bleek. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, smaakvolle en mooi opgemaakte gerechten. Een zaak om naar terug te keren.

Gegeten op 1 juni 2014

TM&FJ

Voor een drankje waren we hier wel eerder geweest, en daar komen we misschien nog wel eens voor. Leuk sfeertje, leuke inrichting. Om te eten kiezen we de volgende keer een andere plek. De bediening is een beetje overdreven studentikoos, met net gerolde sigaret achter het oor en meer aandacht voor het kussen van een vriendinnetje bij de bar dan voor het bedienen. Desalniettemin niet onvriendelijk. De salade was simpel (wat prima is voor die lage prijs), het broodje was minder lekker, en dat is nooit goed. Nee, voor ons geen aanrader, maar gezien de prijs toch een voldoende.

Gegeten op 5 juni 2014

TM&FJ

Gulpen is een toeristisch dorp, maar dit is een plek die ook de locals weten te vinden. Terecht. Je komt hier niet voor culinaire hoogstandjes, maar voor goede steaks en spareribs voor een eerlijke prijs. Een mooi stukje vlees bakken kunnen ze hier in ieder geval goed; mijn diamanthaas was echt super mals. Persoonlijke service, leuke setting in een oude boerderij. Ons gaan ze vaker zien.

TM&FJ

Eigentijdse, mooi ingerichte zaak met uitstekend menu en leuke, losse bediening. Echt een topplek voor een luxe avondje uit, en onze nieuwe favoriet in de stad. De porties hadden bij ons bezoek net een tikje ruimer mogen zijn (ook voor een zaak als deze), maar de kwaliteit van de gerechten is super en het "smart casual" sfeertje is erg uitnodigend. Ons zien ze heel binnenkort weer terug.

Gegeten op 16 februari 2014