van RoyK

• Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met vier personen. De kaart is dermate groot dat je al snel besluit om een verrassingsmenu te nemen. En verrast zijn we zeker maar dan niet in positieve zin. Het begon goed en de bediening was attent maar dat veranderde al heel snel. We kregen al snel 4 bordjes met salade met een vis topping. Smaakte allemaal het zelfde. Lastig te verdelen maar dat terzijde. Toen wat gefrituurde hapjes. Niets op aan te merken. Daarna hadden we sushi verwacht hetgeen logisch was. Nee, het werd een roerbakje met kip zonder rijst. Redelijk van smaak. Zou nu de sushi komen? Na 45 min kregen we een schaaltje frites met een mayo zakje en kipschnitzel. Waarschijnlijk verkeerd neergezet. De reactie van het personeel was vreemd. De kok zou dit voor ons bedacht hebben. We zitten in een Oosters restaurant waar we niet op frites met kip zitten te wachten. Zou nu de Sushi komen? Nee, we kregen een smakeloos roerbakje met garnalen. Die kon zo weer terug de keuken in. Niet te eten. En jawel, daar kwam de sushi. Maar tegelijkertijd ook een roerbakje met Lamsvlees. Opmerkelijk want dat eet je niet samen. kon ook weer terug maar werd bij onze achterburen op tafel gezet. Sushi was redelijk maar te gekruid. Na de sushi weer een roerbakje met rundvlees, De saus leek erg op de voorgaande roerbakjes. Weinig creativiteit bij de kok. We werden het een beetje beu en vroegen om Dim Sum. Deze was niet in het menu opgenomen omdat de meeste mensen het niet zo lekker vinden. Toen we het op tafel kregen snapten we waarom. We kregen er niet eens een sausje bij hetgeen wel gebruikelijk is. De helft is weer terug gegaan. Tijd om de rekening te vragen. Het werd wel heel erg frustrerend. Het meest frustrerende was wel de reactie van de eigenaresse die bij hoog en laag beweerde dat er niets aan het eten en de volgorde waarop we het kregen mankeerde. Zo eten de Chinezen het ook. Geloof mij, zo eet geen enkele Chinees. Anyway, geen enkele verontschuldiging en doen alsof dit de normaalste gang van zaken is. We konden nog een kop koffie van het huis krijgen maar daar hadden we geen zin meer in.
Samengevat, slecht eten, slechte bediening, zeker als het druk is zoals bij ons gaat er van alles mis. Het was de eerste keer maar ook de laatste keer. Voor ons geen Mei Delicious meer!

Gegeten op 24 augustus 2013

• Uitstekend

Pasgeleden hebben we met 25 mensen hier gegeten en een aantal zijn ook blijven slapen.
Opvallend is de gastvrijheid en de attentheid van het personeel en de eigenaresse. Complimenten hiervoor!
Het ontvangst was super en het eten heerlijk! We hebben een zes gangen diner gegeten. De ene gang was nog lekkerder dan de andere gang. Dit alles begeleid door de juiste wijnen.
De kamers zijn prime en het ontbijt was wederom erg goed,
De reacties van de gasten waren erg goed. Iedereen heeft heerijk gegeten en we zijn goed verzorgt.
Kortom een adres om nog eens terug te komen!

• Uitstekend

Afgelopen donderdag hebben we hier gegeten. Het viel niet mee om hier een tafel te reserveren. Later hoorden we dat er bijna geen tafel vrij is geweest sinds de opening.
De entourage is mooi, modern en erg toegankelijk.
Bij de aperitief kwam een hele batterij aan amuses. De ene nog lekkerder dan de andere. We waren begonnen! Ron Blaauw kwam zelf even aan tafel de kaart brengen. Hij had er niet zo'n zin in. Een gastheer vonden we hem niet. Wat dat betreft kan hij een voorbeeld nemen aan zijn personeel. Die zijn erg vriendelijk, behulpzaam en zorgen dat je niets tekort komt. Het 6 gangen lentemenu was werkelijk fantastisch! Het is lang geleden dat we zo lekker gegeten hebben. Puur, smaakvol, verassend en erg afwisselend. Het dessert had ook weer meerdere gangen. Erg verassend. Dacht je dat he klaar was kwam er nog iets lekkers.
Al met al een zeer geslaagde avond. Super gegeten. Complimenten aan het personeel en de keukenbrigade.
We hebben begrepen dat de menukaart ongeveer 4 keer per jaar wisselt. Hier komen we zeker nog eens terug!

• Uitstekend

We zijn in de eerste week van de opening al eens wezen eten en waren blij verrast. Je merkte toch wel wat onervarenheid maar het eten was prime. Pas geleden zijn we er weer eens naartoe gegaan. Vanuit diverse hoeken kregen we lovende recensies waardoor we nog een keer zijn gegaan. jammer dat we dat niet eerder zijn gaan doen. Het eten was super. Authentiek Indonesisch. De kaart is niet super uitgebreid maar groot genoeg. De porties zijn meer dan voldoende. De bediening is erg aardig en klantgericht. Toppers zijn Rendang, heet spek en smoor. Ook de groente gerechten zijn aan te bevelen.
Je hoeft niet meer naar Breda om lekker Indonesisch te eten. Reserveren is wel aan te bevelen. Het restaurant is niet groot en veel tafels zijn bezet.

• Uitstekend

Wat mij betreft het beste (Italiaanse) restaurant van Breda en omgeving. Het eten is werkelijk subliem. Nergens heb ik zo Italiaans gegeten als bij dit top restaurant. Zelf gaan we altijd voor het 4 gangen verassingsmenu zonder toetje. Zeker als je met een wat grote gezelschap bent ook voor de kok wel zo prettig. Ook de bediening is leuk en attent. Soms moet je even wachten maar dat is niet vervelend. Kortom laat je verassen bij dit top restaurant!

• Redelijk

Vrijdagavond gegeten met 4 mensen. De kaart is mooi. A la Cart erg duur. Alle voorgerechten 26 Euro en alle hoofdgerechten 36 Euro (je waant je wat dat betreft in een sterrenrestaurant)
6 gangen menu 65euro met een wijnarrangement (6 glazen) voor 36 euro.
Kortom we hebben ons laten verwennen met een 6 gangen diner inclusief wijn.Vanwege diverse recensies was onze verwachting hoog.
Het eten was erg lekker daar was niets op aan te merken behalve dat het ijs bij het dessert geen ijs meer was. Ongelofelijk hoe ze met deze klacht omgaan. Wat een stelletje klungels daar in de bediening.
De bediening is dus een drama. Twee jongetjes met witte handschoenen aan die erg onzeker door het restaurant slopen. Op inhoudelijke vragen geen antwoord en als ze het aan de kok moesten vragen kwamen ze niet met een antwoord terug. De gastvrouw was erg aardig maar ook daar ging niets vanuit. Er was niemand met wijnkennis. En dat voor een restaurant met deze prijzen.
De gangen kwamen wel heel kort na elkaar.Als we hier geen opmerking over hadden gemaakt waren we binnen twee uur weer buiten
Positief puntje was het water. Kraanwater is hier gratis.

Als je op dit nivo kookt en deze prijzen durft te vragen moet ook de bediening van dit nivo zijn.

Kortom wij komen hier niet meer terug.

IENS bestaat 15 jaar!