a TripAdvisor company

van TM&FJ

TM&FJ

We hebben hier inmiddels alweer meerdere keren gegeten (oude en nieuwe locatie, weet de exacte datums niet meer), maar de Iens recensies zijn we kennelijk vergeten. Pollevie staat in onze top tien voor Den Bosch. Zonder al te veel toeters en bellen toch mooi opgemaakte borden en lekkere gerechten met verse ingrediënten. Ook de vegetarische opties zijn prima, en dat is nog steeds niet overal het geval. Bediening wisselt een beetje, soms niet oplettend genoeg maar doorgaans adequaat. Gezellige drukte op zaterdag avond, leuke sfeer. Nieuwe interieur is wat ons betreft geslaagd.

Gegeten op 23 januari 2016

TM&FJ

Leuke zaak met lekker eten en een gezellig sfeertje. We werden, net als drie andere stellen, aan een hoek van een grote tafel geplaatst. In eerste instantie leek me dat wel wat erg intiem met de buren op de andere hoek, maar eigenlijk viel het in de praktijk heel erg mee. De akoestiek is goed en de setting is heel mooi, in een gewelfde kelder midden in de binnenstad. We kozen het 5 gangen menu. Vooral enkele eenvoudige maar lekkere amuses met (speciaal voor valentijn?) een oester. Smaak ging een tikje verloren in de stevige dressing, maar toch leuk. Lekker, vers brood ook. De tweede gang, makreel met knolselderij en kerrie was helaas niet voorradig en werd vervangen door een aangepast gerechtje uit het vegetarische menu. Ratatouille van venkel, met een bitterbal van risotto. Dat werd overduidelijk de minste gang uit de serie. Dat er een prima kok in de keuken staat bleek voor ons vooral bij het hoofdgerecht. Lekker mals kalfsvlees, goede jus en witlof met net een bitterzuur tintje. Nagerecht met appel was ook goed verzorgd. Wij vonden de service prima; attent en vriendelijk maar niet te aanwezig en ook niet te afstandelijk. Ik las in een van de eerder recensies een klacht over slecht gevulde wijnglazen; dat is onzin. Het restaurant gebruikt mooie, ruime glazen. Die worden natuurlijk niet tot dezelfde hoogte gevuld als je 200cc wijnglas thuis... Kortom; prima middenklasse restaurant. Misschien niet het goedkoopste restaurant in deze klasse, maar goed. Je zit dan wel in die mooie kelder vlakbij het Vrijthof. Wij komen terug.

Gegeten op 14 februari 2016

TM&FJ

Na afloop van ons kerstdiner bij Infini hoorden we dat de maître onverwacht was uitgevallen. Dat is natuurlijk een enorme tegenvaller voor een groot, volgeboekt restaurant en het zal ongetwijfeld invloed hebben gehad op de tegenvallende service. Het was beter geweest als ons dat eerder was verteld - dan hadden we misschien wat meer begrip gehad voor de trage bediening. Het leek er vooral op dat de keuken het enorme aantal couverts niet aan kon, want de wachttijden waren echt veel te lang. Natuurlijk zijn de eerste amuses en hapjes klein, en zijn ook de voor- en tussengerechtjes in een 6-gangen menu niet erg groot. Maar als de wachttijden dan oplopen tot meer dan 45 minuten tussen sommige gangen, dan is het resultaat dat mensen lang met trek aan tafel blijven zitten. Er was niets aan te merken op de kwaliteit van de borden die uiteindelijk op tafel verschenen, al was er duidelijk gekozen voor gerechten met iets minder ambitie dan we de vorige keren, toen het minder druk was, zagen. Hoe dan ook; het eten was perfect bereid en erg lekker. Het dessert was misschien niet het lekkerste gerecht, maar zeker het meest opvallende. Prachtige, geblazen suikerbollen - heel knap. We vragen ons alleen af of het verstandig was dat de chefkok (die als enige die bollen kan blazen) op het eind van de avond het gebruikelijke praatje maakte met vertrekkende bezoekers terwijl sommige tafels daardoor nog langer moesten wachten op hun dessert. De bediening deed haar best maar liet teveel steekjes vallen. Wijnverzoekjes vergeten, halfslachtig tafel afruimen, een gang serveren terwijl er nog geen nieuw bestek was.. Nee, dit was niet de ervaring die wij van Inifini gewend zijn. Hopelijk kiezen ze volgend jaar voor minder couverts. We komen nog wel terug, want de ambitie en de kennis is er, maar deze keer viel het helaas tegen.

Gegeten op 25 december 2015

TM&FJ

Inrichting is bij veel grote sushi-zaken bijzaak, maar Sashimi vonden we de uitzondering. Het grote boeddha beeld, de sobere tinten en het souterrain - wij vinden het qua inrichting een van de mooiste zaken in deze klasse. De sushi is oké. We moeten erbij zeggen dat we de minder klassieke maki's niet hebben besteld; kip, bief, zalmsalade, kaas.. dat is niet voor ons. Wel een goede keus in nigiri sushi. Sashimi is beschikbaar als side dish, tegen bijbetaling. Jammer dat de sashimi salade, die wel in het all-in menu zit, onder zoveel slasaus was bedolven dat je de vis eigenlijk niet meer proeft. Personeel was niet onaardig maar ook zeker niet bijzonder attent of gastvrij, daar is nog wel wat in te winnen.

Gegeten op 19 december 2015

TM&FJ

We waren hier vorig jaar al eens geweest, maar de recente verandering in formule bij dit restaurant is echt de moeite waard om te vermelden. Vorig jaar vonden we het eten lekker, maar de prijzen wat te hoog. Well, things have changed for the better! Nieuwe naam, nieuw concept. Hoofdgerechten kosten nu tussen €8.50 en €12.50, met veel onder een tientje - en dat is echt waar voor je geld. Simpel maar lekker, echt pittig waar gewenst en genoeg variatie. Afhalen kan ook, en ze hebben nu zelfs kant-en-klare curry's die je thuis zelf kunt opwarmen. Wat ons betreft is Sooothai nu echt een aanrader. Door de lagere prijzen loop je makkelijk even binnen, en dat hebben wij afgelopen maand dan ook al meermaals gedaan.

Gegeten op 27 oktober 2015

TM&FJ

Jaren geleden werden wij naar dit familierestaurant verwezen toen we een eigenaresse van een Indiaas winkeltje in een andere stad vroegen wat volgens haar nou een goed Indiaas restaurant in Nederlands is. Sindsdien zijn we meerdere keren bij Sittar geweest. Ook de laatste keer werden we niet teleurgesteld. Porties zijn niet te klein, prijs is in verhouding en de gerechten zijn goed. De korma was wat té zoet voor onze smaak, maar de peshwari nan blijft een favoriet en ook het lamsvlees jalfrezi vinden we hier erg lekker.

Gegeten op 11 september 2015

TM&FJ

Eenvoudige kaart, maar met genoeg keuze. Het eten was goed verzorgd. Service was vriendelijk en inderdaad (zoals ze zelf zeggen) huiselijk, maar we moesten wel lang wachten op onze bestelling. Kennelijk populair bij ouderen die hier 'middags een kop koffie komen drinken, en daar was bijv. de muziek ook wel naar. Beetje hoempapa-achtig; je moet ervan houden en dat doen wij niet.

Gegeten op 30 augustus 2015

TM&FJ

Origineel, goed uitgevoerd en nog lekker ook. Wij kozen voor de fondue met bouillon en dat beviel prima. Lekkere salades erbij, goede sausjes en vers brood. Alles kon bijgevuld worden als nodig, en de bediening kwam regelmatig langs. Het sfeertje in de voormalige kleedkamers is echt apart, en ondanks de kelder-ruimte en alle tegels niet ongezellig. Kortom, bijzondere zaak in de toch al artistieke setting van Strijp.

Gegeten op 29 augustus 2015

TM&FJ

We hadden hier een high tea met een groep van acht. We hadden iets te vieren en kregen vooraf een hugo cocktailtje, een bitterbal van eend op een stokje met een truffelmayonaise en een soepje van spinazie. We hadden gekozen voor de eenvoudige high tea, en kregen twee grote houten platen: 1 met club sandwiches, en 1 met verschillende zoete hapjes. Natuurlijk brownies, maar ook appeltaart-stukjes, witte chocolade cheesecake en potjes yoghurt met een soort notenreepje. De jongeman die ons bediende deed dat prima en vriendelijk. Verbeterpuntjes: de soep (die gedronken moest worden uit een glaasje) zou beter wat minder heet geserveerd kunnen worden. En op een tafel van 8 zijn 2 grote platen eigenlijk wat weinig: alles moest doorgegeven worden. Desalniettemin, leuke zaak, aanrader.

Gegeten op 29 augustus 2015

TM&FJ

Wij waren eerder weleens bij Infini geweest, op de oude locatie in Valkenburg. Dat was prima bevallen en had verwachtingen gewekt, dus gingen we vandaag op pad om te zien wat er van het restaurant geworden is. De twee jonge, ambitieuze eigenaren doen het inmiddels zeker niet meer alleen; daarvoor is deze nieuwe zaak te groot. Maar het niveau van service en eten is er geenszins op achteruit gegaan. We aten het 6-gangen menu (65 euro), waarvan de rogvleugel met zuurkoolrisotto, gezouten citroen en schuim van eekhoorntjesbrood er misschien wel het meest uitsprong. Maar ook de rest smaakte prima. De bediening is deskundig en keurig, maar wel op een persoonlijke en vriendelijke manier. Ook leuk; de alcoholvrije cocktail die ons werd voorgesteld omdat ik geen alcohol wilde drinken. Er zijn (nog) geen statements gemaakt qua inrichting, maar de ambiance in het restaurant is gezellig en de indeling ruim. Gelukkig geen goudvissen in veel te kleine kommetjes meer op de tafels. Al met al, een echte aanrader in deze regio.

Gegeten op 4 januari 2015