IENS & cookies: wat je erover moet weten

Wat zijn cookies?
Cookies zijn eenvoudige kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op je computer. Ze hebben verschillende functies: in de eerste plaats helpen ze je bij het surfen door wachtwoorden, inlognamen en voorkeuren – zoals de taalinstelling – te onthouden. Daarnaast zijn er cookies die de websites die je bezoekt registeren en zo een inschatting maken van jouw interesses. Met die informatie kunnen adverteerders en website beheerders voor jou interessante advertenties en artikelen plaatsen zodat je een optimale surfervaring hebt. Bovendien voorkomen cookies dat je steeds dezelfde advertentie ziet.

Weten cookies wie ik ben?

Nee, dat weten ze niet. Je naam, adres, leeftijd en andere persoonlijke gegevens blijven onbekend. Cookies onthouden alleen je voorkeuren en interesses op basis van je surfgedrag.

Wat gebeurt er als ik de cookies uitzet?
Dankzij reclame kun je de meeste websites gratis bezoeken. En cookies zorgen ervoor dat de advertenties beter worden afgestemd op jouw interesses. Zet je de cookies uit, dan ontvang je nog steeds reclame, alleen is deze dan niet meer afgestemd op jouw surfgedrag. Als je de cookies die je voorkeuren onthouden uitschakelt, moet je je instellingen, zoals je wachtwoord en inlognaam, steeds opnieuw intypen.

Uitzetten kan

Je kunt via je browserinstellingen cookies verwijderen of het opslaan van cookies weigeren. Hoe je dat precies doet, lees je hier.

Privacybeleid
IENS hanteert een strikt privacybeleid. Je informatie wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. We houden ons hierbij aan alle wet- en regelgeving, waaronder de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Lees de privacy policy van IENS

IENS bestaat 15 jaar!