van TM&FJ

• Recensies in de laatste twee jaar

Eigentijdse, mooi ingerichte zaak met uitstekend menu en leuke, losse bediening. Echt een topplek voor een luxe avondje uit, en onze nieuwe favoriet in de stad. De porties hadden bij ons bezoek net een tikje ruimer mogen zijn (ook voor een zaak als deze), maar de kwaliteit van de gerechten is super en het "smart casual" sfeertje is erg uitnodigend. Ons zien ze heel binnenkort weer terug.

Gegeten op 16 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het was alweer een tijd geleden dat we bij Usine waren, en helaas viel het toch weer een beetje tegen. Het modern industrieel vormgegeven restaurant past qua sfeer perfect bij Eindhoven. Het is ruim en licht, duidelijk ook in trek als werkplek met een kop verse muntthee. Daarvoor is het prima geschikt. Het eten is niet te duur, maar we waren dan ook niet erg onder de indruk. De tosti met brie, honing en walnoten was precies dat, en niets meer: een eenvoudige tosti met maar weinig walnoot, op een wit bord. Nog geen vijf euro, maar dan ook nog geen blaadje sla als garnering. Hetzelfde bij het roerei met geitenkaas: op zichzelf wel oké, maar het had best het frisse van een begeleidend slaatje of een chutney oid kunnen gebruiken. Het kwam in ieder geval erg ongeïnspireerd over. De service was redelijk. Niet onaardig en we hebben ook niet lang hoeven wachten, al moesten we moeite doen de aandacht te trekken toen we wilden betalen, omdat een groepje personeel bij de bar stond te kletsen met de rug naar de zaak. Tsja. Een leuke tent, prima voor een kop koffie - en daar zullen ze ons ook wel eens voor terugzien. Je kunt er best wat eten, maar je moet er gewoon niet teveel van verwachten.

Gegeten op 28 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Enige tijd geleden alweer hier gegeten, maar kennelijk vergeten een recensie te plaatsen (datum klopt dus niet precies). Leuk, klein restaurantje, sfeervol ingericht. Het concept open keuken is hier maximaal toegepast, want de kleine keuken staat letterlijk midden in de zaak. Het butler-idee is gewoon leuk en ook niet stijfjes uitgevoerd. Ik wil niet zozeer zeggen dat je nou beter bediend wordt dan bij veel andere restaurants in de stad, maar het heeft toch net iets "extra". Het eten was erg lekker, goed bereid en met mooie ingrediënten. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 14 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

We lachten er nog om, een nieuw restaurantje helemaal boven aan de lijst, de gevestigde Eindhovense restaurants achter zich. Dat soort hoge punten zijn vaak een beetje overdreven. En we hebben even zitten dubben hoor, maar we kunnen er eigenlijk niet omheen. Een zaak als deze moet je niet vergelijken met de ster-restaurants van de stad, maar met de bijv. de Indiase en Thaise zaken. Met die typische familie-restaurantjes waar je naar toe gaat om eens wat /anders/ te eten. En in dat opzicht zijn we gewoon heel aangenaam verrast. Het restaurant heeft een kleine kaart, en dat vinden wij een goed teken. Het eten was erg lekker, de smaken mild maar bijzonder, de porties ruim en alles was goed verzorgd. De dochter des huizes verzorgde de bediening en deed dat losjes, op een aanstekelijk enthousiaste en gastvrije manier. Ze vertelde graag wat over de Afghaanse cultuur, over de schilderijen aan de muur en over de gerechten. Al met al dus een heel fijn etentje. Het restaurant zelf is nieuw en netjes, met fijne stoelen. Het heeft nog een beetje meer aankleding op de tafels nodig om echt gezellig te ogen, maar dat neemt niet weg dat ze ons hier zeker vaker gaan zien.

Gegeten op 14 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Met heimwee naar het heerlijke Thaise eten dat we op onze vakantie hadden geproefd, toch maar eens binnengelopen bij dit restaurant. De service was gastvrij en losjes. De menus zijn een selectie van gerechten van de kaart en niet goedkoper, dus besloten we zelf keuzes te maken. Op onze hele rondreis in Thailand waren de porties meestal klein, dus bestelden we drie gerechten, al vonden we ze een tikje duur. Dat veranderde toen we de porties zagen: die leken meer op de porties die je in Nederland bij de Chinees krijgt. We hadden veel te veel besteld dus. Er werd aangeboden de rest in te pakken en in dit geval hebben we dat aanbod maar dankbaar aangenomen. Dus twee dagen van kunnen eten; de moeite waard. Qua smaken vonden we het eten lekker, al hadden we het liever wat pittiger gezien. We kozen opzettelijk volgens de kaart scherpe gerechten, maar daar was wel erg weinig van te merken. Als je van pittig houdt beter even melden dus. Ook waren de sausjes dik, gebonden, niet zoals wij ze in Thailand hebben gezien maar goed: het is een groot land. Al met al een lekkere ervaring en we gaan vast nog wel een keer, ook om eens af te halen.

Gegeten op 4 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit grote sushi restaurant aan het begin van de Kleine Berg is nog niet zo lang open, en een tweede vestiging van een bestaand concept in DenBosch. De zaak is nu al populair, zo te zien. Ook wij zijn er in deze tijd al meerdere keren geweest want de sushi is goed, er zijn veel andere, warme gerechtjes, en de service is vliegensvlug. Slim, clean ingericht, met wandjes die de enorme ruimte verdelen in een soort kamers, waardoor het allemaal niet zo massaal voelt als je zit. Als je voor All-you-can-eat gaat (25 euro ongeveer) krijg je een Ipad waarop je de gerechtjes kunt aanklikken die je wil. Zodra je op versturen drukt gaat de keuken ermee aan de slag, en je hoeft dus niet te wachten tot je bestelling wordt opgehaald. A la carte gaat overigens nog op papier, maar ook daarvoor hoefden we niet lang te wachten. Er loopt veel, jong personeel rond en de service is vlot en vriendelijk. De andere sushi restaurants in de stad hebben er zeker een sterke concurrent bij.

Gegeten op 30 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Over het diner kunnen we niet oordelen, maar het is een prima plek om te lunchen, vooral bij mooi weer. Geweldig uitzicht, vriendelijke service (toegegeven, niet altijd even oplettend) en als je het, zoals wij, bij hun simpele lunchgerechten als uitsmijters, broodjes en pannenkoeken houdt ga je zeker tevreden weg. Alleen het petit preuvenement om te delen (18 euro voor 2 personen, een tasting plate met wat salade, kipkerrie salade, gerookte vis, ham en meloen en zalmmousse, met twee mini-broodjes) was voor ons wat te weinig. Geen ramp, de volgende keer nemen we weer zo'n uitsmijter. Wij komen zeker terug voor een wijntje en lunch op dit top-terras.

Gegeten op 2 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Inderdaad een prima Indiaas restaurant. Lekkere gerechten, prima service en ruime porties. Wat pappadum met chutneys werden vooraf geserveerd, dat vinden wij altijd wel lekker. De kaart is erg uitgebreid, maar dat is bij Indiase restaurants niet ongewoon. De peswari nan (met kokos) krijg je zeker niet overal. Op de kaart staat dat de bijgerechten alleen bij een menu besteld mochten worden, maar gelukkig mochten we na navraag ook ons eigen menu samenstellen en daarbij gewoon kiezen uit de bijgerechten. Wij gingen heel tevreden naar huis.

Gegeten op 29 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik kende dit restaurant nog van vroeger: als kind wel eens hier geweest om door de verrekijker op het panoramaterras te kijken. Toen we aan familie (die in de buurt woont) vertelden dat we bij Bellevue gingen eten, was de reactie nogal verbaasd... Is dat niet een beetje ouderwets? Nou, bepaald niet. Wat vroeger kennelijk een wat ouderwets koffie-en vlaai-terras met kleine kaart was, is nu een mooi restaurant met een goede keuken en nog steeds een prachtig uitzicht over het dorp en de omgeving. De verrekijker staat er nog steeds, maar verder is de zaak van binnen en buiten mooi opgefrist. Spontane maar correcte service, erg vriendelijk ook. Mooi opgemaakte gerechten die uitstekend smaakten. Ons zien ze zeker nog eens terug.

Gegeten op 29 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Vriendelijk restaurant met gewoon lekker Indiaas eten. Niets heel speciaals, maar goed bereid en niet te weinig. Prijs/kwaliteitverhouding is ook dik in orde, met een 3 gangen diner voor zo'n 20 euro, en dan mag je gewoon van de hele kaart kiezen. Op zaterdagavond helemaal vol (reserveren is dus slim) en bij mooi weer nogal warm en benauwd. Toch, als wij hier in de buurt woonden, kwamen we hier ongetwijfeld vaker.

Gegeten op 7 september 2013

IENS bestaat 15 jaar!