Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Annie de Hond

Annie de Hond

Een eenvoudig vegetarisch restaurant, alsof je je in een grote huiskamer bevindt. Wij aten er met 9 personen en werd goed ingespeeld op alle leeftijden, van 7 tot 90 jaar. Het eten wasa niet ingewikkeld, maar gewoon smaakvol en goed. De nagerechten waren groot en heel erg lekker,

Gegeten op 25 oktober 2013

Annie de Hond

Met vier personen binnen gestapt op zaterdagavond, zonder te reserveren: vol natuurlijk. Maar de wachttijd werd goed ingeschat en we hebben er met smaak gegeten. De bediening was erg attent, wist precies wie wat besteld had! Ze speelden goed in op je wensen, zoals het delen van voorgerechten. Een geweldige plek als je je bevindt rondom het Rembrandtplein!

Gegeten op 26 oktober 2013

Annie de Hond

Weer eens terug bij deze Italiaan in de Indische buurt. Wat is het toch een leuk tentje met een leuke bediening. Als het helemaal vol zit is de akoestiek niet zo goed, maar het is zo ingericht dat je na heteronoom even lekker op een bankstel kunt zitten. En zo zit het niet continu helemaal vol.
Dit keer de cannenoli met stoofvlees gegeten. Eg lekker, hoewel de pasta vongole nog beter is. Als voorgerecht dikke plakken gebakken salamie, helemaal goed. Eigenlijk kun je geen toetje meer op dan, maar ze zien er zonneklep uit. Geen punt, je kunt ook een halve portie krijgen.
Aanwinst voor Amsterdam oost!

Gegeten op 21 maart 2013

Annie de Hond

Een prima eetcafe waar je kunt kiezen uit een vegetarisch menu, vis of vlees, alles biologisch of duurzaam. Het vegetarische menu, pompoenschoteltje uit de oven met hazelnoten + pastinaakpuree en koolsalade. Behalve dat dit verrassend was, smaakte dit echt heerlijk. Daarbij een biologisch wijntje van topkwaliteit (van Pieksman) . Ook dat was een toppertje.
Het is natuurlijk een eetcafe waar, maar in een sterrenrestaurant heb ik minder goed vegetarisch gegeten.
De bediening is vriendelijk, geen echte profs dus je moet wel eens de aandacht trekken. De ambiance is leuk, maar wel erg rumoerig.

Gegeten op 14 maart 2013

Annie de Hond

gegeten met de aanbieding van dining with the stars.
Dit keer wilde ik eens vegetarisch eten en dat voroaf aangegeven. Er werd keurig rekening mee gehouden, maar om te zeggen dat het bijzonder was, nou nee. Aan de gangen van mijn partner te zien, had men duidelijk de vlees en vis variant als uitgangspunt genomen en het vegetarische daar een beetje aan aangepast. Dat maakte dat het eten eenzijdig en na vele kleine gangen echt niet meer bijzonder was. Het selde ons een beetje teleur. De vlees en visvariant was uitstekend.

Gegeten op 20 januari 2013

Annie de Hond

Deze tent heeft dan wel het decor van een snackbar, het eten is geweldig. De biologische kipsate is uitstekend. Zelf heb ik dit keer een maaltijdsalade met gerookte kip genomen. In menig restaurant kan men daar nog van leren. Daarbij zijn het vriendelijke mensen, helemaal super dat er zo een snackbar in onze buurt zit!

Gegeten op 11 november 2012

Annie de Hond

Hier gegeten met de iens deal. We waren vrijwel de eersten, konden dus er beste tafeltje uitzoeken. Het glas vonkeling kwam snel, met en klein garnituurtje. Jammer dat het deels vees betrof. Men gaat er automatisch van uit dat een ieder vlees eet en dat doet mijn tafelgenoot dus niet.
Het voorgerecht was biologische kip op sla: erg smakelijk. De steenschol was ok, maar in het staartstuk zat wel veel graat. Bijzonder dat er helemaal geen patat of groente bij geserveerd werd, terwijl andere tafeltjes die vlees als hoofdgerecht hadden dit wel kregen.
Het toetje, de crème brullee van chocola was goed, maar ook de citeoentaart. Bij elkaar prima tent, om als je in de buurt bent lekker te borrelen en te eten.

Gegeten op 8 november 2012

Annie de Hond

Van de Markt stond al lang op mijn lijstje, maar vanwege de prijs zijn we nooit binnen gestapt. Nu met een aanbieding van Rising of the stars wel. Goedkoop was het ook nu niet € 175, met zijn tweeën in totaal, maar dan heb je ook wat. Een zeer vriendelijke, gezellige en ' losse' bediening. Mooi plekje en ondanks dat het helemaal vol liep, was de akoestiek echt prima. Er was een vast Rising of the stars menu, dat we eerst te zien kregen, voor het geval we iets niet lusten. Onze enige vraag was waar de ganzenlever vandaan komt. Daar werd keurig en duidelijk antwoord op gegeven. Het is in dit geval geen dierenmishandeling.
Amuses waren mooi en leuk (iets te zout) . Coquiles met ganzenlever, een bijzondere combinatie. De vis (Griet) uitstekend gegaard, zo goed heb ik nooit een stukje witvis gegeten. Daarna, als extra gang, een kalfszwezerik, erg lekker. Vervolgens hert met een jus waar dadels in verwekt waren. De kaas als nagerecht was perfect op temperatuur. Enige minputje daarbij was dat dit nagerecht € 5 extra kost, wat niet vermeld stond op de kaart. De cappuccino, op verzoek extra sterk, was erg goed, maar aan de prijs € 4,95.
Kortom, een uitstekend restaurant, waar je je echt gast voelt en een avondje uit bent, maar waar je wel een aardige prijs voor betaalt.

Gegeten op 26 oktober 2012

Annie de Hond

Een heel eenvoudig en gezellig restaurant, zonder poespas. Het menu is gewoon Hollands, lasangne, gebakken camembert voor de vegetariërs, of een varkenslapje en er staat nog wat meer op de menukaart. De keuken is open en alles is klein. Dat maakt het leuk. Prima no nonsense bediening in een huiselijke sfeer. Het is wel wat rumoerig, maar het zat gelukkig niet vol. Voor ongeveer 15 euro kun je hier prima eten en wat drinken.

Gegeten op 23 oktober 2012

Annie de Hond

Wij hebben gebruik gemaakt van de mooie aanbieding. Helaas was de reservering mis gegaan, en het restaurant was vol... Maar ze losten dit uitstekend en professioneel op, complimenten.
Het eten was goed.De kreeftenbisque wel wat zout. De diklipharder was uitstekend en het toetje, trio van hangop, ijs en chocolademousse was mooi en lekker.
Jammer dat er wat weinig personeel is.

Gegeten op 5 oktober 2012