a TripAdvisor company

van tombom

tombom

Afgelopen week met een grote groep in Eat Your Heart Out gegeten. Een lastige klus om een zodanig gezelschap te bedienen en qua timing is dat uitstekend gelukt. Wat ik alleen erg jammer vond was de kwaliteit van het eten. Deze was niet voldoende. Het voorgerecht bestond uit een aantal kleine hapjes, die sec lekker smaakten, als combinatie paste een en ander niet bij elkaar. En dan paté die vermoedelijk uit een verpakking getrokken is, dat is erg jammer. Het hoofdgerecht bestond uit runderworstjes in rode wijn en een rode mul (of achtige vis). De worstjes waren doorbakken en de vis zat (in ieder geval in mijn geval) nog vol met schubben wat het eten er van niet speciaal tot een feest maakte. Het toetje, broni smaakte prima. Eea werd geserveerd met peen prima wijn die helaas erg lauw was. De rode wijn daarentegen was echt prima! Wat ik jammer vond was dat het personeel ons niet het gevoel gaven dat we welkom waren, ik vind dit restaurant derhalve geen aanrader.

Gegeten op 26 juni 2014

tombom

Eten bij de Librije, ook bij het zusje, is een feest. De nieuwe locatie in het Waldorf is strak ingericht, straalt rust en klasse uit. Wij hebben gekozen voor het zesgangen menu met bijpassend wijnarrangement. Elke gang was weer een klein feestje! Het kost een flinke duit, maar is dan ook een echte ervaring die je niet snel vergeet.

Gegeten op 4 juli 2014

tombom

Gisteravond gegeten bij Johannes. We hebben echt een heerlijke avond gehad. Vriendelijk personeel, prachtige locatie aan de Herengracht en een prima interieur. Johannes biedt geen a la carte, maar een maandmenu, waarbij je kunt kiezen tussen 4,5 of 6 gangen. Wij hebben gekozen voor het vijf gangen diner met bijpassende wijnen, welke we vooraf hebben laten gaan door een glaasje champagne met oesters. Vooraf hebben we twee heerlijke amuses gekregen, waarbij de eigen interpretatie van een Engels ontbijt de creativiteit van de keuken laat zien. De borden waren elke keer prachtig opgemaakt en de creaties op het bord smaakten keer op keer geweldig. Elk gerecht was tongstrelend. De eerste gang met kreeft, papaja, komkommer en roze peper heeft daarbij de hoofdprijs gewonnen. Samenvattend, top restaurant, beveel het zeker aan!

Gegeten op 28 mei 2014

tombom

Dit weekend de Kersentuin bezocht. Gekozen voor viergangen Chef menu met bijbehorende wijn arrangement. De amuse vooraf was een beetje flauw en weinig verrassend. Ook de rest van het menu kon ons weinig imponeren. Het hoofdgerecht, gebraden reebout, was in mijn optiek erg zout. Na een opmerking hierover, is deze netjes vervangen (hoewel nog wel even expliciet vermeld werd dat de chef het niet met mij eens was). Het toetje, chocolade kogel, was echter wel erg lekker. Hoewel het personeel netjes en vriendelijk was, moesten we bij elke geserveerde gang vragen waar de wijn bleef. Bij een gang is deze zelf vergeten. Ook de toelichting bij de gerechten en wijnen was zeer mager. Tot slot adviseer ik het restaurant, plastic zeil met daarop groot naam van restaurant van de gevel te halen. Of echte letters of niets, maar geef bezoekers niet het gevoel dat ze achter stadion reclame zitten.

Gegeten op 30 november 2013

tombom

Wat een heerlijk verborgen restaurant in Amsterdam. Wij zijn hier nu een aantal keren geweest en genieten elke keer weer van het menu. Dit keer gekozen voor het zes gangen diner en deze aangevuld met het wijnarrangement. Het begin was al helemaal top met lekker bordje oesters de overige gerechten waren ook elke keer erg goed. Het personeel is erg vriendelijk dit keer wel enigszins onzeker en ook de locatie is sfeervol en goed ingericht.

tombom

Hier onlangs de tien gangen proeverij gehad, met aanvulling van kaasplankje. Wij vonden de proeverij afwisselend, origineel en in de juiste verhoudingen. Dit is geen restaurant waar je grote porties moet verwachten, maar dat is ook niet de bedoeling, het gaat over kwaliteit, niet kwantiteit. Personeel uiterst correct en ligt graag herkomst wijnen en gebruikte producten toe. Locatie aan de golfbaan erg mooi en ook van binnen ziet het er goed uit. Wij vonden het absoluut de moeite waard en gaan zeker nog eens.

• Goed

• Goed

Gisteravond met een paar vrienden een hapje gegeten bij Van de Kaart. Hebben veelal het suprise menu genomen en moet zeggen, dit beviel ontzettend goed. De kok laat zien dat hij weet hoe hij met mooie producten iets nog mooiers kan maken. Daarnaast vriendelijk personeel en goede locatie. Mede gezien het prijsniveau een echte aanrader.