van tombom

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit weekend de Kersentuin bezocht. Gekozen voor viergangen Chef menu met bijbehorende wijn arrangement. De amuse vooraf was een beetje flauw en weinig verrassend. Ook de rest van het menu kon ons weinig imponeren. Het hoofdgerecht, gebraden reebout, was in mijn optiek erg zout. Na een opmerking hierover, is deze netjes vervangen (hoewel nog wel even expliciet vermeld werd dat de chef het niet met mij eens was). Het toetje, chocolade kogel, was echter wel erg lekker. Hoewel het personeel netjes en vriendelijk was, moesten we bij elke geserveerde gang vragen waar de wijn bleef. Bij een gang is deze zelf vergeten. Ook de toelichting bij de gerechten en wijnen was zeer mager. Tot slot adviseer ik het restaurant, plastic zeil met daarop groot naam van restaurant van de gevel te halen. Of echte letters of niets, maar geef bezoekers niet het gevoel dat ze achter stadion reclame zitten.

Gegeten op 30 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijk verborgen restaurant in Amsterdam. Wij zijn hier nu een aantal keren geweest en genieten elke keer weer van het menu. Dit keer gekozen voor het zes gangen diner en deze aangevuld met het wijnarrangement. Het begin was al helemaal top met lekker bordje oesters de overige gerechten waren ook elke keer erg goed. Het personeel is erg vriendelijk dit keer wel enigszins onzeker en ook de locatie is sfeervol en goed ingericht.

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier onlangs de tien gangen proeverij gehad, met aanvulling van kaasplankje. Wij vonden de proeverij afwisselend, origineel en in de juiste verhoudingen. Dit is geen restaurant waar je grote porties moet verwachten, maar dat is ook niet de bedoeling, het gaat over kwaliteit, niet kwantiteit. Personeel uiterst correct en ligt graag herkomst wijnen en gebruikte producten toe. Locatie aan de golfbaan erg mooi en ook van binnen ziet het er goed uit. Wij vonden het absoluut de moeite waard en gaan zeker nog eens.

• Goed

Gisteravond met een paar vrienden een hapje gegeten bij Van de Kaart. Hebben veelal het suprise menu genomen en moet zeggen, dit beviel ontzettend goed. De kok laat zien dat hij weet hoe hij met mooie producten iets nog mooiers kan maken. Daarnaast vriendelijk personeel en goede locatie. Mede gezien het prijsniveau een echte aanrader.

IENS bestaat 15 jaar!